Рішення
від 25.03.2019 по справі 160/631/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2019 року Справа № 160/631/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Захарчук-Борисенко Н.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників (у письмовому провадженні) в місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» (52001, Дніпропетровська область, Дніпровський район, Підгородненська міська рада, комплекс будівель та споруд №17) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а), Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська пл.,8) про визнання протиправними, скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ :

22.01.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Державної фіскальної служби України, в якій просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 991956/40395418 від 16.11.2018 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 24.10.2018 року №1 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1030146/40395418 від 19.12.2018 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.11.2018 року №1 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» податкову накладну від 24.10.2018 року №1 датою направлення 24.10.2018 року та податкову накладну від 30.11.2018 року №1 датою направлення 30.11.2018 року.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 14 листопада 2018 року ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ була направлена до податкового органу на реєстрацію Податкова накладна №1 від 24.10.2018 року, реєстрація якої зупинена, а Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такі реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 991956/40395418 від 16 листопада 2018 року. 14 грудня 2018 року ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ була направлена до податкового органу на реєстрацію Податкова накладна №1 від 30.11.2018 року, реєстрація якої зупинена, а Комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такі реєстрації прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 1030146/40395418 від 19 грудня 2018 року. На думку позивача, прийняті оскаржувані рішення №991956/40395418 від 16.11.2018 року та №1030146/40395418 від 19.12.2018 року не містять чіткого визначення підстав для прийняття ГУ ДФС України рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 24.10.2018 року №1 та від 30.11.2018 року №1. Також позивач зазначає, що оскаржувані рішення є необґрунтованими, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними, у реєстрації яких було відмовлено. З огляду на викладене, позивач зазначає, що рішення №991956/40395418 від 16.11.2018 року та №1030146/40395418 від 19.12.2018 року, прийняті відповідачем, 1 є протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

18.02.2019 року від відповідача 1 надійшов письмовий відзив на позовну заяву, в якому у задоволенні позовних вимог просив відмовити в повному обсязі та зазначив, що підставою щодо відмови в реєстрації вищезазначених податкових накладних є не можливість дослідити у повному обсязі здійснену платником операцію, оскільки підприємством надані лише 3 документи для розблокування податкової накладної, а саме: договір суборенди частини території з ТОВ Технофорум від 01.09.2018 №01/09/18 за адресою Одеська область, Біляївський район, Нерубайська сільська рада, вул. М.Бадаєва, 5а/1; акт приймання-передачі частини території від 01.09.2018;акт наданих послуг від 30.09.2018 №1, тобто надані підприємством документи, не дають можливості об'єктивно дослідити причини блокування та правильність виписки податкової накладної. Згідно даних бази ЄРПН за січень-листопад 2018 року операції щодо придбання послуг оренди території ТОВ "Пріоритет-Інвест" не здійснювались. Крім того, позивачем надано скаргу до ДФС України. Комісією ДФС України з питань розгляду скарг прийняті Рішення від 22.10.2018 №38321/40395418/2 про відмову в реєстрації вищевказаної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. З огляду на вищевикладене, представник відповідача 1 вважає зазначені підстави в Рішеннях комісії для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Представник відповідача 2 надав письмовий відзив проти позову, в якому у задоволенні позовних вимог просив відмовити в повному обсязі та зазначив, що Комісією регіонального рівня, а саме комісією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято рішення від №991956/40395418 від 16.11.2018 року та №1030146/40395418 від 19.12.2018 року. З огляду на викладене, представник відповідача 2 вважає, що ним не вчинено жодних дій, які б породжували, змінювали або припиняли права та обов'язки позивача. З огляду на викладене у задоволенні позовних вимог просив відмовити.

Згідно з ч. 2 ст. 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.

З урахуванням викладеного, суд розглянув дану справу у спрощеному позовному провадженні без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини справи.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 14 листопада 2018 року Товариством з обмеженою відповідальністю ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ була направлена до податкового органу на реєстрацію податкова накладна №1 від 24.10.2018 року.

14 грудня 2018 року Товариством з обмеженою відповідальністю ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ була направлена до податкового органу на реєстрацію Податкова накладна №1 від 30.11.2018 року.

Податкова накладна №1 від 24.10.2018 року та податкова накладна № 1 від 30.11.2018 року складені на підставі господарських відносин за Договором суборенди частини території №01/09/18 від 01 вересня 2018 року між орендарем ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ та суборендарем ТОВ ТЕХНОФОРУМ . Предмет даного договору: орендар в порядку та на умовах, визначених цим договором, передає, а суборендар, в порядку та на умовах, визначених цим Договором приймає в строкове платне користування частину території - для розміщення виставкових зразків, що розташована за адресою: Одеська обл., Біляївський район, Нерубайська сільська рада, вул. М.Бадаєва, 5а/1. Загальна площа об'єкта суборенди складає - 500 м.кв. Об'єкт суборенди суборендар буде використовувати для розміщення виставкових зразків.

Відповідно до п. 4.1. Договору, суборендар за користування об'єкту суборенди сплачує орендну плату орендарю у розмірі 7000,00 (сім тисяч грн. 00 коп.) в тому числі ПДВ.

Згідно з актом приймання-передачі частини території, що є предметом договору суборенди № 01/09/18 від 01.09.2018 року, укладеного 01 вересня 2018 року, ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ передав, а ТОВ ТЕХНОФОРУМ прийняв в тимчасове оплатне користування частину території площею 500 м. кв.

ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ , в свою чергу, укладено договір оренди земельної ділянки від 25.05.2017 року з громадянином України ОСОБА_1 та громадянином України ОСОБА_2, посвідчений приватним нотаріусом Дніпровського міського нотаріального округу ОСОБА_3, зареєстрованого в реєстрі за № 524.

Відповідно до п. 1.1. даного договору оренди: Орендодавці надають, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку з цільовим призначенням - землі промисловості (землі, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під'їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд), площею 2 (два) га., кадастровий номер 5121084200:01:002:0910, яка знаходиться за адресою: Одеська обл., Біляївський район, с/р Нерубайська, масив 25, та належить Орендодавцям на праві власності по Уг в рівних частинах на підставі Договору купівлі-продажу земельної ділянки.

Рішенням виконавчого комітету Нерубайської сільської ради Біляївського району Одеської області № 203 від 08 червня 2018 року присвоєно поштову адресу станції по технічному обслуговуванню вантажних автомобілів ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ , яка розташована на земельній ділянці площею 2 га, що перебуває в оренді відповідно до договору оренди земельної ділянки від 25.05.2017 року: Одеська обл., Біляївський район, Нерубайська сільська рада, вул. М. Бадаєва, 5а/1.

За даним договором ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ сплачує орендну плату за земельну ділянку Орендодавцям ОСОБА_4 та ОСОБА_1 CO., що підтверджується наданими копіями квитанцій № 350 та № 351 від 19 січня 2018 року. ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ , в свою чергу, здійснює будівництво станції по технічному обслуговуванню вантажних автомобілів на вищезазначеній земельній ділянці.

Відповідно до квитанції № 1 про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 14.11.2018 року та квитанції № 1 про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування від 14.12.2018 року, відповідно до п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 24.10.2018 № 1 та ПН/РК від 30.11.2018 № 1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

14 листопада 2018 року на розгляд Комісії регіонального рівня було направлено повідомлення №1, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН, де було зазначено пояснення та додатки для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН. На підтвердження вищезазначеної господарської операції ТОВ ПРІОРИТЕТ ІНВЕСТ надало наступні документи довільного характеру: договір суборенди частини території №01/09/18 від 01 вересня 2018 року, акт надання послуг № 2 від 31 жовтня 2018 року, платіжне доручення № 668 від 24 жовтня 2018 р. та виписку по рахунку.

Згідно акту надання послуг №2 від 31 жовтня 2018 року ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ передало в суборенду ТОВ ТЕХНОФОРУМ частину території відповідно до договору №01/09/18 від 01 вересня 2018 року для розміщення виставкових зразків на суму 7 000,00 грн. за місяць. На підставі доручення №668 від 24 жовтня 2018 року була складена податкова накладна № 1 від 24.10.2018 року.

ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ 17 грудня 2018 року на розгляд Комісії регіонального рівня було направлено повідомлення №1, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН, де було зазначено пояснення та додатки для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН. На підтвердження вищезазначеної господарської операції ТОВ ПРІОРИТЕТ ІНВЕСТ надало наступні документи довільного характеру: договір суборенди частини території №01/09/18 від 01 вересня 2018 року, акт надання послуг № 3 від 30 листопада 2018 року та податкова накладна № 1 від 30.11.2018 року.

Згідно з актом надання послуг № 3 від 30 листопада 2018 року ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ передало в суборенду ТОВ ТЕХНОФОРУМ частину території відповідно до договору №01/09/18 від 01 вересня 2018 року для розміщення виставкових зразків на суму 7 000,00 грн. за місяць. На підставі акту надання послуг № 3 була складена податкова накладна № 1 від 30.11.2018 року.

По податковій накладній № 1 від 24.10.2018 року ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ було отримано Рішення комісії (регіонального рівня), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації №991956/40395418 від 16.11.2018 року.

По податковій накладній № 1 від 30.11.2018 року ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ було отримано Рішення комісії (регіонального рівня), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування або відмову в такій реєстрації №1030146/40395418 від 19.12.2018 року.

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, позивач звернувся з даною позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить із такого.

Згідно з підпунктами «а» , «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

У свою чергу, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг відповідно до приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).

У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).

Аналогічні норми містяться й у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зі змісту квитанції видно, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної №97 від 22.11.2017 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567.

Водночас, у вказаній квитанції фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК.

Фактично, фіскальним органом у порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, не вказано у зазначеній квитанції конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений наказом МФУ від 13.06.2017 № 567.

Так, наказ МФУ від 13.06.2017 № 567, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за № 753/30621 (далі - Наказ № 567), містить у собі пункт 4 наступного змісту: «Державній фіскальній службі України: до 25.06.2017 здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки» .

Натомість, критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом № 567 містять пункт 4 наступного змісту: «Інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою» .

Разом з тим, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом № 567, взагалі не містить пункту 4.

У свою чергу, у відповідності до підпункту 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній / розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.

Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту (підпункт 201.16.3. пункту 201.16. статті 201 Податкового кодексу України).

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 «Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації» (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з абзацом 2 Постанови № 190 підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Незважаючи на надані позивачем пояснення та документи, відповідачем 1 було прийнято рішення від №991956/40395418 від 16.11.2018 року та №1030146/40395418 від 19.12.2018 року про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас, з детального аналізу прийнятого відповідачем 1 рішень від №991956/40395418 від 16.11.2018 року та №1030146/40395418 від 19.12.2018 року видно, що останні не містять конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття таких рішень, а лише містять загальну фразу про те, що причиною їх прийняття є: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Крім того, у рішеннях не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

Крім того, позивачем було направлено повідомлення №1, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН, де було зазначено пояснення та додатки для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН. На підтвердження вищезазначеної господарської операції ТОВ ПРІОРИТЕТ ІНВЕСТ надало наступні документи довільного характеру: договір суборенди частини території №01/09/18 від 01 вересня 2018 року, акт надання послуг № 2 від 31 жовтня 2018 року, платіжне доручення № 668 від 24 жовтня 2018 р. та виписку по рахунку. Згідно з актом надання послуг №2 від 31 жовтня 2018 року ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ передало в суборенду ТОВ ТЕХНОФОРУМ частину території відповідно до договору №01/09/18 від 01 вересня 2018 року для розміщення виставкових зразків на суму 7 000,00 грн. за місяць. На підставі доручення №668 від 24 жовтня 2018 року була складена податкова накладна № 1 від 24.10.2018 року. ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ 17 грудня 2018 року на розгляд Комісії регіонального рівня було направлено повідомлення №1, щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН, де було зазначено пояснення та додатки для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію ПК/РК в ЄРПН. На підтвердження вищезазначеної господарської операції ТОВ ПРІОРИТЕТ ІНВЕСТ надало наступні документи довільного характеру: договір суборенди частини території №01/09/18 від 01 вересня 2018 року, акт надання послуг № 3 від 30 листопада 2018 року та податкова накладна № 1 від 30.11.2018 року. Згідно з актом надання послуг № 3 від 30 листопада 2018 року ТОВ ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ передало в суборенду ТОВ ТЕХНОФОРУМ частину території відповідно до договору №01/09/18 від 01 вересня 2018 року для розміщення виставкових зразків на суму 7 000,00 грн. за місяць. На підставі акту надання послуг № 3 була складена податкова накладна № 1 від 30.11.2018 року.

Таким чином, позивачем було надано до ГУ ДФС усі необхідні документи, які підтверджують реальність операцій по податковій накладній №1 від 24.10.2018 року та податковій накладній №1 від 30.11.2018 року.

Відтак, суд дійшов висновку, що рішення від №991956/40395418 від 16.11.2018 року та №1030146/40395418 від 19.12.2018 року є необґрунтованими, оскільки платником податків надано суду всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковою накладною №1 від 24.10.2018 року та податкової накладної №1 від 30.11.2018 року, у реєстрації яких відмовлено.

За таких обставин, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 991956/40395418 від 16.11.2018 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 24.10.2018 року №1 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних та визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1030146/40395418 від 19.12.2018 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.11.2018 року №1 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Стосовно вимоги про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» податкову накладну від 24.10.2018 року №1 датою направлення 24.10.2018 року та податкову накладну від 30.11.2018 року №1 датою направлення 30.11.2018 року. суд зазначає наступне.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому, під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам.

Судом враховано, що Податковим кодексом України визначено правові наслідки відсутності факту реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Така податкова накладна не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов'язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов'язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової накладної та Єдиного реєстру податкових накладних, у свою чергу, є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

Таким чином, відсутність реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних впливає на правовий стан платників податків. Покупець товарів позбавляється права на формування податкового кредиту за рахунок відповідних сум, а продавець може зазнати небажаних для нього наслідків у вигляді проведення його позапланової перевірки.

З огляду на це, правовідносини щодо реєстрації податкової накладної у Єдиному державному реєстрі податкових накладних і, зокрема, щодо безпідставного неприйняття податкових накладних для їх реєстрації є предметом розгляду в адміністративних судах відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України.

Натомість предметом спору в зазначеній категорії справ є правомірність поведінки суб'єкта владних повноважень щодо неприйняття податкових накладних для реєстрації.

Отже, у даному випадку належним способом захисту порушених прав та/або інтересів платника податків позивача - у розглядуваній ситуації є зобов'язання контролюючого органу зареєструвати податкову накладну.

Відповідно до вимог статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути солідарно на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2251, 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) та Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська пл.,8).

На підставі викладеного, керуючись статтями 139, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» (52001, Дніпропетровська область, Дніпровський район, Підгородненська міська рада, комплекс будівель та споруд №17) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а), Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська пл.,8) про визнання протиправними, скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 991956/40395418 від 16.11.2018 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 24.10.2018 року №1 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 1030146/40395418 від 19.12.2018 року, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 30.11.2018 року №1 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» податкову накладну від 24.10.2018 року №1 датою направлення 24.10.2018 року та податкову накладну від 30.11.2018 року №1 датою направлення 30.11.2018 року.

Стягнути солідарно на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРІОРИТЕТ-ІНВЕСТ» судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2251, 00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-а, код ЄДРПОУ 39394856) та Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська пл.,8).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80719630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/631/19

Ухвала від 27.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 15.07.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 25.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 14.06.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 11.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 05.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні