ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
18 березня 2019 року о/об 10 год. 55 хв.Справа № 280/628/19 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Новіковій Д.А. розглянувши у місті Запоріжжі за правилами спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586)
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (надалі - позивач, ТОВ ТРАНШ ТІ ) звернулося до суду з адміністративним позовом до Держаної фіскальної служби України (надалі - відповідач-1, ДФС України), Головного управління ДФС у Запорізькій області (надалі - відповідач-2, ГУ ДФС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: 1) визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 04.04.2018 за №630287/37902586, №630253/37902586, №630281/37902586, №630266/37902586, №630279/37902586, №630158/37902586, №630277/37902586, від 05.04.2018 за №633126/37902586, від 23.04.2018 за №661923/37902586; 2) зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 12.03.2018 за №196, №197, №198, №199, №200, №201, №202, №203 та від 26.03.2018 за №228.
У позові зазначено, що видами діяльності підприємства є: інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (Код КВЕД 52.29) (основний); ватажний автомобільний транспорт (Код КВЕД 49.41); складське господарство (Код КВЕД 52.10); надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомою майна (Код КВЕД 68.20); надання в оренду вантажних автомобілів (Код КВЕД 77.12) та ін. ТОВ ТРАНШ ТІ (виконавець) має на постійній основі взаємовідносини з Приватним підприємством ТРАНС ЛОГІСТИК (замовник). Між підприємствами укладено договір №570 від 20.03.2013 про надання послуг з транспортного обслуговування. Умовами договору №570 від 20.03.2013 передбачено обов'язок виконавця надати замовнику послуги по транспортному, транспортно-експедиційному, експедиційному обслуговуванню - перевезення вантажу та/або організація перевезення ватажу автотранспортом по території України та обов'язок замовника приймати та сплачувати належним чином надані послуги в строки та на умовах, передбачених умовами договору. Виконавець може також надавати замовнику за попередньою письмовою згодою інші транспортно-експедиційні послуги, що не суперечать законодавству. Терміни виконання робіт та їх вартість визначаються у відповідних заявках до договору про надання послуг по транспортному обслуговуванню. Відповідно до приписів п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України ТОВ ТРАНШ ТІ було складено податкові накладні за правилом першої події: №196 від 12.03.2018 на загальну суму 27000,00 грн., в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №197 від 12.03.2018 на загальну суму 27000,00 грн., в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №198 від 12.03.2018 на загальну суму 27000,00 грн. в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №199 від 12.03.2018 на загальну суму 27000,00 грн., в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №200 від 12.03.2018 на загальну суму 27000,00 грн., в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №201 від 12.03.2018 на загальну суму 27 000,00 грн., в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №202 від 12.03.2018 на загальну суму 27000,00 грн., в тому числі ПДВ 4500,00 грн.; №203 від 12.03.2018 на загальну суму 18000,00 грн., в тому числі ПДВ 3000,00 грн.; №228 від 26.03.2018 на загальну суму 33000,00 грн., в тому числі ПДВ 5500,00 грн. Під час виконання визначених договором транспортно-експедиційних послуг на дату виникнення податкових зобов'язань у податкових накладних окремими рядками відображається вартість експедиторських послуг і вартість послуг із перевезення із зазначенням відповідного коду послуги. Вказані податкові накладні були подані на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. За допомогою програми електронного документообігу ТОВ ТРАНШ ТІ отримані квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до зазначених податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, де зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 49.41 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та запропоновано ТОВ ТРАНШ ТІ надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. У квитанціях не вказано на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку , відповідно до якого ТОВ ТРАНШ ТІ внесено до переліку ризикових платників. У Квитанціях не зазначено, які саме документи потрібні для позитивного рішення та реєстрації податкових накладних. ТОВ ТРАНШ ТІ вирішило надати до контролюючого органу пакет документів (і пояснення, і копії документів, якими підтверджується реальність здійснення операцій по відмовлених податкових накладних). При цьому, у письмових поясненнях було розписано специфіку діяльності ТОВ ТРАНШ ТІ (робота, безпосередньо пов'язана з організацією та забезпеченням перевезень, залучаючи до виконання комплексу робіт перевізників). ТОВ ТРАНІІІ ТІ по призупинених податкових накладних від 12.03.2018 за №196, №197, №198, №199, №200, №201, №202, №203 та від 26.03.2018 №228 було направлено на адресу контролюючого органу Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК, реєстрація яких зупинена з вкладеними сканкопіями документів, вичерпний перелік яких встановлено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №117, які підтверджують реальність здійснення операцій. Проте, відповідні документи не були взяті відповідачем до уваги, у зв'язку з чим комісією Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному державному реєстрі податкових накладних: №630287/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №196 від 12.03.2018; №630253/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №197 від 12.03.2018; №630281/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №198 від 12.03.2018; №630266/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №199 від 12.03.2018; №630279/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №200 від 12.03.2018; №630158/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №201 від 12.03.2018; №630277/37902586 від 04.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №202 від 12.03.2018; №633126/37902586 від 05.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №203 від 12.03.2018; №661923/37902586 від 23.04.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №228 від 26.03.2018. Як зазначається в рішеннях від 04.04.2018 за №630287/37902586, №630281/37902586, №630279/37902586, №630277/37902586 підставою для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 12.03.2018 за №196, №198, №200, №202 було неподання платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них . Як зазначається в рішеннях від 04.04.2018 за №630253/37902586, №630266/37902586, №630158/37902586, від 05.04.2018 за №633126/37902586, від 23.04.2018 за №661923/37902586 підставою для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 12.03.2018 за №197, №199, №201, №203 від 26.03.2018 за №228 було неподання платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; первинних документів щодо постачання придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) . Вказані рішення комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації не містять чіткої підстави для відмови у реєстрації, не є чіткими та зрозумілими, що породжує їх неоднозначне трактування та неможливість виконання платником податків. Таким чином, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між ТОВ ТРАНШ ТІ та ПП ТРАНС ЛОГІСТИК та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови ТОВ ТРАНШ ТІ у реєстрації податкових накладних від 12.03.2018 за №196, №197, №198, №199, №200, №201, №202, №203 та від 26.03.2018 за №228 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
Позивач підтримав позовні вимоги.
Представником Відповідачів-1,2 подано до суду відзив на адміністративний позов, в якому зазначено, що Реєстрація податкових накладних №196, №197, №198, №199, №200, №201, №202, №203, №228, виписаних ТОВ ТРАНШ ТІ була зупинені відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, яким встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. Згідно п.16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 за №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами , затвердженого в установленому порядку. Комісією ГУ ДФС в Запорізькій області прийняті наступні рішення: Рішення №630287/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №196 від 12.03.2018; Рішення №630253/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №197 від 12.03.2018; Рішення №630281/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №198 від 12.03.2018; Рішення №630266/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №199 від 12.03.2018; Рішення №630279/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №200 від 12.03.2018; Рішення №630158/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №201 від 12.03.2018; Рішення №630277/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №202 від 12.03.2018; Рішення №633126/37902586 від 05.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №203 від 12.03.2018; Рішення №661923/37902586 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №228 від 26.03.2018. Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №117 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). Підставою для прийняття комісією рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №196, №197, №198, №199, №200, №201, №202, №203, №228 є ненадання платником: договорів з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків. Відповідно, предметом розгляду комісії є пояснення та пакет документів, яким платник податків повинен спростовувати ризик порушення норм податкового законодавства, тобто довести відсутність можливих порушень норм підпункту "а"/"б" п.185.1 ст.185, підпункту "а"/"б" п.187.1 ст.187, абзацу першого п.201.1, п.201.7, п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України та довести відсутність об'єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг відповідно до податкової накладної. Відповідно, у разі якщо такий ризик наданим пакетом документів та/або поясненнями не спростовано, комісія контролюючого органу не має іншого законного рішення як відмовити у реєстрації податкової накладної. Таким чином, Комісія ГУ ДФС у Запорізькій області приймала Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних тільки на підставі тих документів, які надавались на розгляд Комісії.
Відповідачі-1,2 проти позову заперечували.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з'ясував наступне.
В абз.1 п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Згідно з абз.1-2 п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.56.23 ст.56 Податкового кодексу України оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей: 56.23.1 скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику; 56.23.2 скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику; 56.23.3 скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим; (…).
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено: 1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс); наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Головні управління ДФС в областях, м.Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення. … .
Належної мотивації підстав та причин віднесення ТОВ ТРАНШ ТІ до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 прийняті ГУ ДФС у Запорізькій області Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №630287/37902586 від 04.04.2018; №630253/37902586 від 04.04.2018; №630281/37902586 від 04.04.2018; №630266/37902586 від 04.04.2018; №630279/37902586 від 04.04.2018; №630158/37902586 від 04.04.2018; №630277/37902586 від 04.04.2018; №633126/37902586 від 05.04.2018; №661923/37902586 від 23.04.2018 - не містять.
У п.18-п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (який діяв під час прийняття відповідачем спірних рішень), передбачено: 18. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства .
Відповідно до п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Відповідачем-2 не надано до суду доказів додержання вимог п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено: … Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії. … .
Відповідачем-2 не надано до суду копію протоколів засідань Комісії під час прийняття Рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, матеріалів роботи комісії тощо.
Відтак, відповідачем-2 документально не доведено додержання процедури розгляду матеріалів.
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
Згідно з п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
В обґрунтування позовних вимог позивачем надано до суду копії: договорів; податкових накладних; платіжних доручень; рахунків-фактур; Договорів-заявок на перевезення вантажу автомобільним транспортом; актів здачі-прийняття робіт (надання послуг); заявок про надання послуг по транспортному обслуговуванню; товарно-транспортних накладних; документів про оплату перевезення вантажів; інших документів.
У Рішеннях про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №630287/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №196 від 12.03.2018; №630281/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №198 від 12.03.2018; №630279/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №200 від 12.03.2018; №630277/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №202 від 12.03.2018 підставою відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Підстави: Ненадання платником податку копій документів: Договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; … ; №630253/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №197 від 12.03.2018; №630266/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №199 від 12.03.2018; №630158/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №201 від 12.03.2018; №633126/37902586 від 05.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №203 від 12.03.2018; №661923/37902586 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №228 від 26.03.2018 підставою відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДФС у Запорізькій області зазначено: Прийнято рішення про: відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Підстави: Ненадання платником податку копій документів: Договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; … Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити); … .
Судом досліджені Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено та додані до них документи, які надсилались позивачем до контролюючого органу.
У чому саме полягає: … ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. … , як то зазначено у Квитанціях про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідач-1,2 документально суду не довів.
Звідси, пропозиції відповідача-1,2 надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , як то зазначено у Квитанціях, на думку суду є необґрунтованими.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідач суду не довів.
Як свідчать матеріали справи, позивачем надавались письмові пояснення та документи, на підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України.
Отже, позиція відповідачів-1,2 щодо ненадання позивачем письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних, до яких була застосована процедура зупинення реєстрації згідно з п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, надання документів які складені з порушенням законодавства чи мають дефектність форми - є необґрунтованою.
Позивачем, на думку суду, надані документи та пояснення, достатні для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних складених ТОВ ТРАНШ ТІ податкових накладних.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: №630287/37902586 від 04.04.2018; №630253/37902586 від 04.04.2018; №630281/37902586 від 04.04.2018; №630266/37902586 від 04.04.2018; №630279/37902586 від 04.04.2018; №630158/37902586 від 04.04.2018; №630277/37902586 від 04.04.2018; №633126/37902586 від 05.04.2018; №661923/37902586 від 23.04.2018 прийняті відповідачем-2 не обґрунтовано, без урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, не розсудливо, а отже є неправомірними і підлягають скасуванню.
Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень (ч.1 ст.2 КАС України).
Оскільки наведена комісія ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, функціонує у складі ГУ ДФС України у Запорізькій області, то відповідачем у справі, на думку суду, має бути ГУ ДФС України у Запорізькій області і розглядатись, відповідно, має рішення цього суб'єкта владних повноважень.
Водночас, з метою поновлення порушених прав та інтересів позивача ОСОБА_1 фіскальна служба України повинна бути зобов'язана зареєструвати податкові накладні ТОВ ТРАНШ ТІ , які є предметом спору, в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх надходження до контролюючого органу.
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовні вимоги ТОВ ТРАНШ ТІ є обґрунтованими і підлягають задоволенню. Доводи відповідачів-1,2 не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 134, 139,143, 243-246 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630287/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №196 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №196 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630253/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №197 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №197 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630281/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №198 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №198 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630266/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №199 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №199 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630279/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №200 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №200 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630158/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №201 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №201 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №630277/37902586 від 04.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №202 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №202 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №633126/37902586 від 05.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №203 від 12.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №203 від 12.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) №661923/37902586 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №228 від 26.03.2018.
Зобов'язати ОСОБА_1 фіскальну службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №228 від 26.03.2018, складену Товариством з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586) з бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, буд.8; код ЄДРПОУ 39292197) сплачений позивачем судовий збір у сумі 8644 грн. 50 коп.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТРАНШ ТІ (71112, Запорізька область, м.Бердянськ, вул.Шевченка, буд.13, офіс 106; код ЄДРПОУ 37902586) з бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, Запорізька область, м.Запоріжжя, проспект Соборний, буд.166; код ЄДРПОУ 39396146) сплачений позивачем судовий збір у сумі 8644 грн. 50 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили у строк та порядок визначений ст.255 КАС України.
Рішення суду першої інстанції оскаржується у строк та порядок встановлений ст.ст.292, 295, 297 КАС України.
Повний текст судового рішення складено 18.03.2019.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2019 |
Оприлюднено | 24.03.2019 |
Номер документу | 80627875 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні