ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 28/331А (5/449-13/70А)
УХВАЛА
про зміну способу викона ння судового рішення
23 лютого 2010 року м. Львів
Львівський окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого - судді Коморного О.І.,
при секретарі - Ро манчук Л.В.,
з участю
заявник (позивач) Рогуля А.
відповідач 1 К армелюк Т.Б.
відповідач 2 С тегній А.В.
Брич Н.В.
розглянув у відкритому су довому засіданні заяву Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Компанія - АЙРІАЛ», пр о зміну способу виконання су дового рішення у справі № 28/331А (5/449-13/70А) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія - АЙРІАЛ» до Держав ної податкової інспекції у Ш евченківському районі м Льво ва, Управління державного ка значейства у Шевченківськом у районі м. Львова про зобов' язання здійснити бюджетне ві дшкодування з податку на дод ану вартість в сумі 41517,22 грн.
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Компанія - АЙРІАЛ» звернулося до Господ арського суду Львівської обл асті із заявою про роз' ясне ння судового рішення від 17.12.2007 р оку у справі № 28/331А (5/449-13/70А). Ухвало ю Господарського суду Львівс ької області від 16.12.2009 року розг ляд даної заяви передано за п ідвідомчістю до Львівського окружного адміністративног о суду.
У судовому засіданні предс тавник позивача суть звернен ня до суду уточнив шляхом под ачі заяви про зміну способу в иконання судового рішення у справі № 28/331А (5/449-13/70А). Просить суд змінити спосіб виконання су дового рішення шляхом стягне ння з Державного бюджету Укр аїни на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія - АЙРІАЛ» бюджетно го відшкодування з податку н а додану вартість в сумі 41517 грн . 22 коп., оскільки в іншому випад ку виконання виконавчого лис та від 25.07.2008 року у справі № 28/331А (5/4 49-13/70А) вважає неможливим.
Представник відповідача 1 в ід пояснень з приводу подано ї заяви утримався.
Представники відповідача 2 проти заявленої зміни спосо бу виконання судового рішенн я у справі № 28/331А (5/449-13/70А) не запер ечують.
Суд заслухав пояснення осі б, які беруть участь у справі, оглянув матеріали справи, та встановив наступне.
Постановою господарського суду Львівської області у сп раві № 28/331А (5/449-13/70А) від 17.12.2007 року зо бов' язано Державну податко ву інспекцію у Шевченківсько му районі м. Львова (79003 м. Львів в ул. Стрийська З5 ідентифікаці йний код 20801149), Головне управлін ня державного казначейства У країни у Львівській області, в особі Управління Державно го казначейства у Шевченківс ькому районі м. Львова Головн ого управління Державного ка значейства України у Львівсь кій області (79007, м. Львів, вул. Го родоцька, 16, ідентифікаційний код 22389441) здійснити на користь Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Компанія - АЙРІА Л" (79024. м. Львів вул. Зустрічна, 6/9. і дентифікаційний код 32054015) бюдж етне відшкодування з податку на додану вартість в сумі 41517 г рн. 22 коп. з рахунку на якому обл іковуються кошти державного бюджету України.
На виконання зазначеної по станови Господарським судом Львівської області 25.07.2008 р. вид ано виконавчий лист.
Постановою державного вик онавця ВП №9105037 від 17.09.2008 р. «про ві дмову у відкритті виконавчог о провадження» виконавчий ли ст повернуто Товариству з об меженою відповідальністю «К омпанія - АЙРІАЛ" з тих підстав , що стягнення коштів з рахунк ів, на яких обліковуються кош ти державного бюджету, здійс нюється виключно Державним к азначейством України.
Як вбачається з листів упра вління державного казначейс тва у Шевченківському районі Львівської області №18-06/9316-1446-1 ві д 29.08.2008 р. та №03-04/1133 від 09.09.2009 р., останн є неодноразово повертало вищ евказаний виконавчий лист бе з виконання Товариству з обм еженою відповідальністю «Ко мпанія - АЙРІАЛ" з тих підстав, що органам Державного казна чейства не надані чинним зак онодавством повноваження ви конувати судові рішення, які зобов' язують боржника вчин яти певні дії.
У вказаних листах управлін ня державного казначейства у Шевченківському районі Льві вської області інформувало з аявника, що у даному випадку, в ідшкодування сум ПДВ повинно здійснюватись відповідно до Порядку відшкодування подат ку на додану вартість, затвер дженого у редакції спільного наказу ДПА України та Держав ного казначейства України ві д 21.05.2001р. №200/86, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 08.06.2001р. за №489/5680, на підставі висно вку податкового органу. Відт ак, від виконання зобов'язанн я податкового органу залежат ь дії органу Державного казн ачейства України щодо викона ння судового рішення у відпо відній частині та в межах над аних повноважень.
Крім того, управління держа вного казначейства у Шевченк івському районі Львівської о бласті відмічає, що пунктом 7.7 статті 7 Закону України „Про п одаток на додану вартість" по вноваження на здійснення опе рацій з бюджетного відшкодув ання податку на додану варті сть встановлені органам держ авної податкової служби шлях ом оформленням ними відповід них висновків.
При цьому, висновки податко вих органів формуються та пі длягають виконанню відповід но до Порядку взаємодії між о рганами державної податково ї служби України, Міністерст ва фінансів України та Держа вного казначейства України в процесі відшкодування подат ку на додану вартість за висн овками органів державної под аткової служби України та по гашення простроченої бюджет ної заборгованості з податку на додану вартість шляхом ви дачі облігацій внутрішньої д ержавної позики, затверджено го наказом ДПА України, Мініс терства фінансів України та Державного казначейства Укр аїни від 03.08.2004р. №451/501/132, зареєстров аного в Міністерстві юстиції України 04.08.2001р. за №971/9570.
Відтак заявнику роз' ясне но, що виконавчий лист господ арського суду Львівської обл асті від 25.07.2008р. по справі №28/331А (5/44 9-13/70А) не підлягає виконанню Де ржавним казначейством Украї ни відповідно до Порядку від шкодування сум ПДВ за судови м рішенням.
Водночас, листом №24438/10-014 від 05.11 .2009 року, Державна податкова ін спекція у Шевченківському ра йоні м. Львова повідомила зая вника, що відшкодування кошт ів згідно судових рішень зді йснюється Державним казначе йством України, згідно поряд ку взаємодії між органами де ржавної податкової служби Ук раїни та державного казначей ства України в процесі судов ого розгляду та виконання рі шень суду щодо безспірного с писання коштів з рахунків, на яких обліковуються надходже ння Державного Бюджету Украї ни з податку на додану вартіс ть, затвердженого наказом Де ржавного казначейства Украї ни, Державної податкової адм іністрації від 27.04.2004 р. №82/245, зареє строваного в міністерстві юс тиції України 24 травня 2004 року 645/9244.
Статтею 7 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и (далі КАС України) закріплен о принципи здійснення правос уддя в адміністративних спра вах, одним з яких є обов' язко вість судових рішень.
Зміст обов' язковості суд ових рішень, як кінцевої мети судового захисту, визначени й у ст. 14 КАС України, частиною д ругою якої встановлено, що по станови та ухвали суду в адмі ністративних справах, що наб рали законної сили, є обов' я зковими до виконання на всій території України.
Відповідно до ч.1 ст. 263 КАС України, за наявності обстав ин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутніс ть коштів на рахунку, відсутн ість присудженого майна в на турі, стихійне лихо тощо), держ авний виконавець може зверну тися до адміністративного су ду, що видав виконавчий лист, і з поданням, а сторона виконав чого провадження - із заяво ю про відстрочення або розст рочення виконання, зміну чи в становлення способу і порядк у виконання судового рішення . Питання про відстрочення аб о розстрочення виконання, зм іну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянут о також за ініціативою суду.
Частиною другою цієї ж ст атті визначено, що суд розгля дає питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення спосо бу і порядку виконання судов ого рішення в десятиденний с трок у судовому засіданні з п овідомленням державного вик онавця або сторони виконавчо го провадження, що звернулис я із поданням (заявою), та осіб , які беруть участь у справі, т а у виняткових випадках може відстрочити або розстрочити виконання, змінити чи встано вити спосіб і порядок викона ння рішення. Неприбуття у суд ове засідання осіб, які були н алежним чином повідомлені пр о дату, час і місце розгляду сп рави, не перешкоджає судовом у розгляду.
Враховуючи встановлені в судовому засіданні обставин и, за яких Постанова господар ського суду Львівської облас ті у справі № 28/331А (5/449-13/70А) від 17.12.2007 р оку (на виконання якої 25.07.2008 р. ви даний виконавчий лист), на час судового розгляду не викона на, судом вказані обставини р озцінюються як такі, що ускла днюють виконання судового рі шення, а тому суд з метою забез печення принципу обов' язко вості судового рішення, закр іпленого у КАС України, дійшо в висновку про обґрунтованіс ть заяви Товариства з обмеже ною відповідальністю «Компа нія - АЙРІАЛ» та необхідність її задоволення шляхом зміни способу виконання судового рішення у справі № 28/331А (5/449-13/70А).
Керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 14, 165, 263 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -
у х в а л и в:
1. Заяву Товариства з обмеж еною відповідальністю «Комп анія - АЙРІАЛ» про зміну спосо бу виконання судового рішенн я у справі № 28/331А (5/449-13/70А) задоволь нити повністю.
2. Виконання судового рішенн я у справі № 28/331А (5/449-13/70А) змінити у наступний спосіб:
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Компанія - АЙРІАЛ» (79024 м. Львів вул. Зустрічна, 6/9, іден тифікаційний код 32054015) бюджетн е відшкодування з податку на додану вартість в сумі 41517 грн. 22 коп.
Ухвала може бути оскарже на в апеляційному порядку до Львівського апеляційного ад міністративного суду.
Про апеляційне оскарження ухвали спочатку подається з аява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до су ду апеляційної інстанції вик ладаються в апеляційній скар зі. Заява про апеляційне оска рження та апеляційна скарга подаються до Львівського апе ляційного адміністративног о суду через Львівський окру жний адміністративний суд. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до Львівського ап еляційного адміністративно го суду.
Заява про апеляційне оскар ження ухвали подається протя гом п'яти днів з дня проголоше ння ухвали. Якщо ухвалу б уло постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то стр ок подання заяви про апеляці йне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії ухв али. Апеляційна скарга на ухв алу суду першої інстанції по дається протягом десяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження. Апеляційн а скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо скарга подається у строк , встановлений для подання за яви про апеляційне оскарженн я.
Ухвала набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. У разі подан ня апеляційної скарги, ухвал а, якщо її не скасовано, набира є законної сили після закінч ення апеляційного розгляду с прави.
Суддя Коморний О .І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.02.2010 |
Оприлюднено | 20.10.2010 |
Номер документу | 8065597 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні