Рішення
від 26.03.2019 по справі 826/5360/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 26 березня 2019 року                      № 826/5360/18 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Фінако-Життя» про стягнення коштів, - ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі – позивач, Комісія) із позовною заявою до приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Фінако-Життя» (далі – відповідач, ПрАТ «СК «Фінако-Життя») про стягнення з відповідача до Державного бюджету України штрафу в сумі 9000,00 грн., згідно із постановами від 20.12.2017 №594-ЦА-УП-Е, від 20.12.2017 №595-ЦА-УП-Е, від 20.12.2017 №596-ЦА-УП-Е. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги пункту 14 розділу І та пункту 1 глави 4 розділу ІІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 №2180/24712 (далі- Положення) в частині розміщення в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації емітента за 2016 рік не у повному обсязі; порушення вимог пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації емітента за 2015 рік. Дані порушення стали підставою для накладення на відповідача санкцій постановами позивача. Сума штрафу не була сплачена відповідачем у добровільному порядку, у зв'язку із чим позивач звернувся до суду та просить стягнути з відповідача штраф у сумі 9000,00 грн. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 04.04.2018 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Ухвала була направлена на адресу відповідача (01001, м. Київ, вулиця Михайлівська, будинок 12-Б) зазначену в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та в адміністративному позові. Однак, конверт повернувся без вручення з відміткою Укрпошти «за закінченням встановленого строку зберігання». Копія вказаної ухвали повернулась без вручення позивачу з незалежних від суду причин, з огляду на що така ухвала відповідно до положень частини 6 статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України вважається врученою належним чином. Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ПрАТ «СК «Фінако-Життя» не перебуває в процесі припинення, адреса місцезнаходження юридичної особи відповідає адресі, на яку судом було направлено копію ухвали про відкриття провадження у справі. Станом на 25.03.2019 до суду будь-які відомості про зміну місцезнаходження відповідача не надходили. З огляду на вищевикладене та відсутність клопотань сторін про розгляд справи у судовому засіданні, справа розглядається в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, на підставі наявних у справі матеріалів. Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, зазначає таке. Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено три постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 23.11.2017, відповідно до якої порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів щодо відповідача та зобов'язано керівника (повноважного представника) з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень на 01.12.2017. Вищезазначені постанови були направлені на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку №2 рекомендованих листів та копією квитанції з Укрпошти від 23.11.2017. 01.12.2017 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акти №626-ЦА-УП-Е, №627-ЦА-УП-Е, №628-ЦА-УП-Е, в яких зафіксовані порушення відповідачем вимог законодавства. 07.12.2017 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів на підставі вищезазначених актів та зазначено про те, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відбудеться 20.12.2017. Дані постанови направлені на адресу відповідача 11.12.2017, що підтверджується копією Списку №4 листів рекомендованих та копією квитанції з Укрпошти від 11.12.2017. 20.12.2017 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови №594-ЦА-УП-Е, №595-ЦА-УП-Е, №596-ЦА-УП-Е, відповідно до яких за неподання інформації до Комісії, подання інформації не у повному обсязі до відповідача застосовано санкції у вигляді штрафу у розмірі 3000,00 грн. кожною постановою, на загальну суму 9000,0000 грн. який слід перерахувати на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України, протягом 15 днів з моменту отримання постанови. Вищезазначені постанови направлені на поштову адресу відповідача, що підтверджується копією Списку № 8 листів рекомендованих та копією квитанції Укрпошти від 22.12.2017. Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Вирішуючи спір, суд виходить з наступного. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» від 30.10.1996 р. №448/96-ВР. Згідно з абзацу 2 статті 1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» до повноважень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку належить накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Пунктом 1 розділу ІІІ Положення №1283 встановлено, що торговець цінними паперами подає Дані до центрального апарату Комісії у строки: місячні - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним; нерегулярні - протягом трьох робочих днів після дати виникнення нерегулярних даних. Позивачем встановлено, що ПрАТ «СК «Фінако-Життя» не у повному обсязі розміщено в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річну інформацію емітента за 2016 рік та не розміщено в загальнодоступній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річну інформацію емітента за 2015 рік. Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Таким чином, ПрАТ «СК «Фінако-Життя» порушено вимоги пункту 14 розділу І, пункту 4 глави 4 розділу ІІ та пункту 1 глави 4 розділу ІІІ Положення №1283 в частині неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами, за що пунктом 6 статті 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачена відповідальність юридичних осіб, а відтак постановами позивача від 05.09.2017 №594-ЦА-УП-Е, №595-ЦА-УП-Е, №596-ЦА-УП-Е застосовано санкції у вигляді штрафу у розмірі 3000,0 грн., на загальну суму 9000,00 грн. Згідно зі статтею 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив суму штрафу визначену постановами №594-ЦА-УП-Е, №595-ЦА-УП-Е, №596-ЦА-УП-Е, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу в судовому порядку. Порядок та строки розгляду НКЦПФР справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначають Правила розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджені рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167. (далі – Правила № 1470) Пунктом 3 розділу XVIII Правил № 1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. Враховуючи те, що відповідачем у встановлений строк не надано відзиву на позовну заяву, не спростовано доводів позивача та не надано доказів скасування/оскарження постанов позивача або сплати суми штрафу суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та законними, надані позивачем докази та повідомлені ним обставини є достатніми для прийняття рішення у справі. Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, а також доводи стосовно заявлених позовних вимог, враховуючи те, що позивачем не сплачено у добровільному порядку суму штрафів у розмірі 9000,00 грн., суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог. Керуючись положеннями статей 77-78, 143, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ВИРІШИВ: 1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд.8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) задовольнити. 2. Стягнути з приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «Фінако-Життя» (код ЄДРПОУ 33235175, адреса: 01001, м. Київ, вулиця Михайлівська, будинок 12-Б) штраф у розмірі 9000,00 (дев'ять тисяч гривень 00 коп.) до державного бюджету України, які слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106. Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Суддя                                                                                                Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено28.03.2019
Номер документу80691746
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/5360/18

Рішення від 26.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні