Рішення
від 06.03.2019 по справі 160/9191/18
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 березня 2019 року Справа № 160/9191/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіОСОБА_1 при секретарі судового засіданняОСОБА_2 за участю представників: позивача відповідача 1 ОСОБА_3 ОСОБА_4 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі у порядку загального позовного провадження адміністративну справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Авісбуд до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 04.12.2018 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний Приватного підприємства Авісбуд до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України про:

- визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 05.04.2018 № 633836/38433270, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 14.12.2017;

- зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну № 3 від 14.12.2017 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

2. Ухвалою суду від 10.12.2018 відкрито спрощене позовне провадження, призначено судове засідання на 21.12.2018.

3. 21.12.2018 представником Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надано до суду відзив на адміністративний позов.

4. 21.12.2018 від представника ДФС України надійшов відзив на адміністративний позов.

5. У судове засідання 21.12.2018 прибули представники позивача та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

6. Судом оголошено перерву до 29.01.2019 для надання додаткових доказів у справі.

7. 09.01.2019 на виконання вимог ухвали представником позивача надано до суду належним чином засвідчені докази у справі.

8. У зв'язку із перебуванням головуючого судді Верба І.О. з 29.01.2019 по 01.02.2019 включно у відрядженні, справу знято з розгляду та призначено на 07.02.2019.

9. 05.02.2019 до канцелярії суду від позивача надійшли додаткові докази у справі із доказами їх отримання Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області.

10. У судове засідання 07.02.2019 прибули представники позивача та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, відомості вручення повістки ДФС України були відсутні.

11. Протокольною ухвалою суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 19.02.2019.

12. 18.02.2019 представником позивача надано до суду додаткові докази у справі.

13. 18.02.2019 від представника позивача до канцелярії суду надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

14. У підготовче засідання, призначене на 19.02.2019, прибув представник Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

15. У зв'язку з неявкою представника позивача, підготовче засідання відкладено до 04.03.2019.

16. У підготовче засідання 04.03.2019 прибули представники позивача та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

17. Ухвалою суду від 04.03.2019 закрито підготовче провадження в адміністративній справі № 160/9191/18 та призначено справу до судового розгляду по суті на 06.03.2019.

18. У судове засідання 06.03.2019 прибули представники позивача та Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, які підтримали обрані правові позиції.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

19. Рішеннями комісії яка приймає рішення про реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 633836/38433270 від 05.04.2018 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 14.12.2017.

20. Приватне підприємство Авісбуд вважає рішення № 633836/38433270 від 05.04.2018 протиправним та таким, що суперечить нормам податкового законодавства України.

21. Надані ПП Авісбуд первинні документи не мають дефектів форми, змісту або походження, котрі в силу статей 198, 201 ПК України, частини другої статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність , пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88) спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

22. Первинні документи засвідчують на сьогоднішній день факт реального виконання ПП Авісбуд та його контрагентів господарських зобов'язань.

23. При цьому, ДФС не спростовано встановленої статтею 204 ЦК України презумпції правомірності вчинених підприємствами правочинів. Взагалі не досліджувались фактичні обставини щодо змісту та умов угоди, зобов'язань сторін за договором за нею та порядку оплати вартості робіт.

ІІІ. ДОВОДИ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДФС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

24. Позивачем у грудні 2017 року подано до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкову накладну № 3 від 14.12.2017, виписану покупцю Комунальному підприємству Дніпроводоканал Дніпровської міської ради з виконання робіт з Технічного переоснащення фільтрів 1983 року будівництва на Ломовській насосно-фільтрувальній станції м Дніпро на суму податку на додану вартість 84,4 тис. грн.

25. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної № 3 від 14.12.2017 зупинена з причини виявлення невідповідності обсягів постачання обсягам придбання товарів/послуг згідно УКТ ЗЕД 41.00 - 40-00.00.

26. За результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів, наданих платником з Повідомленням № 1 від 03.04.2018 до податкової накладної № 3 від 14.12.2017 винесено Рішення про відмову у реєстрації відповідної податкової накладної № 633836/38433270 від 05.04.2018 з причини надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: формування сумнівного ланцюга постачання за рахунок постачальника послуг з виготовлення дренажно-розподільчої системи з склопластикових труб для фільтру ТОВ Пролісок (код 39066184, Харківська область, чисельність - 2 особи, балансова вартість основних фондів 0,5 тис. грн.), а саме: у постачальника відсутні матеріально-технічні ресурси для здійснення певних видів послуг. Одночасно з цим, платником не надано інформацію щодо наявності складських приміщень та транспортування матеріалів на об'єкт.

27. ПП Авісбуд за рішенням Комісії внесено до переліку ризикових, як такого, що відповідає пункту 1.6 Критеріїв ризиковості платника податку, затверджених ДФС України 21.03.2018 № 959/99-99-07-18 (норми листа діяли в період внесення до переліку ризикових).

ІV. ДОВОДИ ДЕРЖАВНОЇ ФІСКАЛЬНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

28. Державна фіскальна служба України заперечила проти позову, зазначивши, що зобов'язання зареєструвати податкову накладну є необґрунтованим, оскільки без надання правової оцінки рішення комісії регіонального рівня, зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасним.

29.Зобов'язання зареєструвати податкову накладну є похідною вимогою до ДФС України від вимог Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 28 Порядку.

V. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

30. Приватне підприємство Авісбуд зареєстровано 13.11.2012 виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради, номер запису 12241020000055813.

31. Видами діяльності підприємства за КВЕД-2010 є:

- код КВЕД 42.99 Будівництво інших споруд, н. в. і. у.;

- код КВЕД 43.12 Підготовчі роботи на будівельному майданчику;

- код КВЕД 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи;

- код КВЕД 43.39 Інші роботи із завершення будівництва;

- код КВЕД 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва;

- код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням;

- код КВЕД 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами (основний);

- код КВЕД 47.99 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами;

- код КВЕД 41.10 Організація будівництва будівель;

- код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель

32. Позивач з 01.05.2017 є платником податку на додану вартість (а.с.15).

33. Головним управлінням Держпраці у Дніпропетровській області 16.05.2017 видано Приватному підприємству Авісбуд :

- дозвіл № 0527.17.12 (а.с.17), яким дозволяється виконувати газонебезпечні роботи; роботи в колодязях, шурфах, траншеях, котлованах, бункерах, камерах, колекторах, замкнутому просторі (ємностях, боксах, топках, трубопроводах); зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд, зміцнення їх аварійних частин; зварювальні, газополум'яні роботи;

- дозвіл № 0528.17.12 (а.с.17 звор.бік), яким дозволяється експлуатувати посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа (балони з киснем газоподібним - 2 од., Україна; балони з пропаном - 2 од., Україна; балони з ацителеном - 2 од., Україна).

34. 25.10.2017 Приватне підприємство Авісбуд отримало ліцензію Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 49-Л із провадження господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об'єктів з середніми та значними наслідками (за переліком видів робіт згідно з додатку) (а.с.16).

35. Приватним підприємством Авісбуд , постачальником (продавцем), засобами електронного зв'язку з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, подано для реєстрації податкову накладну № 3 від 14.12.2017, згідно якої Приватне підприємство Авісбуд постачальник (продавець) здійснює операцію з постачання послуг отримувачу Комунальному підприємству Дніпроводоканал Дніпровської міської ради на загальну суму 421 880,04 грн., у тому числі ПДВ 84 376,01 грн. згідно з ДКПП 41.00.40-00.00 за номенклатурою Роботи з Технічного переоснащення фільтрів 1983 року будівництва на Ломовській насосно-фільтрувальній станції м. Дніпро Коригування (КОД ДК 021:2015 45300000-0 Будівельно-монтажні роботи) (а.с.20-21).

36. Згідно квитанції № 1 (а.с.22): податкову накладну № 3 від 14.12.2017 направлено 27.12.2017 в 12:22:09 та доставлено до ДФС України 27.12.2017 о 15:24, реєстраційний номер документа НОМЕР_1, документ прийнято, реєстрація зупинена. Виявлено помилки:

- Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. 3а результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 41.00.40-00.00.. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

37. Платником податків засобами телекомунікаційного зв'язку направлено Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РН, реєстрація якої/го зупинено від 03.04.2018 № 1, до якого додано 15 документів (а.с.132).

38. Згідно квитанції № 1 Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України 03.04.2018 в 15:26:16, документ збережено на центральному рівні 03.04.2018 15:29 (а.с.133).

39. Повідомленням подано 15 наступних документів: Poyasnennya347.pdf № 1 від 03.04.2018 (а.с.137), Dogovir_319T_Vodokanal350.pdf № 319Т від 08.08.2017 (а.с.138), DC_k_Dog_319T_Grafik.pdf №319Т від 08.08.2017 (а.с.139), Marafon_Dogovir360.pdf № 77_СТ від 29.08.2017, Marafon_Podatkova366.pdf № 90 від 18.12.2017, Marafon_Sertifikate1.pdf № 05.03.02-03/29459 від 07.07.2018 (а.с.142), Marafon_Rashodnie362.pdf № 6560 від 28.12.2017 (а.с.143), Marafon_Sertifikate2.pdf № 05.03.02-03/9803 від 12.03.2015 (а.с.144), Polistok_Dog368.pdf № 11-17 від 05.09.2017 (а.с.145), Polistok_Podatkova369.pdf № 18 від 15.12.2017 (а.с.146), Polistok_rashodnaya_Sertif.pdf № 2 від 26.12.2017 (а.с.147), Platigne_doruchennya.pdf № 104 від 14.12.2018 (а.с.148), Vupiska_z_EDR.pdf № 1 від 01.01.2018 (а.с.134), Licenziya353.pdf № 49-Л від 25.10.2017 (а.с.135), Vupiska_z_Dergstat370.pdf № 1 від 31.01.2018 (а.с.136).

40. Рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 633836/38433270 від 05.04.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 14.12.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. Додаткова інформація (вказати конкретні документи): - .

41. Східним офісом Держаудитслужби, в ході проведення планової ревізії КП Дніпроподоканал ДМР за період з 01.01.2016 по 31.12.2018, проведено зустрічну звірку в Приватному підприємстві Авісбуд .

42. За результатами зустрічної звірки складено довідку від 13.02.2019 № 04.06-21/4-з.

43. Зустрічною звіркою по операціям на об'єкті Технічне переоснащення фільтрів 1983 року будівництва на Ломовській насосно-фільтрувальній станції м. Дніпро з додатковими роботами та коригуваннями підтверджено проведення робіт за договором з ПП Авісбуд , порушень не встановлено.

VІ. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

норми ПК України, Порядку № 1246, Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у редакції, яка діяла на момент направлення та прийняття податкової накладної

44. Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

45. Пунктом 74.2 статті 74 ПК України встановлено, що в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності ПН/РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких ПН/РК в ЄРНП.

46. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341) (далі - Порядок № 1246) визначає механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних.

47. Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);

- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;

- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;

- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;

- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);

- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;

- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;

- відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

48. За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

49. Згідно з пунктом 17 Порядку № 1246 у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

50. Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої ПН/РК. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

51. У квитанції про зупинення реєстрації ПН/РК зазначаються:

а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;

в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

52. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) та Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Вичерпний перелік), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621. Критерії втратили чинність згідно наказу Міністерства фінансів України від 06.04.2018 № 409.

53. Відповідно до пунктів 1, 2 Критеріїв оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).

54. Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).

55. Пунктом 6 Критеріїв вставлено, що Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

56. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпунктах 2, 3 цього пункту, реєстрація такої (такого) податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.

57. Вичерпний перелік документів є наступним:

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв:

- договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

58. Згідно пункту 2 Вичерпного переліку письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку, платник податку може подати до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.

59. Підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України встановлено, що Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

60. 22.03.2018 набрала законної сили Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 117).

61. Порядком № 117 встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 07.12.2017 № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році , та які станом на 07.12.2017 не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних / розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

62. Відповідно до пункту 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

63. Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування (пункт 15 Порядку № 117).

64. Згідно з пунктом 16 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

65. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18 Порядку № 117).

66. Пунктом 19 Порядку № 117 встановлено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

67. Відповідно до пункту 20 Порядку № 117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

68. Згідно з пунктом 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

VIІ. ОЦІНКА СУДУ

69. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

70. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

71. Судом не встановлено правомірних підстав для зупинення реєстрації податкової накладної. Зазначення виявленої невідповідності обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД 41.00.4 в розглянутому випадку не відповідає об'єкту операцій, відображених у податковій накладній, оскільки платник податків подав податкову накладну, в якій заявив про надання послуг, а не постачання товару.

72. Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010 (ДКПП) в Секції F Об'єкти будівельні та будівельні роботи (розділи 41- 43) за кодом 41.00.4 визначає Будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточні ремонти) .

73. Відповідач в оскаржуваному рішенні підтверджує надання копій документів за Вичерпним переліком, не встановлює ненадання таких документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, зазначає про надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

74. При цьому, відповідач ані в оскаржуваному рішенні, ані під час розгляду справи не підтвердив доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

75. Крім того, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної - розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає у разі прийняття відмови з підстав надання платником податку документів, які складені з порушенням законодавства, зазначення додаткової інформації (конкретних документів).

76. Проте, в оскаржуваному рішенні рядок Додаткова інформація (вказати конкретні документи) містить лише прочерк, не визначаючи, які документи не надав платник податків.

77. Надаючи оцінку оскаржуваному рішенню про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 14.12.2018, суд зазначає, що воно є необґрунтованим, з нього не вбачаються дійсні та об'єктивні підставі для відмови у реєстрації податкової накладної, що підтверджували б відсутність у платника податків права на відображення у податковому обліку з ПДВ заявлених операцій, а, отже, й підтверджували б правомірність відмови в такій реєстрації.

78. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної контролюючий орган фактично здійснив висновки які притаманні висновкам документальної перевірки, однак, перевірка на етапі реєстрації податкової накладної не може проводитись з висновками та обсягом, які реалізуються в межах документальних перевірок.

79. Відмовляючи у реєстрації податкової накладної за викладених у відзиві на позов доводів, контролюючим органом перенесено на етап реєстрації такої накладної процедуру постаудиту господарської операції, що не відповідає меті такої процедури.

80. З системного аналізу матеріалів справи, вбачається, що оскаржуване рішення є необґрунтованими, винесеними не добросовісно, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про його протиправність та наявність підстав для задоволення позову у частині позовних вимог про визнання такого рішень протиправним та його скасування.

81. Щодо позовних вимог про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд виходить із того, що згідно пункту 28 Порядку № 117 Податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій, зокрема:

- прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;

- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

82. У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

83. Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв'язку із чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, порушеного оскаржуваним рішенням.

VІІІ. ВИСНОВОК СУДУ

84. З системного аналізу матеріалів справи суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позову, наявність підстав для його задоволення в повному обсязі, у зв'язку із чим присуджує на користь позивача понесені судові витрати на сплату судового збору за подання цього позову.

85. Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Адміністративний позов Приватного підприємства Авісбуд (код ЄДРПОУ 37562559; вул. Генерала Пушкіна, буд. 1, м. Дніпро, 49000) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856; вул. Сімферопольська, 17а, м. Дніпро, 49000), Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197; пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 633836/38433270 від 05.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної № 3 від 14.12.2017 Приватного підприємства Авісбуд .

3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 3 від 14.12.2017, складену Приватним підприємством Авісбуд в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її отримання.

4. Стягнути на користь Приватного підприємства Авісбуд за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області судовий збір у розмірі 1 762 грн.

5. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

6. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

7. Повне рішення складено 18.03.2019.

Суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення06.03.2019
Оприлюднено26.03.2019
Номер документу80685216
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/9191/18

Ухвала від 13.09.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 06.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 06.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 04.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні