Справа № 560/4309/18
РІШЕННЯ
іменем України
18 березня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.
за участю:секретаря судового засідання Варченко В.В. представників позивача Павлунішена С.М., Ковтуцької О.С. представника відповідача Федючка В.М. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Грінлайн Агрогруп" до Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся в суд з позовом до відповідача, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області від 27.11.2018 року № 0098505105 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю Грінлайн-Агрогруп штрафу в сумі 262116,75 грн.
Свій позов позивач мотивує та обґрунтовує тим, що службовою особою відповідача проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період з 01.06.2018 року по 30.06.2018 року.
За результатами перевірки відповідач склав акт перевірки № 7654/22-01-12-05/34971270 від 19.09.2018 року.
Перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/ та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних, визначених статтями 201, та 120' 1 Податкового кодексу України.
На підставі висновків акту перевірки, відповідач 27.11.2018 року прийняв податкове повідомлення-рішення № 0098505105, яким за затримку реєстрації податкової накладної на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість в розмірі 2621167,05 грн., до позивача застосовано штрафні санкції в сумі 262116,75 грн.
Вказане податкове повідомлення-рішення позивач вважає протиправним та просить скасувати, враховуючи наступне.
Камеральна перевірка стосується питання своєчасності реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних за період з 01.06.2018 року по 30.06.2018 року, проте відповідач встановлює порушення яке припадає на період часу, що не охоплюється камеральною перевіркою.
Обмеження камеральної перевірки проміжком часу, визначеного самим відповідачем не надало можливості відповідачу дослідити факт реєстрації податкової накладної із правильними даними в серпні 2018 року.
Крім того у відповідача відсутні правові підстави для проведення перевірки, тобто норми Податкового кодексу України на які посилається позивач в акті перевірки не містять в собі посилань на можливість проведення камеральної перевірки щодо своєчасності реєстрації податкових накладних.
Саме податкове повідомлення-рішення прийнято з порушенням строків, встановлених пункту 86.8 статті 86 Податкового кодексу України, оскільки акт перевірки від 19.09.2018 року направлений відповідачем позивачу 21.09.2018 року, та отриманий позивачем 24.09.2018 року, тоді як податкове повідомлення-рішення прийняте лише 27.11.2018 року.
Господарська операція по якій виготовлена податкова накладна відбулася 01.08.2018 року на виконання зобов'язань за договором поставки від 11.06.2018 року № ГЛА-110618.
Позивач 01.08.2018 року здійснив поставку ТОВ Епіцентр К ріпаку в кількості 1397956 тон за загальну суму в розмірі 13105837,50 грн., без податку на додану вартість.
Вказані обставини підтверджуються видатковою накладною від 01.08.2018 року за № РН-0000039.
Відповідно до вимог Податкового кодексу України, обов'язок позивача щодо складення податкової накладної виник саме 01.08.2018 року, тобто за першою подією-відвантаження товару на користь контрагента.
Внаслідок помилки при оформленні податкової накладної, замість дати 01.08.2018 року, податкова накладна була виготовлена за датою 25.07.2018 року. Вказана податкова накладна зареєстрована в Єдиному державному реєстрі податкових накладних 16.08.2018 року об 10 годині 46 хвилин.
Виявивши таку помилку, позивач 16.08.2018 року зареєстрував в Єдиному державному реєстрі податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.
Після належної реєстрації такого розрахунку, позивач 17.08.2018 року провів наступну реєстрацію податкової накладної від 01.08.2018 року, тобто відбулася реєстрація дійсної податкової накладної.
Для уникнення непорозумінь, позивач 18.09.2018 року за № 231 направив на адресу відповідача лист яким проінформував його про обставини реєстрації податкової накладної.
Саме отримання відповідачем такого листа і стало підставою для проведення податковим органом камеральної перевірки.
Позивач зазначає, що 25.07.2018 року у нього не було правових підстав для складання податкової накладної, оскільки тією датою не було вчинено жодної зазначеної у ній господарської операції, що також свідчить, що саме така дата у названому документі вказана помилково.
На дату проведення відповідачем камеральної перевірки, тобто 19.09.2018 року в Єдиному державному реєстрі податкових накладних була відсутня чинна податкова накладна датована 25.07.2018 року, оскільки 17.08.2018 року позивач зареєстрував податкову накладну від 01.08.2018 року в зв'язку із поданням до Єдиного державного реєстру податкових накладних розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної.
Незважаючи на виправлення помилки, податковий орган не беручи до уваги виправлення такої помилки, застосував до позивача штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної.
Враховуючи наведене, а також правові позиції Верховного суду позивач вважає, що прийняте податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області від 27.11.2018 року № 0098505105 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю Грінлайн-Агрогруп штрафу в сумі 262116,75 грн., є протиправним, а тому підлягає скасуванню.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 21 грудня 2018 року відкрито провадження у даній адміністративній справі про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження із повідомленням сторін.
Представники позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали повністю, надавши пояснення за змістом позовної заяви та письмових пояснень від 30 січня 2019 року та від 11 березня 2019 року, які знаходяться в матеріалах справи.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, надавши пояснення суду за змістом відзиву на позовну заяву позивача та письмових заперечень на письмові пояснення по справі від 06.02.2019 року, що додані до матеріалів справи.
У поданому відзиві на позовну заяву та письмових запереченнях на письмові пояснення позивача, представник відповідача пояснив суду, що проведення камеральної перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних є правомірним, оскільки своєчасність реєстрації податкових накладних являється предметом камеральної перевірки згідно із підпунктом 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України.
Актом перевірки встановлено порушення позивачем реєстрації податкової накладної за липень 2018 року, що і стало підставою для застосування штрафу.
Таким чином податкове повідомлення-рішення від 27.11.2018 року № 0098505105 прийнято правомірно, тому у позові необхідно відмовити.
Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
В судовому засіданні встановлено, що позивач зареєстрований як юридична особа.
Регулювання відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпних переліків податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, встановлено Податковим кодексом України.
Відповідно до ст. ст. 15, 16 Податкового кодексу України в редакції чинній з 01.01.2017 року, позивач є платником податків і зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Контролюючим органом проведено камеральну перевірку позивача з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року.
Внаслідок проведеної перевірки відповідач склав акт від 19.09.2018 року № 7654/22-01-12-05/34971270 Про результати камеральної перевірки з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року ТОВ Грінлайн-Агрогруп , код ЄДРПОУ 34971270 .
Згідно із висновком такого акту, перевіркою встановлено:
-порушення абзацу 11 пункту 201.10 статті 201 розділу V Податкового кодексу України,-позивач в Єдиному реєстрі податкових накладних зареєстрував податкову накладну, яка надається покупцю, з порушенням термінів реєстрації податкових накладних.
Таким чином перевіркою встановлено, що 15.08.2018 року це дата граничного терміну реєстрації податкової накладної № 1, виписаної позивачем 25.07.2018 року, тоді як позивач вказану податкову накладну з обсягом операції в розмірі 13105853 грн., і сумою податку на додану вартість в розмірі 2621168 грн., зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних 16.08.2018 року, з порушенням терміну реєстрації строком в один день.
На підставі висновків акту перевірки відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення № 0098505105 від 27 листопада 2018 року, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених статтею 201 та статтею 120' 1 Податкового кодексу України, а саме: за затримку реєстрації на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість в розмірі 2621167,05 грн., застосував до позивача штраф в розмірі 10 %, в сумі 262116,75 грн.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд не погоджується із такими висновками контролюючого органу наведеними у акті перевірки від 19.09.2018 року № 7654/22-01-12-05/34971270, та прийнятим за результатами такої перевірки податковим повідомленням-рішенням від 27.11.2018 року № 0098505105, враховуючи наступне.
Згідно із підпунктом 2 пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платником податку на додану вартість є будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку.
Позивач з 01.01.2017 року зареєстрований платником податку на додану вартість.
01 серпня 2018 року позивач для виконання своїх зобов'язань за договором поставки № ГЛА-110618 від 11.06.2018 року, укладеним позивачем із ТОВ Епіцентр К , та додатком № 1 до вказаного договору від 25 липня 2018 року, здійснив поставку ріпаку першого класу у кількості 1397956 тонн за ціною 9375 грн., за 1 тонну, на загальну суму в розмірі 13105837,50 грн., без податку на додану вартість, а разом з податком на додану вартість в розмірі 15727005 грн., в тому числі податок на додану вартість в розмірі 2621167,50 грн. Вказана господарська операція підтверджується видатковою накладною № РН-0000039 від 0.08.2018 року, копія якої додана до матеріалів справи.
Підпунктом а) пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України встановлено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно із пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:
а) порядковий номер податкової накладної;
б) дата складання податкової накладної;
в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг;
г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу);
д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг;
е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;
й) індивідуальний податковий номер.
Пунктами 201.7, 201.8 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку в порядку, передбаченому статтею 183 цього Кодексу.
Так як 01 серпня 2018 року здійснена господарська операція-поставка позивачем товару контрагенту-ТОВ Епіцентр К , згідно видаткової накладної № РН-0000039 від 01.08.2018 року і така подія як відвантаження товару за датою відбулася раніше події-дати зарахування коштів від покупця на банківський рахунок платника податку як оплата товару, позивач, виконуючи свій обов'язок, встановлений пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, склав податкову накладну № 1 в якій помилково замість правильної дати складання-01.08.2018 року зазначив помилкову дату-25.07.2018 року.
Вказані обставини об'єктивно підтверджуються копією такої податкової накладної, доданої до матеріалів справи.
Співставлення змісту податкової накладної № 1 від 25.07.2018 року та видаткової накладної № РН-0000039 від 01.08.2018 року по зазначених у них реквізитах, дає суду підставу зробити висновок про те, що вказана податкова накладна складена за результатами господарської операції проведеної згідно видаткової накладної № РН-0000039 від 01.08.2018 року.
Таким чином в судовому засіданні достовірно встановлено, що дата зазначена у податковій накладній № 1 від 25.07.2018 року є помилковою, а вірною датою такої податкової накладної є дата 01.08.2018 року.
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
-для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
-для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
-для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.
Відповідальність за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачені статтею 120' 1 Податкового кодексу України.
За змістом квитанції № 1 вбачається, що податкова накладна № 1 від 25.07.2018 року (підприємство-продавець-34971270-товариство з обмеженою відповідальністю Грінлайн-Агрогруп , підприємство-покупець-32490244-товариство з обмеженою відповідальністю Епіцентр К ), доставлена до центрального рівня ДФС України 16.08.2018 року в 10 годин 46 хвилин, тобто зареєстрована 16.08.2018 року.
Суд, досліджуючи зміст пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України щодо граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає, що у разі зазначення позивачем правильної дати у податковій накладній № 1 при її складені, тобто дати 01.08.2018 року, замість помилкової дати 25.07.2018 року, така дія свідчила би про те, що реєстрація такої податкової накладної відбулася без порушень граничних строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: граничний строк реєстрації податкових накладних для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені. Таким чином податкова накладна датована 01.08.2018 року могла бути зареєстрована без порушень строків її реєстрації до 31.08.2018 року включно, а фактично вона зареєстрована 16.08.2018 року.
Згідно із пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов'язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.
Позивач при реєстрації податкової накладної № 1 від 25.07.2018 року, виявив, що при її складенні допущена помилка у даті складення, а саме: замість правильної дати-01.08.2018 року, зазначена помилкова дата-25.07.2018 року.
Відповідно до вимог пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України позивач в той же день коли була проведена реєстрація податкової накладної № 1 від 25.07.2018 року у Єдиному реєстрі податкових накладних, тобто 16.08.2018 року, склав розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 2 до податкової накладної від 25.07.2018 року № 1, в якій відкоригував показники в зв'язку із допущеною помилкою.
Вказаний розрахунок зареєстрований у Єдиному реєстрі податкових накладних 16.08.2018 року в 16 годин 59 хвилин.
В зв'язку із виправленням помилки у даті складеної податкової накладної № 1 від 25.07.2018 року, позивач склав податкову накладну № 8 від 01.08.2018 року, яка зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних 17.08.2018 року в 12 годин 26 хвилин.
Відповідач, прийнявши за висновками акту Про результати камеральної перевірки з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року ТОВ Грінлайн-Агрогруп , код ЄДРПОУ 34971270 , податкове повідомлення-рішення № 0098505105 від 27 листопада 2018 року, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених статтею 201 та статтею 120' 1 Податкового кодексу України, а саме: за затримку реєстрації на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість в розмірі 2621167,05 грн., до позивача застосовано штраф в розмірі 10 %, в сумі 262116,75 грн., не взяв до уваги обставини про те, що 25.07.2018 року не відбулася господарська операція вказана у податковій накладній № 1 від 25.07.2018 року, а фактично така поставка товару здійснена позивачем 01.08.2018 року.
Так як 25.07.2018 року не відбулася господарська операція операція-поставка позивачем товару контрагенту-ТОВ Епіцентр К , згідно видаткової накладної № РН-0000039 від 01.08.2018 року у позивача був відсутній обов'язок згідно із пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України по складанню податкової накладної такою датою.
Протилежне відповідачем в судовому засіданні не доведено жодними доказами за їх відсутності.
Також при прийняті податкового повідомлення-рішення № 0098505105 від 27 листопада 2018 року, відповідач не прийняв до уваги лист позивача № 231 від 18.09.2018 року, яким позивач надав пояснення щодо фактичних обставин допущення помилки у даті податкової накладної № 1 від 25.07.2018 року при її складанні.
Позивач вірно визначив дату виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів за змістом пункту 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України як дату відвантаження товарів покупцю, що сталася раніше-01.08.2018 року, а не дату зарахування коштів на рахунок позивача (розрахунки покупця товару проводилися після 01.08.2018 року), що підтверджується змістом копій фінансових документів, наданих представниками позивача в судовому засіданні і приєднаних до матеріалів справи.
Протилежне відповідачем в судовому засіданні також не доведено жодними доказами за їх відсутності.
Таким чином правильною датою складання податкової накладної № 1 від 25.07.2018 року необхідно вважати дату 01.08.2018 року і так як така податкова накладна зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних 16.08.2018 року в 10 годин 46 хвилин, суд приходить до висновку, що позивач не порушив граничні строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, передбачені пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 120 1.1 статті 120 1 Податкового кодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
-10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
-20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
-30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
-40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
-50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.
У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120 1.2 цієї статті, не застосовуються.
Правове тлумачення пункту 120 1.1 статті 120 1 Податкового кодексу України передбачає такі висновки: платник податку звільняється від відповідальності за вказаною нормою Податкового кодексу України у разі якщо реєстрація податкової накладної та розрахунку коригування до податкової накладної вчинені до початку проведення перевірки.
При вирішенні адміністративного спору судом встановлено, що за змістом квитанції № 1 вбачається, що податкова накладна № 1 від 25.07.2018 року (підприємство-продавець-34971270-товариство з обмеженою відповідальністю Грінлайн-Агрогруп , підприємство-покупець-32490244-товариство з обмеженою відповідальністю Епіцентр К ), доставлена до центрального рівня ДФС України 16.08.2018 року в 10 годин 46 хвилин, тобто зареєстрована 16.08.2018 року, розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 2 до податкової накладної від 25.07.2018 року № 1, в якій позивач відкоригував показники в зв'язку із допущеною помилкою в даті податкової накладної зареєстрований у Єдиному реєстрі податкових накладних 16.08.2018 року в 16 годин 59 хвилин, податкова накладна № 8 із правильною датою виписки-01.08.2018 року, зареєстрована у Єдиному реєстрі податкових накладних 17.08.2018 року в 12 годин 26 хвилин, а камеральна перевірка з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року проведена відповідачем 19.09.2018 року.
Так як реєстрація всіх вищевказаних документів здійснена до початку проведення камеральної перевірки, тобто до 19.09.2018 року, позивач повинен бути звільнений від застосування штрафних санкцій, передбачених пунктом 120 1.2 статті 120 1, Податкового кодексу України.
Отже враховуючи встановлені по справі обставини, суд вважає, що висновки акту Про результати камеральної перевірки з питання своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.07.2018 року по 31.07.2018 року ТОВ Грінлайн-Агрогруп , код ЄДРПОУ 34971270 є протиправними, а також є протиправним податкове повідомлення-рішення № 0098505105 від 27 листопада 2018 року, яким за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригувань до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, визначених статтею 201 та статтею 120 1 Податкового кодексу України, а саме: за затримку реєстрації на 15 і менше календарних днів на суму податку на додану вартість в розмірі 2621167,05 грн., до позивача застосовано штраф в розмірі 10 %, в сумі 262116,75 грн.
Оскільки судом встановлено, що прийняте відповідачем податкове повідомлення-рішення № 0098505105 від 27 листопада 2018 року є протиправним, його необхідно скасувати.
Відповідно до частини 5 статті 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин, суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного суду.
Аналогічні правові висновки викладені у постановах Верховного суду № 802/1198/16-а від 06.08.2018 року, № 820/4308/16 від 22.08.2018 року, № 813/4556/06 від 26.08.2018 року, № 821/676/17 від 27.11.2018 року.
Суд при вирішенні спору не бере до уваги посилання представника відповідача у своїх письмових запереченнях від 06.02.2019 року відносно письмових пояснень позивача, на правові висновки Верховного суду, які викладенні у постанові суду по справі № 816/1990/17 від 26.06.2018 року, оскільки у таких висновках йде мова про необхідність притягнення платників податку до відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних тільки у разі подання розрахунку коригування до податкової накладної після граничного строку для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В даному випадку судом встановлено, що поданий позивачем розрахунок коригування кількісних і вартісних показників № 2 до податкової накладної від 25.07.2018 року № 1, в якій позивач відкоригував показники в зв'язку із допущеною помилкою, зареєстрований у Єдиному реєстрі податкових накладних 16.08.2018 року в 16 годин 59 хвилин, тобто без порушень граничних строків, встановлених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, також і сама податкова накладна від 25.07.2018 року № 1 зареєстрована своєчасно.
Що стосується правомірності проведення камеральної перевірки суд вважає, що така перевірка проведена правомірно, беручи до уваги наступне.
Відповідно до підпункту 19 1.1.1 пункту 19 1.1 статті 19 1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19 3 цього Кодексу, а саме: здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків.
Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 передбачено, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до пункту 75.1, підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно із статтею 76 Податкового кодексу України камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.
Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу.
Пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Із змісту вказаних правових норм Податкового кодексу України суд робить висновок, що своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних є предметом камеральної перевірки і така перевірка може бути проведена не пізніше закінчення 1095 дня з дня реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином суд вважає, що відсутні правові підстави для того щоб визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби України у Хмельницькій області від 27.11.2018 року № 0098505105 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю Грінлайн-Агрогруп штрафу в сумі 262116,75 грн., в зв'язку із протиправністю проведення контролюючим органом камеральної перевірки.
Крім того не може бути правовою підставою для задоволення позову прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення з порушенням строків, встановлених пункту 86.8 статті 86 Податкового кодексу України.
Аналізуючи все в сукупності, суд приходить до висновку, що позов необхідно задовольнити, а судовий збір, сплачений позивачем при зверненні до суду з даним позовом необхідно стягнути на його користь із відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області від 27.11.2018 року № 0098505105 про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "Грінлайн Агрогруп" штрафу в сумі 262 116, 75 грн.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Грінлайн Агрогруп" судовий збір у розмірі 3931,75 грн., (три тисячі дев'ятсот тридцять одну гривню сімдесят п'ять копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 25 березня 2019 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Грінлайн Агрогруп" (Вербка-Мурована,Ярмолинецький район, Хмельницька область,32142 , код ЄДРПОУ - 34971270) Відповідач:Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)
Головуючий суддя В.К. Блонський
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2019 |
Оприлюднено | 27.03.2019 |
Номер документу | 80692092 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Блонський В.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні