Постанова
від 25.03.2019 по справі 321/325/19
МИХАЙЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Михайлівський районний суд Запорізької області

Справа № 321/325/19

Провадження № 3/321/68/2019

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25.03.2019 року

Суддя Михайлівського районного суду Запорізької області Машкіна Н.В. за участю: секретаря судового засідання Бородіної І.В., прокурора Циганія О.Ю., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1., розглянувши адміністративну справу, що надійшла з Національної поліції України Департаменту внутрішньої безпеки Запорізького управління у відношенні

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, громадянина України, паспорт серії СЮ 243200, ІНФОРМАЦІЯ_3, працюючого начальником Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, проживає за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_4 А

за ч. 1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1, будучи начальником Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, є посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до п. 1 примітки до ст. 172-6 КУпАП та п.п. а п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, передбачені ст. 172-6 КУпАП.

Будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до ч. 1 ст. 45, Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 2 від 10.06.2016, був зобов'язаний до 01.04.2018 року подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік.

Проте, ОСОБА_1, будучи начальником Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, згідно з п.п. а п. 2 ч. 1 ст. 3, ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст. 172-6 КУпАП, є суб'єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, достовірно знаючи про необхідність подати у період часу з 01.01.2018 по 01.04.2018 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, у порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2, подав її несвоєчасно, а саме 06.04.2018.

В судовому засіданні ОСОБА_1 провину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, визнав. Пояснив, що йому було достовірно відомо про те, що він є суб'єктом декларування, який зобов'язаний був до 1 квітня подавати декларацію за минулий рік шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства. Коли в 20 числах березня він намагався зайти до персонального кабінету, виникли труднощі з електронним ключем, створеним з використанням скриньки, яка підпадає під обмеження, відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 № 133/2017. З метою зміни поштової скриньки він відправляв повідомлення до НАЗК, після отримання відповіді якого 06.04.2018 подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік. На теперішній час він вже завчасно перевірив електронний ключ і вже подав щорічну декларацію за 2018 рік.

Прокурор в судовому засіданні вказував, що ОСОБА_1 будучи посадовою особою, яка має адміністративно-господарські функції та наділений організаційно- розпорядчими функціями підлягає притягненню до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-6 КУпАП за несвоєчасне подання щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Окрім визнання ОСОБА_1 провини у вчиненні адміністративного правопорушення, його провина також повністю доведена в ході судового розгляду відповідними доказами, зокрема: поясненням ОСОБА_1, посадовою інструкцією ОСОБА_1, копією наказу від 18.05.2015 № 37, копією попередження про обмеження встановлені Законом України Про запобігання корупції від 30.04.2015, копією паспорта ОСОБА_1, копією щорічної декларації ОСОБА_1, копією положення Про Михайлівську районну Державну лікарню ветеринарної медицини ;копією плану заходів з запобігання корупції Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини, копією послідовності дій користувача Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_1, копією відомостей з публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначено, що правопорушення, пов'язане з корупцією - це діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Одним із основоположних принципів діяльності із запобігання і протидії корупції є невідворотність відповідальності за вчинення корупційних та пов'язаних з корупцією правопорушень, оскільки ці правопорушення несуть негативні наслідки, які можуть виявитися у підриві авторитету державних органів та органів місцевого самоврядування та зашкодити суспільним інтересам, отже таке правопорушення не може бути визнане як малозначне.

Так, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Михайлівська районна Державна лікарня ветеринарної медицини код ЕРДПОУ - 00699342, здійснює свою діяльність від імені Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області код ЕРДПОУ - 40311343, яке є його засновником, являється органом державної влади та створено на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1092 від 16.12.2015, та є юридичною особою публічного права.

Згідно положення, затвердженого Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Михайлівська районна Державна лікарня ветеринарної медицини код ЕРДПОУ - 00699342, створена на підставі наказу голови Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів від 21.11.2017 № 1106 Положення про Михайлівську районну Державну лікарню ветеринарної медицини, є державною установою ветеринарної медицини, підпорядковується Головному управлінню Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, та належить до сфери управління засноване на державній власності та входить до сфери управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

На підставі рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.08.2016 року №3 (із змінами, внесеними рішенням Національного агентства від 06.09.2016року №18, від 30.09.2016року №57 та від 03.11.2016 року №106) під посадовими особами юридичних осіб публічного права (відповідно до підпункту а пункту 2 частини першої статті 3 Закону) слід розуміти працівників юридичних осіб публічного права, які наділені посадовими повноваженнями здійснювати організаційно-розпорядчі чи адміністративно-господарські функції.

Визначальним при цьому є обсяг функцій (обов'язків) відповідного працівника.

Так, адміністративно-господарські функції (обов'язки) - це обов'язки з управління або розпорядження державним, комунальним майном (установлення порядку його зберігання, переробки, реалізації забезпечення контролю за цими операціями тощо). Такі повноваження в тому чи іншому обсязі є у начальників планово-господарських, постачальницьких, фінансових відділів і служб, завідуючих складами, магазинами, майстернями, ательє, їх заступників, керівників відділів підприємств, відомчих ревізорів та контролерів тощо.

Організаційно-розпорядчі функції (обов'язки) - це обов'язки щодо здійснення керівництва галуззю промисловості, трудовим колективом, ділянкою роботи, виробничою діяльністю окремих працівників на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форм власності. Такі функції виконують, зокрема, керівники міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних, комунальних підприємств, установ або організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (начальники цехів, завідуючі відділами, лабораторіями, кафедрами), їхні заступники, особи, які керують ділянками робіт (майстри, виконроби, бригадири тощо).

Наказом начальника управління ветеринарної медицини в Михайлівському районі Запорізької області від 18.05.2015 № 37 ОСОБА_1 призначено, в порядку переведення, на посаду начальника Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини.

Згідно з посадової інструкції начальника Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини, ОСОБА_1 є посадовою особою, яка має адміністративно-господарські функції та наділений організаційно- розпорядчими функціями.

Враховуючи вищевикладене, ОСОБА_1, будучи начальником Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, є посадовою особою юридичної особи публічного права та відповідно до п. 1 примітки до ст. 172-6 КУпАП та п.п. а п. 2 ч. 1 ст. З Закону України Про запобігання корупції є суб'єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, передбачені ст. 172-6 КУпАП.

Статтею 45 Закону України Про запобігання корупції передбачено, що особи, зазначені у пункті 1, підпунктах а і в пункту 2, пункті 5 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.

10.06.2016 року Національним агентством з питань запобігання корупції прийнято рішення № 2 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України за № 958/29088) Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , яким передбачено, що система подання та оприлюднення відповідно до Закону України Про запобігання корупції декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, розпочинає свою роботу в два етапи:

1)перший етап - з 00 год. 00 хв. 01.09.2016 для таких типів декларацій (повідомлень) та суб'єктів декларування: щорічні декларації за 2015 рік службових осіб, які станом на 01.09.2016 займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Зазначені у цьому абзаці декларації подаються протягом 60 календарних днів з дати, визначеної у цьому абзаці; декларації, передбачені абз. 1 ч. 2 ст. 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01.09.2016 чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов'язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування, передбачені ч. 2 ст. 52 Закону, службових осіб, які станом на 01.09.2016 року чи пізніше цієї дати займають згідно зі ст. 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище;

2)другий етап - з 00 годин 00 хвилин 01.01.2017 року для всіх інших суб'єктів декларування та декларацій (повідомлень), передбачених Законом.

Крім цього, зазначені у пункті 1 цього рішення декларації подаються згідно із Законом шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб- сайті Національного агентства з питань запобігання корупції з використанням програмних засобів Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Так чином, ОСОБА_1, будучи посадовою особою юридичної особи публічного права, відповідно до ч. 1 ст. 45, Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції № 2 від 10.06.2016, був зобов'язаний до 01.04.2018 подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік.

Проте встановлено, що згідно публічної частини Єдиного державного реєстру осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (гіперпосилання на Реєстр - https://public.nazk.gov.ua)ОСОБА_1, несвоєчасно подав щорічну декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, шляхом заповнення відповідної форми на веб-ресурсі https ://nazk. gov.ua(гіперпосилання на декларацію в Єдиному державному реєстрі осіб, уповноважених на виконання функцій держави та місцевого самоврядування (https://public.nazk.gov.ua/declaration/a54e6aed-15ad-48cd-8863-e9c2c3402358), а саме - 06.04.2018, що є порушенням вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2, відповідальність за яке передбачена ст. 172-6 ч.І КУпАП.

Згідно послідовності дій користувача Реєстру, які вчинив ОСОБА_1 (дата реєстрації в Реєстрі 20.03.2017 о 08:33) дії по заповненню декларації за 2017 рік розпочав лише 06.04.2018.

Таким чином, у період часу з 01 січня 2018 року по 06.04.2018 ОСОБА_1 жодних дій у Реєстрі не вчиняв.

Поважних причин, які б перешкодили ОСОБА_1 вчасно подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування за 2017 рік, не встановлено.

Так, на офіційному сайті Національного агентства з метою завчасної підготовки до чергового етапу декларування були розміщені Рекомендації суб'єктам декларування до чергового етапу електронного декларування в Україні , в яких зокрема, містилася інформація щодо заміни електронних почтових скриньок, які підпадають під обмеження відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 № 133/2017.

Таким чином, ОСОБА_1, будучи начальником Михайлівської районної Державної лікарні ветеринарної медицини Головного управління Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів в Запорізькій області, згідно з п.п. а п. 2 ч. 1 ст. 3, ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст. 172-6 КУпАП, є суб'єктом відповідальності за адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП, достовірно знаючи про необхідність подати у період часу з 01.01.2018 по 01.04.2018 декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2017 рік, у порушення вимог ч. 1 ст. 45 Закону України Про запобігання корупції , рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10.06.2016 № 2, подав її несвоєчасно, а саме 06.04.2018, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов'язане з корупцією, передбачене ч. 1 ст. 172-6 КУпАП (в редакції Закону № 1700- VII від 14.10.2014) - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Вказане правопорушення, пов'язане з корупцією має формальний склад, тобто є таким, що не передбачає наслідків як обов'язкової ознаки об'єктивної сторони.

У той же час, обов'язковою ознакою об'єктивної сторони цього правопорушення з формальним складом завжди є діяння.

Таким чином, згідно прямої вказівки у ст. 1 Закону України Про запобігання корупції корупційним правопорушенням є тільки умисна дія.

Відповідно до вимог ст.ст. 9, 33, 245, 252 КУпАП особа може бути притягнена до адміністративної відповідальності лише за наявності в її діях складу адміністративного правопорушення.

Ч. 1 статті 172-6 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за несвоєчасне подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Враховуючи вище викладене ОСОБА_1 слід притягнути до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення за ч.1 ст.172-6 КУпАП - несвоєчасне подання без поважних причин декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.

Згідно зі ст. 33 КУпАП, при накладанні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан.

При призначенні адміністративного стягнення ОСОБА_1 суд бере до уваги характер вчиненого ним правопорушення, особу правопорушника і вважає доцільним призначити йому адміністративне стягнення в межах санкції ч.1 ст. 172-6 КУпАП.

Відповідно до ст.40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.

Керуючись ст.ст. 33, 40-1, 172-6 ч.1, 280, 283, 284 КУпАП, -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 , притягнути до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-6 КУпАП, з накладенням адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі п'ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що складає 850 (вісімсот п'ятдесят) грн. у прибуток держави: УК у Печер. Районі /Печерс.р./21081100, Код отримувача ( код за ЄДРПОУ): 38004897, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО): 899998, рахунок отримувача: 31116106026007, код класифікації доходів бюджету: 21081100

Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 у прибуток держави судовий збір в сумі 384 (триста вісімдесят чотири) гривні 20 коп. (Отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37993783, Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО): 899998, Рахунок отримувача: 31211256026001, Код класифікації доходів бюджету:22030106).

Строк пред'явлення постанови до виконання складає три місяці з дати її винесення.

Постанова може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом десяти днів через Михайлівський районний суд Запорізької області.

Суддя Михайлівського районного суду

Запорізької області ОСОБА_2

СудМихайлівський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено26.03.2019
Номер документу80678072
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —321/325/19

Постанова від 25.03.2019

Адмінправопорушення

Михайлівський районний суд Запорізької області

Машкіна Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні