ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12.03.2019м. ДніпроСправа № 904/4483/18
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Рудь І.А., за участю секретаря судового засідання Кандиби Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Легмаш", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області
про визнання укладеним договору на відпуск теплової енергії від 10.07.2018р. №11554
Представники:
від позивача: ОСОБА_1, дов.№9 від 24.01.2019, адвокат;
від відповідача: не з'явився.
СУТЬ СПОРУ:
Комунальне підприємство теплових мереж "Криворіжтепломережа" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою від 26.09.2018 № 114/07, в якій просить суд визнати укладеним між Товариством з обмеженою відповідальністю "Легмаш" та Комунальним підприємством теплових мереж "Криворіжтепломережа" договір на відпуск теплової енергії. від 10.07.2018 №11554 в редакції позивача.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що згідно рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради №515 від 14.12.2016 квартири №5,6,7,8 які знаходиться за адресою Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр. Героїв-підпільників, будинок №2 загальною площею 149,24 м2, переведені в нежитлове приміщення, власником, яких є Товариство і обмеженою відповідальністю «Легмаш» . У зв'язку з вищевикладеним позивачем складено і направлено поштовим зв'язком на адресу відповідача два примірника договору на постачання теплової енергії №11554 від 10.07.2018, підписаних і скріплених печаткою з боку позивача, які повернуто за закінченням строку зберігання. Представник ТОВ «Легмаш» до позивача для укладання договору на постачання теплової енергії не звертався, відмови від послуги з надання теплової енергії від відповідача не надходило. Оскільки обов'язковість укладання договору на постачання теплової енергії передбачена чинним законодавством України, позивач змушений звернутися до суду з даним позовом.
Ухвалою господарського суду від 29.10.2018 (суддя Загінайко Т.В.) прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, розгляд якої призначено за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні на 22.11.2018.
Ухвалою господарського суду від 22.11.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 13.12.2018, у зв'язку із неявкою відповідача та ненаданням сторонами витребуваних судом документів.
Ухвалою господарського суду від 13.12.2018 закрито підготовче провадження; справу призначено до судового розгляду по суті в засіданні на 27.12.2018.
Ухвалою господарського суду від 27.12.2018 судове засідання відкладене на 24.01.2019, у зв'язку із відсутністю в матеріалах справи відомостей щодо повідомлення відповідача про час та місце судового засідання.
У зв'язку із тимчасовою непрацездатністю судді Загінайко Т.В., судове засідання, призначене на 24.01.2019, не відбулося, про що сторін повідомлено листом від 24.01.2019.
Розпорядженням керівника апарату Господарського суду Дніпропетровської області від 25.01.2019 № 117, відповідно до п.2.3.50 Положення про автоматизовану систему документообігу суду, призначено повторний автоматичний розподіл справи № 904/4483/18 у зввЂ�язку із перебуванням судді Загінайко Т.В. на лікарняному.
За результатами повторного розподілу автоматизованою системою документообігу суду справа № 904/4483/18 передана на розгляд судді Рудь І.А.
Ухвалою господарського суду від 30.01.2019 справу 904/4483/18 прийнято суддею Рудь І.А. до свого провадження для розгляду в порядку загального позовного провадження та призначено до розгляду по суті у судовому засіданні на 21.02.2019.
Ухвалою господарського суду від 21.02.2019 розгляд справи відкладено на 12.03.2019, у зв'язку із неявкою представника відповідача.
Відповідач явку повноважного представника у призначені судові засідання не забезпечив та не надав витребувані судом документи.
На адресу суду повернулися конверти з ухвалами від 30.01.2019, що направлялась на адресу відповідача, з відміткою відділення поштового зв'язку Повернуто за закінченням строку зберігання .
Відповідно до ч. 7 ст. 120 Господарського процесуального кодексу України учасники судового процесу зобов'язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи.
У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв'язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику , за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.
Відповідно до п. 10 ч. 2 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" відомості про місцезнаходження юридичної особи містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Господарський суд зазначає, що ухвали суду направлялися відповідачу за адресою, яка значиться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (витяг від 30.01.2019).
Крім того, на підтвердження направлення відповідачу ухвали від 21.02.2019 до матеріалів справи долучена належним чином засвідчена копія реєстру згрупованих поштових відправлень рекомендованої пошти по Україні з повідомленням від 25.02.2019 № 271.
За визначенням п. 4, 5 ч. 6 ст. 242 Господарського процесуального кодексу України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду, місця проживання чи перебування особи, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Статтею 202 Господарського процесуального кодексу України, передбачені наслідки неявки в судове засідання учасника справи, зокрема, у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки, а також повторної неявки в судове засідання учасника справи (його представника) незалежно від причин неявки, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справи за відсутності такого учасника.
З урахуванням вищевикладеного, господарський суд вважає можливим розглянути справу за відсутності представника відповідача, оскільки за вказаних вище підстав, він вважається повідомленим про час та місце судового розгляду справи належним чином.
Відповідно до ч. 9 ст. 81, ч. 9 ст. 165 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні 12.03.2019 представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.
В порядку ст. 240 ГПК України у судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Основним видом діяльності Комунального підприємства теплових мереж "Криворіжтепломережа" є виробництво, транспортування, постачання та реалізація теплової енергії, а також надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води споживачам.
Позивач є теплогенеруючою та теплопостачальною організацією в розумінні статті 1 Закону України "Про теплопостачання" (далі - Закон) як суб'єкт господарської діяльності, який має у користуванні теплогенеруюче обладнання та постачає споживачам теплову енергію.
Відповідно до рішення виконавчого комітету Криворізької міської ради № 515 від 14.12.2016 Про переведення житлових приміщень у нежитлові квартири № № 5, 6, 7, 8, які знаходяться за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр.. Героїв-підпільників, будинок № 2, загальною площею 149,24 кв.м., переведені у нежитлові приміщення, власником яких є Товариство з обмеженою відповідальністю "Легмаш" (а.с. 10, 54).
Відповідно до Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна № 149305896 від 13.12.2018, наданої на запит суду, квартири № № 5, 6, 7, 8 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр.. Героїв-підпільників, будинок № 2 належать Товариству з обмеженою відповідальністю "Легмаш"(а.с. 50-52).
Як стверджує позивач, будинок № 2 по вул. Героїв-підпільників є багатоповерховим, опалення до приміщень здійснюється від транзитних трубопроводів житлового будинку і є невід'ємною частиною системи опалення вказаного будинку, що свідчить про те, що відповідач фактично отримує теплову енергію.
На виконання статутної меті підприємство позивача, не зважаючи на відсутність договору зі споживачем, в цілях недопущення порушення прав громадян, які мешкають і вищезазначеному житловому будинку, здійснювало та продовжує здійснювати постачання теплової енергії до будинку, де розташоване приміщення відповідача і є невід'ємною частиною системи опаленні будинку.
На підтвердження вказаних обставин позивачем до матеріалів справи долучені акти, складені представниками КПТМ "Криворіжтепломережа" про постачання та припинення постачання теплоносія після закінчення оплювального сезону, у приміщення № № 5, 6, 7, 8 за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр.. Героїв-підпільників, будинок № 2 (а.с. 17-20).
У зв'язку з тим, що власник вищевказаного приміщення не звертався до з наміром укласти договір, листом вих. № 2114/13 від 11.07.2018 позивач направив на адресу відповідача два примірники договору на постачання теплової енергії від 10.07.2018 № 11554, які повернуто відділенням поштового зв'язку за закінченням строку зберігання (а.с. 12).
Позивач зазначає, що не укладення відповідного договору на постачання теплової енергії позбавляє його права отримувати плату за відпущену теплову енергію, яку відповідач фактично споживає, що і стало підставою для звернення КПТМ Криворіжтепломережа до суду із даним позовом за захистом свого порушеного права та з метою визнання укладеним між сторонами договору на постачання теплової енергії.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.
Правовідносини у сфері теплопостачання регулюються, зокрема, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом, Законом України "Про житлово-комунальні послуги", Законом України "Про теплопостачання", правилами користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 №1198.
Згідно з п. 1 ст. 67 Господарського кодексу України відносини підприємства з іншими підприємствами, організаціями, громадянами в усіх сферах господарської діяльності здійснюється на основі договорів.
Укладання господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язковим для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладання договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування (п. 3 ст. 179 Господарського кодексу України).
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про теплопостачання" відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Правилами користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1198, зокрема п. 4 яких передбачено, що користування тепловою енергією допускається лише на підставі договору купівлі-продажу теплової енергії між споживачем і теплопостачальною організацією (далі - договір), крім підприємств, що виробляють та використовують теплову енергію для цілей власного виробництва. Договори укладаються відповідно до типових договорів. Форми типових договорів затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері теплопостачання.
Згідно ст. 24 Закону України "Про теплопостачання" своєчасне укладання договору з теплопостачальною організацією на постачання теплової енергії є основним обов'язком споживача теплової енергії.
Пунктом 14 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1198, передбачений обов'язок споживача укласти з теплопостачальною організацією договір до початку подачі теплоносія до системи теплоспоживання.
Споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору (п. 1 ч. 3 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").
Згідно із постановою Кабінету Міністрів України № 955 від 10.07.2006 тарифи розподіляються для трьох категорій споживачів - населення, бюджетні установи та інші споживачі. Тариф для категорії інші споживачі застосовується до юридичних та фізичних осіб за нежитловими приміщеннями.
Судом встановлено, що відповідач ухиляється від виконання свого прямого обов'язку щодо укладення договору на постачання теплової електроенергії, яка фактично ним споживається, чим свідомо порушує вищевказані правові норми.
Відповідно до ч. 2 ст. 20 Господарського кодексу України кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом, зокрема установлення, зміни і припинення господарських правовідносин.
Законом України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що житлово-комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Виробник - суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги. Споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.
Відповідно до Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 централізоване опалення - послуга, спрямована на задоволення потреб споживача у забезпеченні нормативної температури повітря у приміщеннях квартири (будинку садибного типу), яка надається виконавцем з використанням внутрішньобудинкових систем теплопостачання.
Ці Правила регулюють відносини між суб'єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - послуги).
Таким чином, надання послуг з теплопостачання, які є одним із різновидів житлово-комунальних послуг, має відбуватися виключно на договірних засадах; умови ж укладеного договору на теплопостачання обов'язково мають відповідати умовам типового договору, тобто умови укладеного між сторонами договору за своїм змістом не мають бути абсолютно тотожними умовам типового договору (законодавець дозволяє сторонам конкретизувати ці умови), проте, мають зберігати загальний зміст типового договору.
Виконаний судом ретельний аналіз наданих матеріалів справи та чинного законодавства дозволяє дійти висновку, що поданий позивачем проект договору на постачання теплової енергії № 11554 від 10.07.2018, який направлявся на адресу відповідача, відповідає умовам типового договору, проте відповідач ухилився від виконання свого обов'язку щодо укладення цього договору.
Питання відключення від систем централізованого опалення регулюється Правилами користування тепловою енергією, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1198 та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлового господарства України № 4 від 22.11.2005.
Так, відповідно до абз. 6 п. 40 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007 № 1198, споживач теплової енергії зобов'язаний погоджувати з теплопостачальною організацією нові підключення і відключення та переобладнання системи теплоспоживання, які є причиною збільшення або зменшення обсягу споживання теплової енергії.
Припинення споживання теплової енергії повинно бути виконано з дозволу компетентного органу та в порядку, визначеному законодавством: з дозволу постійно діючої міжвідомчої комісії, яка і створена органом місцевого самоврядування, за умови отримання технічних умов, роботи по відключенню повинні проводитись монтажною організацією, яка реалізує проект, за участю представника власника житлового будинку або уповноваженої ним особи, представника виконавця послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води та власника, наймача квартири. Роботи з відключення виконуються у міжопалювальний період.
Однак, матеріали справи не містять доказів відмови відповідача від отримання послуг з надання теплової енергії так само, як і відсутні докази відключення від центрального опалення в установленому законом порядку.
Згідно із ч. 1 ст. 73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами; висновками експертів; показаннями свідків.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч. 1 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України).
Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи (ч. 3 ст. 74 Господарського процесуального кодексу України).
За приписами ст. 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно із положеннями ст. ст. 78, 79 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Таким чином, зважаючи на те, що запропонований позивачем договір є обов'язковим до укладання в силу приписів законодавства, з огляду на характер спірних правовідносин, що склались між сторонами по справі, а саме: враховуючи факт подачі тепла в нежитлове приміщення, що належить на праві власності відповідачу, господарський суд вважає, що відповідач був обізнаний про наявність у нього, як споживача відповідних послуг, обов'язку укласти договір про їх надання, але жодних дій щодо цього не вчинив.
За встановлених обставин, позовні вимоги КПТМ Криворіжтепломережа визнаються судом обґрунтованими та підтвердженими належними доказами.
Водночас, при прийнятті рішення господарським судом враховані приписи ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України, якими передбачено, що день набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Враховуючи викладене, датою укладання спірного договору буде вважатися дата набрання даним судовим рішенням законної сили..
Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід покласти на відповідача, як на особу, з вини якої виник спір.
Керуючись ст. ст. 2, 73, 74, 76, 77-79, 86, 91, 129, 165, 233, 238, 240, 241, 327 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати укладеним між Товариством з обмеженою відповідальністю Легмаш та Комунальним підприємством теплових мереж Криворіжтепломережа договір про постачання теплової енергії №11554 у наступній редакції:
ДОГОВІР №11554
на постачання теплової енергії
м. Кривий Ріг __
КПТМ Криворіжтепломережа , яке іменується надалі Постачальник , в особі заступника директора по теплозбуту ОСОБА_2, що діє на підставі довіреності № 3768/13 від 30.12.2016р. з однієї сторони та Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЕГМАШ , в особі що діє на підставі іменується надалі Споживач , з другої сторони, керуючись Законом України Про житлово - комунальні послуги від 24.06.2004р. №1875-ІV; Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж , затверджені Наказом Міністерства палива та енергетики України від 14.02.2007р. №71; Правилами користування тепловою енергією , затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 03.10.2007р. №1198, а також чинним законодавством України, уклали цей договір про наступне.
1. Предмет договору
1. Предметом договору є продаж Постачальником Споживачеві теплової енергії для потреб опалення, вентиляції та гарячого водопостачання в кількості, у строки та на інших умовах, що зазначені в цьому договорі.
Початок та кінець опалювального періоду встановлюється рішеннями виконавчого комітету Криворізької міської ради.
Невід'ємною частиною договору є додатки 1,2.
2. Суб'єкти користування тепловою енергією
1. Власник нежитлового приміщення Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЕГМАШ .
3. Характеристика об'єкта тепло споживання
1. Об'єкт теплоспоживання (нежитлове приміщення вбудоване в житловий будинок): Нежитлове приміщення по проспекту Героїв-підпільників, буд. 2, прим. 5,6,7,8. опалювальна площа 149,24 кв.м. без приладу обліку, з приладом обліку (необхідне підкреслити) теплове навантаження на опалення - 0,0135Гкал/год, теплове навантаження на ГВП
2. Облік відпущеної теплової енергії проводиться за приладами обліку або розрахунковим способом. Проектування та встановлення приладів обліку теплової енергії виконується організаціями, які мають відповідні ліцензії. Установлення приладів обліку виконується згідно з узгодженим Постачальником проектом на межі балансової належності. У разі встановлення приладів обліку теплової енергії не на межі балансової належності, до обсягів теплової енергії, визначеної за фактичними показниками приладів обліку, додаються втрати на дільницях тепломережі від межі балансової належності до місця встановлення приладів обліку.
4. Тарифи
1. Тариф на теплову енергію (на момент укладання договору) становить: за 1 Гкал - 2018 грн. 04 коп. з ПДВ.
2. Інформація про зміну тарифів доводиться до Споживача через засоби масової інформації і не є підставою для переукладення договору. Постачальник має право застосувати нові узгоджені тарифи без додаткової згоди із Споживачем. Розмір щомісячної плати за відпущену теплову енергію (у разі відсутності засобів обліку) визначається розрахунковим способом згідно з тепловим навантаженням та з урахуванням фактичної температури зовнішнього повітря і фактичної кількості діб постачання теплової енергії в місяці, який є розрахунковим.
3. Плата за поставлену теплову енергію за наявності засобів обліку води і теплової енергії справляється за їх показаннями згідно з пунктами 10-13 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила).
5. Порядок розрахунків
1. Розрахунковим періодом є календарний місяць. Споживач самостійно одержує рахунок-фактуру у Постачальника, після 10-го числа місяця наступного за розрахунковим.
2. Споживач на протязі розрахункового періоду сплачує Постачальнику вартість зазначеної в договорі місячної кількості теплової енергії, з урахуванням залишкової суми (сальдо) розрахунків на початок місяця. Остаточний розрахунок проводиться Споживачем до 20 числа наступного за розрахунковим місяця.
3. Плата за поставлену теплову енергію вноситься на рахунок із спеціальним режимом використання (теплова енергія).
4. За несвоєчасне внесення плати із Споживача стягується пеня у розмірі 0,1% належної до сплати суми за кожен день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки НБУ. Нарахування пені проводиться Постачальником, після 20 числа наступного за розрахунковим місяця, при наявності заборгованості у Споживача.
5 У разі ненадання теплової енергії, надання її не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, Постачальник проводить перерахунок розміру плати, але тільки у разі відсутності приладу обліку теплової енергії.
6. Права та обов'язки Сторін
Споживач має право на:
1) належне виконання Постачальником зобов'язань за цим Договором;
2) отримання в установленому законодавством порядку (ЗМІ) інформації щодо якості теплової енергії, тарифів (цін), порядку оплати, умов та режимів споживання;
3) отримувати згідно із законодавством та укладеним договором відшкодування завданих йому збитків;
4) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;
5) у разі порушення Постачальником умов договору викликати його представника для складання та підписання акта-претензії в якому зазначається винна сторона та зазначаються строки, види, показники порушень тощо. Представник повинен з'явитися на виклик не пізніше ____ строку. Акт-претензія складається Споживачем та представником Постачальника і скріплюється їх підписами. У разі неприбуття представника Постачальника в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії він вважається дійсним, якщо його підписали на менш як два Споживачі. Акт-претензія Споживача подається Постачальнику, який протягом трьох робочих днів вирішує питання про перерахунок платежів або видає письмово Споживачу обґрунтовану письмову відмову в задоволенні його претензії;
6) вимагати поновлення теплопостачання будинку/приміщення після усунення технологічних порушень, якщо теплопостачання було припинено без розірвання договору;
7) внесення за погодженням з Постачальником у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги (теплове навантаження, площа тощо);
8) вимагати від Постачальника достовірної інформації про тарифи на теплову енергію та відшкодування, умови оплати, методики і нормативи розрахунку та нарахування, режими теплопостачання тощо;
9) вимагати проведення нарахування за спожиту кількість теплової енергії на потреби опалення нежитлових приміщень, не обладнаних приладами комерційного обліку, відповідно до визначених договором теплових навантажень, температур зовнішнього повітря та тривалості розрахункового періоду;
Споживач зобов'язаний :
1) вчасно проводити розрахунки за спожиту теплову енергію та здійснювати інші платежі відповідно до умов договору;
2) забезпечити доступ до відповідної інженерної мережі, арматури, засобів обліку води і теплової енергії представників Постачальника за наявності в них відповідного посвідчення для: ліквідації аварій - цілодобово; встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань засобів обліку води і теплової енергії - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
3) дотримуватись вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
4) забезпечувати цілісність засобів обліку води і теплової енергії та не втручатися в їх роботу;
5) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов'язаних з предметом цього договору, що виникли з його вини;
6) за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;
7) своєчасно проводити підготовку приміщення і його санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;
8) у разі встановлення Постачальником факту несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку води і теплової енергії відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;
9) відшкодовувати Постачальнику витрати з проведення аналізу якісних показників теплової енергії у разі необґрунтованості претензій;
10) письмово та не пізніше 5 діб, сповіщати Постачальника про зміну власного найменування, організаційно правові форми, місце знаходження, банківських реквізитів тощо, або зміну натуральних показників /договірних/, а також про зміну користувачів приміщень та теплових мереж Споживача. . :
Постачальник має право:
1) нараховувати у разі несвоєчасного внесення Споживачем плати за отриману теплову енергію пеню у розмірі, встановленому законодавством і цим договором;
2) вносити за погодженням із Споживачем зміни у цей договір, що впливають на розмір плати за теплову енергію з оформленням додатка до нього;
3) вимагати від Споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
4) вимагати від Споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням теплової енергії, що виникли з вини Споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;
5) доступу до приміщення Споживача для ліквідації аварій, у тому числі несанкціонованого, відповідно до встановленого законом порядку усунення недоліків у роботі санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань засобів обліку води і теплової енергії відповідно до законодавства;
6) у разі виникнення сумнівів щодо правильності показань засобів обліку води і теплової енергії звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.
Постачальник зобов'язаний:
1) своєчасно постачати Споживачу теплову енергію в обсягах згідно з договором та відповідно до наявності у Постачальника лімітів енергоспоживання;
2) розглядати у визначений законодавством термін претензії та скарги Споживача і проводити відповідні перерахунки розміру плати в разі їх ненадання, або надання не в повному обсязі (в разі відсутності приладу обліку теплової енергії);
3) надавати Споживачеві інформацію про обсяги та якість постачання теплової енергії, тарифи (ціни), порядок оплати, методики і нормативи розрахунку, режими споживання на умовах, визначених договором;
4) інформувати Споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби;
5) узгодити зі Споживачем, не пізніше ніж за три робочих дні до проведення планових робіт всередині приміщення, час доступу до такого приміщення, з наданням йому відповідного письмового повідомлення;
6) повідомляти Споживача про плановану перерву в наданні теплової енергії через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (крім перерви, що настає внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини та часу перерви надання теплової енергії; усувати аварії та інші порушення порядку надання теплової енергії, а також виконувати заявки Споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором;
7) звільняти від плати за теплову енергію у разі її ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;
8) проводити перерахунок розміру плати за теплову енергію, у разі ненадання, або надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та визначеному цим договором;
9) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням теплової енергії, що виникли з його вини;
10) сплачувати Споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання теплової енергії або надання теплової енергії неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і цим договором;
11) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства та цього договору.
7. Відповідальність сторін
Споживач несе відповідальність у разі:
1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;
2) несвоєчасне внесення платежів - шляхом сплати пені;
3) втручання у роботу засобів обліку води і теплової енергії;
4) порушення зобов'язань, установлених законодавством і цим договором.
Постачальник несе відповідальність у разі:
1) неналежного надання або ненадання теплової енергії, що призвело до заподіяння збитків, завданих майну та/або приміщенню Споживача, шкоди, що заподіяна його життю чи здоров'ю - шляхом відшкодування збитків;
2) надання теплової енергії не в повному обсязі, зокрема зниження кількісних та/або якісних показників - шляхом зменшення розміру плати у встановленому законодавством порядку;
3) порушення прав Споживачів згідно із законодавством;
4) порушення зобов'язань, установлених цим договором або законодавством.
8. Точки розподілу
Точками розподілу, у багатоквартирному будинку, в яких здійснюється передача теплової енергії від Постачальника Споживачеві є:
- зовнішня стіна будинку, в разі відсутності приладу обліку;
- місце передачі послуги від однієї особи до іншої, облаштоване засобами обліку та регулювання, за наявності приладу обліку теплової енергії.
9. Порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання теплової енергії та розв'язання спорів.
1. У разі неналежного надання або ненадання теплової енергії Постачальником, Споживач повідомляє про це Постачальника в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в цьому договорі. У повідомленні зазначається ПІБ (найменування), точна адреса приміщення Споживача. Повідомлення Споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником Постачальника у журналі реєстрації заявок Споживачів. Представник Постачальника зобов'язаний повідомити Споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
2. Представник Постачальника, якому відомі причини неналежного надання або ненадання теплової енергії, зобов'язаний невідкладно повідомити про це Споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання Постачальником факту неналежного надання або ненадання теплової енергії.
3. Представник Постачальника, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання теплової енергії, зобов'язаний узгодити з Споживачем точний час та дату встановлення факту ненадання теплової енергії, надання її не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання теплової енергії. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні Споживача, представник Постачальника повинен з'явитися до Споживача не пізніше визначеного у договорі строку.
4. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання теплової енергії Споживач і Постачальник визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання Споживачів. За результатами проведення повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання теплової енергії, який підписується Споживачем (його представником), представником Постачальника, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання Споживачів.
5. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання теплової енергії (далі -акт-претензія), який підписується Споживачем та представником Постачальником згідно з додатком 2 до Правил. Акт-претензія складається у трьох примірниках по одному для Споживача, Постачальника, представника об'єднання Споживачів.
6. У разі неприбуття представника Постачальника в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два Споживачі.
7. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами Постачальника в журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3 до Правил. Постачальник зобов'язаний розглянути такий акт і повідомити протягом трьох робочих днів Споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням ; причин такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку Постачальником відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання теплової енергії. Спори щодо задоволення претензій Споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору.
10. Форс-мажор
Сторони звільняються від відповідальності згідно з цим договором у разі настання дії непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання теплової енергії згідно з умовами договору. Сторона, для якої виконання зобов'язань стало неможливим у наслідок; дії обставин непереборної сили, повинна негайно, не пізніше 5-ти календарних днів повідомити іншу сторону про початок, можливий строк дії та припинення дії таких обставин.
11. Строк дії договору
1. Цей договір набуває чинності з _____
2. Договір може бути розірваний достроково у разі:
Зникненні потреби в отриманні теплової енергії або відмови Споживача від користування тепловою енергією Постачальника;
Переходу права власності (користування) на приміщення до іншої особи;
Невиконання умов договору сторонами договору.
3. Цей договір може бути змінений або доповнений за погодженням Сторін. Всі зміни і доповнення оформляються письмово і скріплюються підписами відповідальних осіб та печатками обох Сторін (за наявності).
4. Даний договір складається у двох примірниках, що мають однакову юридичну силу, один знаходиться у Постачальника, другий - у Споживача.
12. Інші умови
1. Згідно Закону України "Про захист персональних даних" Споживач добровільно надає свою безумовну згоду на обробку КПТМ Криворіжтепломережа" будь-яких персональних даних, які стали відомими в результаті договірних відносин. Обробка включає збирання, реєстрацію, накопичення, зберігання, використання, знищення персональних даних, з метою ведення бази контрагентів. Споживач зобов'язується при зміні його персональних даних надавати у найкоротший термін КПТМ Криворіжтепломережа" уточнену інформацію та подавати оригінали відповідних документів для внесення його нових персональних даних до бази персональних даних контрагентів.
2. Розбіжності та спори між сторонами, пов'язані з виконанням, зміною, та розірванням цього договору, вирішуються шляхом досудового врегулювання, а також шляхом проведення переговорів, обміном листами (телеграмами, факсами), укладанням додаткових угод. У разі неможливості досягти згоди сторони мають право звернутися до суду для вирішення спірного питання.
13. Телефони спеціального виклику в разі виникнення аварій та інших надзвичайних ситуацій:
Диспетчер Металургійного теплового району: вул. Олександра Васякіна буд. 5, тел.: 405-05-10; Диспетчер Довгинцівського теплового району: вул. Обнорського буд. 78В,тел.: 442-10-48;
Диспетчер району котелень: вул. Миколи Світальського, буд. 5А, тел.: 409-51-73;
Диспетчер Інгулецького теплового району: вул. Гірників буд. 1А, тел.: 402-08-58;
Диспетчер Саксаганського теплового району: вул. Харківська, 4,тел.: 404-68-65;
Диспетчер Тернівського теплового району: АБК котельня №1 ПівнГЗК, тел.: 409-83-73;
Диспетчер Центрально-Міського теплового району: вул. Олександра Поля буд. 29,тел.: 90-27-91.
14.Юридичні адреси сторін та платіжні реквізити:
Постачальник:
Комунальне підприємство теплових мереж Криворіжтепломережа
50000, м. Кривий Ріг, пров. Дежньова, 9, т.409-51-37,409-51-42
Рахунок із спеціальним режимом використання (теплова енергія): 26035300391059 у ТВБВ № 10003/0547 філії-Дніпропетровського ОУ АТ "Ощадбанк" м. Дніпро, МФО 305482, ЄДРПОУ 03342184, свідоцтво про реєстрацію платника ПДВ № 200101035, індивідуальний податковий № 033421804822.
Поточний рахунок (інші платежі): 26004010024214. ПАТ "АКЦЕНТ - БАНК" м. Дніпро, МФО 307770, ЄДРПОУ 03342184.
Споживач:
Товариство з обмеженою відповідальністю ЛЕГМАШ
50007, м. Кривий Ріг, проспект Миру, будинок 7 Б
Постачальник Споживач
Додаток № 1
до Договору № 11554
від ___
Обсяги постачання теплової енергії Споживачу
1. Приєднане теплове навантаження Q- 0,0135 Гкал/год;
в тому числі:
а) на опалення Q = 0,0135 Гкал/год;
б) на гаряче водопостачання (ГВП)
максимальне навантаження Q =
середньогодинне навантаження Q =
середньодобове навантаження Q =
в) холодна вода на підігрів х/в
2. Постачальник відпускає Споживачу теплову енергію в гарячій воді в межах
Q piк= 24,120 Гкал/рік:
втому числі:
Розрахункова кількість теплової енергії по кварталам (виконується відповідно до заявленого в договорі теплового навантаження):
Розрахункова кількість теплової енергії, Гкал І квартал січеньлютийберезень 14,199в т.ч. 5,464 4,717 4,018 ІІ квартал квітеньтравеньчервень 0,531в т.ч. 0,531 - - III квартал липеньсерпеньвересень -в т.ч. - - - IV жовтеньлистопадгрудень 9,390в т.ч. 0,863 3,626 4,901
3. Орієнтовна вартість теплової енергії, відповідно до тарифів, діючих на момент укладання договору, становить: 48 674,25 грн. з ПДВ на рік, в тому числі без ПДВ - 40 561,87 грн.; ПДВ - 8 112,38 грн.
Постачальник Споживач
Додаток № 2
до Договору № 11554
від ___
Дислокація об'єктів Споживача
з/пНайменування об'єктуАдреса об'єктуТеплопунктПлоща. м2 Q опалення Гкал/год Q гвп, Гкал/ год Q втрати, Гкал/годХ/В на підігрів м3Тип підключення 1Нежитлове приміщення пр. Героїі-підпільників, буд. 2, прим. 5,6,7,8БК-115 149,24 0,0135 Вбудова не в житловий будинок з загальним вводом Всього: 149,24 0,0135 - - -
Постачальник Споживач
Днем укладання договору про постачання теплової енергії № 11554 вважається день набрання чинності рішенням суду у даній справі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Легмаш" (5007, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр.. Миру, буд. 7Б, код ЄДРПОУ 25022059) на користь Комунального підприємства теплових мереж "Криворіжтепломережа" (50000, Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пров. Дежньова, буд. 9, код ЄДРПОУ 334851) 1 762 грн. 00 коп. (одну тисячу сімсот шістдесят дві грн. 00 коп.) витрат по сплаті судового збору.
У решті позову відмовити.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Дніпропетровської області.
Суддя І.А. Рудь
Повне рішення складено 22.03.2019
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 12.03.2019 |
Оприлюднено | 25.03.2019 |
Номер документу | 80647138 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудь Ірина Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Рудь Ірина Анатоліївна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні