Рішення
від 12.03.2019 по справі 620/282/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 березня 2019 року Чернігів Справа № 620/282/19

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Скалозуба Ю.О., за участю секретаря Терехової Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ТФ Кабель Україна" до Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області про за участю сторін від позивача від відповідача визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Кішка М.Я., діє на підставі витягу з ЄДР Петечел М.В., діє на підставі довіреності від 07.03.2019 Труба А.В., діє на підставі довіреності № 555/9/25-01-10-11 від 30.01.18 У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТФ Кабель Україна (надалі також - ТОВ ТФ Кабель Україна , позивач) звернулось до суду з позовною заявою до Головного управління Державної фіскальної служби України (далі - також ГУ ДФС України, відповідач), у якій просить скасувати податкові повідомлення-рішення від 29.10.2018 № 00003671400 про завищення суми бюджетного відшкодування за податком на додану вартість на суму 1 011 777, 00 грн та № 00003681400 про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на суму 337 259,00 грн.

Свої вимоги обґрунтовує тим, що єдиною підставою для донарахування податкових зобов'язань з ПДВ та застосування штрафних санкцій є кваліфікація послуг, отриманих Товариством за договорами (угодами), укладеними із нерезидентом - Акціонерним Товариством Теле- Фоніка Каблє (Польща) в якості консультаційних, місце постачання яких відповідно до пп. в п. 186.3 ст. 186 ПКУ знаходиться на митній території України, а отже, на думку відповідача, позивач повинен був нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ за операціями із отриманих послуг та зареєструвати податкові накладні. Із такими висновками позивач не погоджується та вважає, що так як йому були надані послуги з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу, то вони не є об'єктом оподаткування ПДВ відповідно до норм податкового законодавства з огляду на те, що по-перше, оподаткування податком на додану вартість операцій із надання послуг, в тому числі і послуг з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу регулюється статтею 186 Податкового кодексу України (надалі - ПКУ) і залежить від місця постачання таких послуг. Пунктами 186.2 - 186.4 статті 186 ПКУ визначено категорії послуг, місце постачання яких визначається в залежності: а) від місця реєстрації постачальника або отримувача відповідних послуг; б) або від місця фактичного надання відповідних послуг. При цьому пункт 186.4 статті 186 ПКУ встановлює загальне правило (за умовчанням) - місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, а пункти 186.2 та 186.3 встановлюють винятки із цього правила. Для випадку товариства позивача пункт 186.2 статті 186 ПКУ не застосовується, так як в цьому пункті встановлені норми, що стосуються місця постачання послуг з рухомим і нерухомим майном, та надання послуг в сфері культури, мистецтва, освіти, науки і т.п. Таким чином, для даних послуг застосовним може бути або пункт 186.3, або пункт 186.4 ПКУ ст. 186 ПКУ. По-друге місцем постачання послуг, зазначених у пункті 186.3 статті 186 ПКУ, вважається місце, в якому отримувач послуг, тобто у даному випадку ТОВ ТФ Кабель Україна , зареєстрований як суб'єкт господарювання. В цьому пункті перелічений конкретний та вичерпний перелік послуг, які підпадають під даний пункт, тобто в пункті немає слів щодо застосування його до інших аналогічних послуг, які можуть оподатковуватись згідно вказаного пункту. Предметом Угод є надання послуг з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу, тобто вказані послуги не можуть бути віднесені до жодної із послуг, перелічених в пункті 186.3 статті 186 ПКУ, а цей пункт не підлягає розширеному тлумаченню.

Пунктом 186.4 статті 186 ПКУ встановлено, що місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених в пунктах 186.2 та 186.3 ПКУ, а так як послуги, що надаються нерезидентом резиденту з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу, не можна віднести ні до пункту 186.2, ні до пункту 186.3 ПКУ, то вони відносяться до пункту 186.4 ст. 186 ПКУ, тобто місцем їх постачання є місце реєстрації постачальника - нерезидента, тобто місце за межами митної території України, у зв'язку з чим такі послуги відповідно до п.185 пп. б не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Отже, на думку позивача, податковий орган, ґрунтуючи свої висновки на помилковій кваліфікації виду послуг, які отримав позивач, хибно застосовує норми податкового законодавства та визначає податкові зобов'язання позивача з ПДВ за тих обставин, що не передбачають такого виникнення, а отже і донараховані зобов'язання та штрафи підлягають скасуванню в повному обсязі.

Відповідач на адресу суду в установлені строки направив відзив, у якому позовні вимоги не визнав, просив у їх задоволенні відмовити повністю, оскільки проведеною перевіркою встановлено, що між Акціонерним Товариством Теле-Фоніка Каблє , з місцезнаходженням Республіка Польща, далі іменоване Виконавець та ТОВ ТФ Кабель Україна з місцезнаходженням у м. Чернігові, далі іменоване Замовник , Спільно іменовані Сторонами , укладено договір лізингу машин, призначених для виробництва кабелів, №9768/TFK/2008 від 1 серпня 2008р. (з подальшими змінами), далі іменованого Договором . На підставі Договору Замовник зобов'язаний виплатити Виконавцю суму 1 195 363,64 доларів США, що становить капітальну частину орендної плати за користування предметом лізингу та суму 684 006,32 доларів США, що становить відсоткову частину. Загальна заборгованість Замовника перед Виконавцем складає 1 879 369,96 доларів США (далі іменована Боргом ). Враховуючи те, що Замовник не в змозі здійснити погашення Боргу на даний час, а також протягом найближчого часу з огляду на погане фінансове становище та погану кон'юнктуру на українському ринку, Сторони уклали: угоду про надання послуг №1 від 30.03.2017р. та угоду про надання послуг №2 від 30.03.2017р. Предметом даних угод є, зокрема: Виконавець в порядку та на умовах цієї Угоди зобов'язується надати Замовнику, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити послугу з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу (надалі - Послуга ) . Ця послуга полягає у наданні Замовнику права здійснювати погашення Боргу протягом 5 (п'яти) років з дати укладання цієї Угоди, тобто до 31.03.2022 року, з довільною періодичністю та без накладення санкцій для Замовника за винятком випадків, визначених цією Угодою . Виконавець в процесі надання Послуги здійснює аналіз фінансових можливостей Замовника з точки зору можливості повернення Боргу, зберігаючи при цьому фінансову ліквідність Замовника .

Пунктом 2 Порядок оплати Послуги даних Угод передбачено: Вартість Послуги за цією Угодою визначається у відсотках від суми платежу, що здійснюється Замовником на погашення Боргу, та складає 8% річних відповідно до кількості календарних днів, протягом яких Замовник фактично користувався визначеними у п.1.2 цієї Угоди правами . Після здійснення Замовником платежу для погашення Боргу Виконавець складає інвойс, який підтверджує факт прийому-передачі Послуги/її частини та її вартість, визначену за п.2.1 цієї Угоди від суми погашеного Боргу, і протягом 7(семи) календарних днів направляє його Замовнику .

Враховуючи те, що Виконавцем (нерезидентом) надавались комплексні послуги (як зазначено в інвойсі), що включає здійснення Виконавцем аналізу фінансових можливостей Замовника (п.1.3 Угоди) та надання консультацій щодо зовнішньої кредитної заборгованості на певну дату пов'язаних осіб - Акціонерного Товариства Теле-Фоніка Каблє та ТОВ ТФ Кабель Україна , то в результаті перевірки, було встановлено, що ТОВ ТФ Кабель Україна є отримувачем консультаційних послуг, які постачає вищезазначений нерезидент, а оскільки ТОВ ТФ Кабель Україна зареєстрований як суб'єкт господарювання на митній території України, то постачання послуг на підставі укладеного договору з Акціонерним Товариством Теле-Фоніка Каблє є об'єктом оподаткування податком на додану вартість відповідно до вимог п. 180.2 ст. 180 ПКУ. Отже, підприємством в порушення п. 180.2 ст.180 ПКУ не нараховано податкові зобов'язання з ПДВ при отриманні послуг від нерезидента.

Позивач направив на адресу суду відповідь на відзив, в якій звертає увагу на те, що предметом Угод є саме надання послуг з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу, тобто вказані послуги не можуть бути віднесені до жодної із послуг, перелічених в пункті 186.3 статті 186 ПКУ, який, в свою чергу, не підлягає розширеному тлумаченню. Пунктом 186.4 статті 186 ПКУ встановлено, що місцем постачання послуг є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених в пунктах 186.2 та 186.3 ПКУ, а так як послуги, що надаються нерезидентом резиденту з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) Боргу, не можна віднести ні до пункту 186.2, ні до пункту 186.3 ПКУ, то вони відносяться до пункту 186.4 ст. 186 ПКУ, тобто місцем їх постачання є місце реєстрації постачальника - нерезидента, тобто місце за межами митної території України, у зв'язку з чим такі послуги відповідно до п.185 пп. б не є об'єктом оподаткування ПДВ.

Представники позивача в судовому засіданні позов підтримали та просили його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені у відзиві на позов.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 29.01.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративний справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.

Ухвалою суду від 19.02.2019 закрито підготовче провадження та справу призначено до судового розгляду по суті.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

За результатами проведеної документальної планової виїзної перевірки позивача податковим органом складено акт перевірки №670/14/32194971 від 08.10.2018, яким встановлено порушення, зокрема: п. 180.2 ст.180, п.201.10, ст.201 Податкового кодексу України (а.с. 52-102).

На підставі акту перевірки відповідачем 29.10.2018 прийняті податкові повідомлення-рішення №00003671400 про завищення суми бюджетного відшкодування по ПДВ на суму 1.011.777,00 грн (в т.ч. основний платіж 674.518,00 грн та штрафні санкції 337.259,00 грн) та №00003681400 про застосування штрафних санкцій по ПДВ за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних на суму 337.259,00 грн (а.с. 120-125).

Не погоджуючись із зазначеними податковими повідомленнями-рішення позивач звернувся із скаргою та рішенням ДФС України від 08.01.2019 № 16/99-99-11-04-01-25 податкові повідомлення-рішення залишені без змін, а скарга позивача - без задоволення (а.с. 141-146).

З огляду на матеріали справи між ТОВ ТФ Кабель України (Замовник) та АТ Теле-Фіоніка Каблє (Виконавець) укладено договір лізингу машин, призначених для виробництва кабелів від 01.08.2008 №9768/TFK/2008.

На підставі договору Замовник зобов'язаний виплатити Виконавцю капітальну частину орендної плати за користування предметом лізингу на суму 1195363,64 доларів США та відсоткову частину на суму 684006,32 доларів США. Загальна заборгованість Замовника перед Виконавцем складає 1879369,96 доларів США.

Враховуючи те, що Замовник не в змозі здійснити погашення боргу на даний час, а також протягом найближчого часу з огляду на погане фінансове становище та погану кон'юнктуру на українському ринку, сторони уклали угоди про надання послуг від 30.03.2017 № 1 та від 30.03.2017 № 2.

Предметом даних угод є:

1.1 Виконавець в порядку та на умовах цієї Угоди зобов'язується надати Замовнику, а Замовник зобов'язується прийняти та оплатити послугу з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) боргу (надалі - Послуга).

1.2 Ця послуга полягає у наданні Замовнику права здійснювати погашення боргу протягом 5 (п'яти) років з дати укладання цієї Угоди, тобто до 31.03.2022, з довільною періодичністю та без накладення санкцій для Замовника за винятком випадків, визначених цією Угодою.

1.3 Виконавець в процесі надання Послуги здійснює аналіз фінансових можливостей Замовника з точки зору можливості повернення боргу, зберігаючи при цьому фінансову ліквідність Замовника.

2.1 Вартість Послуги за цією Угодою визначається у відсотках від суми платежу, що здійснюється Замовником на погашення боргу, та складає 8% річних відповідно до кількості календарних днів, протягом яких Замовник фактично користувався визначеними у п.1.2 цієї Угоди правами.

2.2 Після здійснення Замовником платежу для погашення боргу Виконавець складає інвойс, який підтверджує факт прийому-передачі Послуги/її частини та її вартість, визначену за п.2.1 цієї Угоди від суми погашеного боргу, і протягом 7 (семи) календарних днів направляє його Замовнику.

У бухгалтерському обліку операція з отримання послуг оформлена бухгалтерським записом: Дт 977 - Кт 685.

На виконання умов договору Виконавцем складено інвойси на загальну суму 128.600,56 доларів США (3.372.586 грн), в тому числі: за лютий 2018 року - 207.139 грн, березень 2018 року - 1.001.289 грн, квітень 2018 року - 917.054 грн, травень 2018 року - 987.061 грн, червень 2018 року - 260.043 грн.

До перевірки надані завірені копії інвойсів, в одному (що був перекладений) з яких в графі Опис товарів зазначено: Послуга комплексного обслуговування боргу згідно з договором від 31.03.2017 №1 .

В акті перевірки вчинено запис, що Виконавцем (нерезидентом) надавались комплексні послуги (як зазначено в інвойсі), що включає також здійснення Виконавцем аналізу фінансових можливостей Замовника (п.1.3 Угоди) та надання консультацій щодо зовнішньої, кредитної заборгованості на певну дату пов'язаних осіб - АТ Теле-Фоніка Каблє та ТОВ ТФ Кабель Україна .

Вважаючи податкові повідомлення - рішення протиправними та таким, що підлягають скасуванню, позивач звернувся до суду з позовом за захистом своїх охоронюваних законом прав та інтересів.

Надаючи нормативну правову оцінку відносинам, що склались між сторонами суд зважає на таке.

Так, спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - також ПК України).

Відповідно до пп. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14 ПК України постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Згідно з пп. 14.1.203 п. 14.1 ст. 14 ПК України продаж результатів робіт (послуг) - будь-які операції господарського, цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпоряджання товарами, у тому числі нематеріальними активами та іншими об'єктами власності, що не є товарами, за умови компенсації їх вартості, а також операції з безоплатного надання результатів робіт (послуг). Продаж результатів робіт (послуг) включає, зокрема, надання права на користування товарами за договорами оперативного лізингу (оренди), продажу, передачі права відповідно до авторських або ліцензійних договорів, а також інші способи передачі об'єктів авторського права, патентів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної, у тому числі промислової власності.

Відповідно до п. 180.2 ст. 180 ПК України особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг.

В свою чергу, згідно з п. 185.1 ст. 185 ПК України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Пункт 186.3 ст. 186 ПК України передбачає, що місцем постачання зазначених у цьому пункті послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання. До таких послуг належать:

а) надання майнових прав інтелектуальної власності, створення за замовленням та використання об'єктів права інтелектуальної власності, у тому числі за ліцензійними договорами, а також надання (передача) права на скорочення викидів парникових газів (вуглецевих одиниць);

б) рекламні послуги;

в) консультаційні, інжинірингові, інженерні, юридичні (у тому числі адвокатські), бухгалтерські, аудиторські, актуарні, а також послуги з розроблення, постачання та тестування програмного забезпечення, з оброблення даних та надання консультацій з питань інформатизації, надання інформації та інших послуг у сфері інформатизації, у тому числі з використанням комп'ютерних систем;

г) надання персоналу, у тому числі якщо персонал працює за місцем здійснення діяльності покупця;

ґ) надання в оренду (лізинг) рухомого майна, крім транспортних засобів та банківських сейфів;

д) телекомунікаційні послуги, а саме: послуги, пов'язані з передаванням, поширенням або прийманням сигналів, слів, зображень та звуків або інформації будь-якого характеру за допомогою дротових, супутникових, стільникових, радіотехнічних, оптичних або інших електромагнітних систем зв'язку, включаючи відповідне надання або передання права на використання можливостей такого передавання, поширення або приймання, у тому числі надання доступу до глобальних інформаційних мереж;

е) послуги радіомовлення та телевізійного мовлення;

є) надання посередницьких послуг від імені та за рахунок іншої особи або від свого імені, але за рахунок іншої особи, якщо забезпечується надання покупцю послуг, перерахованих у цьому підпункті;

ж) надання транспортно-експедиторських послуг.

Щодо позиції Ради бізнес-омбудсмена, викладеної у листі від 20.12.2018 №16390 у розумінні Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.10.2015 №916 суд зазначає, що у листі Ради бізнес-омбудсмена вказано, що варто звернути увагу на те, що предметом угоди є надання послуги з реструктуризації і комплексного обслуговування (платежів) боргу. Послуга полягає в тому, що нерезидент наділяє скаржника правом погашення боргу протягом 5 років з довільною періодичністю та без накладання санкцій. Предмет Угоди визначений включно п. 1.1 Угоди і не може розширено включати п. 1.3 Угоди, який тільки деталізує дії виконавця з метою надання послуги згідно з п. 1.1 Угоди.

В контексті п 1.3 Угоди, згідно з яким виконавець в процесі надання послуги здійснює аналіз фінансових можливостей замовника з точки зору можливості повернення боргу, зберігаючи при цьому фінансову ліквідність замовника, варто зазначити, що вказані дії не є окремими послугами на користь скаржника, оскільки в даному пункті не йдеться про надання

послуг. Позивач пояснює, що такі дії супроводжують виключно процес надання послуг, визначених у п. 1.1 та п. 1.2 Угоди, та здійснюються не на користь позивача як замовника і отримувача послуг, а у власних інтересах виконавця, і надаються за місцезнаходженням виконавця - нерезидента.

Водночас, Ради бізнес-омбудсмена у листі зазначає, що ГУ ДФС у Чернігівській області наводить висновок про надання консультацій щодо зовнішньої кредитної заборгованості на певну дату пов'язаних осіб.

Однак, як зазначає позивач, про консультаційні послуги в угоді мови не йде, в той час як інформація про надання консультацій відсутня в усіх супровідних документах. Додатковим підтвердження того, що дії за п. 1.3 Угоди не є послугами, є здійснення оплати виключно за дії, визначені п. 1.1 та п.1.2 Угоди.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку-продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Так, пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України передбачено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Згідно з п. 120-1.2 ст. 120-1 ПК України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою), що зазначена у податковому повідомленні - рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття відповідного рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

Відсутність реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної, зазначених в абзаці першому цього пункту, після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання платником податку податкового повідомлення-рішення, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість, зазначеної в такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

Враховуючи те, що Виконавцем (нерезидентом) надавались комплексні послуги (як зазначено в інвойсі), що включає здійснення Виконавцем аналізу фінансових можливостей Замовника (п.1.3 Угоди) та надання консультацій щодо зовнішньої кредитної заборгованості на певну дату пов'язаних осіб - Акціонерного Товариства Теле-Фоніка Каблє та ТОВ ТФ Кабель Україна , то ТОВ ТФ Кабель Україна є отримувачем консультаційних послуг, які постачає вищезазначений нерезидент, оскільки ТОВ ТФ Кабель Україна зареєстрований як суб'єкт господарювання на митній території України, то постачання послуг на підставі укладеного договору з АТ Теле-Фоніка Каблє є об'єктом оподаткування податком на додану вартість відповідно до вимог п. 180.2 ст. 180 ПК України.

Отже, підприємством в порушення п. 180.2 ст.180 ПК України не нараховано податкові зобов'язання з ПДВ при отриманні послуг від нерезидента.

З огляду на зазначене, суд дійшов висновку, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення є правомірним.

Враховуючи вищенаведені обставини в їх сукупності, відсутність обґрунтованих доводів щодо порушення прав та законних інтересів з боку відповідача та правомірності дій останнього, суд дійшов висновку про відсутність у позивача порушеного права, що дає підстави вважати заявлені ним позовні вимоги безпідставними та невмотивованими.

У відповідності до вимог ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, суд дійшов висновку, що у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Судові витрати стягненню з відповідача у порядку статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають.

Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "ТФ Кабель Україна" - відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "ТФ Кабель Україна", вул. Кільцева, 3, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 32194971.

Відповідач: Головне управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області, вул. Реміснича, буд. 11, м. Чернігів, 14000, код ЄДРПОУ 39392183.

Дата складення повного рішення суду - 21.03.2019.

Суддя Ю. О. Скалозуб

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80692235
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/282/19

Рішення від 12.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Рішення від 12.03.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

Ухвала від 29.01.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Скалозуб Ю.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні