Рішення
від 27.03.2019 по справі 340/489/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 березня 2019 року м. Кропивницький Справа № 340/489/19

Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Управління Держпраці у Кіровоградській області (далі - позивач) до Комунального підприємства "Новенське" Новенської селищної ради (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом та просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача, а саме зобов'язати зупинити виконання робіт зі зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом; експлуатацію балонів з зрідженим газом та газобалонного обладнання, яке встановлено на автомобілі ЗІЛ 433362, державним номерний знак НОМЕР_1, до усунення зазначених в позовній заяві порушень.

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що у зв'язку з виникнення умов, які можуть спричинити шкоду життю та здоров'ю людей, є всі передбачені Законом підстави для зупинити виконання таких робіт зі збереження та експлуатації балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей з газом.

Відповідач відзив на позовну заяву у встановлений судом термін не надав.

Згідно із ст.ст.262, 263 КАС України, дану справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження.

Дослідивши письмові докази у справі суд приходить до таких висновків.

Судом встановлено, що наказом Управління від 06.11.2018 р. №1560 та направлення на проведення перевірки від 06.11.2018 р. №588, з 13 по 19.11.2018 р. посадовими особами Управління проведено планову перевірку в КП "Новенське" Новенської селищної ради (код за ЄДРПОУ - 39670867, вул. Металургів, 25 А, смт. Нове, м. Кропивницький, Кіровоградська область) на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці, промислової безпеки (а.с.12-14).

За результатами перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 19.11.2018 р. №1113-ДП/18, в якому зафіксовано факт встановлення 60 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких порушення, що визначені у рядку №№24, 25, 28 таблиці розділу V, можуть створювати загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- не проведено гідравлічне випробування балонів з зрідженим газом, що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", пункту 6.3.2 НПАОП 0.00-1.59-87 "Правил будови і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском", затверджених Держгіртехнагляд СССР від 27.11.1987;

- не проведено технічне опосвідчення балонів з зрідженим газом, що є порушенням вимог статті 13 закону України "Про охорону праці", пункту 6.3.2 НПАОП 0.00-1.59-87 "Правил будови і безпечної експлуатації посудин, що працюють під тиском", затверджених Держгіртехнагляд СССР від 27.11.1987;

- балони для зрідженого газу, встановлені на автомобілі НОМЕР_2, як частина системи живлення двигуна внутрішнього згоряння, не пройшли періодичний технічний огляд (один раз на 5 років), що є порушенням вимог статті 13 Закону України "Про охорону праці", пункту 2.9 розділу 2 глави VII НПАОП 0.00-1.62-12 "Правил охорони праці на автомобільному транспорті", затверджених наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України від 09.07.2012 №964, пункту 12 розділу 1 глави VII НПАОП 0.00-1.81-18 "Правил охорони праці під час експлуатації обладнання, що працює під тиском", затверджених наказом Міністерства соціальної політики України від 05.03.2018 №333.

Примірник акту перевірки 19.11.2018 р. вручений виконуючому обов'язки начальника підприємства ОСОБА_1 і підписано останнім без жодних зауважень та заперечень (а.с.15-20).

Відповідно до ч. 4 ст. 43 Конституції України кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці.

Положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, поряд з іншими правовими актами регулює Закон України "Про охорону праці" 14 жовтня 1992 №2694-ХІІ (далі - Закон №2694).

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону № 2694 охорона праці - це система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів та засобів, спрямованих на збереження життя, здоров'я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

Статтею 4 Закону № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Згідно ч.1 ст.6 цього Закону умови праці на робочому місці, безпека технологічних процесів, машин, механізмів, устаткування та інших засобів виробництва, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються працівником, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам законодавства.

Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці (ч.1 ст.13 Закону № 2694).

При цьому, нормативно-правові акти з охорони праці - це правила, норми, регламенти, положення, стандарти, інструкції та інші документи, обов'язкові для виконання (ст.27 Закону № 2694).

Відповідно до абз.5 ч.1 ст.39 Закону № 2694, посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Частиною 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному та об'єктивному дослідженні.

Відповідачем не надано доказів на підтвердження усунення виявлених порушень, що в свою чергу свідчить про обґрунтованість вимог позивача.

Отже, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зазначених витрат у справі відсутні.

Керуючись ст.ст.139, 246, 382, 255, 292-297, 325 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства "Новенське" Новенської селищної ради (код за ЄДРПОУ - 39670867, вул. Металургів, 25-А, смт. Нове, м. Кропивницький, Кіровоградська область), шляхом зобов'язання зупинити виконання робіт зі зберігання балонів, контейнерів, цистерн та інших ємностей із стисненим, зрідженим, отруйним, вибухонебезпечним та інертним газом; експлуатацію балонів з зрідженим газом та газобалонного обладнання, яке встановлено на автомобілі НОМЕР_2, до повного усунення порушень нормативно-правових актів з охорони праці, зафіксованих в акті від 19.11.2018 р. №1113-ДП/18.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені ст.ст.255, 295 КАС України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції в 30-денний строк з дня отримання його копії.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Кіровоградський окружний адміністративний суд.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду ОСОБА_2

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80720363
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/489/19

Рішення від 27.03.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Л.І. Хилько

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні