Справа № 420/332/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Потоцької Н.В.
за участі секретаря Захарчук О.В.
представника позивача Леонтьєва В.В.
представника позивача Леонтьєвої Л.В.
представника відповідача Поліщук М.О.
третя особа Поліщук М.О.
розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження (у відкритому судовому засіданні) справу за адміністративним позовом малого підприємства РУДВАС до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, третя особа: Державна фіскальна служба України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 08.10.2018 року за № 0207341207,
ВСТАНОВИВ:
В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом малого підприємства Рудвас до Головного управління Державно фіскальної служби України в Одеській області, третя особа Державна фіскальна служба України, в якому позивач просить:
визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 08.10.2018 року за №0207341207 Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області.
Позовні вимоги обґрунтовані наступним.
18.10.2018 року позивачем отримано від ГУ ДФС в Одеській області податкове повідомлення-рішення від 08.10.2018 року за № 0207341207.
Позивач не згоден із податковим повідомлення - рішенням в частині порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в частині: № № 212, 205, 208, 204, 206, 211, 207, 203, 210, 209, 219, 213, 214, в частині необхідності сплатити штраф на загальну суму - 10 918,16 грн., у в'язку із чим була направлена скарга на податкове повідомлення - рішення від 08.10.2018 року за №0207341207. Рішенням від 28.12.2018 у задоволенні скарги було відмовлено.
Розрахунковим документом від 27.10.2018 року №45 позивачем сплачено 2003,35 грн. згідно податкових накладних №№172,156,174,272, а тому позивач не погоджується із податковим повідомленням рішенням щодо частини встановленого порушення.
На думку позивача, першою підставою для скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 08.10.2018 року за № 0207341207 є противна бездіяльність відповідача щодо невиконання зобов'язань за договору про приєднання до електронних документів від 18.01.2018 року та не правомірне відключення від доступу на підставі договору.
Згідно ст. ст. 46 - 51, 201 ПК України встановлений обов'язок платника податку скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних, подавати контролюючому органу податкову звітність у вигляді податкових декларацій або розрахунків та кореспондуюче йому право платника подавати таку звітність засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджено наказом Міністерства Фінансів України від 06.06.2017 р. № 557, який набрав чинності з 15.11.2017 року.
18.01.2018 року позивачем було подано заяву про приєднання до договору про визнання електронних документів. Відповідно квитанції №2, заяву було прийнято ДФС 22.01.2018 року.
На час реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної за № 212, документ було не прийнято з посиланням на відсутність укладеного з малим підприємством РУДВАС договору про приєднання до електронного документообігу.
Під час подачі позивачем, через свій електронний кабінет, чергового звіту його не було прийнято у зв'язку із відсутністю договору.
09.08.2018 Позивачем було подано заяву J1392001 про приєднання до договору про визнання електронних документів, проте заяву не було прийнято
20.08.2018 року позивач в черговий раз намагався подати документи через свій електронний кабінет, про те доступ був відсутній.
Заяву J392001 про приєднання до договору про визначення електронних документів - не було прийнято.
Позивач з причин, які не залежали від нього, за відсутності ознак будь-якої його бездіяльності, не міг зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних за № № 212, 205, 208, 204, 206, 211, 207, 203, 210, 209, 219, 213, 214 - через електронний кабінет, у зв'язку із тим, що доступ на підставі договору від 18.01.2018 року був відсутній.
Відповідно до вимог п. 15 Порядку №557, заява про припинення дії Договору про визнання електронних документів за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку подається до контролюючого органу безпосередньо підписувачем Заяви про приєднання до Договору (керівником) із пред'явленням документа, що посвідчує особу, або уповноваженим представником.
При цьому, договір вважається припиненим у день настання однієї з подій, зазначених у пункті 14 цього розділу (п.16 Порядку №557).
Під час відключення відповідачем доступу до договору від 18.01.2018, будь-яка з вище перелічених підстав для припинення Договору була відсутня.
Відповідно до п. 17 1 Порядку №557, у день припинення дії Договору контролюючий орган повідомляє автора про припинення дії Договору (із зазначенням причини) шляхом направлення автоматично сформованого повідомлення про припинення дії Договору на електронну адресу, внесену до облікових даних автора, за формою згідно з додатком 4 до цього Порядку. На повідомлення про припинення дії Договору накладається електронна печатка контролюючого органу, визначеного відповідно до пункту 5 цього розділу.
Тобто, відповідач обмежив доступ за умовами договору про приєднання до електронних документів від 18.01.2018, що стало причиною виявлених перевіркою порушень, які стали підставою для прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Як вбачається зі ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Ефективним способом захисту прав позивача у відповідності до ст. 13 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод є скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області від 08.10.2018 року за № 0207341207.
Процесуальні дії.
Ухвалою суду від 23.01.2019 року відкрито провадження у справі в порядку спрощеного позовного провадження, без призначення судового засідання.
Відповідно ст.162 КАС України відповідачу встановлено п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження для подання відзиву на позовну заяву.
Ухвалу про відкриття провадження по справі отримано представником відповідача Головного управління ДФС в Одеській області 25.01.2019 року, що підтверджується розпискою про отримання нарочно судового рішення, ухвали (а/с. 32).
08.02.2019 року за вх. №ЕП/1057/19 представником Головного управління ДФС в Одеській області Козеровською А.О. (за довіреністю) надано відзив на адміністративний позов.
В обґрунтування відзиву зазначено наступне.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється не пізніше п'ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх складання.
Згідно з вимогами п. 120-1 ст. 120-1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 цього Кодексу, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 % від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації до 15 календарних днів;
20 % від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 16 до ЗО календарних днів;
30 % від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 % від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення терміну реєстрації на 61 і більше календарних днів.
У разі порушення відповідного терміну реєстрації податкових накладних застосовуються штрафні санкції згідно з Податковим кодексам України.
Головним управлінням ДФС в Одеській області за результатами перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за звітний період жовтень 2017 року, липень, серпень, листопад 2018 року встановлено порушення та складено акт від 20.09.2018 року №27473/15-32-12-07-20937022, що в подальшому слугувало підставою для винесення податкового повідомлення-рішення №0207341207 від 08.10.2018 року та застосування до малого підприємства РУДВАС штрафу у розмірі 12921,51 грн. за встановлені порушення строку реєстрації податкових накладних.
Єдиною підставою для скасування податкового повідомлення-рішення позивач вважає протиправну бездіяльність Головного управління ДФС в Одеській області, проте вказана бездіяльність не була оскаржена в судовому поряду.
А відтак, дії Головного управління ДФС в Одеській області щодо винесення податкового повідомлення-рішення є обґрунтованими та відповідають нормам чинного податкового законодавства.
Ухвалу про відкриття провадження по справі від 23.01.2019 року та копію адміністративного позову отримано представником третьої особи (Державної фіскальної служби України (за підписом Компанец) 31.01.2019 року відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення за трек номером ДКД Одеса 6550106358941 (а/с. 34).
08.02.2019 року за вх. №ЕП/1058/19 представником третьої особи Державної фіскальної служби України Козеровською А.О. (за довіреністю) надано письмові пояснення, які обґрунтовані наступним.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Державному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою згідно п. 201.10. ст. 201 Податкового кодексу України
Головним управлінням ДФС в Одеській області проведена камеральна перевірка з питань своєчасності реєстрації податкових накладних малого підприємства РУДВАС в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою встановлено порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України., а саме: несвоєчасно зареєстровано податкові накладні в ЄРПН за жовтень 2017 року, липень, серпень, листопад 2018 року на загальну суму ПДВ 86778,00 грн.
Оскільки відповідачем встановлено порушення малим підприємством РУДВАС вимог податкового законодавства, Головним управлінням ДФС в Одеській області застосовано штрафні санкції та винесено податкове повідомлення-рішення від 08.10.2018 року №0207341207 у розмірі 12921,51 грн. за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
З огляду на вищезазначені обставини, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені законами України.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.
Мале підприємство РУДВАС з приватною формою власності, код ЄДРПОУ 20937022, знаходиться за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Михайлівська, буд. 23, здійснює наступні види діяльності (за КВЕД): 43.21 Електромонтажні роботи; 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.; 55.10 Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування; 55.20 Діяльність засобів розміщування на період відпустки та іншого тимчасового проживання; 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування; 56.21 Постачання готових страв для подій; 56.29 Постачання інших готових страв; 61.10 Діяльність у сфері проводового електрозв'язку; 61.20 Діяльність у сфері безпроводового електрозв'язку; 61.90 інша діяльність у сфері електрозв'язку; 62.02 Консультування з питань інформатизації (основний); 62.09 Інша діяльність у сфері інформаційних технологій і комп'ютерних систем; 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування; 42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікацій відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 23.08.2018 року (а/с. 12).
01.12.2017 року за №1503001 з Чорноморською об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області укладено Договір про визнання електронних документів, поданих Автором у форматі стандарті), затвердженому в установленому законодавством порядку, з дотриманням вимог щодо реєстрації електронного цифрового підпису (ЕЦП) відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством, засобами телекомунікаційного зв'язку (а/с. 63-66).
18.01.2018 року, на виконання вимог ст. ст. 46 - 51, 201 Податкового кодексу України, малим підприємством РУДВАС з приватною формою власності направлено заяву №1 про приєднання до договору про визнання електронних документів від 01.12.2017 року №1503001 (номер документа J1392001) (а/с. 22).
22.01.2018 року Квитанцією №2 отримано Звіт Документ J1392001 Заява про приєднання до договору про визнання електронних документів. Документ прийнято (а/с. 23).
На виконання основного виду діяльності малим підприємством РУДВАС сформовані:
Податкова накладна №172 від 23.10.2017 року (ПДВ 829,81 грн.).
Податкова накладна №156 від 31.10.2017 року (ПДВ 1681,1 грн.).
Податкова накладна №174 від 17.11.2017 року (ПДВ 1311,94 грн.).
Податкова накладна №212 від 31.07.2018 року, на загальну суму 15782,98 грн. (ПДВ 2630,50 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 205 від 31.07.2018 року, на загальну суму 91755,92 грн. (ПДВ 15292,65 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна №208 від з 31.07.2018 року на загальну суму 506,34 грн. (ПДВ 84,39 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна №204 від 31 . 07.2018 року на загальну суму 66668,22 грн. (ПДВ 11111,37 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 206 від 31.07.2018 року на загальну суму 2783,78 грн. (ПДВ 463,96 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 211 від 31.07.2018 року на загальну суму 6048,00 грн. (ПДВ 1008,00 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 207 від 31.07.2018 року на загальну суму 3748,08 грн. (ПДВ 624,68 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 203 від 31.07.2018 року на загальну суму 43750,00 грн. (ПДВ 7291,67 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 210 від 31.07.2018 року на загальну суму 16494,29 грн. (ПДВ 2749,05 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 209 від 31.07.2018 року на загальну суму 1146,26 грн. (ПДВ 191,04 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 219 від 31.07.2018 року на загальну суму 960,00 грн. (ПДВ 160,00 грн.). Квитанцією від 31.08.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 213 від 09.08.2018 року на загальну суму 65144,09 грн. (ПДВ 10857,35 грн.). Квитанцією від 03.09.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 214 від 09.08.2018 року на загальну суму 90657,44 грн. (ПДВ 15109,57 грн.). Квитанцією від 03.09.2018 року про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних сформовано звіт: Документ доставлено до ДФС України. Документ не прийнято. Відсутній укладений з платником 20937022 договір про визнання електронних документів, який визначає права та обов'язки сторін в процесі електронного документообігу.
Податкова накладна № 272 від 17.08.2018 року (ПДВ 15380,92 грн.).
08.10.2018 року Головним управлінням ДФС в Одеській області винесено податкове повідомлення-рішення №0207341207, за яким згідно підпункту 54.3.3 пункту 54.3 ст.54 глави 4 розділу 2 Податкового кодексу України, на підставі акта перевірки №27473/15-32-12-07-20937022 від 20.09.2018 року за звітний період 10.2017, 11.2017, 07.2018, 08.2018 року встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних, визначених ст. 201, та згідно з п.120-1 ст. 120 Податкового кодексу України та застосовано до малого підприємства РУДВАС штраф у сумі 12921 грн. 51 коп. (а/с.16).
В якості додатку до податкового повідомлення-рішення №0207341207 від 08.10.2018 року надано Розрахунок штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (а/с.16).
29.10.2018 року за №131 малим підприємством РУДВАС до Державної фіскальної служби України направлено скаргу на податкове повідомлення - рішення №0207341207 від 08.10.2018 року (а/с.17-18).
28.12.2018 року Рішенням про результати розгляду скарги за №42160/6/99-99-11-06-01-25 Державна фіскальна служба України залишила без змін податкове повідомлення - рішення №0207341207 від 08.10.2018 року, а скаргу малого підприємства РУДВАС - без задоволення (а/с. 21).
РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА ВИСНОВКИ СУДУ.
Стаття 19 Конституції України в першому реченні закріплює автономію особистості в її різноманітній життєдіяльності, а у другому реченні містить її королларій, передбачаючи, що держава не може виходити за межі повноважень, що передбачені Конституцією та законами України.
У Науковому висновку щодо меж дискреційного повноваження суб'єкта владних повноважень та судового контролю за його реалізацією , опублікованому на офіційному сайті Верховного Суду, зазначено, що дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи без діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі .
Суд перевіряє дії відповідача на відповідність вимогам ч.2-3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАСУ).
Відповідно до ст. 6 Конвенції Кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов'язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення .
Конституція України (в редакції станом на 30.09.2016 року) містить статтю 124 …Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи. , яка визначає можливість судового захисту за наявності юридичного спору.
Підставами виникнення юридичного спору в даній справі стало, встановлення порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних та як результат винесення податкового повідомлення-рішення.
Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з п. 75.1 ст.75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до пп. 75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість, а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
01 січня 2017 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні від 21.12.2016.
Вказаним Законом, пп. 75.1.1 п. 75.1 ст.75 Податкового кодексу України, доповнено абзацом другим такого змісту: Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах .
Так, головним державним ревізором-інспектором Чорноморського відділу камеральних перевірок податкової звітності управління податків та зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в Одеській області Юдаковою А.М., відповідно до пп. 20.1.4 ст. 20 розділу 1 та у порядку абз. 2 пункту 76.3 статті 76 глави 8 розділу 2 пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних за звітні періоди: жовтень, листопад, 2017, липень, серпень 2018 року малого підприємства РУДВАС (а/с.102-104).
Пункт 201.1 ст. 201 Податкового Кодексу України визначає, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Кодексу, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Перевіркою строків реєстрації податкових накладних (ПН далі) та розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість встановлено, що підприємством порушені терміни реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупця-платника ПДВ, а саме:
ПН №172 від 23.10.2017 року - дата реєстрації 08.12.2017 року (ПДВ 829,81 грн.);
ПН №156 від 31.10.2017 року - дата реєстрації 16.11.2017 року (ПДВ 1681,1 грн.);
ПН №174 від 17.11.2017 року - дата реєстрації 21.12.2017 року (ПДВ 1311,94 грн.);
ПН №212 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 2630,50 грн.);
ПН № 205 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 15292,65 грн.);
ПН №208 від з 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 84,39 грн.);
ПН №204 від 31 . 07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 11111,37 грн.);
ПН № 206 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 463,96 грн.);
ПН № 211 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 1008 грн.);
ПН № 207 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 624,28 грн.);
ПН № 203 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 7291,67 грн.);
ПН № 210 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 2749,05 грн.);
ПН № 209 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 191,04 грн.);
ПН № 219 від 31.07.2018 року - дата реєстрації 10.09.2018 року (ПДВ 160 грн.);
ПН № 213 від 09.08.2018 року - дата реєстрації 06.06.2018 року (ПДВ 10857,35 грн.);
ПН № 214 від 09.08.2018 року - дата реєстрації 06.09.2018 року (ПДВ 15109,57 грн.);
ПН № 272 від 17.08.2018 року - дата реєстрації 18.09.2018 року (ПДВ 15380,92 грн.);
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків після податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по і 5 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені .
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.
Згідно з п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового Кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації - податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.
Механізм, порядок та строки внесення відомостей, що містяться у податковій накладній до Єдиного реєстру податкових накладних єдиний та встановлений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246.
Згідно ч.2,3 Порядку №1246 операційний день - частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації, який триває з 0 до 23-ї години.
Податковим органом встановлено пропущення строків реєстрації податкових накладних малим підприємствам РУДВАС , а саме:
ПН №172 від 23.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.11.2017 року, зареєстровано 08.12.2017 року - пропуск строку 23 дні;
ПН №156 від 31.10.2017 року, граничний строк реєстрації 15.11.2017 року, зареєстровано 16.11.2017 року - пропуск строку 1 день;;
ПН №174 від 17.11.2017 року, граничний строк реєстрації 15.12.2017 року, зареєстровано 21.12.2017 року - пропуск строку 6 днів;
ПН №212 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 205 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН №208 від з 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН №204 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 206 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 211 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2017 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 207 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 203 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 210 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 209 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 22 дні;
ПН № 219 від 31.07.2018 року, граничний строк реєстрації 15.08.2018 року, зареєстровано 10.09.2018 року - пропуск строку 26 днів;
ПН № 213 від 09.08.2018 року, граничний строк реєстрації 30.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 6 дні;
ПН № 214 від 09.08.2018 року, граничний строк реєстрації 30.08.2018 року, зареєстровано 06.09.2018 року - пропуск строку 6 дні;
ПН № 272 від 17.08.2018 року, граничний строк реєстрації 15.09.2018 року, зареєстровано 18.09.2018 року - пропуск строку 3 дні.
В судовому засіданні представником позивача зазначено, що податкові накладні №№212,205,208,204,206,211,207,203,210,209,219,213,214 неодноразово направлялись на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, в межах строків реєстрації, проте Квитанціями було відмовлено у прийнятті документів та вказані квитанції були видалені.
При цьому, слід зазначити, що позивачем частково були визнані порушення встановлені актом, а саме, стосовно несвоєчасного направлення податкових накладних №№172, 156, 174, 272.
Вказані порушення були самостійно усунуті позивачем.
Так, розрахунковим документом від 27.10.2018 року квитанцією №45 позивачем сплачено 2003,35 грн. згідно податкових накладних №№172,156,174,272.
Відповідно до розрахунку штрафних санкцій, що є додатком до податкового повідомлення-рішення №0207341207:
по податковій накладній №172 від 23.10.2017 (ПДВ 829,81 грн.) - сума штрафних санкцій складає 165,96 грн. (сума штрафу у % - 20);
по податковій накладній №156 від 31.10.2017 (ПДВ 1681,1 грн.) - сума штрафних санкцій складає 168,11 грн. (сума штрафу у % - 10);
по податковій накладній №174 від 17.11.2017 (ПДВ 1311,94 грн.) - сума штрафних санкцій складає 131,19 грн. (сума штрафу у % - 10);
по податковій накладній №272 від 17.08.2018 (ПДВ 15380,92 грн.) - сума штрафних санкцій складає 1538,09 грн. (сума штрафу у % - 10);
Сума штрафних санкцій за ПН №№172, 156, 174, 272 складає (165,96 грн. + 168,11 грн. + 131,19 грн. + 1538,09 грн.) 2003,35.
Відтак, суд приймає позицію позивача щодо усунення частини порушення - несвоєчасної реєстрації податкових накладних №№172, 156, 174, 272.
Згідно практики ЄСПЛ, принцип рівності сторін у процесі - у розумінні справедливого балансу між сторонами - вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представити справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (рішення у справах Dombo Beheer B.V. v. the Netherlands від 27 жовтня 1993 р., п. 33, та Ankerl v. Switzerland ).
Позивачем не надано жодних доказів відправлення на реєстрацію податкових накладних №№212,205,208,204,206,211,207,203,210,209,219,213,214, в межах строку їх реєстрації.
Відповідно до ч.4 ст.161 КАС України, позивач зобов'язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Норма вказаної статті є імперативною і не допускає вільного трактування.
Імперативна норма - виражає в категоричних розпорядженнях держави чітко позначені дії й не допускають ніяких відхилень від вичерпного переліку прав і обов'язків суб'єктів. Інакше: імперативні норми прямо наказують правила поведінки.
Отже, подання позивачем доказів є його обов'язком.
З урахуванням викладеного, суд доходить висновку, що Головним управлінням ДФС в Одеській області вірно встановлено факт порушення реєстрації податкових накладних і відповідне доведено при розгляді справи, а відтак, винесене податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим та не підлягає скасуванню.
В пункті 42 рішення Бендерський проти України від 15.11.2007 р. Європейський суд з прав людини зазначив, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають в достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності; суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (П.3, п.4 ст. 90 КАС України).
Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Керуючись ст. ст. 139, 242, 246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову малого підприємства РУДВАС до Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, третя особа: Державна фіскальна служба України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 08.10.2018 року за № 0207341207 - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 15.5 розділу VII "Перехідні положення" КАС України від 03 жовтня 2017 року визначено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи зберігаються порядок подачі апеляційних скарг та направлення їх до суду апеляційної інстанції, встановлені Кодексом адміністративного судочинства України від 06 липня 2005 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Мале підприємство РУДВАС - адреса: вул. Михайлівська, 23, м. Білгород - Дністровський, Одеська область, 67700, код ЄДРПОУ 20937022, телефон: (04849) 2 21 38, e-mail: l.leontieva111@gmail.com
Головне управління Державної фіскальної служби в Одеській області - адреса: 65044, Одеська область, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 39398646, телефон: (048) 725-83-58, електронна пошта: od.official@sfs.gov.ua
Державна фіскальна служба України - адреса: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197, телефони служби діловодства: тел. +38 (044) 2722956, електронна пошта: Kabmin_doc@sfs.gov.ua , www.minrd.gov.uа; e: kabmin_dec@minrd.gov.uа, gromada@minrd.gov.uа
Головуючий суддя Потоцька Н.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2019 |
Оприлюднено | 27.03.2019 |
Номер документу | 80691311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Потоцька Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні