Рішення
від 18.03.2019 по справі 200/530/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 березня 2019 р. Справа№200/530/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кошкош О.О., при секретарі Мурашко Д.О., за участю прокурора Буяновського В.В., представника позивача ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Заступника керівника Красноармійської місцевої прокуратури в інтересах Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Багатирської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Заступника керівника Красноармійської місцевої прокуратури (85302, м.Покровськ, вул.Центральна, б.148) в інтересах Державної екологічної інспекції у Донецькій області (ідентифікаційний код 38034476, 85114, Донецька обл., місто Костянтинівка, вулиця Театральна, будинок 18 А) звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Багатирської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області (ідентифікаційний код 04342387, 85530, Донецька обл., Великоновосілківський район, село Багатир, проспект Миру, будинок 23). Позов вмотивовано тим, що під час вивчення додержання вимог законодавства у сфері поводження з відходами на території населених пунктів Багатирської сільської ради Великоновосілківського району, проведеним Красноармійською місцевою прокуратурою, встановлено порушення вимог ст.19 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» , ст.ст. 12, 21 Закону України «Про відходи» , ст.ст. 26, 30, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» , оскільки не розроблена місцева програма поводження з відходами, не розроблена схема санітарного очищення населених пунктів сільради, не здійснюється ліквідація несанкціонованих звалищ не проводиться робота комісії з питань походження з безхазяйними відходами. Цей фат підтверджено державним інспектором Державної екологічної інспекції у Донецькій області про що складені акти та приписи. Приписи не виконано, зокрема, в частині ліквідації несанкціонованих звалищ на території населених пунктів сільської ради, а саме у балці зі східного боку с.Багатир та з північного боку с.Олексіївка. З урахуванням заяви про зменшення позовних вимог (від 18.02.2019) просив визнати протиправною бездіяльність щодо поводження з відходами на території населених пунктів Богатирської сільської ради; зобов'язати розглянути питання ліквідації несанкціонованих звалищ твердих побутових відходів на території населених пунктів Богатирської сільської ради.

14 січня 2019 року ухвалою суду відкрито провадження у справі та призначеного підготовче засідання.

22 січня 2019 року ухвалою суду відкладено розгляд справи до 18 лютого 2019 року.

18 лютого 2019 року ухвалою суду закрито підготовче засідання та призначено розгляд справи по суті на 18 березня 2019 року.

Прокурор та представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, просили задовольнити їх у повному обсязі, представник відповідача до суду не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, відзив до суду не надав. За таких обставин суд визнав за можливе розглянути справу на підставі наявних матеріалів.

Дослідивши матеріали справи, доводи позовної заяви, суд з'ясував наступні обставини справи.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті 131-1 Конституції України в Україні діє прокуратура, яка здійснює, зокрема, представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до частини 3 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Державна екологічна інспекція у Донецькій області є територіальним органом Державної екологічної інспекції України, керується Конституцією України та законами України, відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням органами місцевого самоврядування дотримання вимог законодавства про поводження з відходами, в т.ч. збирання, перевезення, утилізації, знешкодження, видалення, захоронення відходів, своєчасності й повноти виконання заходів щодо захисту земель від засмічення відходами.

Державною екологічною інспекцією у Донецькій області у період з 13.06.2017 по 26.06.2017 здійснена перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства Багатирською сільською радою Великоновосілківського району Донецької області за результатом якої складено акт №49. (а.с.17-22)

Під час перевірки виявлені порушення, зокрема:

ст.21 Закону України Про відходи , ст.ст.26, 33 Закону України Про місцеві врядування в частині не розроблення місцевої програми поводження з відходами;

ст.ст.21, 35-1 Закону України Про відходи , ст..ст.30, 33 Закону України Про місцеві врядування в частині не розроблення схеми санітарного очищення населених пунктів сільради,

ст.21 Закону України Про відходи , ст.ст.26,30 Закону України Про місцеві врядування в частині не здійснення ліквідації несанкціонованих смітників твердих побутових відходів, не встановлення попереджувальних щитів у місцях звалищ.

26 червня 2017 року Державною екологічною інспекцією у Донецькій області видано припис №49 яким приписано у термін 26.12.2017 (пункт 8) ліквідувати несанкціоновані звалища твердих побутових відходів на території Богатирської сільської ради, а саме у балці (у минулому - силосна яма) із східного боку с.Багатир, з північного боку с.Олексіївка, з метою недопущення несанкціонованого складування побутових відходів у подальшому встановити попереджувальні щитки у місцях їх вірогідного утворення. (а.с.23-25)

21 червня 2017 року Державною екологічною інспекцією у Донецькій області складено постанову про накладення адміністративного стягнення, якою до голови виконкому Багатирської с/р В-Новосілківського район ОСОБА_2 застосовано штраф.

Державною екологічною інспекцією у Донецькій області у період з 10.01.2018 по 16.01.2018 здійснена перевірка виконання припису від 26.06.2017 №49 щодо усунення виявлених порушень природного законодавства Багатирською сільською радою Великоновосілківського району Донецької області за результатом якої складено акт №1. (а.с.32-34)

Під час перевірки, зокрема, виявлено, що несанкціоновані смітники твердих побутових відходів не ліквідовані, попереджувальні щитки у місцях звалищ не встановлені.

1 січня 2018 року Державною екологічною інспекцією у Донецькій області видано припис №1 яким приписано у термін 16.07.2018 (пункт 4) ліквідувати несанкціоновані звалища твердих побутових відходів на території Богатирської сільської ради, а саме у балці (у минулому - силосна яма) із східного боку с.Багатир, з північного боку с.Олексіївка, з метою недопущення несанкціонованого складування побутових відходів у подальшому встановити попереджувальні щитки у місцях їх вірогідного утворення. (а.с.35-36)

11 січня 2018 року Державною екологічною інспекцією у Донецькій області складено постанову про накладення адміністративного стягнення, якою до голови виконкому Багатирської с/р В-Новосілківського район ОСОБА_2 застосовано штраф, який сплачено згідно квитанції від 27.02.2018. (а.с.39-41)

У період з 13.08.2018 по 14.08.2018 Державною екологічною інспекцією у Донецькій області здійснена перевірка виконання припису від 16.01.2018 №1 щодо усунення виявлених порушень природного законодавства Багатирською сільською радою Великоновосілківського району Донецької області за результатом якої складено акт №1. (а.с.43-44)

Під час перевірки, зокрема, виявлено, що несанкціоновані смітники твердих побутових відходів не ліквідовані, попереджувальні щитки у місцях звалищ встановлені.

14 серпня 2018 року Державною екологічною інспекцією у Донецькій області видано припис №38 яким приписано у термін 14.02.2019 (пункт 2) ліквідувати несанкціоновані звалища твердих побутових відходів на території Богатирської сільської ради, а саме у балці (у минулому - силосна яма) із східного боку с.Багатир, з північного боку с.Олексіївка. (а.с.35-36)

14 серпня 2018 року Державною екологічною інспекцією у Донецькій області складено постанову про накладення адміністративного стягнення, якою до голови виконкому Багатирської с/р В-Новосілківського район ОСОБА_2 застосовано штраф, який сплачено згідно квитанції від 27.02.2018. (а.с.39-41)

Під час розгляду справи, відповідачем не надано доказів щодо вжиття будь-яких заходів стосовно ліквідації несанкціонованого звалища твердих побутових відходів на території Богатирської сільської ради.

Незважаючи на неодноразові звернення позивача до виконкому Багатирської сільської ради щодо ліквідації згаданого сміттєзвалища, вказане питання свого вирішення не знайшло.

Відповідно до статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров'я довкілля.

Статтею 16 Конституції України передбачено, що забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи - катастрофи планетарного масштабу, збереження генофонду Українського народу є обов'язком держави.

Відповідно до статті 1 Закону України Про відходи відходи - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення.

Поводження з відходами - дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.

Суб'єктами права власності на відходи відповідно до статті 9 Закону України Про відходи є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи та організації усіх форм власності, територіальні громади, ОСОБА_3 Крим і держава.

Територіальні громади є власниками відходів, що утворюються на об'єктах комунальної власності чи знаходяться на їх території і не мають власника або власник яких невідомий (безхазяйні відходи).

Держава є власником відходів, що утворюються на об'єктах державної власності чи знаходяться на території України і не мають власника або власник яких невідомий (крім відходів, зазначених у частині другій цієї статті), а також в інших випадках, передбачених законом. Від імені держави управління відходами, що є державною власністю, здійснюється Кабінетом Міністрів України відповідно до закону.

Суб'єкти права власності володіють, користуються і розпоряджаються відходами в межах, визначених законом.

Пунктом "б" статті 17 Закону України Про відходи визначено, що суб'єкти господарської діяльності у сфері поводження з відходами зобов'язані не допускати зберігання та видалення відходів у несанкціонованих місцях чи об'єктах.

Згідно з пунктом "м" частини першої статті 20 Закону України Про відходи до повноважень місцевих державних адміністрацій у сфері поводження з відходами належить забезпечення ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів самостійно або за рішенням уповноважених на те органів.

Відповідно до пункту и частини першої статті 21 Закону України Про відходи органи місцевого самоврядування у сфері поводження з відходами також забезпечують ліквідацію несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів.

Враховуючи те, що виконавчий орган Багатирської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області не вживає установлених законодавством заходів стосовно ліквідації несанкціонованих звалищ твердих побутових відходів на території населених пунктів Богатирської сільської ради, а саме у балці (у минулому - силосна яма) із східного боку с.Багатир (приблизна площа смітника 1,5 га), з північного боку с.Олексіївка (приблизна площа смітника 0,6 га), суд дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 205, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Заступника керівника Красноармійської місцевої прокуратури в інтересах Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Багатирської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області про визнання бездіяльності протиправною, зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Багатирської сільської ради Великоновосілківського району Донецької області щодо поводження з відходами на території населених пунктів Богатирської сільської ради.

Зобов'язати Багатирську сільську раду Великоновосілківського району Донецької області (ідентифікаційний код 38034476, 85114, Донецька обл., місто Костянтинівка, вулиця Театральна, будинок 18 А) розглянути питання щодо ліквідації несанкціонованих звалищ твердих побутових відходів на території населених пунктів Богатирської сільської ради, а саме у балці (у минулому - силосна яма) із східного боку с.Багатир (приблизна площа смітника 1,5 га), з північного боку с.Олексіївка (приблизна площа смітника 0,6 га).

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні. Повний текст постанови буде складено 26 березня 2019 року.

Рішення може бути оскаржено протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду, з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідні положення КАС України.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Кошкош О.О.

Дата ухвалення рішення18.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80719492
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/530/19-а

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Рішення від 18.03.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 14.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні