Постанова
від 19.03.2019 по справі 808/2240/18
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

19 березня 2019 року м. Дніпросправа № 808/2240/18 Суддя І інстанції - Батрак І.В.

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),

суддів: Сафронової С.В., Мельника В.В.,

за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпрі апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КФ Бревері

на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2018 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю КФ Бревері до Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

ТОВ КФ Бревері звернулося до суду з вищевказаним позовом в якому просило визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 02.05.2018 №0005314001 та №0005324001.

В обґрунтування позову посилається на те, що хоч підприємство і отримало ліцензії на виробництво пива та оптову торгівлю пивом та алкогольними напоями , але таку діяльність не здійснювало, а тому не повинно було подавати відповідні звіти до контролюючого органу про обсяги такого виробництва та оптову продаж.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2018 року у задоволенні позову було відмовлено.

Не погодившись з прийнятим рішенням, ТОВ КФ Бревері подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду скасувати та прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог. Вказує, на недоведеність обставин, що під час перевірки відповідачем було встановлено факт здійснення позивачем діяльності щодо виробництва пива та оптової торгівлі пивом у період вересень-грудень 2017 року, яка має значення для справи, і яку суд першої інстанції визнав встановленою. Вказує на невірне тлумачення судом першої інстанції ст. 16 Закону України Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів .

У письмовому відзиві на апеляційну скаргу Головне управління ДФС у Запорізькій області просить відмовити у її задоволенні та залишити без змін рішення суду першої інтсанції.

В судовому засіданні апеляційної інстанції представник ТОВ КФ Бревері підтримав вимоги апеляційної скарги з викладених у ній підстав, представник Головного управління ДФС у Запорізькій області просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги та залишити без0 змін рішення суду першої інстанції.

Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ТОВ КФ Бревері (код ЄДРПОУ 40991765) є юридичною особою, яка зареєстрована 30.11.2016 Департаментом реєстраційних послуг Запорізької міської ради, види діяльності за КВЕД-2010: 11.05 Виробництво пива, 11.01 Дистиляція, ректифікація та змішування спиртних напоїв; 11.03 Виробництво сидру та інших плодово-ягідних вин; 11.04 Виробництво інших недистильованих напоїв із зброджуваних продуктів; 11.06 Виробництво солоду; 11.07 Виробництво безалкогольних напоїв; виробництво мінеральних вод та інших вод, розлитих у пляшки; 46.17 Діяльність посередників у торгівлі продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.38 Оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними і молюсками; 46.39 Неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; 47.29 Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах; 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.10 Постачання готових страв для подій; 56.30 Обслуговування напоями, про що свідчить дані витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Відомості з ЄДРПОУ №3225/2016 від 26.12.2016.

Позивачем отримано ліцензію на виробництво алкогольних напоїв №077208 Серія АЖ з терміном дії з 29.09.2017 до 29.09.2022 (дата видачі ліцензії 04 жовтня 2017 року, товарні позиції виду продукції, що вироблятиметься з УКТ ЗЕД 2203000100 (пиво із солоду (солодове) у посудинах місткістю 10 л або менше в пляшках), 2203001000 (пиво із солоду (солодове) у посудинах місткістю більш як 10 л), а також ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробництва пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік №077309 серія АЖ з терміном дії з 08 грудня 2017 року по 08 грудня 2022 року (дата видачі ліцензії 15 грудня 2017 року).

На підставі п.п.20.1.4, 20.1.6 п.20.1 ст.20 та п.75.1 ст.75, пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України проведено документальну позапланову невиїзну перевірку позивача з питання дотримання частини третьої статті 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів №481/95-ВР від 19.12.1995 (зі змінами та доповненнями) в частині ненадання Звіту про обсяг придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за грудень 2017 року та Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) за вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 року, за результатами якої складено відповідний акт перевірки №216/08-01-40-01/40991765 від 06.04.2018.

Перевіркою встановлено, що згідно з договором оренди нежитлового приміщення від 31.01.2017 №01/2017-01 підприємство у громадянина ОСОБА_1 орендує приміщення загальною площею 77,6 кв. М за адресою: АДРЕСА_1 нежитлове приміщення 2 будівлі (літ. В-1). ТОВ КФ Бревері обладнання для виробництва алкогольних напоїв орендує у громадянки ОСОБА_2 згідно з договором оренди обладнання №1-17 від 01.08.2017.

Під час перевірки на адресу підприємства надано запит від 15.01.2018 №1000/10/08-01-40-01-16 про надання пояснень та їх документального підтвердження з питання щодо ненадання до контролюючого органу Звіту про обсяг придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за грудень 2017 року, на який листом №01 від 01.02.2018 отримано відповідь, що у грудні 2017 року підприємство не здійснювало діяльність щодо оптової торгівлі пивом, а також відповідну довідку про відсутність оптової торгівлі №01-1 від 01.02.2018.

Крім того, на адресу підприємства надано запит від 15.01.2018 №999/10/08-01-40-01-16 про надання пояснень та їх документального підтвердження з питання щодо ненадання до контролюючого органу Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) за вересень-грудень 2017 року, на який листом від 01.02.2018 № 02 отримано відповідь, що у період з вересня по грудень 2017 року позивач не здійснював діяльність щодо виробництва пива, а також відповідну довідку про відсутність на підприємстві договору водопостачання №02-1 від 01.02.2018.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ КФ Бревері вимог, передбачених частиною третьою статті 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , а саме не подання до контролюючого органу: звіту за формою №1-ОА Звіт про обсяг придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за грудень 2017 року - при граничному терміні надання звіту - 09.01.2018; звіту за формою №2-РС Звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв : за вересень 2017 року - при граничному терміні надання звіту - 09.10.2017, за жовтень 2017 року - при граничному терміні надання звіту - 09.11.2017, за листопад 2017 року - при граничному терміні надання звіту - 11.12.2017, за грудень 2017 року - при граничному терміні надання звіту - 09.01.2018.

Акт перевірки №216/08-01-40-01/40991765 від 06.04.2018 був вручений під розписку директору підприємства, про що свідчить його підпис у відповідній графі Акта.

02 травня 2018 року податковим органом на підставі вказаного акту перевірки прийняті податкові повідомлення-рішення:

№0005314001, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у сумі 68 000,00 грн.;

№0005324001, яким до позивача застосовано штрафні (фінансові) санкції за платежем Адміністративні штрафи та штрафні санкції за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів у сумі 17 000,00 грн.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції дійшов висновку, що позивач, маючи ліцензію на виробництво алкогольних напоїв №077208 Серія АЖ, а також ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробництва пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік №077309 серія АЖ, відповідно мав і обов'язок щодо подачі до контролюючого органу звітів за формою 1-ОА та 2-РС, навіть за відсутності виробництва пива та оптової торгівлі алкогольними напоями та недоведеністю зазначених обставин.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно з частиною 3 статті 16 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів від 19.12.1995 № 481/95-ВР (далі - Закон № 481/95-ВР), суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Форма звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) та звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №1-РС), порядок їх заповнення затвердженні наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 №49 (далі - Порядок), яким, зокрема, встановлено, що звіт про обсяги виробництва та реалізації спирту (далі - Звіт) подають суб'єкти господарювання, які виробляють спирт етиловий ректифікований, біоетанол, спирт етиловий-сирець, спирт етиловий технічний, спирт етиловий денатурований (спирт технічний), спирт етиловий ректифікований денатурований, спирт етиловий ректифікований виноградний, спирт етиловий ректифікований плодовий, спирт коньячний і плодовий (включаючи дистиляти у вигляді головної і хвостової фракції), спирт-сирець виноградний, спирт-сирець плодовий, фракцію головну етилового спирту та/або інший спирт (далі - спирт), незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання (пункти 1, 3 Порядку).

Згідно з пунктом 2 Порядку, звіт в електронній формі подається засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.

Положеннями статті 17 Закону № 481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Абзацом 18 частини другої статті 17 Закону № 481/95-ВР передбачено, що до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі: неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

Виходячи з аналізу вищенаведених правових норм суд першої інстанції дійшов до вірних висновків, що суб'єкт господарювання, за неподання чи несвоєчасне подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, повинен нести відповідальність, передбачену приписами статті 17 Закону № 481/95-ВР у вигляді фінансових санкцій (штрафу) в розмірі, визначеному приписами вказаної статті.

Згідно з частинами четвертою та п'ятою статті 17 Закону № 481/95-ВР рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України. У разі невиконання суб'єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Враховуючи зазначене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що позивач, маючи ліцензію на виробництво алкогольних напоїв №077208 Серія АЖ, а також ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом для виробництва пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік №077309 серія АЖ, відповідно мав і обов'язок щодо подачі до контролюючого органу звітів за формою 1-ОА та 2-РС навіть за відсутності здійснення таких операцій, оскільки згідно з зазначеними нормами законодавства встановлено обов'язок суб'єктів господарювання з подання звітів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, а неподання звіту до вказаного органу зумовлює застосування до суб'єкта господарювання фінансових санкцій.

В той же час, як встановлено судом першої інстанції та не заперечувалося позивачем, звіти про обсяг придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі (форма №1-ОА) за грудень 2017 року та звіти про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форма №2-РС) за вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 року позивачем подані не були, що свідчить про неналежне виконання позивачем покладених на нього обов'язків.

Посилання позивача на те, що він фактично не здійснював діяльність з виробництва пива та оптової торгівлі алкогольними напоями, а тому застосування до нього не можуть бути застосовані санкції передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів є безпідставним, оскільки згідно з зазначеними положеннями діючого законодавства, подання суб'єктом господарювання до податкового органу звітів про обсяги виробництва та/або обігу спирту, алкогольних напоїв пов'язано з отриманням таким суб'єктом господарювання передбаченої зазначеним Законом ліцензії та не залежить від фактичного здійснення господарської діяльності, пов'язаної з торгівлею та виробництвом алкогольних виробів. Саме шляхом своєчасного подання звітів суб'єктами господарювання, які отримали відповідні ліцензії, здійснюється контроль за обсягом виробництва, обігу та реалізацією специфічного виду продукції з метою уникнення зловживань в цій сфері.

Доводи викладені в апеляційній скарзі висновків суду не спростовують, а лише зводяться до їх переоцінки.

Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.

Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю КФ Бревері - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 грудня 2018 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення в повному обсязі.

В повному обсязі постанова складена 20 березня 2019 року.

Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов

суддя С.В. Сафронова

суддя В.В. Мельник

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.03.2019
Оприлюднено22.03.2019
Номер документу80606131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2240/18

Ухвала від 16.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 19.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Постанова від 19.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Рішення від 10.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Рішення від 10.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 28.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні