2-а-18/10/2270/02
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 лютого 2010 року Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:
головуючого – судді Боровицького О. А.
при секретарі Лоборчук Л. М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Фоззі-Т" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року .
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Фоззі-Т" звернулося в суд з позовом до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року . Позовні вимоги вмотивовані тим, що ДПІ у м. Хмельницькому на підставі висновків викладених в акті перевірки від 03.07.2009 року №6026/23-4/34669312 прийнято відносно ТОВ "Фоззі-Т" рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року . Позивач вважає, що висновки які викладені в акті перевірки та рішенні про застосування штрафних (фінансових) санкції є неправомірними, вказане рішення є протиправними і підлягає скасуванню, оскільки висновки відповідача суперечать вимогам Указу Президента України "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України ", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами".
На підставі вищенаведеного, позивач просить суд скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року .
Представник позивача в судовому засіданні позов підтримала та підтвердила обставини на які посилається позивач у позовній заяві, подала суду додаткові письмові пояснення, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, подали суду письмові заперечення, пояснили, що Працівниками ДПІ у м. Хмельницькому проведено планову виїзну перевірку суб'єкта господарювання з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007р. по 31.03.2009р. за результатами якої складено акт №6026/23-4/34669312 від 03.07.2009р. В акті перевірки в розділі 3.3.3 "Перевірка дотримання вимог Указу Президента України "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України" зазначено, що ТОВ "Фоззі-Т" порушено вимоги п.4 зазначеного Указу Президента України, а саме: підприємство несвоєчасно розраховувалось з товаровиробником, тобто з ТОВ „Заготівельник" (код ЄДРПОУ 21342147), який є постачальником сільгосппродукції. Представники відповідача вважають, що відповідачем правомірно та обґрунтовано зроблено висновок про порушення позивачем вимог п.4 зазначеного Указу Президента України та прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року ..
Суд, заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази вважає, що позов підлягає задоволенню у повному обсязі з наступних підстав.
На підставі направлень №001412 від 20.05.2009 року та № 001436 від 18.06.2009 року виданих ДПІ у м. Хмельницькому проведена виїзна планова перевірка ТОВ "Фоззі-Т" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007 року по 31.03.2009 року.
За результатами перевірки відповідачем складено акт від 03.06.2009 року №6026/23-4/32517700 , відповідно до висновків акту, перевіркою встановлено порушення п.4 Указу Президента України "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України".
На підставі акту перевірки відповідачем прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "Фоззі-Т" штрафних (фінансових) санкцій на суму 393111 грн .
Судом встановлено, що висновки відповідача про порушення позивачем вимог п.4 Указу Президента України "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України" ґрунтуються на встановленні фактів несвоєчасних розрахунків позивача з товаровиробником, тобто з ТОВ "Заготівельник" (код ЄДРПОУ 21342147), який є постачальником сільгосппродукції .
В акті перевірки від 03.06.2009 року №6026/23-4/32517700 вказане порушення описане у розділі 3.3.3 акту, у якому зазначено, що " Перевіркою встановлено, що на порушення ст. 4 Указу Президента "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві" від 16.03.1995р. №227/95 із змінами та доповненнями, ТОВ «Фоззі-Т» несвоєчасно розраховувалося з товаровиробниками, а саме з ТОВ "Заготівельник", (код ЄДРПОУ 21342147), який є постачальником сільгосппродукції. ТОВ "Фоззі-Т" укладено договори на поставку сільськогосподарської продукції з ТОВ "Заготівельник" від 07.11.2006р., а саме поставку м'яса. Відповідно до наданих до перевірки декларацій ТОВ "Заготівельник" про відповідність сирого м'яса і субпродуктів граничний термін реалізації продукції становить 3 доби. Розрахунки проводились з порушенням термінів, визначених вищевказаним Указом. Розрахунок несвоєчасно перерахованої виручки від реалізації сільськогосподарської продукції наведено в додатках №11-28 до акту перевірки."
Відповідно до ст. 4 Указу Президента "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві" підприємства оптової та роздрібної торгівлі незалежно від форм власності: перераховують інкасовану виручку від реалізації сільськогосподарської продукції та продовольства, придбаних у товаровиробників агропромислового комплексу України, за вирахуванням торгової націнки, не пізніше наступного дня після дня зарахування виручки на рахунки постачальників, після чого платежі здійснюються у встановленому порядку. У разі використання цих коштів підприємствами оптової та роздрібної торгівлі для іншої мети чи залишення їх на рахунку або проведення різного роду операцій щодо незарахування коштів на розрахункові рахунки товаровиробників агропромислового комплексу органами державної податкової служби у безспірному порядку стягується до місцевого бюджету штраф у розмірі 50 відсотків від сум, не перерахованих у встановлені строки зазначеним товаровиробникам; сплачують пеню у розмірі 1,5 відсотка від суми платежу на користь товаровиробника сільськогосподарської продукції та продовольства і 1,5 відсотка від суми платежу до місцевого бюджету за кожен банківський день прострочення платежу, якщо більший розмір пені не обумовлено угодою сторін, з дальшим спрямуванням нарахованих сум на підтримку товаровиробників сільськогосподарської продукції.
Отже, за змістом даної норми для настання такої відповідальності необхідні наступні умови: отримання с/г продукції від товаровиробника; реалізація с/г продукції; отримання коштів за цю продукцію (інкасована виручка); непроведення розрахунків з товаровиробниками пізніше ніж наступного дня після зарахування виручки на рахунки постачальників.
Виходячи з системного аналізу діючих нормативно-правових актів, суд вважає, що інкасована виручка - це готівкові кошти, які надійшли в касу підприємства та були здані до установи банку на розрахунковий рахунок підприємства, після чого повинні бути перераховані товаровиробникам агропромислового комплексу в установлені Указом строки.
Згідно відомостей викладених у акті перевірки, пояснень представників відповідача, відповідачем під час перевірки не з‘ясовувалось коли позивачем реалізована продукція отримана від ТОВ "Заготівельник", у які строки від дати реалізації продукції інкасована виручка та у які строки від дати інкасації вказаної виручки проведені розрахунки з ТОВ "Заготівельник", висновок про порушення позивачем вимог ст. 4 Указу Президента ґрунтується на припущені, що оскільки граничний термін реалізації сирого м‘яса та м‘ясопродуктів отриманих від ТОВ "Заготівельник" становить 3 доби, то позивач зобов‘язаний протягом 3 діб реалізувати вказану продукцію та згідно ст. 4 Указу Президента не пізніше ніж наступного дня після закінчення вказаного терміну провести розрахунки з ТОВ "Заготівельник". В акті перевірки також зазначено, що у вказаних правовідносинах між позивачем та ТОВ "Заготівельник" останній є постачальником сільгосппродукції.
Відповідно до Порядку оформлення результатів невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України № 327 від 10.08.2005 р., за результатами проведення невиїзних документальних, виїзних планових та позапланових перевірок фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання оформляється акт, а в разі відсутності порушень податкового, валютного та іншого законодавства - довідка. Акт - службовий документ, який стверджує факт проведення невиїзної документальної або виїзної планової чи позапланової перевірки фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єктами господарювання (п. 1.3 Порядку № 327).
Акт невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок повинен містити систематизований виклад виявлених у ході перевірки фактів порушень норм податкового, валютного та іншого законодавства (п. 1.5 Порядку № 327).
За результатами невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово-господарської діяльності суб'єкта господарювання, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства (п. 1.6 Порядку № 327).
Факти виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства викладаються в акті невиїзної документальної, виїзної планової чи позапланової перевірок чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи, які зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів (п. 1.7 Порядку № 327).
Не допускається відображення в акті перевірки необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень перевіряючими, які не мають підтверджених доказів, та різного роду висновків щодо дій посадових осіб суб'єкта господарювання.
Всупереч викладеному вище, висновки відповідача, викладені в акті перевірки 03.06.2009 року №6026/23-4/32517700 , ґрунтуються на припущеннях, містять відомості щодо виявлених порушень, факт існування яких не підтверджений належними засобами доказування, розрахунки сум пені виконані відповідачем не на підставі первинних документів та дослідженні термінів інкасації виручки за реалізовану продукцію, проведення розрахункових операцій між ТОВ "Заготівельник" та ТОВ "Фоззі-Т" а на підставі акту звірки взаємних розрахунків між ТОВ "Фоззі-Т" та ТОВ "Заготівельник" який сторонами вказаними сторонами не проводився та не складався, у якому відсутні відомості про те коли, ким та за яких обставин він складений.
Враховуючи вищенаведене суд приходить до переконання, що відповідачем протиправно зроблено висновок про порушення позивачем вимог ст. 4 Указу Президента "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві".
Відповідно до ввідної частини Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", цей Закон є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно п. 1.2-1.5 ст. 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання; пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання; штрафна санкція (штраф) - плата у фіксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податкового зобов'язання (без урахування пені та штрафних санкцій), яка справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним правил оподаткування, визначених відповідними законами.
Враховуючи вищенаведене суд приходить до переконання, що визначена Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" процедура погашення розповсюджується на зобов'язання саме з податків і зборів (обов'язкових платежів) та у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Оскільки судом не встановлено порушення позивачем вимог ст. 4 Указу Президента "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві" то суд вважає, що рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "Фоззі-Т" штрафних (фінансових) санкцій на суму 393111 грн. є протиправним та підлягає скасуванню.
Керуючись Законами України "Про державну податкову службу в Україні", "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", Указом Президента України "Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві" ст.ст. 7, 8, 9, 11, 71, 86, 99, 158, 159, 161, 162, 163, 167 КАС України суд,
ПОСТАНОВИВ:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю "Фоззі-Т" до Державної податкової інспекції у м. Хмельницькому Хмельницької області про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних (фінансових) санкції №0002392301/5353 від 14.07.2009 року про застосування до товариства з обмеженою відповідальністю "Фоззі-Т" штрафних (фінансових) санкцій на суму 393111 грн.
Постанову може бути оскаржено до апеляційного суду шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Постанову складено в повному обсязі 03 лютого 2010 року.
Суддя
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2010 |
Оприлюднено | 29.11.2010 |
Номер документу | 8073502 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Боровицький Олександр Андрійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні