Рішення
від 25.02.2019 по справі 460/3030/16-ц
ЯВОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 460/3030/16-ц

Провадження №2/460/197/19

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.02.2019 рокум.Яворів

Яворівський районний суд Львівської області

в складі: головуючого - судді Карпин І.М.

з участю секретаря судових засідань ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Яворові цивільну справу за позовом Городоцької місцевої прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області до ОСОБА_2, ОСОБА_3 сільської ради Яворівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору відділ Держгеокадастру в Яворівському районі Львівської області про визнання недійсним рішення сільської ради, визнання недійсним та скасування державного акту на право власності на земельну ділянку, вилучення земельної ділянки та повернення її в розпорядження Головного управління Держгеокадастру у Львівській області,

в с т а н о в и в:

Заступник керівника Городоцької місцевої прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області звернувся в суд з позовною заявою до ОСОБА_2, ОСОБА_3 сільської ради Яворівського району Львівської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору відділ Держгеокадастру в Яворівському районі Львівської області про визнання недійсним рішення сільської ради, визнання недійсним та скасування Державного акту на право власності на земельну ділянку, вилучення земельної ділянки та повернення її в розпорядження Головного управління Держгеокадастру у Львівській області.

В обгрунтування своїх позовних вимог покликається на те, що ухвалою Яворівського районного суду від 05.04.2016 у справі №460/515/16-к встановлено, що у березні місяці 2008 року сільський голова ОСОБА_3 сільської ради ОСОБА_4 та спеціаліст другої категорії (землевпорядник) ОСОБА_5, виконуючи свої службові обов'язки та будучи службовими особами органу місцевого самоврядування, здійснювали розгляд виготовленої технічної документації з відведення у власність земельної ділянки площею 0,2000 га в с. Наконечне Перше Яворівського району Львівської області ОСОБА_2 для будівництва житлового будинку і господарських будівель.

При цьому, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 несумлінно ставлячись до своїх службових обов'язків, без неналежного розгляду вищевказаної технічної документації, зокрема, без встановлення фактичного місця розташування ділянки, її цільового призначення та не переконавшись у тому, що земельна ділянка дійсно знаходяться в межах села Наконечне Перше Яворівського району Львівської області, маючи реальну можливість встановити такі дані - ОСОБА_5 завірила особистим підписом акт встановлення і узгодження меж земельної ділянки площею 0,2000 га, що відводилась у власність ОСОБА_2, а також виготовила та надала на підпис сільському голові викопіювання з індексної карти (картографічного матеріалу), згідно яких земельна ділянка, що відводиться, розташована в межах с. Наконечне Перше, а ОСОБА_4 завірив особистим підписом та скріпив гербовою печаткою ОСОБА_3 сільської ради акт встановлення і узгодження меж земельної ділянки площею 0,2000 га, що відводилась у власність ОСОБА_2; кадастровий план земельної ділянки, а також викопіювання з індексної карти (картографічного матеріалу), згідно яких земельна ділянка що відводиться розташована в межах с. Наконечне Перше Львівської області.

В той же час, вищеописана земельна ділянка знаходилась за межами населеного пункту с. Наконечне Перше на території ОСОБА_3 сільської ради та належить до сільськогосподарських земель запасу і, згідно ст. 38 Земельного кодексу України, не відноситься до земель житлової та громадської забудови, а тому не могла відводитись для обслуговування житлового будинку та господарських споруд і використовуватись для таких цілей.

Внаслідок цього із земель державної власності було неправомірно вилучено земельну ділянку загальною площею 0,2000 га та вартістю 120 000 гривень, чим завдано охоронюваним законом державним інтересам шкоди на вказану суму, що є тяжкими наслідками.

Ухвалою Яворівського районного суду Львівської області від 05.04.2016 ОСОБА_4 та ОСОБА_5 звільнено від кримінальної відповідальності за скоєння злочинів, передбачених ч.2 ст.367 КК України, в зв'язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності.

Просить суд постановити рішення, яким визнати недійсним та скасувати рішення ОСОБА_3 сільської ради № 210 від 24.01.2005 Про передачу ОСОБА_2 у власність земельну ділянку площею 0,20 га в селі Наконечне Перше під будівництво індивідуального житлового будинку/ господарських будівель/літньої кухні, гаражу , визнати недійсним Державний акт на право власності на земельну ділянку, площею 0,2000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд серії ЯД № 438436 від 14.12.2007 (кадастровий номер 4625886100:06:002:0035), виданий ОСОБА_2 та скасувати його державну реєстрацію, а також вилучити вищевказану земельну ділянку у ОСОБА_2 та повернути її в розпорядження Головного управління Держгеокадастру у Львівській області; стягнути з відповідачів на користь прокуратури Львівської області судові витрати.

Справа надійшла в провадження судді Яворівського районного суду Львівської області Теслі Б.І. 17.06.2016. Ухвалою від 17.06.2016 року у справі відкрито провадження.

У зв'язку із закінченням повноважень судді Теслі Б.І., справу передано для повторного автоматизованого розподілу. У відповідності до вимог ст.11-1 ЦПК України, автоматизованою системою документообігу суду 15.05.2017 було визначено суддю Карпин І.М. для розгляду вказаної справи. Ухвалою від 16.05.2017 суддею Карпин І.М. справу прийнято до провадження та призначено до розгляду.

Прокурор в судове засідання не з'явився, на адресу суду скерував заяву про розгляд справи у його відсутності, позовні вимоги підтримує повністю та просить позов задовольнити, проти ухвалення заочного рішення не заперечує.

Позивач в судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив, хоч про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином.

Представник відповідача ОСОБА_3 сільської ради Яворівського району Львівської області в судове засідання не з'явився, на адресу суду скерував заяву про слухання справи у його відсутності, проти позовних вимог заперечує.

Відповідач ОСОБА_2 в судове засідання повторно не з'явився, причини неявки суду не повідомив, хоч про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином.

Представник третьої особи - відділу Держгеокадастру в Яворівському районі Львівській області теж в судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив, хоч про час та місце слухання справи повідомлявся належним чином.

Як вбачається, з позовної заяви, ОСОБА_2 проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, саме на цю адресу були скеровані судові повістки.

Суд вважає за можливе справу слухати у відсутності відповідача, який належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи та згідно ст. 280 ЦПК України , постановити заочне рішення, проти чого не заперечив представник позивача.

Відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України , у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Згідно з ч.1, 2 ст. 4 , ч.1 ст. 5 ЦПК України , кожна особа має право у порядку, встановленим цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів, а суд, здійснюючи правосуддя, захищає права, свободи та

інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадках, встановлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким законом надано право звертатися до суду в інтересах інших особі або державних чи суспільних інтересах.

В силу положень ч.1 ст.13 ЦПК України суд розглядає цивільні справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу , у межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають в порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства.

Частинами 3, 4 ст. 56 ЦПК України встановлено, що у визначених законом випадках прокурор звертається до суду з позовною заявою, бере участь у розгляді справ за його позовами. При цьому прокурор обґрунтовує, у чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

Згідно з ст.81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Відповідно до ст.89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Перевіривши законність звернення прокурора із даним позовом, виходячи із наведених вище процесуальних норм, суд встановив наступні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що за рішенням ОСОБА_3 сільської ради № 210 від 24.01.2005 ОСОБА_2 безкоштовно у власність було передано земельну ділянку площею 0,2000 га в с.Наконечне Перше Яворівського району Львівської області під будівництво індивідуального житлового будинку та господарських будівель (а.с. 10).

Так, державний акт на право власності на земельну ділянку площею 0,2000 га для будівництва індивідуального житлового будинку та господарських будівель від 14.12.2007 (кадастровий номер 4625886100:06:002:0035), був незаконно виданий ОСОБА_2 на підставі рішення ОСОБА_3 сільської ради від 24.01.2005 № 210 (а.с. 12), оскільки орган місцевого самоврядування, зокрема: ОСОБА_3 сільська рада Яворівського району Львівської області, при розгляді питання про відведення земельної ділянки за межами села Наконечне Перше Яворівського району Львівської області, вийшла за межі наданих повноважень, передбачених ст .122 Земельного кодексу України .

Факт знаходження земельної ділянки, яку відведено у власність ОСОБА_2, за межами населеного пункту окрім іншого, підтверджується листом Державної інспекції сільського господарства в Львівській області №3589/3-10-8 від 30.12.2015 (а.с.34) та довідкою, складеною державним інспектором сільського господарства Державної інспекції сільського господарства в Львівській області ОСОБА_6 за результатами проведення перевірки щодо законності надання земельних ділянок у власність громадянам на території ОСОБА_3 сільської ради Яворівського району (а.с.35-37).

Ухвалою Яворівського районного суду Львівської області від 05.04.2016 ОСОБА_4 та ОСОБА_5 звільнено від кримінальної відповідальності за скоєння злочинів, передбачених ч.2 ст.367 КК України, в зв'язку із закінченням строків давності притягнення до кримінальної відповідальності. Судом встановлено, що в березні місяці 2008 року сілький голова ОСОБА_3 сільської ради ОСОБА_4 та спеціаліст другої категорії (землевпорядник) ОСОБА_5, виконуючи свої службові обов'язки та будучи службовими особами органу місцевого самоврядування, здійснювали розгляд виготовленої технічної документації з відведення у власність земельної ділянки площею 0,2000 га в с.Наконечне Перше Яворівського району

Львівської області ОСОБА_2 для обслуговування житлового будинку та господарських споруд.

При цьому ОСОБА_4 та ОСОБА_5 несумлінно ставлячись до своїх службових обов'язків, без належного розгляду технічної документації, зокрема, без встановлення фактичного місця розташування ділянки, її цільового призначення та не переконавшись у тому, що земельна ділянка дійсно знаходиться в межах села Наконечне Перше Яворівського району Львівської області, маючи реальну можливість встановити такі дані, перебуваючи в приміщенні ОСОБА_3 сільської ради, що в с.Наконечне Перше Яворівського району Львівської області, у березні місяці 2008 року - ОСОБА_5 завірила особистим підписом акт встановлення і узгодження меж земельної ділянки, площею 0,2000 га, що відводилась у власність ОСОБА_2, а також виготовила та надала на підпис сільському голові викопіювання з індексної карти (картографічного матеріалу), згідно яких земельна ділянка, що відводиться, розташована в межах с.Наконечне Перше, а ОСОБА_4 завірив особистим підписом та скріпив гербовою печаткою ОСОБА_3 сільської ради акт встановлення і узгодження меж земельної ділянки площею 0,2000 га, що відводилась у власність ОСОБА_2 кадастровий план земельної ділянки, а також викопіювання з індексної карти (картографічного матеріалу), згідно яких земельна ділянка, що відводиться, розташована в межах с.Наконечне Перше Яворівського району Львівської області. В той же час, дана земельна ділянка знаходилася за межами населеного пункту Наконечне Перше на території ОСОБА_3 сільської ради та належить до сільськогосподарських земель запасу, згідно з ст.38 Земельного кодексу України, не відносяться до земель житлової та громадської забудови, а тому не могла відводитися для обслуговування житлового будинку та господарських споруд і використовуватись для таких цілей.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч.4 ст.42 Закону України Про місцеве самоврядування сільський, селищний, міський голова, зокрема, забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади; організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету.

Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу.

Згідно з п. 12 Перехідних положень ЗК України (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин,) до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Відповідно до ч.4 ст.122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Громадяни та юридичні особи, відповідно до ч. 1, 2, 5 ст.116 Земельного кодексу України набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної та комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень визначених цим кодексом; набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Державні акти про право власності або право постійного користування на земельну ділянку є документами, що посвідчують відповідне право і видаються на підставі рішень Кабінету Міністрів України, обласних, районних, Київської і Севастопольської міських, селищних, сільських рад, Ради Міністрів Автономної Республіки Крим, обласної, районної, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.

У спорах, пов'язаних з правом власності або постійного користування земельними ділянками, недійсними можуть визнаватися як зазначені рішення, на підставі яких видано відповідні державні акти, так і самі акти про право власності чи постійного користування.

Право, посвідчене державними актами, є похідним від відповідного рішення органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про передачу земельної ділянки у власність чи в користування, а тому з огляду на приписи частини першої статті 16 ЦК України та статті 152 ЗК України захист прав осіб на земельні ділянки не може здійснюватися лише шляхом визнання відповідного державного акта недійсним, якщо рішення, на підставі якого видано цей державний акт, не визнано недійсним у встановленому порядку.

Таким чином, оцінивши докази по справі в їх сукупності, проаналізувавши матеріали цивільної справи, суд вважає, що позов слід задовольнити, визнавши недійсним рішення ОСОБА_3 сільської ради № 210 від 24.01.2005 Про передачу земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального житлового будинку та господарських будівель в селі Наконечне Перше ОСОБА_2 , визнати недійсним Державний акт на право власності на земельну ділянку, площею 0,2000 га для обслуговування житлового будинку та господарських будівель серії ЯД № 438436 від 14.12.2007 (кадастровий номер 4625886100:06:002:0035), виданий ОСОБА_2 та скасувати його державну реєстрацію, а також вилучити вищевказану земельну ділянку у ОСОБА_2 та повернути її в розпорядження Головного управління Держгеокадастру у Львівській області.

Відповідно до ст. 141 ЦК України стягнути з відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 сільської ради судовий збір в користь прокуратури Львівської області.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 12, 13 , 128 , 141 , 223 , 263-265 , 280-283 , 354 ЦПК України , суд,

у х в а л и в:

Позов задовольнити.

Визнати недійсним рішення ОСОБА_3 сільської ради № 210 від 24.01.2005 Про надання земельної ділянки у власність під будівництво індивідуального житлового будинку та господарських споруд в селі Наконечне Перше ОСОБА_2 .

Визнати недійсним Державний акт на право власності на земельну ділянку, площею 0,2000 га для будівництва та обслуговування житлового будинку і господарських споруд серії ЯД № 438436 від 14.12.2007 (кадастровий номер 4625886100:06:002:0035), виданий ОСОБА_2 та скасувати його державну реєстрацію.

Вилучити у ОСОБА_7 земельну ділянку площею 0,2000 га для будівництва індивідуального житлового будинку та господарських споруд (кадастровий номер 4625886100:06:002:0035) та повернути її в розпорядження Головного управління Держгеокадастру у Львівській області.

Стягнути з ОСОБА_7 та ОСОБА_3 сільської ради Яворівського району Львівської області на користь прокуратури Львівської області по 2 756,00 грн. судових витрат на розрахунковий рахунок № 35211093000774 в ДКСУ у м. Київ, МФО 820172, отримувач - прокуратура Львівської області, код ЄДРПОУ 02910031.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана безпосередньо до Львівського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Заочне рішення може бути переглянуте судом, який ухвалив рішення, за письмовою заявою відповідача поданою протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.

Повний текст рішення виготовлено 25.02.2019.

Городоцька місцева прокуратура Львівської області: м.Яворів Львівської області вул.Львівська, 25.

Позивач: Головне управління Держгеокадастру у Львівській області, 79019, м. Львів, вул. Чорновола, 4.

Відповідач: ОСОБА_2, с. Наконечне Перше Яворівського району Львівська області, РНОКПП НОМЕР_1.

Відповідач: ОСОБА_3 сільська рада Яворівського району Львівської області, код ЄДРПОУ: 25248066 КОАТУУ: НОМЕР_2, 81032 с. Наконечне Друге Яворівського району Львівської області.

Суддя І.М.Карпин

СудЯворівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення25.02.2019
Оприлюднено22.03.2019
Номер документу80623706
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —460/3030/16-ц

Ухвала від 22.07.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

Рішення від 25.02.2019

Цивільне

Яворівський районний суд Львівської області

Карпин І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні