Рішення
від 14.03.2019 по справі 440/4213/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4213/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Костенко Г.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Колодяжного Д.В.

представника позивача - ОСОБА_1

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління ДФС у Полтавській області до Приватного нотаріуса ОСОБА_2, Виконавчого комітету Полтавської міської ради, треті особи: Виконавчий комітет Миколаївської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології", Державна податкова інспекція у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області , про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

26 листопада 2018 року Головне управління ДФС у Полтавській області звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного нотаріуса ОСОБА_2, Виконавчого комітету Полтавської міської ради, треті особи: Виконавчий комітет Миколаївської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології", Державна податкова інспекція у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області в якій просить:

- скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" (код ЄДРПОУ 35320026) від 26.03.2018 №15221070009014522 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;

- зобов'язати виконавчий комітет Миколаївської міської ради Миколаївської області внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування запису від 26.03.2018 №15221070009014522.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що Приватним нотаріусом ОСОБА_2 26.03.2018 проведено державну реєстрацію змін юридичної особи, а саме: замінено юридичну адресу м. Полтава, вул. Небесної сотні, 14. Однак, згідно відповіді Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради зазначено, що вул. Небесної Сотні, з будинком № 14 у м. Полтаві відсутня.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 28.11 2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено розгляд адміністративної справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.

11.02.2019 відповідачем надано відзив на позовну заяву, в якому останній проти позову заперечує, посилаючись на те, що на приватного нотаріуса не покладений обов'язок перевіряти наявність чи відсутність вулиць, нумерації будинків тощо. Також, як зазначено в позовній заяві, саме ТОВ " "Енергозбережувальні технології" надані недостовірні відомості, а отже, відповідачем не порушено порядок проведення реєстраційної дії /а.с.66-70/.

Ухвалою суду від 18.02.2019 залучено до участі у справі в якості співвідповідача - Виконавчий комітет Полтавської міської ради та зміну прохальної частини позовних вимог, зокрема, позивач просить: скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" (код ЄДРПОУ 35320026) від 26.03.2018 №15221070009014522 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та зобов'язати виконавчий комітет Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування запису від 26.03.2018 №15221070009014522.

Ухвалою суду від 25.02.2019 закрито провадження у справі на призначено розгляд справи по суті в загальному позовному провадженні.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позовні вимоги з урахуванням уточнень позовних вимог, просив їх задовольнити.

Відповідач в судове засідання не з'явився, надав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутністю.

Представники третіх осіб в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд дійшов до наступних висновків.

Судом встановлено, що 26.03.2018 до ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області від виконавчого комітету Миколаївської міської ради надійшла інформація про вчинення приватним нотаріусом ОСОБА_2 реєстраційної дії щодо внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису №15221070009014522 про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" (код ЄДРПОУ 35320026) на адресу: м. Полтава, вул. Небесної Сотні, буд. 14.

ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області звернулась до Управління з питань містобудування та архітектури Виконавчого комітету Полтавської міської ради з приводу наявності у плані м. Полтави вулиці Небесної Сотні, буд. 14. Від вказаного управління надійшла відповідь про те, що вулиця Небесної Сотні, з будинком № 14 на території м. Полтави в технічному архіві управління відсутня. На вулиці Небесної Сотні наявний лише будинок 14/18.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 26.03.2018 здійснена реєстраційна дія №15221070009014522 внесено зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах, щодо зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" (код ЄДРПОУ 35320026) на адресу: м. Полтава, вул. Небесної Сотні, буд. 14 /а.с.8-10

Вважаючи, що зміна юридичної адреси позивача проведена без наявних на те підстав, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися, суд зазначає наступне.

Регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі по тексту - Закон України №755-IV).

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України №755-IV (тут і надалі в редакції на момент виникнення спірних правовідносин) державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи.

Відповідно до частини третьої статті 35 Закону №755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.

Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом (частина четверта статті 35 Закону).

Згідно частини четвертої статті 17 Закону України №755-IV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Судом встановлено, що згідно протоколу загальних зборів учасників від 23.03.2018 вирішили встановити місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" за адресою: 36020, Полтавська область, м. Полтава, вул. Небесної Сотні, 14, за якою буде знаходитись виконавчий орган, та внести зміни до відомостей про Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології", які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців /а.с. 113/.

Матеріалами справи підтверджується, 23.03.2018 ОСОБА_3 звернулась до приватного нотаріуса з пакетом документів для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу - Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології", надавши: протокол загальних зборів учасників від 23.03.2018, заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.03.2018 щодо зміни місцезнаходження юридичної особи на адресу: м. Полтава, вул. Небесної Сотні, 14, квитанція № 749037 від 2018-03-23 /109-115/.

У свою чергу 26.03.2018 приватним нотаріусом ОСОБА_2 внесено запис №15221070009014522 про державну реєстрацію змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології", зокрема зміни місцезнаходження на: 36020, Полтавська область, м. Полтава, вул. Небесної Сотні, 14.

Як випливає із пояснень представника позивача, працівниками відділу адміністрування та контролю за відшкодуванням ПДВ території обслуговування ДПІ у м.Полтаві управління податків та зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Полтавській області здійснено вихід за адресою: 36003, м.Полтава, вул. Небесної Сотні, 14.

За результатами проведених заходів складено ОСОБА_3 №б/н від 25.09 2018 року, зі змісту якого слідує, що на вулиці Небесної Сотні відсутній будинок, 14 /а.с. 14/.

Відповідно до статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Згідно з частиною першою статті 7 Закону №755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону №755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Положеннями частини шостої статті 13 Закону №755-ІV передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру, зокрема, таких відомостей:

дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;

дата взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження.

ГУ ДФС у Полтавській області позбавлена можливості виконати свої функції стосовно належного обліку зазначеного підприємства, контрольно-перевірочної роботи, оскільки відомості про фактичну адресу місця реєстрації підприємства не відповідають дійсності.

Згідно зі статтею 10 Закону №755-ІV якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Разом з цим, приватним внесено до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому, відповідно до положень статті 10 Закону №755-ІV, відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.

Відповідно до підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України - контролюючі органи звергаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Контролюючі органи, серед інших функцій, повинні забезпечувати достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням (підпункт 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України).

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України надано право контролюючим органам в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Частина перша статті 25 Закону №755-ІV закріплює, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

У відповідності до пункту 3 частини п'ятої статті 25 Закону №755-ІV суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті, зокрема, проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини).

Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку про необхідність скасування запису про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" від 26.032018 року №15221070009014522, який стосується зміни місцезнаходження даного підприємства, оскільки реєстрація юридичної особи за неіснуючою адресою позбавляє контролюючі органи можливості виконати свої функції стосовно належного обліку та контрольно-ревізійної роботи даного підприємства.

При цьому суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження приватного нотаріуса як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому це дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології".

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління ДФС у Полтавській області до Приватного нотаріуса ОСОБА_2, Виконавчого комітету Полтавської міської ради, треті особи: Виконавчий комітет Миколаївської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології", Державна податкова інспекція у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Скасувати реєстраційну дію щодо державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю "Енергозбережувальні технології" (код ЄДРПОУ 35320026) від 26.03.2018 №15221070009014522 з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Зобов'язати виконавчий комітет Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування запису від 26.03.2018 №15221070009014522.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Повне рішення складено 22 березня 2019 року

Головуючий суддя ОСОБА_4

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.03.2019
Оприлюднено24.03.2019
Номер документу80628443
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4213/18

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Рішення від 14.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні