Ухвала
від 25.03.2019 по справі 927/213/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

25 березня 2019 року м. Чернігівсправа № 927/213/19 Господарський суд Чернігівської області у складі головуючого судді Фесюри М.В., за участю секретаря Скороход А.О., розглянувши матеріали за заявою голови ліквідаційної комісії боржника,

Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ",

вул. Авіаторів, 19, м. Чернігів, 14029, код ЄДРПОУ 41548231

про відкриття провадження у справі про банкрутство

Представники учасників справи: в судове засідання не з'явились;

У судовому засіданні, відповідно до ч. 6 ст. 233 Господарського процесуального кодексу України, оголошено вступну та резолютивну частини ухвали.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" (надалі - боржник) подана заява про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 11, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон про банкрутство).

В обґрунтування поданої заяви боржник вказує, що під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість задовольнити вимоги кредиторів в сумі 120 000,00 грн, а тому він був зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Чернігівської області від 13.03.19 вказана вище заява була прийнята до розгляду з призначенням підготовчого засідання.

Автоматизованою системою з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих України визначено арбітражного керуючого Дев'яткова Антона Олександровича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №1731 від 02.12.15, адреса електронної пошти: ІНФОРМАЦІЯ_1), та зобов'язано надати у строк до 22.03.19 заяву про його участь у даній справі з повідомленням про те, що він не належить до жодної категорії осіб, зазначених у ч. 2 ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника, або визнання його банкрутом".

В судове засідання представник боржника не з'явився. До початку судового засідання через канцелярію суду від арбітражної керуючої ОСОБА_2 надійшла заява про розгляд справи у відсутності останньої. Суд заяву задовольнив та залучив до матеріалів справи.

Дослідивши в підготовчому судовому засіданні матеріали справи, господарський суд встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" зареєстроване в якості суб'єкта господарювання 29.08.17, про що у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесені відомості за №1 068 102 0000 046979. ДПІ у Голосіївському районі Головного управління ДФС у м. Києві з 29.08.17 Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" взято на облік як платника податків.

25.06.18 учасником Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" було прийнято рішення (протокол від 25.06.18) про припинення діяльності товариства шляхом ліквідації за ініціативою учасників з встановленням строку заявлення кредиторами вимог - до 27.08.18, головою ліквідаційної комісії призначено ОСОБА_3

Протоколом загальних зборів учасників від 29.08.18 з ОСОБА_3 знято повноваження голови ліквідаційної комісії та виконання функцій голови з 30.08.18 покладено на ОСОБА_2 Відомості про зміну голови ліквідаційної комісії боржника також містяться у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 30.08.18 за №23856477.

Водночас, протоколом загальних зборів учасників від 01.03.19 з ОСОБА_2 знято повноваження голови ліквідаційної комісії та виконання функцій голови з 04.3.19 покладено на ОСОБА_3

Відомості про зміну голови ліквідаційної комісії боржника також містяться у Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 04.03.19 за №24336073.

Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України, припинення суб'єкта господарювання здійснюється відповідно до закону.

Юридична особа припиняється, зокрема, в результаті ліквідації (ч. 1 ст. 104 Цивільного кодексу України).

У відповідності з п. 1 ч. 1, ч. 3 ст. 110 Цивільного кодексу України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

За змістом ч. ч. 1, 3, 5 ст. 105 Цивільного кодексу України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

У відповідності з ч. ч. 1, 2, 4 ст. 13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів у випадках, визначених цією статтею, здійснюється інформаційно-телекомунікаційними засобами в електронній формі у порядку, визначеному Міністерством юстиції України спільно з відповідними державними органами.

Технічний адміністратор Єдиного державного реєстру в день проведення реєстраційної дії забезпечує передачу до інформаційних систем:

центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує єдину державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, - відомостей про проведення такої реєстраційної дії;

Пенсійного фонду України - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку - відомостей про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, початок проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію припинення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для зняття їх з обліку в органах державної статистики, державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Згідно з п. п. 11.1, 11.5 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011р. №1588, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.12.2011р. за №1562/20300, платник податків зобов'язаний повідомляти контролюючі органи за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов'язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації ).

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичних осіб, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.

У зв'язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання, зокрема, відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Положеннями п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України передбачено, що початок процедури припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця є підставою для здійснення документальної позапланової перевірки.

Таким чином, враховуючи викладені вище норми, у платника був відсутній обов'язок повідомлення контролюючих органів за місцем обліку платника про його ліквідацію.

В свою чергу, накази на проведення перевірок від органів доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, в матеріалах справи відсутні.

Згідно з матеріалами справи 26.06.18 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис про рішення власника щодо припинення діяльності товариства шляхом ліквідації, строк для заявлення кредиторами своїх вимог - до 27.08.18, голова комісії з припинення - ОСОБА_3

Відповідно до ч.1 статті 111 Цивільного кодексу України, з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу щодо ліквідації юридичної особи ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана вжити всіх необхідних заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості юридичної особи, що ліквідується, та письмово повідомити кожного з боржників про припинення юридичної особи в установлені цим Кодексом строки.

Ліквідаційна комісія (ліквідатор) заявляє вимоги та позови про стягнення заборгованості з боржників юридичної особи.

За даними заяви дебіторська заборгованість у Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" відсутня.

Відповідно до ч.2 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов'язана повідомити учасників юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, про її участь в інших юридичних особах та/або надати відомості про створені нею господарські товариства, дочірні підприємства.

Так, за даними матеріалів справи, боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" не було засновником/учасником інших господарських товариств, не створювало дочірні підприємства.

Частиною 3 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

Так, в матеріалах справи наявні докази звернення голови ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" до фіскальної служби для отримання довідки з переліком рахунків юридичної особи боржника та відомостей про їх закриття.

За даними Головного управління ДФС у Чернігівській області (лист від 13.12.18 №12871/10/25-01-53-12-09, а.с. 88), згідно з наявною інформацією з Єдиного банку даних про платників податків-юридичних осіб, інформація про відкриті банківські рахунки товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" відсутня. Водночас згідно з наявною в матеріалах справи довідкою АТ КБ "Приватбанк" від 04.03.19 №181219PU14041215, (а.с.103), станом на 04.03.19 товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" має відкритий рахунок №26000051437752, залишок коштів на рахунку складає 0,00 грн.

Згідно з нормами ч.4 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

У випадках, установлених законом, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує проведення незалежної оцінки майна юридичної особи, що припиняється.

Так, під час ліквідації ліквідатором 04.03.19 проводилась інвентаризація майна боржника (наказ №1 про проведення інвентаризації від 04.03.19, інвентаризаційний опис необоротних активів від 04.03.19, протокол інвентаризаційної комісії від 04.03.19), в результаті чого встановлено, що вартість необоротних активів становить 81 764,03 грн, оборотні активи - відсутні.

Також, ліквідатором вживалися заходи щодо розшуку майна боржника шляхом направлення відповідних запитів до реєструючих органів, внаслідок чого була встановлена відсутність у товариства будь - якого майна.

Даний факт підтверджується, зокрема, довідками Управління Дежавної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 03.12.18 №40-1025-3/1873-18, Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 03.12.18 №01-13-29/7736; територіального сервісного центру №7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 07.12.18 № 31/25/13-5548; Управління земельних ресурсів Чернігівської міської ради від 16.07.18 № 01-08/1340; Департаменту льотної придатності від 23.07.18 №24.219-12498;Управління надання адміністративних послуг від 03.08.18 вих. №1081-05/1/3-18; філії ГІОЦ ПАТ Укрзалізниця від 19.07.18 №36/2013; територіального сервісного центру №7441 Регіонального сервісного центру в Чернігівській області Міністерства внутрішніх справ України від 18.07.18 № 31/25/13-3175; Головного управління Держпродспоживслужби в м. Києві від 18.07.18 №11.0/10786; епартаменту дозвільних процедур від 16.07.18 №40-302/552-18; Головного сервісного центру МВС України від 17.07.18 №31/11186; Головного управління Держпродспоживслужби в Чернігівській області від 20.07.18 №01-13-29/5098; Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10.08.18 №10/01/24432; ПАТ "Національний депозитарій України" від 08.08.18 №1222/09;

Факт відсутності зареєстрованого за товариством з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" нерухомого майна підтверджується також Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, сформованою 26.07.18 за №45508515.

Частиною 7 статті 111 Цивільного кодексу України передбачено, що для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам доходів і зборів та Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає органам доходів і зборів, Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування звітність за останній звітний період.

Відповідно до змісту наявної в матеріалах справи Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 04.03.19, боржник - товариство з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" не підлягає постановці на облік в Пенсійному фонді України у зв'язку з прийняттям Закону України від 04.07.13 №406-VII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв`язку з проведенням адміністративної реформи". Зазначене свідчить про відсутність обов`язку у боржника подання до фонду визначених законодавством документів.

В свою чергу, 01.03.19 боржником направлені на адресу ГУ ДФС у Чернігівській області податкову декларацію з податку на прибуток підприємств станом на 01.03.19 фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва станом на 01.03.19, про що свідчать надані копії опису вкладення до цінного листа та накладної від 01.03.19 №1400043210116 (а.с. 104).

Отже, дані обставини підтверджують обізнаність контролюючого органу про початок процедури припинення юридичної особи - боржника.

За змістом ч. 8 статті 111 Цивільного кодексу України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду.

Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

Так, рішенням учасника товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" (протокол загальних зборів учасників від 05.03.19) був затверджений складений головою ліквідаційної комісії проміжний ліквідаційний баланс.

Як вбачається із балансу та розшифровки рядків проміжного ліквідаційного балансу, станом на 05.03.19 боржник має поточні зобов'язання в сумі 120 000,00 грн. (кредиторська заборгованість по договору №01/09-17-01-ФОП від 01.09.17). При цьому, вартість необоротних активів становить 81 764,03 грн, оборотних активів товариства становить 0,0 грн.

За даними проміжного ліквідаційного балансу станом на 05.03.19 до переліку пред'явлених кредиторами вимог та результату їх розгляду включено вимоги:

- фізичної особи - підприємця Данник Ірини Юріївни (АДРЕСА_2 ІПН НОМЕР_1), в сумі 120 000,00 грн.

Згідно з рішенням учасника товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ" від 05.03.19 (протокол загальних зборів учасників від 05.03.19), враховуючи недостатність майна та відсутність коштів у боржника для задоволення вимог кредиторів, було прийнято рішення про звернення до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство на підставі ст. 95 Закону про банкрутство.

Відповідно до ч.4 статті 11 Закону про банкрутство боржник подає заяву до господарського суду за наявності майна, достатнього для покриття судових витрат, якщо інше не передбачено цим Законом. Поряд з цим п.2 частини 5 статті 11 Закону про банкрутство визначено, що боржник зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство у разі виникнення таких обставин, зокрема, під час ліквідації боржника не у зв'язку з процедурою банкрутства встановлено неможливість боржника задовольнити вимоги кредиторів повному обсязі.

Відповідно до ч.1 статті 95 Закону про банкрутство встановлено, що якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи.

Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.

Таким чином, стаття 95 Закону про банкрутство є спеціальною по відношенню до статті 11 Закону про банкрутство, а її норми узгоджуються з ч. 5 статті 11 Закону про банкрутство таким чином, що останньою прямо передбачено обов'язок і право на звернення до суду.

Враховуючи викладене вище, господарський суд дійшов висновку про те, що боржником дотримано порядок ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України та існують ознаки неоплатності боржника.

За таких обставин, наявні підстави для відкриття провадження у справі про банкрутство боржника.

У відповідності з ч. 3 ст. 7 Закону про банкрутство, залежно від категорії боржника, виду його діяльності та наявності у нього майна господарський суд застосовує загальний, спеціальний або спрощений порядок провадження у справі про банкрутство. Спрощений порядок застосовується під час ліквідації банкрута без застосування процедур розпорядження майном та санації.

Керуючись ст. 7, 8, 11, 16, 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 233, 234, 240 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1.Відкрити провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "ДЕРРІ", вул. Авіаторів, 19, м. Чернігів, 14029, код ЄДРПОУ 41548231.

2.Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів.

3.Розгляд справи призначити на 05 квітня 2019 р. 09:30. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду за адресою: 14000, м. Чернігів, проспект Миру, 20, зал судового засідання №301 .

4.Копію даної ухвали направити боржнику, голові ліквідаційної комісії ОСОБА_3 (АДРЕСА_1, 14000), арбітражному керуючому Дев'яткову А.О. АДРЕСА_3, адреса фактична: АДРЕСА_4) відділу державної реєстрації (вул. Рокосовського, 20-а, м. Чернігів, 14032), ГУ ДФС у Чернігівській області (вул. Реміснича, 11, м. Чернігів, 14000), ДПІ у Голосіївському районі ГУ ДФС у м. Києві (01033, м. Київ, вул. Жилянська, 23), Чернігівському окружному адміністративному суду (вул. Київська, 23, м.Чернігів, 14000), Деснянському та Новозаводському районним судам м. Чернігова, Чернігівському районному суду, Деснянському ВДВС Чернігівського міського управління юстиції (вул. Шевченка, 118, м. Чернігів, 14030), відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції в Чернігівській області до відома.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду у строк, встановлений ч. 1 ст. 256 Господарського процесуального кодексу України, шляхом подання апеляційної скарги через місцевий господарський суд.

Повний текст ухвали складений та підписаний 27 березня 2019 року.

Суддя М.В. Фесюра

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет: http://reyestr.court.gov.ua/

Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80719369
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство

Судовий реєстр по справі —927/213/19

Ухвала від 20.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 11.05.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Постанова від 05.04.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 25.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

Ухвала від 13.03.2019

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Фесюра М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні