Рішення
від 25.03.2019 по справі 580/399/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2019 року справа № 580/399/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кульчицького С.О., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) в приміщенні суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "СТО-ВАНТАЖАВТО" до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Леськівська сільська об'єднана територіальна громада, про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю "СТО-ВАНТАЖАВТО" (далі - позивач) з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Леськівська сільська об'єднана територіальна громада, в якому просить зобов'язати Головне управління Державної служби геодезії, картографії та кадастру у Черкаській області надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва, орієнтовною площею 0,95 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої автодорога Канів-Чигирин-Кременчук (з під'їздом до села Суботів), 112 км + 117 м., за межами населеного пункту в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області з дня набрання рішення суду законної сили.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивач з метою реалізації, передбаченого Конституцією України та Земельним кодексом України права на одержання у користування земельної ділянки звернувся до відповідача в порядку ст. 123 Земельного кодексу України з клопотаннями №13 від 24.09.2018 та №16 від 31.10.2018 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва. Проте, листами №4031/0/95-18 від 22.10.2018 та №4503/0/95-18 від 06.12.2018 відповідач усупереч вимог Земельного кодексу України відмовив у задоволенні вказаних клопотань позивача, у зв'язку з відсутністю у поданих до клопотань документах нотаріально засвідченої письмової згоди землекористувача на вилучення земельної ділянки, а також обгрунтування доцільності отримання в оренду земельної ділянки.

Ухвалою судді Черкаського окружного адміністративного суду від 11.02.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справі (у письмову провадженні).

У відзиві на позов, що надійшов до суду 14.03.2019, відповідач позовні вимоги не визнав, просив у їх задоволенні відмовити повністю, оскільки у поданих позивачем документах до клопотань відсутня нотаріально засвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки. Частиною 3 ст. 23 Земельного кодексу Кодексу не визначено, в якій саме правовій формі вирішується питання надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або відмову у його наданні, зокрема чи необхідно приймати відповідне рішення з цього питання чи достатньо відповіді у формі листа. Оскільки позовна вимога про зобов'язання відповідача надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою на підставі поданих документів, є дискреційними повноваженнями, а суд не може втручатися в дискрецію органу виконавчої влади, тому позов не підлягає до задоволення.

25 березня 2019 року Леськівською сільською об'єднаною територіальною громадою надано до суду пояснення на позовну заяву, відповідно до яких третя особа погоджується з доводами позивача, викладеними у позовній заяві та просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Розгляд справи по суті відповідно до ч. 3 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розпочато через п'ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі та проведено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

У період з 04.03.2019 по 22.03.2019, включно, суддя Черкаського окружного адміністративного суду Кульчицький С.О. перебував у відпустці, з огляду на що розгляд справи здійснюється у перший робочий день після відпустки - 25.03.2019.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає про таке.

24 вересня 2018 року позивачем направлено клопотання №13 до Головного управління Держгеокадастру Черкаської області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва орієнтовною площею 0,95 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої автодорога Канів - Чигирин - Кременчук (з під'їздом до села Суботів), 112 км + 117 м за межами населеного пункту в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області. Разом із клопотанням позивачем надано викопіювання із планового матеріалу Худяківської сільської ради із бажаним місцем розташування та розміром земельної ділянки під комплекс агрохімпункт, копію нотаріальної згоди СТОВ "Маяк" на вилучення земельної ділянки, копію витягу про зареєстроване право власності на комплекс агрохімпункт за ТОВ "СТО-ВАНТАЖАВТО", копію довідки форми 6-зем.

Листом №4031/0/95-18 від 22.10.2018 Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області повідомило позивача, що у поданих позивачем документах відсутня засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки площею 0,95 га, розташованої в Черкаській області, Черкаському районі, Худяківська сільська рада, автодорога Канів - Чигирин - Кременчук. Відповідно до витягу про державну реєстрацію прав №24413393 та до інвентаризаційної справи №1156 автодорога Канів - Чигирин - Кременчук ТОВ "СТО- ВАНТАЖАВТО" є власником комплексу нежитлових будівель загальною площею 1082 кв.м., які знаходяться на частині бажаної до відведення земельної ділянки. Інша частина цієї земельної ділянки вільна від забудови. Обгрунтування доцільності отримання в оренду земельної ділянки площею 0,95 га в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області у поданих документах відсутнє.

31 жовтня 2018 року позивачем повторно направлено клопотання №16 до Головного управління Держгеокадастру Черкаської області про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва орієнтовною площею 0,95 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої автодорога Канів - Чигирин - Кременчук (з під'їздом до села Суботів), 112 км + 117 м за межами населеного пункту в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області. Разом із клопотанням позивачем надано викопіювання із планового матеріалу Худяківської сільської ради із бажаним місцем розташування та розміром земельної ділянки під комплекс агрохімпункт, копію нотаріальної згоди СТОВ "Маяк" на вилучення земельної ділянки, копію витягу про зареєстроване право власності на комплекс агрохімпункт за ТОВ "СТО-ВАНТАЖАВТО", копію довідки форми 6-зем.

Листом №4503/0/95-18 від 06.12.2018 Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області повідомило позивача, що у поданих позивачем документах відсутня засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки площею 0,95 га, розташованої в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області автодорога Канів - Чигирин - Кременчук. Відповідно до витягу про державну реєстрацію прав №24413393 та до інвентаризаційної справи №1156 автодорога Канів - Чигирин - Кременчук ТОВ "СТО- ВАНТАЖАВТО" є власником комплексу нежитлових будівель загальною площею 1082 кв.м., які знаходяться в частині бажаної до відведення земельної ділянки. Інша частина цієї земельної ділянки вільна від забудови. Обгрунтування доцільності отримання в оренду земельної ділянки площею 0,95 га в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області у поданих документах відсутнє, що унеможливлює вирішення порушеного питання.

Вважаючи відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва безпідставною, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає, що земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України № 2768-III від 25 жовтня 2001 року (далі - ЗК України), а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Статтею 14 Конституції України закріплено, що земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

За змістом ч.ч. 2, 3 ст. 22 Конституції України конституційні права гарантуються і не можуть бути скасовані, а держава повинна утримуватись від прийняття будь-яких актів, які б призводили до скасування чи звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод. Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права.

Стаття 64 Конституції України проголошує, що конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, окрім випадків, передбачених самою Конституцією.

Згідно зі ст. 121 ЗК України кожен громадянин України має право на безоплатне отримання земельної ділянки із земель державної або комунальної власності.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями частини другої статті 2 КАС України в справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" вирішено утворити Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, реорганізувавши Державне агентство земельних ресурсів України шляхом перетворення, а також установлено, що центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються (абзац третій пункту 1, пункт 5 постанови).

Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 затверджено Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, згідно з пп. 31 п. 4 якого Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр) наділена повноваженнями розпоряджатись землями державної власності сільськогосподарського призначення в межах, визначених Земельним кодексом України, безпосередньо або через визначені в установленому порядку його територіальні органи.

Згідно із п.п. 7, 9 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.09.2014 № 442, Держгеокадастр здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи. Держгеокадастр в межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України та наказів Мінрегіону і Мінагрополітики видає накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує та контролює їх виконання.

Підпунктом 12 п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в області, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03.02.2015 № 14, Головне управління Держгеокадастру в області відповідно до покладених на нього завдань розпоряджається землями державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством.

З аналізу наведених норм вбачається, що повноваженнями розпоряджатися земельними ділянками сільськогосподарського призначення державної власності наділене Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області.

Так, порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування встановлений ст. 123 ЗК України.

Відповідно до частини другої ст. 123 ЗК України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до положень частини третьої наведеної статті, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що Земельним кодексом України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, зокрема: невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. При цьому, чинним законодавством не передбачено право суб'єкта владних повноважень відступати від положень статті 123 Земельного кодексу України.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області листом від 06.12.2018 №4503/0/95-18 повідомлено позивача про неможливість вирішення питання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на підставі того, що у поданих позивачем документах відсутня засвідчена нотаріально письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки, а також обгрунтування доцільності отримання в оренду земельної ділянки.

З матеріалів справи судом встановлено, що у переліку доданих документів до клопотань позивача про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва №13 від 24.09.2018 та №16 від 31.10.2018 зазначено копію нотаріально згоди СТОВ "Маяк" на вилучення у нього земельної ділянки.

У матеріалах справи міститься копія нотаріально засвідченої заяви сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "МАЯК", відповідно до якої СТОВ "Маяк" не заперечує проти вилучення у нього земельної ділянки загальною площею 1,77 га, з яких 0,82 га в межах населеного пункту та 0,95 га за межами населеного пункту в адмінмежах Худяківської сільської ради, на користь ТОВ "СТО-ВАНТАЖАВТО", у зв'язку з переходом до останнього права власності на нерухоме майно, що знаходиться на вищезазначеній земельній ділянці.

Порядок передачі земельних ділянок в оренду встановлений ст. 124 ЗК України.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Згідно з ч. 2 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених частинами другою, третьою статті 134 цього Кодексу.

Положеннями ч. 2 ст. 134 ЗК України передбачено, що не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них у разі: розташування на земельних ділянках об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд), що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ "СТО- ВАНТАЖАВТО" є власником комплексу, який знаходиться за адресою: автодорога Канів-Чигирин-Кременчук (з під'їздом до села Суботів), 112 км + 117 м., Черкаська область, Черкаський район, Худяківська сільська рада, що підтверджується витягом про державну реєстрацію прав від 26.05.2011.

З матеріалів справи судом встановлено, що станом на день слухання справи рішення за результатами розгляду клопотань позивача №13 від 24.09.2018 та №16 від 31.10.2018 Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області не приймалось.

При цьому, отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у користування.

Аналогічна правова позиція висловлена у постановах Верховного Суду України від 13 грудня 2016 року в справі № 815/5987/14 та Верховного Суду від 27 лютого 2018 року в справі № 545/808/17.

Щодо обраного позивачем способу захисту порушеного права, суд бере до уваги, що позивач просить суд зобов'язати відповідача надати дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва, орієнтовною площею 0,95 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої автодорога Канів-Чигирин-Кременчук (з під'їздом до села Суботів), 112 км + 117 м., за межами населеного пункту в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області з дня набрання рішення суду законної сили.

У частині 7 ст. 118 ЗК України наведено два альтернативні варіанти правомірної поведінки органу, у разі звернення до нього особи з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою:

а) надати дозвіл;

б) надати мотивовану відмову у наданні дозволу.

З матеріалів справи судом встановлено, що жодного рішення з передбачених ч. 7 ст. 118 Головним управлінням Держгеокадастру у Черкаській області - не приймалось.

Правовий статус Головного управління Держгеокадастру в області визначено відповідним Положенням, яке затверджене Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 29.09.2016 № 333 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 25.10.2016 за № 1391/29521).

У пункті 8 цього Положення передбачено, що Головне управління у межах своїх повноважень видає накази організаційно-розпорядчого характеру. Відповідно до пункту 10 начальник Головного управління підписує накази Головного управління.

Відповідно до Порядку подання нормативно-правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 12.04.2005 № 34/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України 15.05.2013 № 883/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.04.2005 за № 381/10661, наказ, розпорядження, постанова, рішення (далі - розпорядчий документ) - акт організаційно-розпорядчого характеру чи нормативно-правового змісту, що видається суб'єктом нормотворення у процесі здійснення ним виконавчо-розпорядчої діяльності з метою виконання покладених на нього завдань та здійснення функцій відповідно до наданої компетенції з основної діяльності, адміністративно-господарських або кадрових питань, прийнятий (виданий) на основі Конституції та інших актів законодавства України, міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, та спрямований на їх реалізацію, спрямування регулювання суспільних відносин у сферах державного управління, віднесених до його відання.

Таким чином, рішення про надання дозволу або про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки оформляється розпорядчим індивідуальним правовим актом - наказом Головного управління Держгеокадастру в області. Відповідно, такі рішення не можуть оформлятися листами у відповідь на клопотання заявника.

Вирішуючи спір, суд виходить з того, що суд може ухвалити рішення про зобов'язання відповідача прийняти рішення певного змісту, за винятком випадків, коли суб'єкт владних повноважень під час адміністративних процедур відповідно до закону приймає рішення на основі адміністративного розсуду. За своєю правовою природою повноваження відповідача щодо надання дозволів на розробку проектів землеустрою є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Дискреційні повноваження - це сукупність прав та обов'язків органів державної влади та місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що надають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково, вид і зміст управлінського рішення, яке приймається, або можливість вибору на власний розсуд одного з декількох варіантів управлінських рішень, передбачених проектом нормативно-правового акта.

Враховуючи наведене вище, суд вважає, що належним способом захисту прав позивача є зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області повторно розглянути звернення позивача та прийняти відповідне рішення, тобто рішення про надання або рішення про відмову у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду.

Частиною другою статті 6 КАС України передбачено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Закон України "Про судоустрій і статус суддів" встановлює, що правосуддя в Україні здійснюється на засадах верховенства права відповідно до європейських стандартів та спрямоване на забезпечення права кожного на справедливий суд.

Відповідно до статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують як джерело права при розгляді справ положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод та протоколів до неї, а також практику Європейського суду з прав людини та Європейської комісії з прав людини.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні по справі "Рисовський проти України" (№ 29979/04) визнав низку порушення пункту 1 статті 6 Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов'язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб'єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу "доброго врядування".

Цей принцип, зокрема, передбачає, що у разі якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і послідовний спосіб (рішення у справах "Beyeler v. Italy" № 33202/96, "Oneryildiz v. Turkey" № 48939/99, "Moskal v. Poland" № 10373/05).

Крім того, в рішеннях Європейського суду з прав людини склалася практика, яка підтверджує, що дискреційні повноваження не повинні використовуватися свавільно, а суд повинен контролювати рішення, прийняті на підставі реалізації дискреційних повноважень, максимально ефективно (рішення у справі "Hasan and Chaush v. Bulgaria" № 30985/96).

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З урахуванням наведеного, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та оцінки наявних у матеріалах справи доказів в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до часткового задоволення.

Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачені позивачем судові витрати слід частково стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Позивачем при зверненні до суду з даним позовом сплачено судовий збір у сумі 1921 грн 00 коп.

Враховуючи, що позов підлягає частковому задоволенню судові витрати зі сплати судового збору у сумі 960 грн 50 коп. підлягають відшкодуванню, пропорційно розміру задоволених вимог за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Черкаській області.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 9, 14, 72, 76 - 79, 90, 139, 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю "СТО-ВАНТАЖАВТО" (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Мазура, 21-А, кім. 4, ідентифікаційний код 35686370) до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, ідентифікаційний код 39765890), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - Леськівська сільська об'єднана територіальна громада (19640, Черкаська область, Черкаський район, с. Леськи, вул. Центральна 53, ідентифікаційний код 33456597), про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області повторно розглянути клопотання товариства з обмеженою відповідальністю "СТО-ВАНТАЖАВТО" про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду строком на 10 років під комплекс агрохімпункт для товарного сільськогосподарського виробництва, орієнтовною площею 0,95 га, за рахунок земель сільськогосподарського призначення державної власності, розташованої автодорога Канів-Чигирин-Кременчук (з під'їздом до села Суботів), 112 км + 117 м., за межами населеного пункту в адмінмежах Худяківської сільської ради Черкаського району Черкаської області та прийняти обґрунтоване рішення в межах та спосіб встановлених законом України.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, ідентифікаційний код 39765890) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "СТО-ВАНТАЖАВТО" (20700, Черкаська область, м. Сміла, вул. Мазура, 21-А, кім. 4, ідентифікаційний код 35686370) судові витрати зі сплати судового збору у сумі 960 (дев'ятсот шістдесят) грн 50 коп.

Копію рішення направити учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення до суду апеляційної інстанції через Черкаський окружний адміністративний суд. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.О. Кульчицький

Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено27.03.2019

Судовий реєстр по справі —580/399/19

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Горяйнов Андрій Миколайович

Рішення від 05.04.2019

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Бакланов Р. В.

Рішення від 25.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

Ухвала від 28.02.2019

Цивільне

Лебединський районний суд Сумської області

Бакланов Р. В.

Ухвала від 11.02.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

С.О. Кульчицький

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні