Рішення
від 31.01.2019 по справі 826/7703/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

31 січня 2019 року №826/7703/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд Контакт" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд) , надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд Контакт", (далі - позивач, ТОВ "Буд Контакт") , до Головного управління ДФС у м. Києві, (далі - відповідач, ГУ ДФС у м. Києві) , про визнання протиправним та скасування наказу відповідача "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Буд Контакт" (код 38077724)" від 03 травня 2018 року №7855, (далі - оскаржуваний наказ) .

Ухвалою суду від 01 червня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/7703/18, (далі - справа) , яку вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що оскаржуваний наказ прийнято з порушенням вимог законодавства, а тому він є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідач позовні вимоги не визнав, просив у задоволенні позову відмовити повністю, оскільки оскаржуваний наказ прийнятий ним на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність та достатність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

На адресу ТОВ "Буд Контакт" відповідачем направлено запит від 21.03.2018 року №11648/10/26-15-14-04-05 про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень), (далі - запит від 21.03.2018 р.) , в якому, зокрема, відповідач просив надати засвідчені копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ "Салтор Лімітед" за період з 01.01.2017 р. по 31.01.2017 р., із ТОВ "Зімінік" за період з 01.07.2016 р. по 30.09.2016 р., а також щодо використання у власній господарській діяльності вищезазначених послуг та ТМЦ, придбання яких документально оформлено у відносинах із зазначеним платником податків. Зокрема, але не вичерпно: договори, згідно яких було придбано ТМЦ та послуги (у разі укладання правочину в усній формі надати письмові пояснення); рахунки-фактури; акти виконаних робіт, які підтверджують факт придбання послуг; видаткові накладні, які підтверджують факт придбання ТМЦ; товарно-транспортні накладні, які підтверджують поставку ТМЦ; платіжні доручення, що підтверджують факт оплати отриманих ТМЦ та послуг; оборотно-сальдові відомості по рахунках: 10, 28. 311, 361, 371, 631, 681, 90, 91, 92,93; відомості щодо формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування по взаємовідносинах із ТОВ "Салтор Лімітед" та ТОВ "Зімінік" (регістри витрат за періоди в яких були відображені взаємовідносини із зазначеними контрагентами); інші документи, які не ввійшли до зазначеного переліку, але безпосередньо пов'язані із здійсненням фінансово-господарських операцій із ТОВ "Салтор Лімітед" та ТОВ "Зімінік"; надати письмові пояснення, якщо дані послуги придбавалась у ТОВ "Салтор Лімітед" та ТОВ "Зімінік" з метою використання у власній господарській діяльності.

За результатами розгляду вказаного вище запиту від 21.03.2018 р. позивач листом від 05.04.2018 р. відмовив відповідачу у наданні запитуваної інформації (документів), оскільки запит від 21.03.2018 р. складено з порушенням вимог п. 73.3 ст. 73 та пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, (далі - ПК України) .

03 травня 2018 року відповідачем відповідно до пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПК України, у зв'язку з відмовою в наданні пояснення та документального підтвердження на письмовий запит від 21.03.2018 р., прийнято оскаржуваний наказ про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Буд Контакт" з питань дотримання вимог податкового законодавства під час здійснення фінансово-господарських взаємовідносин з ТОВ "Зімінік" за липень - вересень 2016 року, та з ТОВ "Салтор Лімітед" за січень 2017 року, тривалістю 5 робочих днів, з 10.05.2018 р. по дату завершення перевірки.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до пп. 21.1.1 - пп. 21.1.5 п. 21.1 ст. 21 ПК України, посадові та службові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій; коректно та уважно ставитися до платників податків, їх представників та інших учасників відносин, що виникають під час реалізації норм цього Кодексу та інших законів, не принижувати їх честі та гідності.

Згідно з пп. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, пп. 78.1.4 п. 78.1, абз. 1 п. 78.4 ст. 78 ПК України, документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об'єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Згідно з п.п. 73.1 та 73.3 ст. 73 ПК України, інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається контролюючим органам періодично або на окремий письмовий запит контролюючого органу у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.

Контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити:

1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує;

2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати;

3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення відповідності умов контрольованої операції принципу "витягнутої руки" під час здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу та/або для визначення рівня звичайних цін у випадках, визначених цим Кодексом;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків: податкової накладної покупцю або про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов'язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування; акцизної накладної покупцю або про порушення порядку заповнення та/або порядку реєстрації акцизної накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається належним чином врученим, якщо його надіслано у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження (крім проведення зустрічної звірки) протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом).

У разі проведення зустрічної звірки платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену в запиті контролюючого органу, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. Документальне підтвердження цієї інформації на вимогу контролюючого органу може бути надано в електронному або паперовому вигляді на вибір платника податків.

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п'ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Дослідивши наявну в матеріалах справи копію запиту від 21.03.2018 р. судом встановлено, що вказаний запит складений у відповідності до вимог ПК України.

При цьому, суд не погоджується із твердженнями позивача відносно того, що запит від 21.03.2018 р. не містив жодної інформації та доказів, які б підтверджували наявність підстав для його надіслання, тобто був оформлений з порушенням законодавчо встановленого порядку, виходячи з наступного.

Так, у запиті від 21.03.2018 р. зазначено, зокрема, "Головне управління ДФС у м. Києві виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ "Буд Контакт" (код 38077724) даних податкового кредиту у сумі 48633 грн. по взаємовідносинах ТОВ "Зімінік" (код 40374597), що міститься у податковій декларації з ПДВ за липень 2016 року, у сумі 103203 грн., що міститься у податковій декларації з ПДВ за серпень 2016 року, у сумі 93372 грн., що міститься у податковій декларації з ПДВ за вересень 2016 року та по взаємовідносинах з ТОВ "Салтор Лімітед" (код 40932516) у сумі 112000 грн., що міститься у податковій декларації з ПДВ за січень 2017 року.

Про зазначене вказують результати аналізу показників, що містяться у податкових деклараціях з ПДВ, поданих платником податків за відповідні періоди та податкової Інформації, отриманої й опрацьованої відповідно до ст. 72, 73 і 74 Податкового кодексу України, що відповідно до п. 74.1 ст. 74 Податкового кодексу України використовується для виконання покладених на контролюючі органи завдань, а саме даних Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до яких з'ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки засновником, керівником та головним бухгалтером підприємств-контрагентів ОСОБА_1 надано пояснення про непричетність до ведення фінансово-господарської діяльності ТОВ "Салтор Лімітед" (код 40932516) та ТОВ "Зімінік" (код 40374597) наявність інших ознак фіктивності, визначених ст. 55' 1 Господарського кодексу України,

Також, аналізом інформаційних баз встановлено, що ТОВ "Зімінік", документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення, оскільки відсутнє реальне джерело походження (введення в обіг при первинному продажі) ідентифікованого товару (гіпохлорид натрію, модем, емаль, грунт, скло листове, асфальтобетонна суміш щільна гаряча, амортизатор, піввісь, рідина гальмівна, глушник, бітум нафтовий дорожній, фільтр), а відтак неможливий рух товару за ланцюгом всіх платників податків, які брали участь у здійсненні взаємопов'язаних нереальних господарських операцій

Аналізом інформаційних баз встановлено, відсутність у ТОВ "Салтор Лімітед" будь-яких основних фондів та виробничих потужностей. Номенклатура та обсяг наданих послуг свідчить про фізичну неможливість здійснення такого об'єму господарської діяльності без трудових ресурсів, зокрема, послуг з організації перевезень вантажів. Відповідні послуги із залучення стороннього трудового ресурсу та експлуатації основних засобів за даними ЄРПН не придбавалися.

Вказане свідчить про недотримання ТОВ "Буд Контакт" норм пп. "а" п. 198.1, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а також норм іншого податкового законодавства, зокрема Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.09.14 №996, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.01.16 за №159/28289 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 23.02.17 №276), та частини першої ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та пунктів 2.1 і 2.2 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 05.06.95 за №168/704.

У зв'язку з цим та керуючись пп. 16.1.5 і 16.1.7 п. 16.1 ст. 16, пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, пункту 1 та 3 абзацу третього пп. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.10 №1245, просимо протягом п'ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем, отримання цього запиту надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених вите фактів".

А тому, враховуючи вищезазначене, позивач безпідставно стверджував, що запит від 21.03.2018 р. не містить інформації та доказів, які б підтверджували наявність підстав для його надіслання.

Судом не встановлено, що запит від 21.03.2018 р. складений з порушенням вимог, визначених абз.абз. 1 - 5 п. 73.3 ст. 73 ПК України, а тому платник податків не звільняється від обов'язку надати відповідь на такий запит.

Враховуючи вищезазначене у сукупності, зокрема, звертаючи увагу на те, що відповідачем за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового законодавства, а також виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих позивачем, при цьому ТОВ "Буд Контакт" не надав пояснення та їх документальні підтвердження на запит від 21.03.2018 р., протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту, суд приходить до висновку, що оскаржуваний наказ прийнято відповідачем у відповідності до вимог ПК України.

Зважаючи на вище викладене, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для визнання протиправним та скасування оскаржуваного наказу.

Згідно з ч. 1 ст. 9, ст. 72, ч.ч. 1, 2, 5 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.

Як вже зазначалось вище, відповідачем у справі не надано суду жодних доказів, які б спростували доводи викладені позивачем у позовній заяві.

Таким чином, із системного аналізу вище викладених норм та з'ясованих судом обставин вбачається, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд Контакт" до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправним та скасування наказу є безпідставним, необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню повністю.

На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 72-77, 90, 139, 192, 241-246, 250, 255 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити повністю у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Буд Контакт" (місцезнаходження: 01042, м. Київ, вул. Чигоріна, 12, оф. 213; код ЄДРПОУ 38077724) до Головного управління ДФС у м. Києві (місцезнаходження: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19; код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправним та скасування наказу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Ю.Т. Шрамко

Дата ухвалення рішення31.01.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80721429
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/7703/18

Рішення від 31.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шрамко Ю.Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні