ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
22 березня 2019 року № 826/13724/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Чудак О.М., за участю секретаря судового засідання Шарій А.А., представника позивача Органюка Ю.Ю., представника відповідачів Трембача О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Укрморсервіс до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
27.08.2018 до Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Укрморсервіс (ТОВ ТК Укрморсервіс ) з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (ГУ ДФС у м. Києві), Державної фіскальної служби України (ДФС України), в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог висловило прохання:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації ГУ ДФС у м. Києві від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні товариства від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12.
В обґрунтування заявлених вимог зазначило, що ТОВ ТК Укрморсервіс надано ТОВ Миколаївська морська агенція ІНТЕРБРОКЕР та ТОВ СЕРВІС ТРАНС послуги буксирного флоту, а саме буксирування несамохідних плавзасобів, швартування, відшвартування, перевстановлених суден у причалів у місті Миколаєві, у причалів у Дніпро-Бузькому морському порту та супроводження суден по Бузько-Дніпровсько-лиманському каналу та Херсонському морському каналу за умовами договорів. За результатом господарських операцій з надання вказаних послуг ТОВ ТК Укрморсервіс складено податкові накладні товариства від 18.04.2018 №5 (надання послуг для ТОВ Миколаївська морська агенція ІНТЕРБРОКЕР ), від 17.04.2018 №4, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12 (надання послуг для ТОВ СЕРВІС ТРАНС ).
Вказані податкові накладні направлені позивачем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Однак, реєстрація вказаних податкових накладних зупинена згідно відповідних квитанцій у відповідності до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (ПК України) у зв'язку з тим, що податкові накладні відповідають підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.
Товариство зазначає, що виконало вимоги, вказані у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних та надало відповідні документи, якими підтверджується реальність надання послуг ТОВ Миколаївська морська агенція ІНТЕРБРОКЕР та ТОВ СЕРВІС ТРАНС , проте, рішеннями комісії ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221 відмовлено у реєстрації податкових накладних від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12 з підстави - неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
При цьому, позивач зазначає, що комісією ГУ ДФС у м. Києві у оскаржуваних рішеннях не зазначено які саме порушення закону допущенні, відповідачами не надано доказів ризиковості позивача як платника податку, тому рішення про відмову в реєстрації накладної є протиправними і підлягають скасуванню.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11.09.2018 позовну заяву ТОВ ТК Укрморсервіс прийнято до розгляду та у справі відкрито провадження. Ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
Представниками ДФС України та ГУ ДФС у м. Києві подано відзиви на позовну заяву в яких вказано на відсутність підстав для задоволення позовних вимог. Зазначено, що рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221 є правомірними, адже прийняті з урахуванням наданих позивачем документів, у зв'язку з ненаданням платником достатньої кількості документів.
Представник ГУ ДФС у м. Києві також у відзиві зазначив, що позивачем на виконання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надано окремі документи, які неможливо ідентифікувати. Крім того, позивачем не надано доказів проведення розрахунків з постачальником ТОВ Краншип .
В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав та просив їх задовольнити в повному обсязі з підстав, наведених у позовній заяві та наданих у справу доказах.
Представник відповідачів проти задоволення позову заперечував, зіславшись на письмово висловлену позицію у відзивах.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
ТОВ ТК Укрморсервіс займається допоміжним обслуговуванням водного транспорту, зокрема надає послуги буксирного флоту (швартування, відшвартування, перестановлення суден у причалів та супроводження суден) для юридичних осіб-морських агентів, які діють за рахунок та в інтересах іноземних судновласників, що є основним напрямком діяльності підприємства та відповідає КВЕД 52.22.
На умовах договору №1710-12 від 12.10.2017 укладеного між ТОВ ТК Укрморсервіс (замовник) та ТОВ Краншип (виконавець), позивач для провадження господарської діяльності підприємством залучає флот ТОВ Краншип - морські буксири в кількості 4 одиниць, які укомплектовані повним екіпажем. Виконання умов даного договору підтверджують наявні в матеріалах справи акт виведення зі складу флоту, акти виконаних робіт, рахунки на оплату, реєстри послуг буксирного флоту, податкові накладні, складені ТОВ Краншип та зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних.
20.10.2017 ТОВ ТК Укрморсервіс (виконавець) укладено з ТОВ Миколаївська морська агенція ІНТЕРБРОКЕР (агент) договір №1710-ІВ, за умовами якого ТОВ ТК Укрморсервіс надані послуги з буксирування несамохідних плавзасобів, швартування, відшвартування, перевстановлених суден у причалів у місті Миколаєві, у причалів у Дніпро-Бузькому морському порту ТОВ МГЗ , та супроводження суден по Бузько-Дніпровсько-лиманському каналу та Херсонському морському каналу.
18.04.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс та ТОВ Миколаївська морська агенція ІНТЕРБРОКЕР підписано акт №83 від 18.04.2018 про надання послуг по відшвартуванню теплоходу CORNELIA прапор COOK ISLANDS вартістю 4677,98 доларів США з ПДВ, та агенту виставлено на оплату рахунок №83 від 18.04.2018 на вказану суму коштів.
20.04.2018 агентом здійснено в повному обсязі оплату вартості, вартість послуг за офіційним курсом Національного банку України на день зарахування склала 122015,16 грн, в тому числі ПДВ - 20335,77 грн, що підтверджується випискою з банківського рахунку ТОВ ТК Укрморсервіс .
За фактом надання послуг (правило першої події) ТОВ ТК Укрморсервіс складено податкову накладну №5 від 18.04.2018 на суму 122015,16 грн, в тому числі ПДВ - 20335,77 грн, та 24.04.2018 направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 24.04.2018 реєстрація податкової накладної №5 від 18.04.2018 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
03.05.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс подано до Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, в електронній формі засобами електронного зв'язку копії документів та пояснення до вищезгаданої господарської операції, по якій виписано податкову накладну №5 від 18.04.2018, а саме пояснення щодо суті проведеної господарської операції, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій №3 від 03.05.2018, копії договору №1710-ІВ від 20.10.2017, акта надання послуг №83 від 18.04.2018, рахунку на оплату №83 від 18.04.2018, податкової накладної №5 від 18.04.2018, банківської виписки за 20.04.2018, та інші документи відносно постачальника послуг ТОВ Краншип .
07.05.2018 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, прийнято рішення №686143/41650221 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 18.04.2018. Підставою для прийняття такого рішення є неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
13.10.2017 ТОВ ТК Укрморсервіс (виконавець) укладено договір №1710-ST з ТОВ СЕРВІС ТРАНС (агент), предметом якого є послуги буксирного флоту, а саме буксирування несамохідних плавзасобів, швартування, відшвартування, перевстановлення суден у причалів у місті Миколаєві, у причалів у Дніпро-Бузькому морському порту ТОВ МГЗ , та супроводження суден по Бузько-Дніпровсько-лиманському каналу та Херсонському морському каналу.
17.04.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс та ТОВ СЕРВІС ТРАНС підписано акт №82 від 17.04.2018 про надання послуг по швартуванню 17.04.2018 теплоходу VICTORIABORG прапор DUTCH вартістю 1957,68 доларів США з ПДВ, та агенту виставлено на оплату рахунок №82 від 17.04.2018 на вказану суму коштів.
27.04.2018 агентом здійснено в повному обсязі оплату вартості отриманих послуг, що за офіційним курсом Національного банку України на день зарахування склало 51074,46 грн, в тому числі ПДВ - 8512,41 грн, що підтверджується випискою з банківського рахунку ТОВ ТК Укрморсервіс .
За фактом надання послуг (правило першої події) ТОВ ТК Укрморсервіс складено податкову накладну №4 від 17.04.2018 на суму 51074,46 грн, в тому числі ПДВ - 8512,41 грн, та 24.04.2018 направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 24.04.2018 реєстрація податкової накладної №4 від 17.04.2018 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
03.05.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс подано до Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, в електронній формі засобами електронного зв'язку копії документів та пояснення до вищезгаданої господарської операції, по якій виписано податкову накладну №4 від 17.04.2018, а саме пояснення щодо суті проведеної господарської операції, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій №2 від 03.05.2018, копії договору №1710-ST від 13.10.2017, акта надання послуг №82 від 17.04.2018, рахунку на оплату №82 від 17.04.2018, податкової накладної №4 від 17.04.2018, банківської виписки за 27.04.2018, та інші документи відносно постачальника послуг ТОВ Краншип .
07.05.2018 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, прийнято рішення №686142/41650221 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 17.04.2018. Підставою для прийняття такого рішення є неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
24.04.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс та ТОВ СЕРВІС ТРАНС , згідно договору №1710-ST від 13.10.2017, підписано акт №85 від 24.04.2018 про надання послуг по швартуванню 24.04.2018 теплоходу SEREF KURU прапор MALTA вартістю 3109,78 доларів США з ПДВ, та агенту виставлено на оплату рахунок №85 від 24.04.2018 на вказану суму коштів.
14.05.2018 агентом здійснено в повному обсязі оплату вартості отриманих послуг, що за офіційним курсом Національного банку України на день зарахування склало 67703,86 грн, в тому числі ПДВ - 13540,87 грн, що підтверджується випискою з банківського рахунку ТОВ ТК Укрморсервіс .
За фактом надання послуг (правило першої події) ТОВ ТК Укрморсервіс складено податкову накладну №7 від 24.04.2018 на суму 67703,86 грн, в тому числі ПДВ - 13540,87 грн, та 14.05.2018 направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 14.05.2018 реєстрація податкової накладної №7 від 24.04.2018 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
26.06.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс подано до Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, в електронній формі засобами електронного зв'язку копії документів та пояснення до вищезгаданої господарської операції, по якій виписано податкову накладну №7 від 24.04.2018, а саме пояснення щодо суті проведеної господарської операції, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій №7 від 26.06.2018, копії договору №1710-ST від 13.10.2017, акта надання послуг №85 від 24.04.2018, рахунку на оплату № 85 від 24.04.2018, податкової накладної №7 від 24.04.2018, банківської виписки за 14.05.2018, та інші документи відносно постачальника послуг ТОВ Краншип .
02.07.2018 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, прийнято рішення №823653/41650221 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 24.04.2018. Підставою для прийняття такого рішення є неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
27.04.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс та ТОВ СЕРВІС ТРАНС , згідно договору №1710-ST від 13.10.2017, підписано акт №86 від 27.04.2018 про надання послуг по швартуванню 27.04.2018 теплоходу SEA SHARK прапор COOK ISLANDS вартістю 7371,55 доларів США з ПДВ, та агенту виставлено на оплату рахунок №86 від 27.04.2018 на вказану суму коштів.
14.05.2018 агентом здійснено в повному обсязі оплату вартості отриманих послуг, що за офіційним курсом Національного банку України на день зарахування склало 161130,13 грн, в тому числі ПДВ - 32225,97 грн, що підтверджується випискою з банківського рахунку ТОВ ТК Укрморсервіс .
За фактом надання послуг (правило першої події) ТОВ ТК Укрморсервіс складено податкову накладну №8 від 27.04.2018 на суму 161130,13 грн, в тому числі ПДВ - 32225,97 грн, та 14.05.2018 направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 14.05.2018 реєстрація податкової накладної №8 від 27.04.2018 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
26.06.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс подано до Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, в електронній формі засобами електронного зв'язку копії документів та пояснення до вищезгаданої господарської операції, по якій виписано податкову накладну №8 від 27.04.2018, а саме пояснення щодо суті проведеної господарської операції, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій №8 від 26.06.2018, копії договору №1710-ST від 13.10.2017, акта надання послуг №86 від 27.04.2018, рахунку на оплату №86 від 27.04.2018, податкової накладної №8 від 27.04.2018, банківської виписки за 14.05.2018, та інші документи відносно постачальника послуг ТОВ Краншип .
02.07.2018 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, прийнято рішення №823654/41650221 про відмову в реєстрації податкової накладної №8 від 27.04.2018. Підставою для прийняття такого рішення є неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
30.04.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс та ТОВ СЕРВІС ТРАНС , згідно договору №1710-ST від 13.10.2017, підписано акт №90 від 30.04.2018 про надання послуг по швартуванню 30.04.2018 теплоходу YUAN AN HAI прапор PANAMA вартістю 9572,38 доларів США з ПДВ, та агенту виставлено на оплату рахунок №90 від 30.04.2018 на вказану суму коштів.
23.05.2018 агентом здійснено в повному обсязі оплату вартості отриманих послуг, що за офіційним курсом Національного банку України на день зарахування склало 161130,13 грн, в тому числі ПДВ - 32225,97 грн, що підтверджується випискою з банківського рахунку ТОВ ТК Укрморсервіс .
За фактом надання послуг (правило першої події) ТОВ ТК Укрморсервіс складено податкову накладну №12 від 30.04.2018 на суму 209236,56 грн, в тому числі ПДВ - 41847,42 грн, та 23.05.2018 направлено її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 23.05.2018 реєстрація податкової накладної №12 від 30.04.2018 зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України у зв'язку з тим, що податкова накладна відповідає підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
26.06.2018 ТОВ ТК Укрморсервіс подано до Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, в електронній формі засобами електронного зв'язку копії документів та пояснення до вищезгаданої господарської операції, по якій виписано податкову накладну №12 від 30.04.2018, а саме пояснення щодо суті проведеної господарської операції, повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій №9 від 26.06.2018, копії договору №1710-ST від 13.10.2017, акта надання послуг №90 від 30.04.2018, рахунку на оплату №90 від 30.04.2018, податкової накладної №8 від 27.04.2018, банківської виписки за 23.05.2018, та інші документи відносно постачальника послуг ТОВ Краншип .
02.07.2018 Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ГУ ДФС в м. Києві, прийнято рішення №823652/41650221 про відмову в реєстрації податкової накладної №12 від 30.04.2018. Підставою для прийняття такого рішення є неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
Позивач оскаржив вказані рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації ГУ ДФС у м. Києві від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221 в адміністративному порядку шляхом подання скарги до ДФС України.
Однак, скарги ТОВ ТК Укрморсервіс залишено без задоволення рішеннями Комісії з питань розгляду скарг від 24.05.2018 №6541/41650221/2, №6540/41650221/2, від 20.07.2018 №19822/41650221/2, №19831/41650221/2, №19875/41650221/2.
Вважаючи рішення від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221 протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Суд, визначаючись щодо заявлених вимог по суті, виходить з того, що за приписами абзаців а , б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього ж Кодексу податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог ПК України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пунктів 5, 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно пунктів 12-14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Критерії ризиковості платника податку визначені в листі ДФС України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.
Згідно із пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 ПК України;
платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України;
наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв.
Відповідно до пунктів 1.1 - 1.5 Критеріїв платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо:
1.1 платника податку зареєстровано (перереєстровано) на недійсні (втрачені, загублені) та підроблені документи згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;
1.2 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби;
1.3 платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарську діяльність або реалізовувати повноваження згідно з інформацією, наданою такими фізичними особами;
1.4 платника податку зареєстровано (перереєстровано) та проваджено фінансово-господарську діяльність без відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками;
1.5 наявний обвинувальний вирок суду стосовно посадової особи (посадових осіб) платника податку за статтею 205 Кримінального кодексу України згідно з інформацією, наявною в органах Державної фіскальної служби.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пунктах 1.1 - 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.
Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.
Відповідно до пункту 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
За приписами пунктів 18-23 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
- щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Встановлено, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12 ГУ ДФС у м. Києві не вказано конкретного критерію ризиковості платника податку, якому відповідає позивач, а також не наведено переліку документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Матеріали справи також не містять доказів прийняття комісією рішення про віднесення ТОВ ТК Укрморсервіс до переліку ризикових платників згідно пункту 1.6 Критеріїв.
Отже, зупинення реєстрації податкових накладних від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12 з підстав наявності Критеріїв ризиковості платника податку є незаконною.
Суд враховує, що підставами для прийняття комісією ГУ ДФС у м. Києві рішень про відмову в реєстрації податкових накладних від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221 слугував висновок комісії про неподання платником податку копій документів. Первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні (документи, які не надано підкреслити). Розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .
Додатком 2 до Порядку зупинення реєстрації податкових накладних затверджено форму рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, відповідно до якої передбачено, що у разі прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстави неподання платником податків копій первинних документів згідно переліку, необхідно підкреслити конкретні документи в переліку, які не подані платником податків.
Однак, згідно оскаржуваних рішень, контролюючим органом не підкреслено, яких саме первинних документів з переліку не надано позивачем, що ставить під сумнів висновки відповідача про неподання таких первинних документів.
Разом з цим, комісією ГУ ДФС у м. Києві не зазначено мотивів неврахування поданих позивачем первинних документів на підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних.
При цьому, позивачем надано контролюючому органу достатній пакет документів для підтвердження реальності придбання ТОВ ТК Укрморсервіс послуг буксирного флоту у ТОВ Краншип та подальшу реалізацію позивачем таких послуг ТОВ Миколаївська морська агенція ІНТЕРБРОКЕР та ТОВ СЕРВІС ТРАНС .
Посилання у рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних на неподання позивачем розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків є безпідставним, адже позивач на виконання квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних подавав банківські виписки з особових рахунків станом на час проведення розрахунків. При цьому, вказані банківські виписки повністю підтверджують оплату послуг згідно зазначених податкових накладних, водночас відповідачами не доведено протилежного.
В ході судового розгляду судом не встановлено, а відповідачами не надано належних обґрунтувань наявності дефектів форми чи змісту документів, поданих ТОВ ТК Укрморсервіс для підтвердження наявності підстав для реєстрації податкових накладних від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12.
Посилання представника ГУ ДФС у м. Києві на те, що позивачем на виконання квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних надано окремі документи, які неможливо ідентифікувати, а також не надано доказів проведення розрахунків з постачальником ТОВ Краншип , суд не вважає такими, що доводять правомірність спірних рішень.
Так, у вказаних рішеннях про відмову у реєстрації податкових накладних дані доводи ГУ ДФС у м. Києві не відображені, а тому відсутні підстави вважати, що дані обставини слугували підставою для прийняття таких рішень.
До того ж, матеріали справи підтверджують реальність господарських правовідносин ТОВ ТК Укрморсервіс із постачальником ТОВ Краншип , в тому числі проведення розрахунків за послуги.
Суд наголошує на тому, що згідно наведених вище норм контролюючий орган зобов'язаний дотримуватись вимог щодо чіткості своїх зауважень.
Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Згідно з частиною першої статті 17 Закону України Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі Рисовський проти України (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу належного урядування , який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.
Також Європейський суд з прав людини у справі Лелас проти Хорватії зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов'язків.
Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки , Ґаші проти Хорватії , Трґо проти Хорватії ).
З огляду на наведені обставини суд вважає, що посилання у спірних рішеннях на неподання позивачем копій первинних документів, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків в якості підстави для відмови у реєстрації вказаних податкових накладних, за умови відсутності доказів внесення ТОВ ТК Укрморсервіс до переліку ризикових платників податків, свідчить про протиправність рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації ГУ ДФС у м. Києві від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221.
При цьому слід зазначити, що вказані рішення Комісії є і актами індивідуальної дії.
Правовий акт індивідуальної дії - виданий суб'єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов'язкових правил поведінки та стосується прав і обов'язків чітко визначеного суб'єкта (суб'єктів), якому він адресований.
Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Натомість, оскаржуване у даній справі рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії та породжує його неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов'язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб'єкта владних повноважень.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що відповідачами не доведено правомірності та обґрунтованості оскаржуваних рішень, їх відповідності вимогам частини другої статті 2 КАС України, у зв'язку з чим наявні підстави для визнання протиправними та скасування рішень Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації ГУ ДФС у м. Києві від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221.
Окремо щодо позовних вимог про зобов'язання зареєструвати податкові накладні, суд зазначає про наступне.
Із положень частин третьої-четвертої 245 КАС України випливає, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС України.
У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, встановлено, що у разі надходження до ДФС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи, що судом встановлено відсутність у Комісії ГУ ДФС у м. Києві правових підстав для відмови у реєстрації податкових накладних шляхом прийняття відповідного рішення, суд дійшов висновку, що належним способом захисту порушеного прав позивача є зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12 датами їх фактичного надходження.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З огляду на наведені обставини у сукупності, суд переконаний, що задоволення позовних вимог щодо зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні ТОВ ТК Укрморсервіс датами їх фактичного надходження є дотриманням судом гарантій на те, що права позивача, за захистом яких він звернувся до суду, будуть відновлені.
Частинами першою, сьомою статті 139 КАС України передбачено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв'язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
Оскільки даний позов сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, підлягає задоволенню повністю, а згідно наявних в матеріалах справи платіжних доручень від 04.09.2018 №169 та від 19.03.2019 №260, позивачем за його подання сплачено судовий збір у розмірі 8810 грн, то вказана сума підлягає поверненню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень. При цьому суд враховує порушення прав позивача саме Комісією ГУ ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та необхідність відновлення такого права виключно вимогою до ДФС України як похідною.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 72-77, 139, 241-246 КАС України,
вирішив:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Укрморсервіс задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації від 07.05.2018 №686142/41650221, №686143/41650221, від 02.07.2018 №823653/41650221, №823654/41650221 та №823652/41650221.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Укрморсервіс від 17.04.2018 №4, від 18.04.2018 №5, від 24.04.2018 №7, від 27.04.2018 №8 та від 30.04.2018 №12 датами їх фактичного надходження.
Стягнути з Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Укрморсервіс судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 8810 (вісім тисяч вісімсот десять) гривень.
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія Укрморсервіс (місцезнаходження юридичної особи: 02000, місто Київ, вулиця Оранжерейна, будинок 3; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 41650221).
Відповідач - Головне управління Державної фіскальної служби у місті Києві (місцезнаходження юридичної особи: 04080, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: 39439980).
Відповідач - Державна фіскальна служба України (місцезнаходження юридичної особи: 04053, місто Київ, вулиця Львівська площа, будинок 8, ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39292197).
Повний текст рішення складено й проголошено в судовому засіданні 22.03.2019.
Суддя О.М. Чудак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2019 |
Оприлюднено | 24.03.2019 |
Номер документу | 80629384 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні