Рішення
від 07.03.2019 по справі 280/5325/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07 березня 2019 року Справа № 280/5325/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом          Комунального закладу «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради (71140, Запорізька область, смт Андріївка, вул. Праці, 10)

до           Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166)

про           скасування рішення,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

14.12.2018 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Комунального закладу «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради (далі – позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі – відповідач), в якому позивач просить суд скасувати рішення відповідача від 17.10.2018 №0156485107 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а саме стягнення штрафу у розмірі 12140,53 грн. та пені у розмірі 4072,49 грн. з позивача.

Ухвалою суду від 18.12.2018 позовну заяву залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви строком 10 днів від дня одержання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху. В межах встановленого строку позивачем недоліки усунуто.

Ухвалою суду від 08.01.2019 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/5325/18 та призначено судове засідання на 06.02.2019.

Ухвалою суду від 06.02.2019, за клопотанням представника відповідача, відкладено розгляд справи до 28.02.2019.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що рішенням від 17.08.2018 №0156485107 позивачу нараховано пеню у розмірі 4072,49 грн. та штраф у розмірі 12140,53 грн. за несвоєчасну сплату єдиного внеску. Вказує, що єдиний внесок сплачено ним своєчасно, проте помилково здійснено перерахування на рахунок міського казначейства замість районного. Вважає, що штраф та пеню нараховано протиправно, оскільки кошти потрапили до Державного бюджету України, призначення платежу зазначено правильно, також позивачем самостійно вжито заходи щодо виправлення помилки. Просить задовольнити позовні вимоги.

Відповідач позов не визнав, надав відзив (вх. від 06.02.2019 №4807), в якому просить відмовити у задоволенні позовних вимог, оскільки протягом квітня-серпня 2018 року позивачем помилково сплачено єдиний внесок у розмірі 65766,51 грн. не на той рахунок. Також 20.09.2018 відбулися нарахування єдиного внеску у розмірі 12018,01 грн. за серпень 2018 року, проте у позивача наявна переплата лише у сумі 11417,01 грн., тому виникла недоїмка у розмірі 601,00 грн., яку сплачено ним лише 28.09.2018, а на суму недоїмки нараховано пеню та штрафні санкції.

За правилами, встановленими ч. 3 ст. 194 КАС України, справа розглядається в порядку письмового провадження, на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Суд, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність і взаємний зв'язок у сукупності

ВСТАНОВИВ:

Комунальний заклад «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради (код ЄДРПОУ 36717734) зареєстровано в якості юридичної особи.

Рішенням уповноваженої особи ГУ ДФС у Запорізькій області – начальника Бердянського управління про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 17.08.2018 №0156485107 позивачу нараховано штраф за період з 22.05.2018 по 28.09.2018 у розмірі 20% в сумі 12140,53 грн. та пеню у сумі 4072,49 грн. (0,1% від суми недоїмки).

Позивачем оскаржено вказане рішення до Державної фіскальної служби України, рішенням якої від 03.12.2018 №39113/6/99-99-11-05-02-25 у задоволенні скарги відмовлено.

Не погоджуючись з рішенням від 17.08.2018 №0156485107, Комунальний заклад «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради звернувся до суду з адміністративним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд керується наступними мотивами.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 № 2464-VI (далі по тексту – Закон № 2464-VI; тут та надалі – в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до підпункту 1 частини першої статті 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

З огляду на вищезазначене, Комунальний заклад «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради є страхувальником в розумінні Закону №2464 та платником єдиного внеску.

Згідно підпункту 1 частини другої статті 6 Закону № 2464-VI платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Абзацом першим частини восьмої статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Відповідно до абзацу першого частини шостої статті 9 Закону № 2464-VI для зарахування єдиного внеску в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та його територіальних органах відкриваються в установленому порядку небюджетні рахунки відповідному органу доходів і зборів. Зазначені рахунки відкриваються виключно для обслуговування коштів єдиного внеску.

Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку (частина сьома статті 9 Закону № 2464-VI).

За приписами пункту першого частини десятої статті 9 Закону № 2464-VI днем сплати єдиного внеску вважається: у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.

Частинами 11, 12 статті 9 Закону № 2464-VI передбачено, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Відповідно до підпункту 6 частини першої статті 1 Закону № 2464-VI недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Пунктом 6 частини першої статті 13 Закону № 2464-VI визначено, що органи доходів і зборів мають право застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом.

Згідно частини 10 статті 25 Закону № 2464-VI на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно (частина 13 статті 25 Закону № 2464-VI).

Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини одинадцятої статті 25 Закону № 2464-VI).

За правилами, встановленими абзацом першим частини чотирнадцятої статті 25 Закону № 2464-VI, про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Як встановлено з матеріалів справи, позивач наступними платіжними дорученнями здійснював перерахування єдиного внеску, із зазначенням призначення платежу «;2120 нар. єдин. соц. внесок на з/пл.», на розрахунковий рахунок 37195201010822, а саме: від 26.04.2018 №4 на суму 7423,77 грн.; від 14.05.2018 №7 на суму 6714.00 грн.; від 24.05.2018 №14 на суму 7063,05 грн.; від 30.05.2018 №1 на суму 1248,09 грн.; від 30.05.2018 №18 на суму 2243,84 грн.; від 04.06.2018 №21 на суму 2268,15 грн.; від 13.06.2018 №26 на суму 12975,62 грн.; від 19.06.2018 №5 на суму 427,90 грн.; від 21.06.2018 №30 на суму 406,82 грн.; від 05.07.2018 №34 на суму 8915,58 грн.; від 10.07.2018 336 на суму 1215,00 грн.; від 25.07.2018 №42 на суму 1319,87 грн.; від 30.07.2018 №43 на суму 72,00 грн.; від 09.08.2018 №47 на суму 10184,58 грн.; від 28.08.2018 №52 на суму 3288,24 грн.; від 12.09.2018 №58 на суму 5752,68 грн.

В подальшому, виявивши помилку у розрахунковому рахунку (рахунок 37195201010822 належить ДПІ 822, вірний рахунок – 37193201010802, належить ДПІ 802, у якій і перебуває на обліку позивач), Комунальний заклад «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради подав до Бердянської ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області заяву від 10.09.2018 №23, в якій просило перерахувати помилково сплачені кошти в сумі 65766,51 грн. на вірний рахунок.

З наведених вище законодавчих приписів можна дійти висновку, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Виконання такого обов'язку відбувається шляхом вчинення платником єдиного внеску дій, спрямованих на своєчасне перерахування єдиного внеску, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування. При цьому допущення платником під час перерахування єдиного внеску в строк, встановлений Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», помилки, яка полягає у перерахуванні єдиного внеску на відповідний рахунок одного органу доходів і зборів, відкритий в органі Державної казначейської служби України з відповідним призначенням, замість іншого відповідного рахунку, що належить органу доходів і зборів, в якому перебуває на обліку платник, у разі вжиття платником заходів для виправлення такої помилки, не є підставою для висновку про невиконання останнім обов'язку зі сплати єдиного внеску у встановлений зазначеним Законом строк. У такому разі у платника не виникає заборгованості з єдиного внеску і відсутні підстави для застосування до нього відповідальності, передбаченої у частині десятій та пункті 2 частини одинадцятої статті 25 зазначеного Закону.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постанові від 23.10.2018 по справі №822/3521/17.

Щодо посилань відповідача у відзиві на несвоєчасну сплату єдиного внеску за серпень 2018 року, нарахованого платником самостійно звітом від 11.09.2019 №44863599, слід зазначити наступне.

Як зазначає контролюючий орган, в інтегрованій картці платника була наявна переплата у сумі 11417,01 грн., а після нарахування єдиного внеску в сумі 12018,01 грн. за серпень 2018 року виникла недоїмка в сумі 601,00 грн. Дану недоїмку погашено із затримкою 8 календарних днів – 28.09.2018, внаслідок чого застосовано штрафну санкцію на суму 120,20 грн. та пеню – 4,81 грн.

Слід зазначити, що у відповідності до приписів ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Натомість, відповідачем на підтвердження правомірності нарахування штрафу та пені за серпень 2018 року не надано жодних доказів – ані звіту від 11.09.2019 №44863599, ані інтегрованої картки платника податків, а тому суд не приймає посилання податкового органу на порушення позивачем терміну сплати єдиного внеску за серпень 2018 року.

Враховуючи вищезазначене у сукупності, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування рішення від 17.10.2018 №0156485107 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, а саме стягнення штрафу у розмірі 12140,53 грн. та пені у розмірі 4072,49 грн., а тому позовні вимоги Комунального закладу «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1.          Адміністративний позов Комунального закладу «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради – задовольнити.

2.          Скасувати рішення ГУ ДФС у Запорізькій області від 17.10.2018 №0156485107 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

3.          Судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) гривні 00 копійок присудити на користь Комунального закладу «Андріївська дитяча музична школа» Бердянської районної ради (71140, Запорізька область, смт Андріївка, вул. Праці, 10; код ЄДРПОУ 36717734) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі виготовлено 07.03.2019.

Суддя                                                             Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.03.2019
Оприлюднено29.03.2019
Номер документу80755245
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/5325/18

Ухвала від 12.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Рішення від 07.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 18.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні