Рішення
від 25.03.2019 по справі 620/546/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 березня 2019 року Чернігів Справа № 620/546/19

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України, в якому просить:

- визнати протиправною відмову Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України у призначенні позивачу пенсії за вислугу років;

- зобов'язати відповідача зарахувати до пільгового трудового стажу позивача, що дає право на призначення пенсії за вислугу років, період роботи з 06.12.1996 по 17.07.2011 на посадах "старшого оглядача вагонів", "старшого оглядача-ремонтника вагонів", "оглядача-ремонтника вагонів (старшого)", "оглядача вагонів (старшого)" та призначити позивачу пенсію за вислугу років на підставі ст.55 ч.1 п."а" Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 22.01.2019.

В обґрунтування свої позовних вимог позивач посилається на те, що Бахмацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України безпідставно не зарахувало йому до стажу роботи на посадах "старшого оглядача вагонів", "старшого оглядача-ремонтника вагонів", "оглядача-ремонтника вагонів (старшого)", "оглядача вагонів (старшого)" з 06.12.1996 по 17.07.2011, а саме 14 років 7 місяців 17 днів, що дає право на вислугу років. На день звернення до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України в Бахмацькому районі - 22.01.2019, позивач досяг 55 річного віку, загальний стаж роботи складає не менше 30 років, з них не менше 12 років 6 місяців на роботах, що дають право на пенсію за вислугу років, а тому він вважає, що набув право на пенсію за вислугу років відповідно до п."а" ч.1 ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 25.02.2019 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) і встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позов. Проте відповідач, у встановлений судом строк, відзив на позов не подав, при цьому у останній день розгляду справи судом було отримано відзив від 25.03.2019, у якому відповідач проти позову заперечив і просив відмовити у його задоволенні.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

22.01.2019 ОСОБА_1 звернувся до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України із заявою про призначення пенсії за вислугою років, оскільки вважав, що має необхідний страховий стаж не менше 30 років, з них не менше 12 років 6 місяців на роботі, яка дає право для призначення пенсії за вислугою років відповідно до ст. 55 п. "а" Закону України "Про пенсійне забезпечення"..

Бахмацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України повідомило позивача листом (а.с.11) про неможливість призначити пенсію за вислугою років із 22.01.2019, так як у позивача недостатній стаж, який дає право на пенсію за вислугою років 11 років 3 місяці 4 дні, а необхідно мати стаж не менше 12 років 6 місяців. Також повідомило, що період роботи з 06.12.1996 по 17.07.2011 на посаді старшого оглядача-ремонтника вагонів магістральних залізниць до спеціального стажу не враховується, так як дана посада не передбачена списком професій і посад робітників, безпосередньо здійснюючих організацію перевезень і забезпечуючих безпеку руху, які користуються правом на пенсію за вислугою років, затвердженого Постановою Кабінету України від 12.10.1992 №583.

Вважаючи таку відмову протиправною, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зважає на таке.

В силу прямої дії ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно абз.2 ч.1 ст.52 Закону України Про пенсійне забезпечення право на пенсію за вислугу років мають, зокрема, робітники локомотивних бригад і окремі категорії працівників, які безпосередньо здійснюють організацію перевезень і забезпечують безпеку руху на залізничному транспорті та метрополітені.

Відповідно до п."а" ч.1 ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пенсію за вислугу років мають, зокрема, робітники локомотивних бригад і окремі категорії працівників, які безпосередньо здійснюють організацію перевезень і забезпечують безпеку руху на залізничному транспорті та метрополітенах, за Списками професій і посад, що затверджуються в порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України,- після досягнення 55 років і при стажі роботи: для чоловіків - не менше 30 років, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначеній роботі.

Списком професій і посад робочих локомотивних бригад і окремих категорій працівників, які безпосередньо здійснюють організацію перевезень і забезпечують безпеку руху на залізничному транспорті і в метрополітенах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.1992 №583, оглядачі вагонів магістральних залізниць, зайняті на пунктах технічного (технічного і комерційного) обслуговування вагонів і оглядачі-ремонтники вагонів магістральних залізниць, зайняті на пунктах технічного (технічного і комерційного) обслуговування вагонів мають право на пенсію за вислугу років.

Довідником кваліфікаційних характеристик професій працівників (випуск 66 Залізничний транспорт і метрополітен), затвердженим наказом Міністерства інфраструктури України від 20.05.2016 №181, визначені кваліфікаційні характеристики професії "оглядач вагонів", а також кваліфікаційні вимоги до 3-5 розрядів і "оглядач-ремонтник вагонів", а також кваліфікаційні вимоги до 4-6 розрядів. В примітці до розділу вказано, що старший оглядач вагонів та старший оглядач-ремонтник вагонів тарифікується на один розряд вище оглядачів та оглядачів-ремонтників вагонів, якими він керує.

Додатком А до Класифікатора професій ДК 003:2010 передбачено професійну назву роботи "оглядач вагонів" за кодом КП 7233, додатком В до Класифікатора професій ДК 003:2010 передбачено похідне слово "старший", яке може застосовуватись до професій (професійних назв робіт). Також цим додатком зазначено, що похідні слова до професій (професійних назв робіт) можуть застосовуватися за умови збереження галузевої та функціональної належності, кваліфікаційних вимог, виключення дублювання, збереження коду новоутвореної професії.

Відповідно до примітки 2 Додатка В до "Класифікатора професій" назви професій можуть бути розширені за потреби користувача для внутрішнього використання термінами та словами, які уточнюють місце роботи, виконувані роботи, сферу діяльності за умови дотримання лаконічності викладення, якщо інше не передбачено у Класифікаторі професій чи відповідних законодавчо-правових актах.

Згідно п.8 роз'яснення Міністерства соціального захисту населення України від 10.05.1994 №01-3/406-02-2 "Про порядок застосування Списків № 1 і 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, що дають право на пенсію за віком на пільгових умовах", якщо до Списків включені професії робітників під загальною назвою, то право на пільгове пенсійне забезпечення мають робітники всіх найменувань цих професій, в тому числі головні, старші, їх помічники.

З наведеного слідує, що від базової професійної назви роботи "оглядач вагонів" та "оглядач-ремонтник вагонів" утворюється похідна назва "старший оглядач вагонів" та "старший оглядач-ремонтник вагонів", що узгоджується з нормами "Класифікатора професій" щодо новоутворення професійних назв робіт та є роботою працівників, які безпосередньо здійснюють організацію перевезень і забезпечують безпеку руху на залізничному транспорті, що дає право на пенсію за вислугу років відповідно до п."а" ч.1 ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

З матеріалів справи вбачається, що в період з 06.12.1996 по 30.11.1999 позивач працював на посаді старшого оглядача вагонів магістральних залізниць, який безпосередньо, здійснював організацію перевезень і забезпечував безпеку руху на залізничному транспорті зайнятого на пункті технічного обслуговування вагонів ст.Бахмач. В період з 01.12.1999 по 01.01.2005 на посаді старшого оглядача-ремонтника вагонів магістральних залізниць, який безпосередньо, здійснював організацію перевезень і забезпечував безпеку руху на залізничному транспорті зайнятого на пункті технічного обслуговування вагонів ст.Бахмач. З 02.01.2005 по 30.06.2009 на посаді оглядача-ремонтника вагонів (старшого) магістральних залізниць, який безпосередньо, здійснював організацію перевезень і забезпечував безпеку руху на залізничному транспорті зайнятого на пункті технічного обслуговування вагонів ст.Бахмач. З 05.10.2009 по 17.07.2011 на посаді оглядача вагонів(старшого) магістральних залізниць, який безпосередньо, здійснював організацію перевезень і забезпечував безпеку руху на залізничному транспорті зайнятого на пункті технічного обслуговування вагонів ст.Конотоп.

Вказані періоди роботи підтверджуються уточнюючою довідкою від 21.01.2019 М34 та записами у трудовій книжці НОМЕР_2.

А отже, Бахмацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України безпідставно не зарахувало позивачу до стажу, роботу на посадах "старшого оглядача вагонів", "старшого оглядача-ремонтника вагонів", "оглядача-ремонтника вагонів(старшого)", "оглядача вагонів(старшого)" з 06.12.1996 по 17.07.2011. На день звернення до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України - 22.01.2019, загальний стаж роботи позивача складає не менше 30 років, з яких не менше 12 років 6 місяців на роботах, що дають право на пенсію за вислугу років, а тому , на думку суду, він набув право на пенсію за вислугу років відповідно до п."а" ч.1 ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Таким чином, відмова Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України у призначенні позивачу пенсії за вислугу років є протиправною, а отже слід зобов'язати відповідача зарахувати до пільгового трудового стажу позивача, що дає право на призначення пенсії за вислугу років, період роботи з 06.12.1996 по 17.07.2011 на посадах "старшого оглядача вагонів", "старшого оглядача-ремонтника вагонів", "оглядача-ремонтника вагонів (старшого)", "оглядача вагонів (старшого)" та призначити позивачу пенсію за вислугу років на підставі п."а" ч.1 ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 22.01.2019.

Відповідно позов ОСОБА_1 до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити певні дії належить задовольнити повністю.

Частиною 2 ст.77 КАС України, передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Тобто, судові витрати у розмірі 768,40 грн підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України.

Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною відмову Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України у призначенні ОСОБА_1 пенсії за вислугу років.

Зобов'язати Бахмацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України зарахувати до пільгового трудового стажу ОСОБА_1, що дає право на призначення пенсії за вислугу років, період роботи з 06.12.1996 по 17.07.2011 на посадах "старшого оглядача вагонів", "старшого оглядача-ремонтника вагонів", "оглядача-ремонтника вагонів (старшого)", "оглядача вагонів (старшого)" та призначити йому пенсію за вислугу років на підставі п."а" ч.1 ст.55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" з 22.01.2019.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Бахмацького об'єднаного управління Пенсійного фонду України на користь ОСОБА_1 судові витрати в сумі 768,40 грн (сімсот шістдесят вісім гривень 40 коп.).

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення згідно пп.15.5 п.15 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач - ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1).

Відповідач - Бахмацьке об'єднане управління Пенсійного фонду України (вул. Чернігівська, 2-А, м.Бахмач, Бахмацький район, Чернігівська область, 16500, код ЄДРПОУ 40378227).

Повне рішення суду складено 25.03.2019.

Суддя Л.О. Житняк

Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено26.03.2019
Номер документу80659163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/546/19

Ухвала від 03.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 02.08.2019

Кримінальне

Зачепилівський районний суд Харківської області

Яценко Є. І.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Рішення від 25.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні