ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 березня 2019 року Чернігів Справа № 620/4118/18
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді - Кашпур О.В.,
за участі секретаря - Андрушко І.М.,
представника позивача - Середи С.О.,
представника відповідача - Бернадської Т.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Північного офісу Держаудитслужби до Менської міської ради про надання дозволу на проведення ревізії,
В С Т А Н О В И В:
Північний офіс Держаудитслужби звернувся до суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміни предмету позову, просить:
- надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Феськівської сільської ради Менського району Чернігівської області, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань стану збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату за період з 08.02.2018 по 17.12.2018 на підставі п. 4 ч. 5 ст. 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні";
- проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності колишньої Феськівської сільської ради Менського району Чернігівської області, правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань стану збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату за період з 08.02.2018 по 17.12.2018 строком 15 робочих днів доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом п'яти робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що зважаючи на припинення в результаті реорганізації Феськівської сільської ради, з огляду на закріплені чинним законодавством України повноваження органів Держаудитслужби щодо здійснення відповідних контрольних заходів у Північного офісу Держаудитслужби є усі підстави для проведення позапланової виїзної ревізії. Враховуючи вимоги Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні здійснення контрольного заходу можливе лише за рішенням суду.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 21.12.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративний справі та призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Представником відповідача, в межах встановленого судом строку, подано відзив на позов, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на їх необґрунтованість та наголошує на тому, що в період з 08.02.2018 по 17.12.2018 Феськівська сільська рада не вела фінансово-господарської діяльності, а тому відсутній предмет перевірки.
Ухвалою суду від 14.02.2018 відповідача Феськівську сільську раду замінено на правонаступника - Менську міську раду.
Ухвалою суду від 05.03.2019 закрито підготовче провадження та справа призначена до судового розгляду по суті.
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та просив його задовольнити в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, в його задоволенні просив відмовити з причин припинення діяльності Феськівської сільської ради.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Феськівська сільська рада Менського району Чернігівської області перебуває у стадії припинення в результаті реорганізації (а.с.9-12).
Рішенням Менської міської ради першої сесії сьомого скликання від 30.05.2017 Про реорганізацію Феськівської сільської ради (далі - Рішення) вирішено: Менська міська рада є правонаступником прав та обов'язків Феськівської сільської ради з дня набуття повноважень Менською міською об'єднаною територіальною громадою (а.с.40-41).
Враховуючи зазначене позивач вбачає необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії відповідача для перевірки обставин, викладених у зверненні.
Надаючи нормативно-правову оцінку обставинам справи, суд зазначає таке.
Правові та організаційні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні визначає Закон України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 № 2939-XII (далі-Закон №2939-XII).
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону №2939-XII здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Згідно з п. 1 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2016 №43 (далі - Положення №43), Державна аудиторська служба України (Держаудитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю.
Держаудитслужба здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку міжрегіональні територіальні органи (п. 7 Положення №43).
Пунктом 1 Положення про Північний Офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23, визначено, зокрема, що Північний офіс Держаудитслужби (далі - Офіс) підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом. У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Вінницькій, Житомирській, Черкаській, Чернігівській областях (далі - управління). Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно- територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
У свою чергу, п. 1, 3 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області визначено, що Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі - Управління) є структурним підрозділом Північного офісу Держаудитслужби (далі - Офіс). Основними завданнями Управління є реалізація повноважень Офісу на території Чернігівської області.
Згідно із ч. 2, 3 ст. 2 Закону №2939-XII державний фінансовий контроль забезпечується органом державного фінансового контролю через проведення державного фінансового аудиту, інспектування, перевірки закупівель та моніторингу закупівлі. Порядок проведення органом державного фінансового контролю державного фінансового аудиту, інспектування та перевірки закупівель установлюється Кабінетом Міністрів України.
Інспектування здійснюється органом державного фінансового контролю у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті (ч.1 ст.4 Закону №2939-XII).
Пунктом 4 ч. 5 ст. 11 Закону №2939-XII визначено, що позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться у разі здійснення реорганізації (ліквідації) підконтрольної установи.
Частиною 6 ст. 11 Закону №2939-XII передбачено, що позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал.
Законом передбачено максимальний строк проведення позапланової ревізії, а саме, він не повинен перевищувати 15 робочих днів (ч. 11 ст. 11 Закону №2939-XII).
В даному випадку, як вже зазначено вище, в обґрунтування підстав для проведення позапланової виїзної ревізії відповідача позивач посилається на перебування відповідача в процесі реорганізації станом на час подання даного позову до суду. При цьому, віднесення відповідача до підконтрольності Північного офісу Держаудитслужби сторонами не заперечується та не спростовано.
Враховуючи наведені обставини, вбачається наявність підстав, передбачених п. 4 ч. 5 ст. 11 Закону №2939-XII для проведення позапланової виїзної ревізії відповідача.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З урахуванням зазначеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку щодо задоволення позовних вимог Північного офісу Держаудитслужби в повному обсязі.
Відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 139, 227, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Надати дозвіл Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області на проведення у Менській міській раді позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Феськівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04414268), правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань стану збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату за період з 08.02.2018 по 17.12.2018 на підставі п. 4 ч. 5 ст. 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні".
Проведення позапланової виїзної ревізії окремих питань фінансово-господарської діяльності Феськівської сільської ради (код ЄДРПОУ 04414268), правонаступником якої є Менська міська рада, а саме: дослідження питань стану збереження майна, використання оборотних та необоротних активів, видатки на оплату праці працівників та нарахування на заробітну плату за період з 08.02.2018 по 17.12.2018 строком 15 робочих днів доручити Управлінню Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області протягом п'яти робочих днів з дня набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду. Апеляційна скарга, з урахуванням положень підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Позивач: Північний офіс Держаудитслужби - вул. Січових Стрільців, 18, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 40919597.
Відповідач: Менська міська рада - вул. Титраенка Сергія, 7 м. Мена, Чернігівська область, 15600, код ЄДРПОУ 04061777.
Повне судове рішення складено 27 березня 2019 року.
Суддя О.В. Кашпур
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2019 |
Оприлюднено | 27.03.2019 |
Номер документу | 80721180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Кашпур О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні