Рішення
від 25.03.2019 по справі 580/476/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2019 року справа № 580/476/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства "Маньківський молокозавод" про стягнення штрафних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) з позовом до відкритого акціонерного товариства "Маньківський молокозавод" (далі - відповідач), в якому просить стягнути з позивача (код ЄДРПОУ 00451748) в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106, штрафні санкції у сумі 10200 грн 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 19.11.2018 департаментом НКЦПФР у Південному регіоні прийнято постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №256-ПД-1-Е, відповідно до якої за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 3400 грн 00 коп.; постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №257-ПД-1-Е, відповідно до якої за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 3400 грн 00 коп.; постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №258-ПД-1-Е, відповідно до якої за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 на відповідача накладено штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 3400 грн 00 коп. Враховуючи те, що сума штрафу за вказаними постановами відповідачем не сплачена, позивач просить стягнути зазначені кошти в судовому порядку.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 13.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справі (у письмову провадженні).

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позов не надав, про причини неподання відзиву суд не повідомив, тому у відповідності до ч. 4 ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання відкритим акціонерним товариством "Маньківський молокозавод" відзиву на позов суд розцінює як визнання позову.

Розгляд справи по суті відповідно до ч. 3 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розпочато через п'ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі та проведено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

У період з 04.03.2019 по 22.03.2019, включно, суддя Черкаського окружного адміністративного суду Кульчицький С.О. перебував у відпустці, з огляду на що розгляд справи здійснюється у перший робочий день після відпустки - 25.03.2019.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

Судом встановлено, що відповідач - відкрите акціонерне товариство "Маньківський молокозавод" (далі - ВАТ "Маньківський молокозавод") зареєстроване як юридична особа 02.09.1999, ідентифікаційний код 00451748, з 13.01.2014 відповідач перебуває в стані припинення за судовим рішенням, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07.02.2019.

22 жовтня 2018 року завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні - уповноваженою особою Комісії прийнято постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ "Маньківський молокозавод".

Зазначеними постановами запропоновано керівнику або уповноваженому представнику з'явитись 30.10.2018 об 11 год. 00 хв. до сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні для підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень.

30 жовтня 2018 року завідувачем сектору нагляду за учасниками ринку цінних паперів у Черкаській області департаменту НКЦПФР у Південному регіоні - уповноваженою особою Комісії складено акт №349-ПД-6-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ВАТ "Маньківський молокозавод" вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за №2180/24712 (зі змінами), а саме неопублікування в офіційному друкованому виданні ВАТ "Маньківський молокозавод" регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки; акт №350-ПД-6-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ВАТ "Маньківський молокозавод" вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за №2180/24712 (зі змінами), а саме неподання до Комісії ВАТ "Маньківський молокозавод" регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки; акт №351-ПД-6-Е про правопорушення на ринку цінних паперів, в якому встановлено ознаки порушення ВАТ "Маньківський молокозавод" вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 24.12.2013 за №2180/24712 (зі змінами), а саме нерозміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії ВАТ "Маньківський молокозавод" регулярної річної інформації за 2016 та 2017 роки.

06 листопада 2018 року директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні - уповноваженою особою Комісії прийнято постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, в яких постановлено, що розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ "Маньківський молокозавод" відбудеться 19.11.2018 об 11 год . 05 хв.

19 листопада 2018 року директором департаменту НКЦПФР у Південному регіоні - уповноваженою особою Комісії прийнято постанову №256-ПД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 (зі змінами), в частині нерозкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2016 та 2017 роки шляхом її розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним застосовано до ВАТ "Маньківський молокозавод" штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 3400 грн 00 коп.; постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №257-ПД-1-Е, відповідно до якої за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 (зі змінами) в частині нерозкриття річної інформації емітента цінних паперів за 2016 та 2017 роки шляхом опублікування в офіційному друкованому виданні Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії, у термін не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним до ВАТ "Маньківський молокозавод" застосовано штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 3400 грн 00 коп.; постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №258-ПД-1-Е, відповідно до якої за порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 №2826 (зі змінами) в частині неподання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним річної інформації за 2016 та 2017 роки застосовано до ВАТ "Маньківський молокозавод" штрафну санкцію у розмірі 200 неоподаткованих мінімумів громадян, що становить 3400 грн 00 коп.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні, є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в України" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР (далі по тексту - Закон №448/96).

Відповідно до статті 1 Закону № 448/96 державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96 передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно ч.ч. 1-4 ст. 6 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Наказом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про затвердження структури центрального апарату НКЦПФР №72 від 11.05.2018 утворено департамент НКЦПФР у Південному регіоні як відокремлений структурний підрозділ центрального апарату Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, повноваження якого поширюються на територію Черкаської, Вінницької, Херсонської, Миколаївської, Кіровоградської областей.

Відповідно до ч. 1 ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006р. №3480-IV (далі по тексту - Закон №3480) регулярна інформація про емітента - річна та проміжна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Річна інформація про емітента є регульованою інформацією та підлягає розкриттю емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним (ч. 4 ст. 40 Закону №3480).

Згідно з пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НЦКЦПФР від 03.12.2013 №2826 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 14 ст. 8 Закону №448/96 передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за:

- неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

- неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 14 розділу І Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Як вбачається з матеріалів справи, постанови від 19.11.2018 №256-ПД-1-Е, №257-ПД-1-Е, №258-ПД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів надіслані відповідачу рекомендованим листом, що підтверджується списком згрупованих поштових відправлень рекомендованих листів №4326, реєстром рекомендованих листів №1 та фіскальним чеком, копії яких містяться у матеріалах справи.

Згідно з положеннями п. 2 розділу XV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п'ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.

Статтею 11 Закону № 448/96-ВР передбачено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.

Відповідно до положень ст. 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

У матеріалах справи відсутні докази щодо оскарження відповідачем вищезазначених постанов, а також відсутні докази щодо сплати відповідачем сум штрафних санкцій за вищевказаними постановами.

Згідно із ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням наведеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 72, 76 - 79, 90, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп. 30, ідентифікаційний код 37956207) до відкритого акціонерного товариства "Маньківський молокозавод" (20100, Черкаська область, смт. Маньківка, вул. Ватутіна, 1, ідентифікаційний код 00451748) про стягнення штрафних санкцій- задовольнити повністю.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства "Маньківський молокозавод" (20100, Черкаська область, смт. Маньківка, вул. Ватутіна, 1, ідентифікаційний код 00451748) в дохід державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім'я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності банку 106 штрафні санкції у сумі 10200 (десять тисяч двісті) грн 00 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення до суду апеляційної інстанції через Черкаський окружний адміністративний суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.О. Кульчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено26.03.2019
Номер документу80658845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/476/19

Рішення від 25.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Рішення від 25.03.2019

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Чхайло О. В.

Ухвала від 06.03.2019

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Чхайло О. В.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні