Справа № 420/39/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 березня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді - Токмілової Л.М.
за участі:
секретаря судового засідання - Сидорівського С.А.
представника позивача - ОСОБА_1С
представника відповідачів - ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом приватного підприємства Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор 21» (35005, м. Одеса, вул. Бугаївська 21) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа 8) та Головного управління ДФС України в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська 5) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язати вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
03.01.2019 року з позовом до суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Вектор 21» до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язати вчинити певні дії.
В обґрунтування позовних вимог позивач в цілому зазначив, що Товариством з обмеженою відповідальністю «Вектор 21» у порядку визначеному законодавством склало в електронній формі податкову накладну №21 від 30.11.2017 року та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Згідно отриманої квитанції вказана податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено. В квитанції зазначено, що остання відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 «Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних» , затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. Крім того, зазначено, що за результатами опрацювання виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з УКТЗЕД та запропоновано падати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПП відповідно до пункту «в» пп.201.16.1 и.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Позивач в електронному вигляді через засоби електронного зв'язку направив повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення господарських операцій по зупиненим податковим накладним, пояснення та копії документів, перелік яких відповідав вичерпаному переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Отже, як вважає позивач, ним було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення господарських операцій по вищевказаним податковим накладним. За результатами розгляду пояснень та документів, комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, були прийняті рішення: № 687711/37607820 від 08.05.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 21 від 30.11.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови в реєстрації було зазначено, що платником податку не надані копії документів: договори, довіреності, акти керівного органу платнику податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операцій. Вважаючи зазначене рішення протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Ухвалою судді від 08 січня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами загального позовного провадження та призначено судове засідання по справі призначено на 22 січня 2019 року на 12:15 годину.
25 січня 2019 року представником відповідачів через канцелярію суду (вхід. № ЕП/632/18) подано відзив на позовну заяву, згідно якого, відповідач позивні вимоги не визнає та просить суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись в цілому на те, що у відповідності до вимог п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. Пунктом 14 даного Порядку встановлено, що Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. В оскаржуваному рішенні Комісії ДФС України було чітко зазначено саме які документи не було надано позивачем, а саме: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; Договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особистих рахунків. З огляду на не надання позивачем разом із повідомленнями, всіх необхідних документів, ДФС України прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Таким чином, рішення комісії ДФС України про відмову в реєстрації податкових накладних із посиланням на підставу - не надання платником податку всіх необхідних копій документів, - є повністю обґрунтованим.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив позов задовольнити у повному обсязі, з підстав викладених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав та просив суд в задоволенні позову відмовити, посилаючись на обставини викладені у відзиві.
04.03.2019 року протокольною ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження у справі.
В судовому засіданні 14.03.2019 року закінчено підготовче провадження у справі та з урахування наданих представниками сторін клопотань, суд перейшов до розгляду справи по суті.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення осіб, які брали участь у розгляді справи, а також дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися позовні вимоги та відзив, перевіривши їх доказами, суд виходив з наступних підстав та мотивів.
TOB ВЕКТОР 21 зареєстровано у 2011р., про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис 1 556 102 0000 041497 від 05.04.2011 року. Основним видом діяльності є: Код КВЕД 46.32 - оптова торгівля м'ясом і м'ясними продуктами. В рамках вказаного напрямку діяльності товариством здійснювались господарські операції: продаж (поставка) м'яса (тушка) індика. Для продажу зазначених видів товару TOB ВЕКТОР 21 закуповує продукцію у контрагентів які мають право на продаж таких товарів, зокрема TOB "СП "ВОЛОДАР" та ТОВ УПГ-ІНВЕСТ та здійснює їх подальший оптовий перепродаж.
Судом встановлено, що 30 листопада 2017р. ТОВ «Вектор 21» складено і подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №21 на суму 577 109,10 грн., у тому числі ПДВ 96184,83 гри., на підставі договору поставки №15-СФ/Ю від 07.11.2016, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю «СІЛЬПО-ФУД» .
14.12.2017 позивач отримав від відповідача квитанцію №9266942694 про зупинення реєстрації податкової накладної №21 від 30.11.2017.
В квитанції зазначено, що остання відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 «Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних» , затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567.
Також зазначено, що за результатами опрацювання виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання товарів згідно з УКТЗЕД та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПП відповідно до пункту «в» пп.201.16.1 и.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Судом встановлено, що на виконання вимог п.201.16.1. п.201.16.2 ст.201 ІІК України позивач 20.04.2018р. в електронному вигляді подав до контролюючою органу письмові пояснення та сканкопії документів, а саме: повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій по відмовним НП/РК реєстрація якої/го зупинено від 20.04.2018 року №1, з письмовими поясненнями, що фінансово-господарська операція між ТОВ Вектор 21 (код ЄДРПОУ 37607820) та ТОВ Сільпо-фуд (код ЄДРПОУ 40720198), що мала місце в листопаді 2017 року - поставка м'ясопродуктів з індика (м'ясо (тушка) індика) на загальну суму 577 109,10 грн., в т.ч. ПДВ 96 184,83 грн є реальною, дійсною та такою, що підтверджується первинними бухгалтерськими документами. Зокрема позивачем було додано 235 документів визначеного формату із зазначеним переліком, що підтверджують реальність здійснення операцій.
За результатами розгляду вказаних документів 08.05.2018 року комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №687711/37607820 про відмову у реєстрації податкової накладної №21 від 30.11.2017 р.
Відповідно до Рішення підставою для відмови в реєстрації податкової накладної є падання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно підпунктів а, б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до 201.10. ст.201 Податкового кодексу України (надалі, ПКУ) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Отже, TOB «Вектор 21» за правилом першої події та у відповідності до норм ПКУ було виписано та направлено на реєстрацію до Реєстру податкову накладну №21 від 30.11.2017р. на загальну суму 577 109,10 грн. в тому числі ПДВ у сумі 96184,83 грн..
Згідно до п. 14,16 Порядку 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно отриманої квитанції податкову накладну прийнято органом ДФС, але реєстрацію їх зупинено та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН.
При цьому, в порушення положень підпункту 201.16.1 пункту 201.16 ст. 201 ПК України відповідачем у квитанції №9266942694 від 14.12.2017 року не зазначено конкретного чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, який став підставою для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Підставою для зупинення податкової накладної зазначено, що виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 8428 та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Враховуючи реальність здійснених операцій позивача із своїм контрагентом- покупцем та підставність складання податкової накладної позивачем, усі обставини таких господарських операцій були детально та повно викладені у відповідному поясненні до податкових накладних №21 від 30.11.2017р., яке подавалося позивачем до органу ДФС разом із підтверджуючими зазначені обставини документами, а саме, копією договору поставки №15-СФ/Ю від 07.11.2016, укладеного з Товариством з обмеженою відповідальністю «СІЛЬПО-ФУД» , які спростовують висновок відповідача про невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 41.00.40 і підтверджують реальність операції.
Суд зазначає, що всі підтверджуючі документи додані до пояснень наявні в матеріалах справи.
А отже, надано усі первинні документи, що оформлені в рамках договорів поставки та які не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу ст.ст.198, 201 ПК України, ч.2 ст.9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» , п.2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (наказ Мінфіну від 24.05.1995р.№88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості, а отже, засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними у реєстрації яких було відмовлено (копії надаються до позову).
Відповідно до п. 21 Порядку 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Проте, незважаючи на надання зазначених пояснень та копій підтверджуючих документів, органом ДФС було прийнято оскаржуване рішення №687711/37607820 від 08.05.2018 року із зазначенням про те, що підставою відмови у реєстрації податкової накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних стало надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 201.16. ст. 201 ПКУ 201.16. реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, враховуючи надання позивачем до органу ДФС пояснень та копій усіх перелічених ДФС підтверджуючих документів, у відповідача відсутні були підстави для зупинення реєстрації та відмови у реєстрації податкової накладної.
А отже, з урахуванням вищевикладеного, суд доходить висновку, що оскаржуване рішення, є протиправними та порушує права і інтереси TOB «Вектор 21» , а тому позовні вимоги підлягають скасуванню.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 та ч. 1 ст. 73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Та відповідач - як суб'єкт владних повноважень не довів належними та допустимими доказами правомірність оскаржуваного рішення.
Згідно ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Під час перевірки правомірності оскаржуваних рішень суд враховує, чи прийняті вони з використанням повноважень та спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискредитації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь яким несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст. 238, 239, 241,243, 248, 256, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор 21» до Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС України в Одеській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язати вчинити певні дії - задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №687711/37607820 від 08.05.2018 р. про відмову в реєстрації податкової накладної №21 від 30.11.2017 року.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №21 від 30.11.2017 року складену Товариством з обмеженою відповідальністю «Вектор 21» в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму 577 109, 10 грн за датою її подання.
Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) та Головного управління ДФС в Одеській області (код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Вектор 21» (Код ЄДРПОУ 37607820, адреса: 65005, м. Одеса, вул. Бугаївська 21) судовий збір в розмірі 3524,00 грн (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 копійок).
Апеляційна скарга на рішення суду подається учасниками справи через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляд справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Л.М. Токмілова
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2019 |
Оприлюднено | 24.03.2019 |
Номер документу | 80628298 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Токмілова Л. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні