КРАМАТОРСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

Справа № 234/4262/19

Провадження № 1-кс/234/2174/19

У Х В А Л А

про відсторонення від посади

15 березня 2019 року місто Краматорськ

Слідчий суддя Краматорського міського суду Донецької області Марченко Л.М., за участю секретаря Коваленко Н.Є., прокурора Щербак Р.К., слідчого Кавун О.В., підозрюваного ОСОБА_1, захисника ОСОБА_2,

розглянувши у судовому засіданні клопотання у кримінальному провадженні №62019050000000226 від 26.02.2019 року слідчого Другого СВ ТУ ДБР, розташованого у місті Краматорську, ОСОБА_3, погоджене прокурором відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими ТУ ДБР, розташованого у місті Краматорську, що поширює свою діяльність на Донецьку область, прокуратури Донецької області ОСОБА_4, про відсторонення від посади

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2 райну Луганської області, громадянина України, який має вищу освіту, одруженого, працюючого старшим державним інспектором відділу інформаційних технологій Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області, який зареєстрований та проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.368 ч.3 КК України , -

В С Т А Н О В И В:

Слідчий Другого СВ ТУ ДБР, розташованого у місті Краматорську, ОСОБА_3, звернувся до слідчого судді з клопотанням, погодженим прокурором прокуратури Донецької області ОСОБА_4, про відсторонення ОСОБА_1, який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст.368 ч.3 КК України, від займаної ним посади старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області строком на два місяці.

Копію цього клопотання та доданих матеріалів підозрюваний ОСОБА_1 отримав 14.03.2019 року о 16-90 годині.

В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що наказом в.о. начальника Головного управління ДФС у Луганській області №344-о від 04.09.2018 року радника податкової та митної справи ІІІ рангу ОСОБА_1 призначено на посаду старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області.

Займаючи вищевказану посаду ОСОБА_1 в силу примітки 1 до ст.364 КК України є службовою особою.

Відповідно до ч.1 ст.2 Закону України Про державний захист працівників суду та правоохоронних органів , органи доходів і зборів відносяться до правоохоронних органів, тобто ОСОБА_1 є службовою особою правоохоронного органу.

Згідно пункту 1 Положення про Державну фіскальну службу України (далі - ДФС), затвердженого постановою КМУ від 21.05.2014 року №236, ДФС є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства.

Відповідно до п.1.1 посадової інструкції старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління ГУ ДФС у Луганській області (далі - Інструкція), затвердженої начальника ГУ ДФС у Луганській області 05.10.2018 року, старший державний інспектор Старобільського управління ГУ ДФС у Луганській області (далі - старший державний інспектор відділу) забезпечує інформаційно-аналітичну підтримку, супроводження інформаційних систем податкового напрямку та надання доступу до них в рамках комплексної системи захисту інформації.

Згідно п.п. 2.2.9.34 - 2.2.9.34-2 Інструкції на старшого державного інспектора відділу покладено завдання з формування та видачі фізичним особам документа, що засвідчує реєстрацію фізичної особи у Державному реєстрі - Картки платника податків та внесення до паспортів даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків, здійснення ідентифікації даних фізичної особи, що звернулась за отриманням Картки, друк Картки, реєстрація видачі Картки у журналі, підписання та видача Картки фізичній особі.

Діючи всупереч своїх службових обов'язків, з корисливих мотивів, маючи умисел на одержання неправомірної вигоди, ОСОБА_1 вимагав та отримав неправомірну вигоду за видачу картки платника податків в інтересах третіх осіб за наступних обставин:

Так, 22.02.2019 року ОСОБА_5 на виконання прохання його знайомого ОСОБА_6 щодо відновлення йому та ще 10 особам, які мешкають на тимчасово непідконтрольній території Луганської області, карток платника податків звернувся з вказаного питання до старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління ГУ ДФС у Луганській області ОСОБА_1

Під час розмови з ОСОБА_1 останній пояснив, що процедура відновлення картки платника податків для осіб, які мешкають на тимчасово непідконтрольній території, є дуже проблематичною та що для її отримання зацікавлені особи повинні особисто звертатися до підрозділів ДФС, та вказав на те, що у разі надання йому коштів у розмірі 200 грн. за кожну картку платника податків, він зробить їх в найкоротший термін без участі осіб, яким потрібно її отримувати.

ОСОБА_5 вимушено погодився з пропозицією ОСОБА_1, оскільки пообіцяв своєму знайомому ОСОБА_6 посприяти у відновленні документів.

25.02.2019 року до Управління захисту економіки в Луганській області ДЗЕ НПУ з заявою звернувся громадянин ОСОБА_5 та повідомив, що головний державний інспектор Марківського відділення Старобільської об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Луганській області ОСОБА_1 вимагає неправомірну вигоду за вчинення певних дій, а саме видачу карток платників податків громадянам України без їх особистої присутності, які мешкають на тимчасово непідконтрольній території Луганської області. На підставі вказаної заяви 26.02.2019 року ТУ ДБР, розташованого в місті Краматорську, внесені відомості до ЄРДР.

13.03.2019 року ОСОБА_5 на виконання усної домовленості між ним та ОСОБА_1, у приміщенні Старобільського управління ТУ ДФС у Луганській області передав останньому неправомірну вигоду в сумі 2 000 грн., які останній вимагав та отримав за відновлення карток платника податків громадянам України без їх особистої присутності, які мешкають на тимчасово непідконтрольній території Луганської області.

13.03.2019 року ОСОБА_1 затримано в порядку ст.208 КПК України.

14.03.2019 року йому повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.368 КК України, а саме: одержання службовою особою, неправомірної вигоди для себе за вчинення чи не вчинення такою службовою особою в інтересах того, хто пропонує, обіцяє чи надає неправомірну вигоду, чи в інтересах третьої особи , хто пропонує, обіцяє чи надає неправомірну вигоду, будь-якої дії з використанням наданої їй влади чи службового становища, яке поєднане з вимаганням неправомірної вигоди.

Слідчий у клопотанні зазначає, що обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_1кримінального правопорушення підтверджується зібраними у ході досудового розслідування доказами, а саме:

- протоколом допиту свідка ОСОБА_5 від 26.02.2019 року, в ході якого останній показал, що державний інспектор Марківського відділення Старобільської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області ОСОБА_1 запропонував надати йому неправомірну вигоду в розмірі 2000 грн. за те, щоб він виготовив 10 карток фізичної особи - платника податків для знайомих ОСОБА_5, які проживають на тимчасово окупованих територіях у м.Луганську,

- протоколом огляду від 13.03.2019 року, відповідно до якого оглянуті та передані ОСОБА_5 грошові кошти в сумі 2000 грн. з метою подальшої їх передачі державному інспектору Марківського відділення Старобільської ОДПІ ГУ ДФС у Луганській області ОСОБА_1 під контролем правоохоронного органу,

- протоколом обшуку від 13.03.2019 року, відповідно до якого проведено обшук у адміністративній будівлі Марківського ДПІ Старобільського управління ГУ ДФС у Луганській області, в ході якого в робочому кабінеті ОСОБА_1 вилучено грошові кошти в сумі 2000 грн., як предмет неправомірної вигоди,

- згідно протоколу допиту підозрюваного ОСОБА_1 від 14.03.2019 року, останній на підставі ст.63 Конституції України від надавання показань відмовився,

- іншими зібраними доказами у їх сукупності.

Вимагаючи відсторонення ОСОБА_1 від посади слідчий зазначив, що санкція ст.368 ч.3 КК України передбачає покарання у виді позбавлення волі на строк до 10 років, що відповідно ст.12 КК України відноситься до тяжких злочинів.

Також, будучи службовою особою, перебуваючи на посаді старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області, ОСОБА_1 може, використовуючи своє службове становище, впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або іншим чином перешкоджати кримінальному провадженню, зокрема знищувати докази, тощо.

У судовому засіданні слідчий Кавун О.В. та прокурор Щербак Р.К. підтримали клопотання з підстав зазначених у ньому.

У судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_1 проти задоволення клопотання заперечував, зазначивши, що вважає підозру необґрунтованою, грошові кошти від ОСОБА_5 він не вимагав, наміру узяти гроші не мав, навпаки ОСОБА_5 не очікувано всунув гроші йому в руки та після чого відразу відбулося його затримання. Працює в системі податкових органів з 1995 року, на посаді старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління ГУ ДФС у Луганській області - з вересня 2018 року. За період роботи стягнень не мав, лише заохочення. Заробітна плата становить єдине джерело його існування, нарахований заробіток за 2018 рік склав приблизно 140тис.грн. Має сім'ю, дорослого сина, дружина також працює в системі податкових органів, остання є інвалідом 2 групи. Просить у задоволенні клопотання відмовити.

У судовому засіданні захисник ОСОБА_2 проти клопотання заперечував, зазначивши, що відповідно до ст.ст.131-132 КПК України тягар доведення обґрунтованості підозри вчинення кримінального правопорушення, потребу у застосування заходів забезпечення кримінального провадження покладається на слідчого та прокурора. Вважає клопотання необґрунтованим, оскільки ОСОБА_1 тривалий час працює в податковій системі та позитивно характеризується; має сім'ї, зокрема дружину-інваліда; проживає у сільській місцевості, у зв'язку з чим вимушений витрачати значні кошти на утримання будинку (опалення, водопостачання, газ тощо), у зв'язку з чим відсторонення від посади негативно вплине на його майновий стан та можливість утримувати сім'ю. Якщо мало місце кримінальне правопорушення, то воно 13.03.2019 року припинено та відсутні докази, що ОСОБА_1 буде продовжувати злочинну діяльність. Під час обшуку всі речові докази є вилученими, тому ОСОБА_1 не може їх спотворити чи знищити. Останній займає незначну посаду, щоб заявляти про можливість незаконного впливу на свідків, тим паче що основні свідки проживають на непідконтрольній території. На даний час об'єктивних даний про незаконний вплив або тиск не мається. З огляду на те, що особиста свобода включає в себе право на працю та потребує поваги, то у задоволенні клопотання про відсторонення ОСОБА_1 від посади захисник просить відмовити.

Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя, вирішуючи питання, порушені в клопотанні, виходить з такого -

Відповідно до ст.154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину - щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу. Відсторонення від посади здійснюється на підставі рішення слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження на строк не більше двох місяців. Строк відсторонення від посади може бути продовжено відповідно до вимог ст.158 КПК України.

Відповідно до вимог ст.157 КПК України слідчий суддя, суд відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного чи обвинуваченого, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином. При вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя, суд зобов'язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2) достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Встановлено, що Територіальним управлінням ДБР, розташованим у місті Краматорську, здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №62019050000000226, внесеного до ЄРДР 26.02.2019 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.368 ч.3 КК України, за підозрою ОСОБА_1, який займає посаду старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області.

13.03.2019 року ОСОБА_1 затримано в порядку ст.208 КПК України.

Повідомлення про підозру від 14.03.2019 року вручено ОСОБА_1 14.03.2019 року о 12-20 годині.

Копію клопотання про відсторонення від посади підозрюваний ОСОБА_1 отримав 14.03.2019 року о 16-90 годині.

Одночасно з даним клопотанням слідчим подано клопотання про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, яке призначено до розгляду пізніше.

З клопотання про відсторонення від посади та досліджених матеріалів кримінального провадження вбачається, що про обґрунтованість підозри у скоєні ОСОБА_1 інкримінованого кримінального правопорушення можуть свідчити об'єктивні дані, які випливають з витягу з ЄРДР у кримінальному провадженні №62019050000000226 від 26.02.2019 року, протоколу прийняття усної заяви ОСОБА_5 про злочин від 25.02.2019 року, протоколу допиту свідка ОСОБА_5, протоколу огляду грошових коштів та вручення їх свідку ОСОБА_5, протоколом обшуку від 13.03.2019 рок, під час проведення кого в робочому кабінеті ОСОБА_1 вилучені грошові кошти як предмет неправомірної вигоди, інші зібрані докази в їх сукупності.

Слідчим суддею прийняті до уваги дані, що характеризують особу підозрюваного, відомості про його майновий та сімейний стан, з яких вбачається, що підозрюваний ОСОБА_1 не судимий, має тривалий стаж роботи у в системі податкових органів, має сім'ю, зареєстроване місце проживання, дружину - інваліда 2 групи, яка страждає на захворювання серця та гіпертонічну хворобу ІІ ступеня.

Разом з тим, слідчий суддя враховує те, що ОСОБА_1 підозрюється у скоєнні тяжкого корупційного злочину, вчиненого з використанням свого службового становища та посади. Не виключається можливість того, що підозрюваний, будучи службовою особою та займаючи посаду старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління ГУ ДФС у Луганській області, може продовжувати вчинення подібних злочинів щодо інших осіб, а також може незаконно впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження, знищити чи підробити речі і документи, які мають значення у кримінальному провадженні, досудове слідство у якому ще триває.

На підставі наведеного слідчий суддя вважає доцільним клопотання слідчого задовольнити, прийнявши рішення про відсторонення підозрюваного ОСОБА_1 від займаної посади на строк не більше двох місяцівв межах строку досудового розслідування.

Керуючись ст.ст.131, 132, 154-158 КПК України, слідчий суддя -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання у кримінальному провадженні №62019050000000226 від 26.02.2019 року слідчого Другого СВ ТУ ДБР, розташованого у місті Краматорську, ОСОБА_3, погоджене прокурором відділу організації і процесуального керівництва досудовим розслідуванням, яке здійснюється слідчими ТУ ДБР, розташованого у місті Краматорську, що поширює свою діяльність на Донецьку область, прокуратури Донецької області ОСОБА_4, про відсторонення підозрюваного ОСОБА_1 від посади,задовольнити.

Відсторонити підозрюваного ОСОБА_1 від посади старшого державного інспектора відділу інформаційних технологій Старобільського управління Головного управління ДФС у Луганській області на строк до 14.05.2019 року в межах строку досудового розслідування.

Продовження строку відсторонення від посади можливе у порядку, передбаченому ст.158 КПК України.

Контроль за виконанням ухвали покласти на слідчого Кавун О.В. та прокурора прокуратури Донецької області ОСОБА_4

На ухвалу слідчого судді може бути подана апеляційна скарга протягом п'яти днів з дня її оголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. А особою, яка перебуває під вартою, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з моменту вручення їй копії судового рішення. Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення. Подача апеляційної скарги на ухвалу не зупиняє її виконання.

Вступна та резолютивна частини ухвали проголошені 15.03.2019 року, повний текст виготовлено 20.03.2019 року.

Слідчий суддяОСОБА_7

Зареєстровано 25.03.2019
Оприлюднено 25.03.2019
Дата набрання законної сили 15.03.2019

Судовий реєстр по справі 234/4262/19

Проскрольте таблицю вліво →
Судові справи, в яких компанія згадана у тексті
Рішення Суд Форма
Ухвала від 06.05.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 06.05.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 26.04.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 17.04.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 04.04.2019 Донецький апеляційний суд Кримінальне
Ухвала від 04.04.2019 Донецький апеляційний суд Кримінальне
Ухвала від 01.04.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 27.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 26.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 26.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 15.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 15.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 15.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 15.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне
Ухвала від 15.03.2019 Краматорський міський суд Донецької області Кримінальне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру