Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 березня 2019 р. Справа№200/400/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Олішевська В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Донецькій області
до відповідача: Приватного акціонерного товариства «ВАРАДЕРО - 2013»
про: стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне акціонерне товариство «ВАРАДЕРО - 2013» в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 10000 грн.
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Головне управління ДФС у Донецькій області, звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Приватного акціонерного товариства «ВАРАДЕРО - 2013» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне акціонерне товариство «ВАРАДЕРО - 2013» в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 10000 грн.
В обґрунтування позовної заяви позивач посилається на те, що за відповідачем обліковується податковий борг в розмірі 10000 грн., який нарахований відповідно до податкового повідомлення - рішення від 24 липня 2017 року № НОМЕР_1, в зв'язку порушенням позивачем законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюну. До теперішнього часу вищевказана сума штрафу відповідачем не сплачена, в зв'язку з чим позивач просить у судовому порядку стягнути зазначену суму.
Представник позивача, ОСОБА_1, до суду з'явився, підтримала заявлені позовні вимоги.
Відповідач у судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Відзив на позовну заяву суду не надав.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 04 лютого 2019 року відкрито провадження в адміністративній справи за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін на 26 лютого 2019 року.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 26 лютого 2019 року відкладено розгляд адміністративної справи для надання додаткових доказів.
Відповідно до ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
Приписами частини 5 статті 250 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене). Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
З огляду на те, що представник позивача просив суд розглядати справу в порядку письмового провадження, а представник відповідача у судове засідання не з'явився, суд дійшов висновку про можливість розгляду справи без участі сторін в порядку письмового провадження.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Приватне акціонерне товариство «ВАРАДЕРО - 2013» зареєстроване як юридична особа 29 квітня 2013 року за № 12771020000002287, включено до ЄДРПОУ за № 38660528, перебуває на обліку в Слов'янській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області.
Як вбачається з матеріалів справи, 20 липня 2017 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області була проведена фактична перевірка Приватного акціонерного товариства «ВАРАДЕРО - 2013» з питань додержання суб'єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов'язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, за результатами якої складено акт № 0102/05/99/22/40/38660528 (а.с. 15-16).
Перевіркою встановлено наступне порушення:
- статті 11-1 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» в частині роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, а саме встановлено факт реалізації сигарет Ротманс 1 пачки за ціною 40 грн., виробник ПрАТ А/Т тютюнова компанія ВАТ - Прилуки , дата виготовлення 31.03.2017, марка акцизного податку 25АГБИ 690218 ТВ ЦФ 17/2, МРЦ - 22,0 грн. Максимальна роздрібна ціна на дані сигарети з урахуванням акцизного податку не повинна перевищувати 23,10 грн.
Головним управлінням ДФС у Донецькій області на підставі акту перевірки № 0102/05/99/22/40/38660528 від 20 липня 2017 року прийнято податкове повідомлення-рішення від 24 липня 2017 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 10000 грн. (а.с. 13)
Вищевказане рішення надіслане на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, та згідно поштового повідомлення повернуте до податкового органу 05.09.2017 року з відміткою за закінченням терміну зберігання , що підтверджується матеріалами справи.
Згідно п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається належним чином врученим платнику податків (крім фізичних осіб), якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.
Відповідно до п. 42.2 ст. 42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
У разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення (абз. 3 п. 58.3 ст. 58 ПК України).
Доказів оскарження вищезазначених податкових повідомлень - рішень в адміністративному або судовому порядку суду не надано.
Отже, податкове повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 24.07.2017 року вважається узгодженим.
Суд зазначає, що Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року № 481/95-BP (далі по тексту - Закон № 481) визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
За приписами статті 11-1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення.
Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України.
Дата виготовлення наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається із шести цифр, перші дві з яких означають день, наступні дві - місяць, останні дві - рік такої дати.
Нанесення максимальної роздрібної ціни та дати виготовлення на упаковку тютюнових виробів, призначених для вивезення (експортування) за межі митної території України, здійснюється згідно з умовами відповідної угоди на експорт.
Згідно ч. 1 ст. 16 Закону № 481 контроль за дотриманням норм цього Закону здійснюють органи, які видають ліцензії, а також інші органи в межах компетенції, визначеної законами України.
Частиною 1 ст. 17 вищевказаного Закону передбачено, що за порушення норм Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» передбачено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.
За приписами абзаца 14 ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було здійснено роздрібну торгівлю тютюнових виробів за цінами вищими від максимальних роздрібних цін встановлених виробником тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі через роздрібну торгівельну мережу, а саме встановлено факт реалізації сигарет Ротманс одна пачка за ціною 40,0 грн. виробник ПрАТ А/Т Тютюнова Компанія ВАТ Прилуки дата виготовлення 31.03.2017 року, марка акцизного податку 25 АГБИ 69218 ТВ ЗФ 17/2, МРУ - 22,0 грн. максимальна роздрібна ціна дані сигарети з урахуванням акцизного податку не повинна перевищувати 23,10 грн., за що відповідно до абз. 14 ч. 2 ст. 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів зі змінами та доповненнями до відповідача застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 10000 грн.
Відповідно до пп. 19-1.1.16 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, зокрема здійснюють заходи щодо запобігання та виявлення порушень законодавства у сфері виробництва та обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів.
За приписами пп. 19-1.1.34 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до абзаца 14 ч. 2 ст. 17 Закону України від 19.12.1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень.
В зв'язку з тим, що під час перевірки встановлено факт роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних цін встановлених виробниками тютюнових виробів, збільшеними на суму акцизного податку роздрібної торгівлі через роздрібну торгівельну мережу, до відповідача застосовані штрафні (фінансових) санкцій (штрафу) у розмірі 10000 грн., які нараховані податковим повідомленням - рішенням № НОМЕР_1 від 24 липня 2017 року.
Згідно з облікової картки платника податків вбачається, що за відповідачем обліковується заборгованості на загальну суму 10000 грн., яка на час розгляду справи відповідачем не сплачена.
Згідно п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В зв'язку з наявною узгодженою податковою заборгованістю та на підставі картки особового рахунку платника податків, 08 листопада 2017 року податковим органом прийнято податкову вимогу № 1725-47 про стягнення суми боргу в розмірі 10000 грн. Зазначена податкова вимога направлена на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням, та згідно поштового повідомлення повернуте до податкових органів 20.12.2017 року з відміткою за закінченням терміну зберігання (а.с. 8).
Доказів оскарження в судовому або адміністративному порядку вищевказаної вимоги суду не надано.
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до п.п. 14.1.175. п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно п. 87.1 ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Як зазначено у п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку про задоволення позовної заяви Головного управління ДФС у Донецькій області до Приватного акціонерного товариства «ВАРАДЕРО - 2013» стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне акціонерне товариство «ВАРАДЕРО - 2013» в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 10000 грн.
На підставі вищевикладеного, керуючись Конституцією України та Кодексом адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Головного управління ДФС у Донецькій області до Приватного акціонерного товариства «ВАРАДЕРО - 2013» стягнення коштів з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне акціонерне товариство «ВАРАДЕРО - 2013» в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 10000 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують Приватне акціонерне товариство «ВАРАДЕРО - 2013» (84116, Донецька область, м. Слов'янськ, вул. Ярослава Мудрого, буд. 86, код ЄДРПОУ 38660528) в рахунок погашення податкового боргу на загальну суму 10000 грн.
Повний текст рішення складено та підписано 21 березня 2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя Олішевська В.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2019 |
Оприлюднено | 22.03.2019 |
Номер документу | 80602703 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Олішевська В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні