Справа № 127/5913/19
Провадження № 3/127/1282/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21.03.2019 м. Вінниця
Суддя Вінницького міського суду Вінницької області Вишар І.Ю., при секретарі Федоровій С.М., за участю прокурорів Каменяр С.В., Михайлини О.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Вінниця справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 проживаючого за адресою АДРЕСА_2, українця, громадянина України, , ІПН НОМЕР_1, працюючого - в.о. заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень у митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області, за ч. 2 ст. 172 6 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1, будучи виконувачем обов'язків заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області, не подав повідомлення про суттєві зміни у майновому стані після набуття у власність квартири АДРЕСА_1, вартістю 332 800 (триста тридцять дві тисячі вісімсот гривень).
Наказом № 352-0 від 02 лютого 2015 року ОСОБА_1, присвоєно чергове спеціальне звання начальницького складу підполковника податкової міліції та наказом № 139-0 від 17.05.2017 ОСОБА_1 призначено виконувачем обов'язків заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області.
08 листопада 2005 року ОСОБА_1 прийнято присягу працівника податкової міліції та 22 квітня 2015 року ОСОБА_1 ознайомлений з вимогами Закону України Про запобігання корупції про що свідчить його особистий підпис в пам'ятці, а тому відповідно до підпункту д пункту 1 частини першої статті 3 Закону, ОСОБА_1 є суб'єктом, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції та згідно з абз. 15 ч. 1 статті 1, ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст. 172 6 КУпАП ОСОБА_1 є суб'єктом декларування та суб'єктом правопорушення.
Так, 21 листопада 2014 року між ОСОБА_1, індивідуальний податковий номер НОМЕР_1 (покупець) та ТОВ Вінницький регіональний молодіжний житловий комплекс , код ЄДРПОУ 30506168 укладено договір купівлі-продажу майнових прав на нерухоме майно, а саме квартири АДРЕСА_1. Згідно п. 4.1 даного договору вартість майнових прав на квартиру складає 332 800 (триста тридцять дві тисячі вісімсот гривень).
Згідно Акту приймання-передачі квартири АДРЕСА_1 від 03 лютого 2017 Продавець (ТОВ Вінницький регіональний молодіжний житловий комплекс ) передав Покупцю (ОСОБА_1) квартиру АДРЕСА_1
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державна реєстрація прав власності на вищезазначену квартиру за ОСОБА_1 відбулась 19.09.2017 року o 11 год. 06 хв. (реєстраційний номер нерухомого майна 1360050905206), а тому ОСОБА_1, будучи особою, на яку розповсюджується дія Закону України Про запобігання корупції , був зобов'язаний був до 00 години 00 хвилин 30.09.2017 подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, шляхом заповнення форми повідомлення на офіційному веб- сайті Національного агентства.
Відповідно до публічної частини Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані у зв'язку з набуттям у власність квартири АДРЕСА_1, у встановлений Законом України Про запобігання корупції строк, а саме до 00 години 00 хвилин 30.09.2017 не подано. Станом на 19.02.2019 повідомлення в реєстрі відсутнє.
Таким чином, ОСОБА_1 допустив порушення вимог Закону України Про запобігання корупції щодо неподання повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування.
Листом від 03.01.2019 № 44-01/305/19, з метою реалізації прав ОСОБА_1 запрошено прибути до Національного агентства 15.01.2019 на 16 год. 00 хв. Також даний лист направлено на адресу особистої електронної пошти ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2, яка вказана останнім під час реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Окрім того інформацію про час та дату виклику було розміщено на офіційному сайті Національного агентства. Станом на 17.00 год. 15.01.2019 ОСОБА_1 до Національного агентства не з'явився, про що складено відповідний акт.
Так, ОСОБА_1 електронною поштою, направив до Національного агентства свої пояснення з приводу неповідомлення про суттєві зміни в майновому стані. Пояснення зареєстровані в Національному агентстві 18.01.2019 за № 09/3262/19. Таким чином, ОСОБА_1 був достеменно обізнаний про дату та час виклику.
Листами від 24.01.2019 № 41-01/4395/19 та № 44-01/4400/19, з метою реалізації прав ОСОБА_1 повторно запрошено прибути до Національного агентства на 10.00 год 05.02.2019 року. Також дані листи направлено на адресу його особистої електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_2, яка вказана останнім під час реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Станом на 17.00 год. 05.02.2019 року ОСОБА_1 до Національного агентства не з'явився, про що складено відповідний акт.
Листом від 12.02.2019 № 44-01/9713/19, з метою реалізації прав ОСОБА_1 повторно запрошено прибути до Національного агентства на 11.00 год 19.02.2019 року. Також даний лист направлено на адресу його особистої електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_2, яка вказана останнім під час реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Окрім того інформацію про час та дату виклику було розміщено на офіційному сайті Національного агентства 15.02.2019. Станом на 17.00 год. 19.02.2019 ОСОБА_1 до Національного агентства не з'явився, про що складено відповідний акт.
Поважних причин, які б перешкодили ОСОБА_1 вчасно подати повідомлення про суттєві зміни в майновому стані не встановлено, а ОСОБА_1, під час перебування на посаді виконувача обов'язків заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області, не подав повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, що є порушенням вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , відповідальність за що передбачена ч. 2 ст.172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
В судовому засіданні ОСОБА_1 вину не визнав та суду пояснив, що він відомості про вказану квартиру зареєстрував, як незавершене будівництво, а тому і в подальшому не вказував, як набуте майно.
Прокурори Каменяр С.В. та Михайлина О.М. в судовому засіданні зазначили, що в діях ОСОБА_1 наявний склад правопорушення передбаченого за ч. 2 ст. 1726 КУпАП, про що свідчать докази наявні в матеріалах справи, а тому просили визнати винним останнього у вчиненні вказаного правопорушення.
Вислухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, судом було встановлено наступне.
Наказом № 352-0 від 02 лютого 2015 року ОСОБА_1, присвоєно чергове спеціальне звання начальницького складу підполковника податкової міліції та наказом № 139-0 від 17.05.2017 ОСОБА_1 призначено виконувачем обов'язків заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області.
08 листопада 2005 року ОСОБА_1 прийнято присягу працівника податкової міліції та 22 квітня 2015 року ОСОБА_1 ознайомлений з вимогами Закону України Про запобігання корупції про що свідчить його особистий підпис в пам'ятці, а тому відповідно до підпункту д пункту 1 частини першої статті 3 Закону, ОСОБА_1 є суб'єктом, на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції та згідно з абз. 15 ч. 1 статті 1, ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , приміткою до ст. 172 6 КУпАП ОСОБА_1 є суб'єктом декларування та суб'єктом правопорушення.
Так, 21 листопада 2014 року між ОСОБА_1, індивідуальний податковий номер НОМЕР_1 (покупець) та ТОВ Вінницький регіональний молодіжний житловий комплекс , код ЄДРПОУ 30506168 укладено договір купівлі-продажу майнових прав на нерухоме майно, а саме квартири АДРЕСА_1. Згідно п. 4.1 даного договору вартість майнових прав на квартиру складає 332 800 (триста тридцять дві тисячі вісімсот гривень).
Згідно Акту приймання-передачі квартири АДРЕСА_1 від 03 лютого 2017 Продавець (ТОВ Вінницький регіональний молодіжний житловий комплекс ) передав Покупцю (ОСОБА_1) квартиру АДРЕСА_1
Згідно із частиною другою статті 52 Закону у разі суттєвої зміни в майновому стані суб'єкта декларування, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів працездатних осіб, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб'єкт у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна зобов'язаний письмово повідомити про це НАЗК. Вказана інформація вноситься до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі-Реєстр) та оприлюднюється на офіційному веб-сайті НАЗК.
Рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 2 Про початок роботи системи подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування визначено, що система подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, на першому етапі розпочинає свою роботу з 01.09.2016 для службових осіб, які станом на 01.09.2016 займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування подаються службовими особами, які станом на 01.09.2016 чи пізніше цієї дати займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.
Відповідно до пункту 6 розділу II Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Реєстру, затвердженого рішенням НАЗК від 10.06.2016 № 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за №959/29089, суб'єкти декларування письмово повідомляють НАЗК про суттєві зміни у своєму майновому стані відповідно до ч. 2 статті 52 Закону шляхом подання відповідного електронного повідомлення до Реєстру через власний персональний електронний кабінет у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна. Зазначене електронне повідомлення подається шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті Реєстру відповідно до технічних вимог до форми. Згідно з пунктом 2 розділу II зазначеного вище Порядку, повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування подається через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті суб'єкта декларування після реєстрації в Реєстрі.
Під суттєвою зміною у майновому стані суб'єкта декларування розуміється отримання ним одноразового доходу або придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня року, у якому подається повідомлення. Якщо вартість майна перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня, але була сплачена частинами, то повідомлення про суттєві зміни в майновому стані подається після переходу права власності на таке майно. Дохід, який був нарахований, але не сплачений (не отриманий), не повідомляється.
Для кожного випадку отримання доходу або придбання майна подається окреме повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб'єкта декларування.
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державна реєстрація прав власності на вищезазначену квартиру за ОСОБА_1 відбулась 19.09.2017 року o 11 год. 06 хв. (реєстраційний номер нерухомого майна 1360050905206), а тому ОСОБА_1, будучи особою, на яку розповсюджується дія Закону України Про запобігання корупції , був зобов'язаний був до 00 години 00 хвилин 30.09.2017 подати до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, шляхом заповнення форми повідомлення на офіційному веб- сайті Національного агентства.
Згідно публічної частини Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, повідомлення про суттєві зміни в майновому стані у зв'язку з набуттям у власність квартири АДРЕСА_1, у встановлений Законом України Про запобігання корупції строк, а саме до 00 години 00 хвилин 30.09.2017 не подано. Станом на 19.02.2019 повідомлення в реєстрі відсутнє.
На виконання положень ч.2 статті 52 Закону він повинен був у десятиденний строк з моменту придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на 01.01.2017 письмово повідомити про суттєві зміни в майновому стані НАЗК.
Статтею 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2017 рік визначено розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу на 01 січня 2017 року - 1600 гривень, у свою чергу 50 прожиткових мінімумів складало 80 000 грн.
Листом від 03.01.2019 № 44-01/305/19, з метою реалізації прав ОСОБА_1 запрошено прибути до Національного агентства 15.01.2019 на 16 год. 00 хв. Також даний лист направлено на адресу особистої електронної пошти ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_2, яка вказана останнім під час реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Окрім того інформацію про час та дату виклику було розміщено на офіційному сайті Національного агентства. Станом на 17.00 год. 15.01.2019 ОСОБА_1 до Національного агентства не з'явився, про що складено відповідний акт.
Так, ОСОБА_1 електронною поштою, направив до Національного агентства свої пояснення з приводу неповідомлення про суттєві зміни в майновому стані. Пояснення зареєстровані в Національному агентстві 18.01.2019 за № 09/3262/19. Таким чином, ОСОБА_1 був достеменно обізнаний про дату та час виклику.
Листами від 24.01.2019 № 41-01/4395/19 та № 44-01/4400/19, з метою реалізації прав ОСОБА_1 повторно запрошено прибути до Національного агентства на 10.00 год 05.02.2019 року. Також дані листи направлено на адресу його особистої електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_2, яка вказана останнім під час реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Станом на 17.00 год. 05.02.2019 року ОСОБА_1 до Національного агентства не з'явився, про що складено відповідний акт.
Листом від 12.02.2019 № 44-01/9713/19, з метою реалізації прав ОСОБА_1 повторно запрошено прибути до Національного агентства на 11.00 год 19.02.2019 року. Також даний лист направлено на адресу його особистої електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_2, яка вказана останнім під час реєстрації в Єдиному державному реєстрі декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Окрім того інформацію про час та дату виклику було розміщено на офіційному сайті Національного агентства 15.02.2019. Станом на 17.00 год. 19.02.2019 ОСОБА_1 до Національного агентства не з'явився, про що складено відповідний акт.
Відповідно до положень статей 251-253 Цивільного кодексу України передбачено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов'язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Він може визначатися роками, місяцями, тижнями, днями або годинами, її перебіг починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Таким чином, ОСОБА_1, під час перебування на посаді виконувача обов'язків заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області, не подав повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, що є порушенням вимог ч. 2 ст. 52 Закону України Про запобігання корупції , відповідальність за що передбачена ч. 2 ст.172 6 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно інформаційного листа ВССУ з розгляду цивільних та кримінальних справ №223-943/0/4-17 від 22.05.2017 вбачається, що при розгляді справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією, суди зобов'язані забезпечувати своєчасний та якісний їх розгляд, точне й неухильне застосування чинного законодавства.
Вирішуючи справи цієї категорії, суди повинні керуватися Конституцією України, Конвенцією ООН проти корупції (Нью-Йорк, 31 жовтня 2003 року), Кримінальною конвенцією Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 27 січня 1999 року), додатковим протоколом до Кримінальної конвенції Ради Європи про боротьбу з корупцією (Страсбург, 15 травня 2003 року), Законом України від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII Про запобігання корупції (далі-Закон), Кодексом України про адміністративні правопорушення, іншими нормативно-правовими актами України, а також практикою Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ).
Рішенням ЄСПЛ від 14 жовтня 2010 року у справі Щокін проти України визначено концепцію якості закону, зокрема з вимогою, щоб він був доступним для заінтересованих осіб, чітким та передбачуваним у своєму застосуванні. Відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості і точності порушує вимогу якості закону . В разі коли національне законодавство припустило неоднозначне або множинне тлумачення прав та обов'язків осіб, національні органи зобов'язані застосувати найбільш сприятливий для осіб підхід. Тобто вирішення колізій у законодавстві завжди тлумачиться на користь особи.
В даному випадку ЗУ Про запобігання корупції чітко передбачено строки на подання декларації перед звільненням за період, не охоплений раніше поданими деклараціями, та Кодексом України про адміністративні правопорушення визначено відповідальність за порушення даних строків, а тому відсутні підстави для неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов'язків осіб.
Таким чином, в судовому засіданні було повністю доведено вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 1726 КУпАП, щодо порушення останнім вимоги, передбачені частиною другою статті 52 Закону, а саме ОСОБА_1, будучи виконувачем обов'язків заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області, не подав повідомлення про суттєві зміни у майновому стані після набуття у власність квартири АДРЕСА_1, вартістю 332 800 (триста тридцять дві тисячі вісімсот гривень), що також підтверджується доказами наявними в матеріалах справи, а саме: листом УСБУ у Вінницькій області № 53/14/125-1486нт; відповіддю НАЗК № 44-01/59987/18; запитом НАЗК № 44-01/59980/18; листом ГУДФС у Вінницькій області № 16698/9/02-32-04-01; копією паспорта ОСОБА_1; копією картки фізичної особи - платника податків ОСОБА_1; копією витягу з наказу № 139-о; копією наказу № 143-0; копією витягу з Наказу № 153-0; копією витягу з Наказу № 342-0; копією Наказу № 352-0; копією посадової інструкції заступника начальника відділу викриття кримінальних правопорушень в митній сфері оперативного управління ГУДФС у Вінницькій області; копією присяги ОСОБА_1; копією пам'ятки про ознайомлення з вимогами антикорупційного законодавства; довідкою з реєстру речових прав на нерухоме майно; витягом з Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; викликом № 44-01/305/19; Електронного листа від 03.01.2019; витягом з публічної частини сайту НАЗК; актом про неприбуття від 15 січня 2019 року; поясненнями ОСОБА_1 з додатками; викликом № 44-01/4395/19; викликом № 44-01/4400/19; електронним листом від 25.01.2019; актом про неприбуття від 05 лютого 2019 року; викликом № 44-01/9713/19; електронним листом від 13.02.2019; витягом з публічної частини сайту НАЗК; актом про неприбуття від 19 лютого 2019; копією рішення № 9 від 11.08.2016; копією посадової інструкції головного спеціаліста відділу контролю за своєчасністю подання декларацій; копією Положення про відділ контролю за своєчасністю подання декларацій.
Відповідно до ст. 33 КУпАП при призначенні покарання суд враховує характер вчиненого порушення, особу правопорушника, ступінь його вини, обставини, що пом'якшують чи обтяжують відповідальність.
Суд приймає до уваги, що ОСОБА_1 у судовому засіданні вину не визнав, раніше до адміністративної відповідальності не притягувався, обставин, обтяжуючих покарання, встановлено не було, а тому необхідним та достатнім буде застосування до ОСОБА_1 адміністративного стягнення у вигляді штрафу.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, суд вважає за необхідне стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 384,20 грн. на користь держави.
На підставі викладеного, керуючись ст. 172 6 , 245, п. 1 ч. 1 ст. 247, 280, 283, 284 КУпАП. ст. 12 ЗУ Про запобігання корупції ,суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172 6 КУпАП та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) грн. на користь держави.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 384 (триста вісімдесят чотири) грн. 20 коп. на користь держави.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня винесення постанови до Вінницького апеляційного суду.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 21.03.2019 |
Оприлюднено | 27.03.2019 |
Номер документу | 80686690 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Вінницький міський суд Вінницької області
Вишар І. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні