П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/3580/18
Головуючий у 1-й інстанції: Блонський В.К.
Суддя-доповідач: Капустинський М.М.
21 березня 2019 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Капустинського М.М.
суддів: Моніча Б.С. Охрімчук І.Г. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Ткач В.В.,
представників сторін, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 грудня 2018 року (повний текст рішення складено 18.12.2018р. у м.Хмельницькому) у справі за адміністративним позовом Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області про визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся в суд з адміністративним позовом до відповідача, в якому просив визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області від 16.10.2018 №105 про накладення штрафу на дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" за порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин". В обгрунтування позову зазначив, що актом позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами від 05.10.2018 №25 зафіксовано ряд порушень, які, на думку перевіряючих, допущені позивачем під час здійснення своєї діяльності. На підставі вказаного акту перевірки, головним державним інспектором Грушко В.П. Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області прийнято постанову від 16.10.2018 №105, якою до позивача застосовано штраф в розмірі 37 230,00 грн. Позивач вважає вказану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню зважаючи на те, що під час проведення позапланового заходу посадовими особами відповідача допущені грубі порушення вимог чинного законодавства, зокрема, в частині складання процесуальних документів за результатами перевірки. Також позивач зазначає про те, що в оскарженому рішенні відповідачем безпідставно зазначені факти порушень, які позивачем не допускались, а діям позивача надано неправильну кваліфікацію, в результаті чого - незаконно притягнуто до відповідальності.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 грудня 2018 року адміністративний позов задоволено.
Визнано протиправною та скасовано постанову Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області від 16.10.2018 №105 про накладення штрафу на дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" за порушення Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" в розмірі 37 230, 00 грн.
Стягнуто на користь дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" судовий збір в розмірі 1762,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області.
Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Відповідачем у справі подано до суду апеляційну скаргу, в якій просить рішення суду першої інстанції скасувати та ухвалити нове - про відмову у задоволенні позову. В апеляційній скарзі зазначає, що перевірка позивача проведена з дотриманням норм діючого законордавства, тому у діях відповідача відсутня будь-яка протиправність.
Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" є комунальною організацією, засновником якої є Нетішинська міська рада Хмельницької області та основним видом діяльності якого є дошкільна освіта (код КВЕД 85.10).
05.10.2018 до Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області надійшло звернення від завідувача дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" Борисюк A.M., у якому вона просить провести у вказаному закладі санітарно-епідеміологічне обстеження.
Зважаючи на це, начальник Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області 05.10.2018 прийняв наказ "Про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю)" №2004, яким начальника Славутського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області Колесник Л.В. зобов'язано організувати проведення позапланового заходу дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга", що здійснює свою діяльність за адресою: вул. Шевченка, 14, м. Нетішин, Хмельницька обл., 30100 щодо дотримання вимог законодавства про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та у сфері безпечності харчових продуктів.
05.10.2018 начальником Славутського районного управління Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області видане направлення для проведення позапланової перевірки дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга".
За результатами перевірки посадовими особами відповідача складений акт позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами від 05.10.2018 №25, в якому зафіксовані наступні порушення, а саме:
- відсутність належних супровідних документів на яйця курячі, що засвідчують їх походження, безпечність та якість, що є порушенням пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів";
- використання тушок заморожених курчат-бройлерів щодо яких відсутні належні супровідні документи, що засвідчують їх походження, безпечність та якість, що є порушенням пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів" та пункту 2.8 Державних санітарних норм та правил "Медичних вимог до якості та безпечності харчових продуктів та продовольчої сировини", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29.12.2012 №1140;
- представлені протоколи лабораторних досліджень на вміст нітратів в овочах від лабораторії, яка не акредитована на даний вид робіт, що є порушенням пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів".
05.10.2018 головним державним інспектором Хмельницької області прийняте рішення №10 про тимчасове призупинення виробництва та/або обігу харчових продуктів та/або кормів за порушення законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, яким встановлено те, що в роботі харчоблоку дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" порушені вимоги чинного законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, а саме:
1) станом на 05.10.2018 в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" відсутні товарно-транспортні накладні на яйця курячі, які підтверджують безпеку та якість харчового продукту, що є порушенням пункту 7 статті 37 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів";
2) використання для приготування страв тушки заморожених курей - бройлерів, на які відсутні товарно-транспортні накладні, обіг харчових продуктів на потужності не відповідає вимогам санітарних заходів, що суперечить пункту 7 статті 37 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів";
3) оператор ринку не здатний встановити інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти за принципом "крок назад", що є порушенням пункту 6 статті 20 та пункту 1, 3, 4 статті 22 Закону України "Про принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів";
4) оператор ринку не забезпечує виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Представлені протоколи лабораторних досліджень на вміст нітратів в овочах від лабораторій, які не акредитовані на даний вид досліджень, що суперечить пункту 5 статті 20 та пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи і до безпечності та якості харчових продуктів";
5) постачальники харчових продуктів не зареєстровані в державному реєстрі операторів ринку, що суперечить вимогам пункту 1 статті 25 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
05.10.2018 посадовою особою відповідача винесено припис №32, яким завідувача дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" Борисюк А.М. зобов'язано:
- забезпечити наявність належних супровідних документів на яйця курячі, які б засвідчували їх походження, безпечність та якість з наступної отриманої партії - терміном до 08.10.2018;
- припинити використовувати для харчування дітей тушки заморожених курчат-бройлерів, а використовувати їх лише в охолодженому стані. Забезпечити наявність належних супровідних документів, які б засвідчували їх походження, безпечність та якість - терміном до 08.10.2018.;
- приймати від постачальників овочі з протоколами результатів лабораторних досліджень від акредитованих лабораторій - терміном до 08.10.2018;
- вилучити харчові продукти, на які відсутні супровідні документи, а саме: 312 штук яєць, 63,800 кг тушок курчат-бройлерів - терміном до 05.10.2018.
На підставі вищезазначених порушень, 08.10.2018 посадовою особою контролюючого органу складено протокол №000001 про порушення позивачем встановлених законодавством гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу харчових продуктів, що створюють загрозу для життя та/або здоров'я людей, а саме: пункту 5, 6 статті 20, пункту 1-4 статті 22, пункту 1 статті 25, пункту 7 статті 37, пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
16 жовтня 2018 року відповідачем прийнята постанова №105, якою на позивача накладений штраф у розмірі 37 230,00 грн. за правопорушення, передбачене пунктом 1 частини 1 статті 65 Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин", а саме: порушення встановлених законодавством гігієнічних вимог до виробництва та/або обігу харчових продуктів або кормів, що створює загрозу для життя та/або здоров'я людини або тварини.
Зазначено, що станом на 08.10.2018 дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" не відповідає встановленим законодавством гігієнічним вимогам до виробництва та обігу харчових продуктів, що може створити загрозу для здоров'я людей, чим грубо порушуються вимоги Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", а саме: пункту 5, 6 статті 20, пункту 1-4 статті 22, пункту 1 статті 25, пункту 7 статті 37, пункту 1 частини 1 статті 49 розділу VII.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що позивача фактично було притягнено до відповідальності за порушення, які не були встановлені під час проведення перевірки та відповідно не зафіксовані в акті перевірки.
Розглядаючи питання про законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.
Згідно із ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах та у спосіб визначений Конституцією та законами України.
Так, Закон України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів регулює відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї.
Як вбачається з приписів ч.ч.1,2 ст.2 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів від 23.12.1997р. №771/97-ВР (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів складається з Конституції України, цього Закону, інших актів законодавства, що видаються відповідно до нього.
Законодавство про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів повинне відповідати положенням цього Закону. У разі невідповідності законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів положенням цього Закону застосовуються положення цього Закону.
Відповідно до ч.1 ст.3 вказаного Закону №771/97-ВР, його дія поширюється на санітарні заходи, об'єкти санітарних заходів; вимоги до окремих показників якості харчових продуктів, у тому числі вимоги щодо інформування споживачів про властивості харчових продуктів, включаючи рекламу харчових продуктів; операторів ринку та потужності; систему державного контролю.
Відповідно до ст.4 даного Закону, державне регулювання у сфері безпечності харчових продуктів здійснюється з метою захисту життя, здоров'я та інтересів споживачів. Держава здійснює регулювання безпечності та окремих показників якості харчових продуктів шляхом: встановлення санітарних заходів; встановлення вимог до окремих показників якості харчових продуктів; державної реєстрації визначених цим Законом об'єктів санітарних заходів; видачі, припинення, анулювання та поновлення експлуатаційного дозволу; інформування та підвищення обізнаності операторів ринку і споживачів щодо безпечності та окремих показників якості харчових продуктів; встановлення вимог щодо стану здоров'я персоналу потужностей; участі у роботі відповідних міжнародних організацій; здійснення державного контролю; притягнення операторів ринку, їх посадових осіб до відповідальності у разі порушення законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів.
Згідно із ч.1 ст.5 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , до системи органів виконавчої влади у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів належить, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (компетентний орган).
Як визначено статтею 8 цього ж Закону, до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів (компетентний орган), належить, зокрема, вжиття у межах своїх повноважень заходів для усунення порушень цього Закону та притягнення винних у таких порушеннях осіб до відповідальності відповідно до закону.
Так, згідно із ст.65 Закону України Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів , провадження у справах про порушення законодавства у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів стосовно юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється відповідно до вимог цього Закону. Протокол про правопорушення, передбачені статтею 64 цього Закону, за результатами здійснення заходу державного контролю мають право складати головні державні інспектори або їх заступники.
Так, підставою для прийняття оскаржуваної постанови слугувало порушення позивачем ряду вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", а саме:
1) Станом на 05.10.2018 в дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" відсутні товарно-транспортні накладні на яйця курячі, які підтверджують безпеку та якість харчового продукту та використання для приготування страв тушки заморожених курей-бройлерів, на які відсутні товарно-транспортні накладні, обіг харчових продуктів на потужності не відповідає вимогам санітарних заходів, що суперечить п.7 ст.37 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів".
Приписами п.7 ст.37 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів" передбачено, що якщо інше не передбачене законом, єдиним документом, яким мають супроводжуватися об'єкти санітарних заходів під час їх перевезення (пересилання), не пов'язаного із здійсненням експортних або імпортних операцій, є товарно-транспортна накладна.
В матеріалах справи наявні товарно-транспортні накладні №130-06 від 03.09.2018 та №К0468 від 24.09.2018, які підтверджують безпеку та якість вказаних вище харчових продуктів.
Крім того, в акті перевірки також зазначається про порушення позивачем пункту 2.8 Державних санітарних норм та правил "Медичних вимог до якості та безпечності харчових продуктів та продовольчої сировини", затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 29.12.2012 №1140.
Вказана норма передбачає те, що для виготовлення харчових продуктів забороняється використовувати сировину, піддану повторному заморожуванню. Не допускається використання м'яса птиці, крім охолодженого, для виробництва охолоджених напівфабрикатів та харчових продуктів, що не пройшли термічну обробку.
Разом з тим, у всіх послідуючих документах, складених за результатами перевірки, посилання на вказану норму відповідачем не здійснюється, а лише зазначається про недотримання позивачем в цій частині пункту 7 статті 37 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів".
Вищезазначене свідчить про те, що акт перевірки є недопустимим доказом в розумінні частини 2 статті 74 КАС України, за якою обставини справи, які за законом мають бути підтвердженні певними засобами доказування, не можуть бути підтверджені іншими засобами доказування;
2) Оператор ринку не здатний встановити інших операторів ринку, які постачають йому харчові продукти за принципом "крок назад", що є порушенням пункту 6 статті 20 та пункту 1, 3, 4 статті 22 Закону України "Про принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
Пункт 6 статті 20 Закону України "Про принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" передбачає, що оператор ринку взаємодіє з компетентним органом для здійснення заходів щодо запобігання виникненню або зменшенню ризиків, що становлять харчові продукти, які він ввів або вводить в обіг.
Приписами пунктів 1, 3, 4 статті 22 Закону України "Про принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" передбачено, що оператори ринку повинні бути здатні встановити інших операторів ринку, які постачають їм харчові продукти та інші об'єкти санітарних заходів за принципом "крок назад".
Вимоги до операторів ринку стосовно забезпечення простежуваності не передбачають встановлення ними зв'язку (так званої внутрішньої простежуваності) між об'єктами санітарних заходів, які використовуються під час виробництва, та об'єктами санітарних заходів, отриманих в результаті такого виробництва.
З метою виконання вимог частин першої та другої цієї статті оператори ринку повинні застосовувати системи та процедури, що забезпечують доступність такої інформації компетентному органу за його запитами. Інформація повинна зберігатися протягом шести місяців після закінчення кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні.
З наведеного свідчить, що термін "крок назад" слід розуміти впровадження системи НАССР, норми якої відповідно до частини 2 підпункту 1 пункту 1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо харчових продуктів" від 22.07.2016 №1602-VII з 20.09.2017 в Україні набувають чинності, що передбачають запровадження системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР) для потужностей, які провадять діяльність з харчовими продуктами, у складі яких є неперероблені інгредієнти тваринного походження.
Система НАССР розробляється та впроваджується у три етапи:
- з 20.09.2017 - на потужностях, на яких провадять діяльність із харчовими продуктами, у складі яких є необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей);
- з 20.09.2018 - на потужностях, на яких провадять діяльність із харчовими продуктами, у складі яких відсутні необроблені інгредієнти тваринного походження (крім малих потужностей);
- з 20.09.2019 - на малих потужностях.
Як встановлено судом першої інстанції, дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" відноситься до закладу малої потужності з урахуванням сукупних критеріїв:
- має не більше ніж десять осіб робочого персоналу на харчоблоці;
- харчоблок займає площу не більше ніж 400 м.
Так, для малих потужностей вказані норми законодавства набувають обов'язкового характеру з 20 вересня 2019 року, тому і відповідальність за не дотримання вищезазначених норм настає з 20 вересня 2019 року.
Об'єктивно такі обставини підтверджуються належним чином завіреними копіями штатного розпису на 2018 рік дошкільного навчального закладу (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" та технічного паспорту на будівлю вказаного навчального закладу, доданими до матеріалів справи;
3) Оператор ринку не забезпечує виконання вимог законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Представлені протоколи лабораторних досліджень на вміст нітратів в овочах від лабораторій, які не акредитовані на даний вид досліджень, що суперечить пункту 5 статті 20 та пункту 1 частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи і до безпечності та якості харчових продуктів".
Відповідно до пункту 5 статті 20 Закону України "Про основні принципи і до безпечності та якості харчових продуктів", у разі якщо оператор ринку має підстави вважати, що харчові продукти, які він ввів в обіг, можуть бути шкідливими для здоров'я людей, він у строк не більше одного робочого дня письмово інформує про це компетентний орган, а також про вжиті заходи для запобігання виникненню ризиків для споживача.
Відповідно до частини 1 статті 49 Закону України "Про основні принципи і до безпечності та якості харчових продуктів" оператори ринку дотримуються таких вимог, зокрема, забороняється прийняття об'єктів санітарних заходів (крім живих тварин), що використовуються для виробництва харчових продуктів, після переробки яких отриманий харчовий продукт є непридатним для споживання людиною.
В матеріалах справи наявні свідоцтва про технічну компетентність №06/18 та №07/18 з додатками від Базової організації метрологічної служби ДУ "Хмельницький обласний лабораторний центр МОЗ України", які засвідчують, що санітарно-гігієнічна лабораторія Нетішинського міськрайонного відділу ДУ "Хмельницький обласний лабораторний центр МОЗ України" відповідає критеріям оцінювання вимірювальних можливостей і визнана технічно компетентною при проведенні вимірювань у сфері законодавчо регульованої метрології.
Крім того, з додатку до свідоцтва про технічну компетентність слідує, що вказана державна установа здійснює лабораторні дослідження на вміст нітратів в овочах, плодах, ягодах та продуктах їх переробки (крім грибів), а тому у суду підставно не виникло сумнівів стосовно належності таких доказів;
4) Постачальники харчових продуктів не зареєстровані в державному реєстрі операторів ринку, що суперечить вимогам пункту 1 статті 25 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів".
Відповідно до пункту 1 статті 25 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів" державній реєстрації підлягають потужності з виробництва та/або обігу харчових продуктів, на які не вимагається отримання експлуатаційного дозволу.
Не підлягає державній реєстрації як окрема потужність транспортний засіб, що використовується оператором ринку у зв'язку з експлуатацією іншої належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл. Транспортні засоби, що використовуються оператором ринку виключно для перевезення харчових продуктів, яке не пов'язане з експлуатацією належної йому зареєстрованої потужності або потужності, на яку видано експлуатаційний дозвіл, підлягають кумулятивній державній реєстрації, для якої подається одна заява (незалежно від кількості відповідних транспортних засобів) та за результатами якої присвоюється один особистий реєстраційний номер. Транспортний засіб, що використовується як потужність з реалізації харчових продуктів кінцевим споживачам, підлягає державній реєстрації як окрема потужність.
Як видно з матеріалів справи, 19 вересня 2018 року Славутським районним управлінням ГУ ДПСС у Хмельницькій області погоджено список постачальників продуктів харчування на 2018 рік по дошкільному навчальному закладі (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" на 2018-2019 рік.
Отже, оператор ринку - дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) комбінованого типу №6 "Райдуга" не може нести відповідальність за інших операторів ринку, оскільки чинне законодавство зобов'язує кожного оператора ринку провести державну реєстрацію потужностей особисто.
Крім цього, в акті позапланового заходу державного контролю стосовно додержання операторами ринку гігієнічних вимог щодо поводження з харчовими продуктами від 05.10.2018 №25, не зафіксовано порушення пункту 1 статті 25 та частин 1, 3, 4 статті 22 Закону України "Про принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", які на думку відповідача, допущені позивачем та за яке позивача притягнуто до відповідальності.
Таким чином, позивача фактично притягнено до відповідальності за порушення, які не були встановлені перевіркою та не були зафіксовані в акті перевірки.
Також, при прийнятті оскарженої постанови, Відповідачем не враховано виконання позивачем вимог припису від 05.10.2018 року №32. Зазначена обставина не спростована представником відповідача жодними доказами.
Вказані обставини свідчать про порушення відповідачем процедури проведення заходу державного контролю та процедури провадження у справах про порушення Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", що також свідчить про протиправність накладення штрафу на позивача.
Таким чином, колегія суддів погоджуються з висновком суду першої інстанції стосовно того, що під час розгляду посадовою особою відповідача протоколу про порушення позивачем Закону України "Про державний контроль за дотримання законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин" №000001 від 08 жовтня 2018 року не були взяті до уваги надані позивачем додаткові пояснення та документи, які спростовують порушення позивачем вимог Закону України "Про принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", що в подальшому вплинуло на прийняття оскаржуваної постанови.
Згідно з ч.1 ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Хмельницькій області залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 13 грудня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 21 березня 2019 року.
Головуючий Капустинський М.М. Судді Моніч Б.С. Охрімчук І.Г.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2019 |
Оприлюднено | 22.03.2019 |
Номер документу | 80606621 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Капустинський М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні