Справа № 420/6329/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представник позивача - не з'явився, представника відповідачів - ОСОБА_1 (за довіреностями), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС в Одеській області, в якому просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №860608/40352311 від 27.07.2018 року, №860607/40352311 від 27.07.2018 року та №627447/40352311 від 03.04.2018 року;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» №102 від 14.12.2017 року, №103 від 14.12.2017 року та №115 від 15.12.2017 року в ЄРПН датою їх отримання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до приписів п.201.10 ст.201 ПК України ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» було складено податкові накладні №102 від 14.12.2017 року, №103 від 14.12.2017 року та №115 від 15.12.2017 року, які була направлені в той же день для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказані податкові накладні були прийняті, але реєстрацію зупинено. Позивачем було отримано квитанції про зупинку реєстрації, в яких було вказано, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. Згідно інформації відповідача, було виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД 8538. На виконання п.п.201.16.2 п.201.16. ст.201 ПК України позивачем було направлено Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. Позивачем разом з поясненнями були надані копії наступних документів, а саме: 1) щодо податкової накладної №102: податкову накладну №102; виписку по рахунку позивача за 14.12.2017 року (перша подія - оплата); видаткову накладну №РН-0001423 від 14.12.2018 року (підтверджує передачу товару позивачем контрагенту); додаток до критеріїв оцінки ступеня ризиків (Таблиця даних платників податків); податкову накладну №399 від 14.12.2017 року; витяг з єдиного реєстру податкових накладних року (підтверджує реєстрацію); платіжне доручення №1928 від 14.12.2017 року; видаткову накладну №8551 від 14.12.2017 року; копію договору оренди на складське приміщення №05/01/17 від 05.01.2017 року; копію договору найму (оренди) транспортного засобу; копії довідок Головного управління статистики; 2) щодо податкової накладної №103: податкову накладну №103 від 14.12.2017 року; рахунок-фактуру №СФ-0002051 від 11.12.2017 року; виписку по рахунку позивача за 14.12.2017 року; видаткову накладну №РН-0001473 від 20.12.2017 року; довіреність №355 від 19.12.2017 року; товарно-транспортну накладну № ТТН-000275 від 20.12.2017 року; платіжне доручення №2039 від 22.12.2017 року; видаткову накладну №3071 від 13.12.2017 року; платіжне доручення №1916від 13.12.2017 року; податкову накладну №139 від 13.12.2017 року; квитанцію від 22.12.2017 року; видаткову накладну №--00023354 від 13.12.2017 року; видаткову накладну №173 від 06.12.2017 року; витяг з електронного кабінету позивача; платіжне доручення №1846 від 05.12.2017 року; 3) щодо податкової накладної №115: податкову накладну №115 від 15.12.2017 року; квитанцію; видаткову накладну №РН-0001428 від 15.12.2017 року; довіреність № 496; рахунок-фактуру №СФ-0002007 від 06.12.2017 року; виписку по рахунку позивача за 15.12.2017 року; договір поставки №ІС-03/07-03 від 03.07.2017 року; податкову накладну №553 від 06.12.2017 року; видаткову накладну №28131 від 06.12.2017 року; платіжне доручення №89 від 12.01.2018 року; додаток №1.
Позивач вважав, що ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» було надано необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по вказаним податковим накладним, зокрема, відображають, як позивач збув придбаний товар. Проте, податкова взагалі не проаналізувала надані документи та не врахувала багатьох факторів, зокрема, ДФС не взято до уваги специфіку діяльності позивача.
Позивач може здійснювати виробництво електромонтажних та інших пристроїв, а також придбання пристроїв для подальшої реалізації різним контрагентам по мірі надходження заявок на поставку від них. З моменту виробництва товару до моменту їх реалізації товар розміщується на орендованих складських приміщеннях.
Позивач зазначив, що відповідачем було прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №860608/40352311 від 27.07.2018 року, №860607/40352311 від 27.07.2018 року та №627447/40352311 від 03.04.2018 року. Вказаними рішеннями ДФС було відмовлено у реєстрації вказаних податкових накладних на підставі того, що позивачем були не надані копії документів, а саме: не надано розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків , договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податків для здійснення операції, первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки.
Позивач не погодився з вказаними рішеннями та подав у встановленому чинним законодавством України скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та додав всі раніше зазначені документи. Проте, позивачем було отримано рішення комісії з питань розгляду скарги по податковим накладним №102, №103 та №115, відповідно до яких було залишено скаргу без задоволення та рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Позивач вважає такі дії відповідача неправомірними та такими, що суперечать чинним нормам законодавства України, а зазначені в рішенні підстави не відповідають дійсності.
Ухвалою від 26.12.2018 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 23 січня 2019 року об 11:00 год.
У підготовчому засіданні 23.01.2019 року оголошено перерву до 13.02.2019 року до 12:00 год. з метою дотримання процесуальних прав позивача на подання відзиву на позов.
Протокольною ухвалою від 13.02.2019 року залучено до участі у справі в якості другого відповідача ОСОБА_3 управління ДФС в Одеській області та у зв'язку з залученням другого відповідача розгляд справи розпочато спочатку зі стадії відкриття провадження у справі з призначенням підготовчого засідання на 26.02.2019 року на 10:00 год.
Ухвалою від 26.02.2019 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 18 березня 2019 року о 10 год. 00 хв.
У судове засідання, призначене на 18 березня 2019 року о 10 год. 00 хв., з'явився представник відповідачів.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений у встановленому законом порядку, про причини неявки суд не повідомив. Тому суд ухвалив розглядати справу за відсутності представника позивача на підставі п.1 ч.3 ст.205 КАС України.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позові.
Представник відповідачів проти задоволення позову заперечував та вважав його необґрунтованим. У відзиві на позов представник відповідачів зазначив, що ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» направлено на реєстрацію до Єдиного державного реєстру податкових накладних податкові накладні №102 від 14.12.2017 року; №103 від 14.12.2017 року; №115 від 15.12.2017 року. За отриманими квитанціями з єдиного вікна приймання звітності ДФС України підприємству було повідомлено, що реєстрація відповідної податкової накладної зупинена. Даною квитанцією запропоновано платнику надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової.
Представник відповідачів вказав, що позивач направив засобами електронного зв'язку повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим податковим накладним. Однак, за рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - платнику відмовлено в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
В оскаржуваному рішенні було зазначено, які саме документи не було надано ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» разом із повідомленням, а саме: за податковою накладною №102 від 14.12.2017 року: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; за податковою накладною №103 від 14.12.2017 року: договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; за податковою накладною №115 від 15.12.2017 року: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Представник відповідачів вважав, що з огляду на ненадання ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» разом із повідомленнями всіх необхідних документів, ГУ ДФС України в Одеській області було обґрунтовано винесено оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних із посиланням на підставу - ненадання платником податку всіх необхідних копій документів.
Заслухавши вступне слово представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що TOB СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ на підставі рахунку-фактури №СФ-0002067 від 13.12.2017 року, 14.12.2017 згідно видаткової накладної №РН-0001423 здійснило перерахування коштів на банківський рахунок ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» у сумі 164327,21 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 27387,87 грн. (а.с. 23, 27).
14.12.2017 року позивач склав податкову накладну №102 на поставку TOB СПЕЦ-КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ товарів, а саме: шаф, патч-пенелей, модулей KeyStone RJ45 UTP на загальну суму 164327,21 грн., у тому числі ПДВ 27387,87 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 18-19).
28.12.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.16.26 надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №102 від 14.12.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 20).
Як підставу зупинення реєстрації ПН №102 від 14.12.2017 року зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 85.38. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів .
20.07.2018 року ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» на адресу ДФС України сформовано та направлено в електронному вигляді повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями, стосовно податкової накладної від 14.12.2017 року №102 (а.с. 24).
Також судом встановлено, що разом із вказаним повідомленням було надано копії документів, а саме: податкову накладну №102; виписку по рахунку позивача за 14.12.2017 року (перша подія - оплата); видаткову накладну №РН-0001423 від 14.12.2018 року (підтверджує передачу товару позивачем контрагенту); додаток до критеріїв оцінки ступеня ризиків (Таблиця даних платників податків); податкову накладну №399 від 14.12.2017 року; витяг з єдиного реєстру податкових накладних року (підтверджує реєстрацію); платіжне доручення №1928 від 14.12.2017 року; видаткову накладну №8551 від 14.12.2017 року; копію договору оренди на складське приміщення №05/01/17 від 05.01.2017 року; копію договору найму (оренди) транспортного засобу; копії довідок Головного управління статистики.
27.07.2018 року комісією ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №860608/40352311 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с. 21-22).
Не погоджуючись із рішенням №860608/40352311 від 27.07.2018 року, 01.08.2018 року ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» звернулось до Державної фіскальної служби України із скаргою на вказане рішення (а.с. 25).
Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 10.08.2018 року №23868/40352311/2 скаргу ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» залишено без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 26).
Судом встановлено, що TOB ЛИК ПЛЮС на підставі рахунку-фактури №СФ-0002051 від 11.12.2017 року, 14.12.2017 здійснило перерахування коштів на банківський рахунок ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» у сумі 10672,10 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 1778,68 грн. (а.с. 40-41).
14.12.2017 року позивач склав податкову накладну №103 на поставку TOB ЛИК ПЛЮС товарів, а саме: ВВГнг, кабелів, хомутів кабельних, трубок термоусаджувальних на клею на загальну суму 10672,10 грн., у тому числі ПДВ 1778,68 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 34-35).
28.12.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.16.26 надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №103 від 14.12.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 20).
Як підставу зупинення реєстрації ПН №103 від 14.12.2017 року зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 39.17, 39.26. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів .
20.07.2018 року ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» на адресу ДФС України сформовано та направлено в електронному вигляді повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями, стосовно податкової накладної від 14.12.2017 року №103 (а.с. 37).
Також судом встановлено, що разом із вказаним повідомленням було надано копії документів, а саме: податкову накладну №103 від 14.12.2017 року; рахунок-фактуру №СФ-0002051 від 11.12.2017 року; виписку по рахунку позивача за 14.12.2017 року; видаткову накладну №РН-0001473 від 20.12.2017 року; довіреність №355 від 19.12.2017 року; товарно-транспортну накладну № ТТН-000275 від 20.12.2017 року; платіжне доручення №2039 від 22.12.2017 року; видаткову накладну №3071 від 13.12.2017 року; платіжне доручення №1916від 13.12.2017 року; податкову накладну №139 від 13.12.2017 року; квитанцію від 22.12.2017 року; видаткову накладну №--00023354 від 13.12.2017 року; видаткову накладну №173 від 06.12.2017 року; витяг з електронного кабінету позивача; платіжне доручення №1846 від 05.12.2017 року.
27.07.2018 року комісією ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №860607/40352311 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с. 38-39).
Не погоджуючись із рішенням №860607/40352311 від 27.07.2018 року, 01.08.2018 року ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» звернулось до Державної фіскальної служби України із скаргою на вказане рішення (а.с. 57).
Рішенням Комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 10.08.2018 року №23872/40352311/2 скаргу ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» залишено без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС в Одеській області - без змін (а.с. 58).
Судом встановлено, що 03 липня 2017 року між ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» (Постачальник) та ТОВ ЕЛЕВАТОР АГРО (Покупець) укладено договір поставки №03/07-03 (а.с. 68-69).
ТОВ ЕЛЕВАТОР АГРО на підставі рахунку-фактури №СФ-0002007 від 06.12.2017 року, 15.12.2017 здійснило перерахування коштів на банківський рахунок ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» у сумі 27144 грн., в т.ч. ПДВ 20% - 4527 грн. (а.с. 66, 67).
15.12.2017 року згідно видаткової накладної №РН-0001428 на підставі довіреності №496 від 15.12.2017 року позивач передав ТОВ ЕЛЕВАТОР АГРО товар за вказаним договором поставки (а.с. 64, 65).
15.12.2017 року позивач склав податкову накладну №115 на поставку ТОВ ЕЛЕВАТОР АГРО товарів, а саме: авт. вимикачів, незал. розц., шин. перемикачів, межпол. перегор., захисних кришок клемм на загальну суму 27144 грн., у тому числі ПДВ 4524 грн. та направив її для реєстрації у встановленому законодавством порядку (а.с. 59-60).
28.12.2017 року на адресу позивача з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДФС України, версія 2.2.16.26 надійшла Квитанція про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН, згідно з якою податкова накладна №115 від 15.12.2017 року доставлена до ДФС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена (а.с. 61).
Як підставу зупинення реєстрації ПН №115 від 15.12.2017 року зазначено: Відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПК/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 39.26, 85.38. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів .
27.03.2018 року ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» на адресу ДФС України сформовано та направлено в електронному вигляді повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено з письмовими поясненнями, стосовно податкової накладної від 15.12.2017 року №1115 (а.с. 135).
Також судом встановлено, що разом із вказаним повідомленням було надано копії документів, а саме: податкову накладну №115 від 15.12.2017 року; квитанцію; видаткову накладну №РН-0001428 від 15.12.2017 року; довіреність № 496; рахунок-фактуру №СФ-0002007 від 06.12.2017 року; виписку по рахунку позивача за 15.12.2017 року; договір поставки №ІС-03/07-03 від 03.07.2017 року; податкову накладну №553 від 06.12.2017 року; видаткову накладну №28131 від 06.12.2017 року; платіжне доручення №89 від 12.01.2018 року; додаток №1.
03.04.2018 року комісією ГУ ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №627447/40352311 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (а.с. 62-63).
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до положень п.185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об'єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об'єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.
Приписами п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб'єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Згідно з положеннями п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду.
Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з п.74.2. статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 Податкового кодексу України).
Відповідно до п.2 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних» №1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.5 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Приписами п.п. 12 , 13, 14, 17 Порядку №1246 передбачено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Зазначеним нормам Порядку №1246 кореспондують приписи п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Згідно з п.п. 1, 2, 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджені Наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 року №567, оцінка ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр) здійснюється ДФС шляхом проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування цим Критеріям (далі - Моніторинг).
Моніторинг здійснюється ДФС на підставі аналізу даних звітних показників платника податку, наявної податкової інформації, а також інформації, поданої платником податку за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, якщо така інформація врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія ДФС).
Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Згідно з п.1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд зазначає, що в квитанціях від 28.12.2017 року зазначено, що податкові накладні №102 від 14.12.2017 року, №103 від 14.12.2017 року та №115 від 15.12.2017 року відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД.
Проте, як зазначено вище судом, п.6 Критеріїв містить два підпункти критеріїв оцінки ступеня ризиків податкових накладних, тоді як в квитанціях не визначено конкретного підпункту п.6 Критеріїв, якому відповідають податкові накладні №102, №103 та №115, що є, на думку суду, підставою вважати зазначені квитанції такими, що складені із порушенням норм законодавства.
Також суд зазначає про те, що в залежності від того, якому саме критерію оцінки ступеня ризику визначеному у пп.1 чи пп.2 п.6 Критеріїв, відповідає податкова накладна, суб'єкт підприємництва має надати певний вичерпний перелік документів. Такі переліки визначені законодавцем окремо для податкових накладних, що відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, передбаченим пп.1 та пп.2 п.6 Критеріїв.
Згідно з п.п. 18, 19, 20, 21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117, що набрала чинності з 22.03.2018 року, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Відповідно до п.п.4 п.13 вказаного Порядку, у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно п.14 Порядку, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Також Постановою КМУ від 21 лютого 2018 року № 117 (Додаток №2 до постанови) було затверджено форму рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В даній формі рішення, в підставі відмови в реєстрації - «в зв'язку з наданням платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства» також міститься окреме поле з назвою «Додаткова інформація (зазначити конкретні документи)» .
Таким чином, з вищевикладеного вбачається, що якщо Комісією прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної з підстав надання платником податків копій документів, які складені з порушенням законодавства, Комісія в розділі «Додаткова інформація» зобов'язана зазначити конкретні документи, які складені з порушенням чинного законодавства.
Однак, Рішення №627447/40352311 від 03.04.2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №115 від 15.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, в порушення Постанови КМУ від 21 лютого 2018 року №117 не містить конкретного переліку документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд зазначає, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
У рішеннях № 860608/40352311 від 27.07.2018 року, № 860607/40352311 від 27.07.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, як підставу для прийняття рішення вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у т.ч. рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (документи, які не надано підкреслити).
У свою чергу зі змісту вказаних рішень не вбачається, які саме документи, передбачені пп.4 п.13 Порядку № 117 не було надано позивачем, оскільки жодного з перелічених документів не підкреслено.
При цьому, у самій формі рішень зазначається, що документи, які не надано, необхідно підкреслити.
Зазначене, на думку суду, є підставою вважати рішення такими, що прийняті з порушенням норм законодавства.
Вищенаведена підстава для прийняття оскаржуваних рішень № 860608/40352311 від 27.07.2018 року, № 860607/40352311 від 27.07.2018 року (без зазначення того, які саме документи не було надано) є формальною, оскільки неможливо встановити, що конкретно не надав суб'єкт підприємницької діяльності, а відповідно неможливо встановити і конкретну підставу прийняття оскаржуваних рішень.
Крім того, суд вважає, що подані позивачем документи є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №102 від 14.12.2017 року та №103 від 14.12.2017 року, які складені ТОВ «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» .
Крім цього, суд зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення позивачем господарських операцій, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» підлягають повному задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, ч.1 ст.139, ст.ст. 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» - задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН № 860608/40352311 від 27.07.2018 року, № 860607/40352311 від 27.07.2018 року та № 627447/40352311 від 03.04.2018 року.
Зобов'язати ДФС України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» № 102 від 14.12.2017 року, № 103 від 14.12.2017 року та № 115 від 15.12.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх отримання.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (адреса: Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 39292197) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» (адреса: АДРЕСА_1, 65016, код ЄДРПОУ 40352311) судові витрати у розмірі 5286 грн. (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС в Одеській області (адреса: 65044, м. Одеса, вул. Семінарська, буд. 5, код ЄДРПОУ 39398646) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІНДАСТРІАЛ ОСОБА_2» (адреса: АДРЕСА_1, 65016, код ЄДРПОУ 40352311) судові витрати у розмірі 5286 грн. (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість гривень).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд з одночасним поданням копії апеляційної скарги до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 28 березня 2019 року.
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2019 |
Оприлюднено | 28.03.2019 |
Номер документу | 80755578 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні