Ухвала
від 25.03.2019 по справі 200/3905/19-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

25 березня 2019 р. Справа №200/3905/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кочанова П.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Пенсійного фонду України, Слов'янського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, ОСОБА_1 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до Пенсійного фонду України, Слов'янського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області, в якій просить суд :

- визнати протиправними дії відповідачів щодо припинення виплати позивачу пенсії;

- зобов'язати відповідача - Слов'янське об'єднане управління Пенсійного фонду України в Донецькій області відновити позивачу щомісячну виплату пенсію та сплатити заборгованість за весь період починаючи з 01.04.2016 і до її відновлення;

- зобов'язати відповідача - Пенсійний Фонд України здійснити фінансування витрат на виплату щомісячної пенсії ОСОБА_1 та заборгованості, яка виникла з 01.04.2016 і до її відновлення;

- звернути до негайного виконання рішення суду в частині зобов'язання відповідачів сплатити позивачу заборгованість за весь період, починаючи з 01.04.2016 і до її відновлення - у межах суми стягнення за один місяць;

- зобов'язати відповідачів подати до суду звіт про виконання судового рішення у місячний строк з дати набрання цим рішенням законної сили.

Відповідно до положень статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з'ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником), відповідає позовна заява вимогам, встановленим статями 160, 161, 172 цього Кодексу, належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності, позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними), чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.

Дослідивши матеріали позовної заяви, суд дійшов висновку про те, що дана позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням вимог статей 160, 161 КАС України з огляду на наступне.

Згідно п. 4, 5 ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються: зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Приписами ч. 4 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України позивач зобов'язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).

Разом з цим, суд зазначає, що рішення, прийняті суб'єктами владних повноважень, дії, вчинені ними під час здійснення управлінських функцій, а також невиконання повноважень, встановлених законодавством (бездіяльність), можуть бути оскаржені до суду відповідно до частин першої, другої статті 55 Конституції України, статей 2, 5 КАС України. Суд під час розгляду справи повинен встановити факт або обставини, які б свідчили про порушення прав, свобод чи інтересів позивача з боку відповідача - суб'єкта владних повноважень, створення перешкод для їх реалізації або мають місце інші ущемлення прав та свобод позивача.

Обов'язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб'єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених права чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.

Так, позивач у позовній заяві відповідачем 1 по справі визначає Пенсійний фонд України та просить суд зобов'язати Пенсійний фонду України здійснити фінансування витрат на виплату щомісячної пенсії та заборгованості, яка виникла з 01.04.2016 року і до її відновлення, при цьому обґрунтування порушення оскаржуваними діями цього відповідачем прав, свобод, інтересів позивача не зазначено, також не надано доказів порушення його прав саме Пенсійним фондом України.

Окрім того, однією з вимог позивач є визнання протиправними дії відповідачів щодо припинення виплати позивачу пенсії.

У зв'язку з чим, суд зазначає, що відповідно до вимог ст. 49 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" Виплата пенсії за рішенням територіальних органів Пенсійного фонду або за рішенням суду припиняється: 1) якщо пенсія призначена на підставі документів, що містять недостовірні відомості; 2) на весь час проживання пенсіонера за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України; 3) у разі смерті пенсіонера; 4) у разі неотримання призначеної пенсії протягом 6 місяців підряд; 5) в інших випадках, передбачених законом.

Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України.

Згідно п. 3 Положення, основними завданнями Пенсійного фонду України є: реалізація державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення персоніфікованого обліку надходжень від сплати єдиного внеску; внесення пропозицій Міністру щодо формування державної політики з питань пенсійного забезпечення та ведення обліку осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню; керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; призначення (перерахунок) пенсій, щомісячного довічного грошового утримання суддям у відставці та підготовка документів для їх виплати; забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, інших виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України та інших джерел, визначених законодавством; ефективне та цільове використання коштів, удосконалення методів фінансового планування, звітності та системи контролю за витрачанням коштів; забезпечення надходжень від сплати збору на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, ведення обліку цих надходжень, інших коштів відповідно до законодавства та здійснення контролю за їх сплатою, забезпечення ведення реєстру застрахованих осіб; виконання інших завдань, визначених законами України та покладених на Пенсійний фонд України Президентом України.

Пенсійний фонд України згідно з п. 1 Положення про Пенсійний фонд України. затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280 входить до системи органів виконавчої влади і здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Відповідно до п. 12 Положення про управління Пенсійного фонду України в районах, містах, районах у містах, а також у містах та районах, затвердженого Постановою Правління Пенсійного фонду України від 22.12,2014 року №28-2 управління Пенсійного фонду України є самостійними юридичними особами, мають самостійний баланс, рахунок в органах Державної казначейської служби України та уповноважених банках, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Територіальні управління з урахуванням ст. 91 та ст. 96 Цивільного кодексу України, мають самостійні права і обов'язки, а також несуть відповідальність за своїми зобов'язаннями.

З аналізу вищезазначених положень, вбачається, що рішення про припинення виплати пенсії приймається територіальним органом Пенсійного фонду України, в даному випадку таке рішення про припинення виплати пенсії було прийнято Слов'янським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Донецької області.

З огляду на вищевикладене, суд вважає, що вимоги позивача до Пенсійного фонду України про визнання дій протиправними та зобов'язання Пенсійного фонду України здійснити фінансування витрат на виплату щомісячної пенсії є не обґрунтованими, не містять жодного посилання на вимоги чинного законодавства, які на думку позивача порушено відповідачем 1, а також не підтверджено відповідними доказами.

Суд вказує на те, що позивачу необхідно зазначити обґрунтування порушення оскаржуваними діями Пенсійного фонду України прав, свобод, інтересів позивача з посиланням на норми законодавства України та надати суду докази порушення його прав Пенсійним фондом України, або привести позовні вимоги у відповідність до вимог частини 1 статті 5 КАС України.

Відповідно до ч.1 ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п'яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Згідно ч.2 ст.169 Кодексу адміністративного судочинства України в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Враховуючи вищевикладене, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення недоліків, шляхом подання до суду позовної заяви (разом із копією для відповідача (ів)), в якій зазначити обґрунтування порушення оскаржуваними діями Пенсійного фонду України прав, свобод, інтересів позивача з посиланням на норми законодавства України та надати суду докази порушення його прав Пенсійним фондом України, або привести позовні вимоги у відповідність до вимог частини 1 статті 5 КАС України.

Керуючись, ст.ст. 160, 161, 169, 171, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Пенсійного фонду України, Слов'янського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 (десять) днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом подання до суду позовної заяви (разом із копією для відповідача (ів)), в якій зазначити обґрунтування порушення оскаржуваними діями Пенсійного фонду України прав, свобод, інтересів позивача з посиланням на норми законодавства України та надати суду докази порушення його прав Пенсійним фондом України, або привести позовні вимоги у відповідність до вимог частини 1 статті 5 КАС України.

У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута позивачу.

Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.

Ухвала оскарженню не підлягає та відповідно до частини 2 ст. 256 КАСУ набирає законної сили з моменту її підписання.

Суддя Кочанова П.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80719611
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/3905/19-а

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кочанова П.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні