ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 березня 2019 року № 826/11033/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Келеберди В.І., розглянувши у порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області
до Філії Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради Реєстраційний центр у місті Києві
третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю АП ГРЕЙ
про скасування запису про державну реєстрацію,
ВСТАНОВИВ:
Обставини справи.
Головне управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (далі - Позивач) звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва
(далі - Суд) з позовом до Філії Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради Реєстраційний центр у місті Києві (далі - Відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Товариство з обмеженою відповідальністю
АП ГРЕЙ та просить суд:
скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю АП ГРЕЙ від 02 січня 2018 року № 10701050008060587які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
В обґрунтування вимог позивач зазначив, що 02 січня 2018 року відповідачем на підставі неправдивих даних здійснено запис за № 10701050008060587 відповідно до якого внесено зміни до установчих документів, що стосуються місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю АП ГРЕЙ (далі - ТОВ АП ГРЕЙ ) за адресою: 77500, Івано-Франківська обл., Долинський р-н, м. Долина, вул. Торгова, буд. 108.
У зв'язку з тим, що за даною адресою ТОВ АП ГРЕЙ не знаходиться, позивач позбавлений можливості виконувати свої функції стосовно належного обліку та контрольно-перевірочної роботи зазначеного підприємства, а тому просить суд скасувати запис про державну реєстрацію змін до установчих документів, які стосуються місцезнаходження ТОВ АП ГРЕЙ .
Ухвалою суду від 18 липня 2018 року відкрито провадження у справі
№ 826/11033/18, з одноособовим розглядом справи у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), із залученням ТОВ АП ГРЕЙ до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Учасникам справи роз'яснено, що з урахуванням особливостей, визначених статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України, у даній справі заявами по суті справи є позов та відзив.
Водночас запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали надати відзив на позовну заяву чи заяви про визнання позову.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Неподання суб'єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Третій особі запропоновано подати до суду у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання позовної заяви з додатками та/або відзиву пояснення щодо таких.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем вимоги ухвали суду виконано не було, відзиву чи заперечень та будь-яких доказів на їх підтвердження до суду не надано.
Від третьої особи пояснень щодо позову до суду також не надійшло.
Дослідивши матеріали справи, Окружний адміністративний суд міста Києва, дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог виходячи з наступного.
Обставини встановлені судом.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 15 березня 2018 року
№ 1003740663, державним реєстратором Філії Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради Реєстраційний центр у місті Києві Лігуном О.І. 02 січня
2018 року проведено реєстраційну дію Державна реєстрація змін до установчих документів , запис № 10701050008060587, зміна місцезнаходження, зміна складу або інформації про засновників ТОВ АП ГРЕЙ , якою змінено місцезнаходження останнього за адресою: 77500, Івано-Франківська обл., Долинський р-н, м. Долина, вул. Торгова,
буд. 108 (а.с. 11-13).
З метою забезпечення заходів щодо обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням, підтвердження юридичної адреси ТОВ АП ГРЕЙ , працівниками Долинської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області 22 травня 2018 року здійснено перевірку, за результатами якої складено Акт про відсутність будинку (споруди, господарської одиниці) за номером 108 по вулиці Торговій у місті Долина Долинського району Івано-Франківської області (а.с. 9).
Також капітаном податкової міліції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області 23 травня 2018 року складено рапорт про відсутність будівлі за номером 108 по вулиці Торгова у місті Долина Долинського району Івано-Франківської області та зазначено, що вивісок (наклейок), рекламних щитів, банерів, інших розпізнавальних та інформаційно-довідкових вказівників, які б містили назву ТОВ
АП ГРЕЙ чи будь-які інші словосполучення зі словами вказаними у назві товариства, на житлових і нежитлових будинках та прилеглих до них територіях, розташованих по вулиці Торгова, не виявлено (а.с. 8).
Враховуючи відсутність юридичної особи за фактичною адресою, позивач позбавлений можливості здійснювати функції стосовно належного обліку зазначеного товариства, контрольно-перевірочні роботи, у зв'язку з чим, останній звернувся до суду із позовом про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд прийшов до наступних висновків.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України від Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (у редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин)
(далі - Закон).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону, державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Частиною другою статті 6 Закону передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Згідно з підпунктом 10 частини другої статті 9 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості, зокрема, про місцезнаходження юридичної особи.
Пунктом 1 частини четвертої статті 17 Закону встановлено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подається заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі.
Статтею 93 Цивільного кодексу України передбачено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відповідно до пункту 1 частини першої статті 25 Закону державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Зі змісту наведених норм вбачається, що державний реєстратор не наділений повноваженнями щодо перевірки фактичного місця знаходження юридичної особи за вказаною нею ж юридичною адресою.
Наведені обставини свідчать про відсутність порушень державного реєстратора при внесенні зміни до відомостей про місцезнаходження ТОВ АП ГРЕЙ .
Разом з тим, обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач вказує на те, що державний реєстратор вніс до Єдиного державного реєстру інформацію, яка не відповідає дійсності.
З метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов'язку платниками податків, відповідно до пункту 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Тобто, контролюючий орган наділений повноваженням на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Натомість звернення контролюючого органу до суду із позовом щодо скасування записів в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про внесення змін до відомостей про юридичну особу, не пов'язаних зі змінами в установчих документів, законодавством не передбачено.
Слід зазначити, що відповідно до частини другої статті 81 Цивільного кодексу України юридична особа приватного права створюється на підставі установчих документів відповідно до статті 87 цього Кодексу.
Положення статті 87 Цивільного кодексу України, які визначають порядок складання і затвердження установчих документів та положення статті 88 Цивільного кодексу України, які встановлюють вимоги до змісту установчих документів, не передбачають внесення до статуту суб'єкта господарювання відомостей про місцезнаходження цього суб'єкта.
Приписи статті 57 Господарського кодексу України також не містять вимог про включення до змісту установчих документів, якими в розумінні наведеної норми права є рішення про утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання, відомостей про місцезнаходження суб'єкта господарювання.
Як встановлено судом, державним реєстратором здійснено запис про внесення змін до відомостей про ТОВ АП ГРЕЙ , що пов'язані зі зміною його місцезнаходження, а не пов'язана із внесенням змін до установчих документів такої юридичної особи.
З огляду на це, встановлення факту внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язанні зі змінами до установчих документів, не може бути підставою для звернення контролюючого органу із позовом до суду про скасування державної реєстрації таких змін.
Із системного аналізу викладеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною першою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до частини другої статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання (частини перша та друга статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України).
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частин першої-четвертої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Беручи до уваги вищевикладене, виходячи з предмету позову та встановлених судом обставин під час розгляду справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні позовних вимог.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на те, що суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог, підстави для вирішення питання про відшкодування судових витрат також відсутні.
Керуючись статтями 9, 72, 73, 76, 77, 78, 139, 143, 162, 242-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -
ВИРІШИВ:
Відмовити у задоволенні позовних вимог Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (76000, м. Івано-Франківськ, вулиця Незалежності, будинок 20, ЄДРПОУ 39394463) до Філії Комунального підприємства Новоград-Волинської міської ради Реєстраційний центр у місті Києві (01001, м. Київ, вулиця Мала Житомирська, будинок 10, квартира (офіс) 1а, код ЄДРПОУ 41084679) про скасування запису про державну реєстрацію.
Підстави для відшкодування судових витрат відсутні.
Відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Підпунктом 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя В.І. Келеберда
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2019 |
Оприлюднено | 28.03.2019 |
Номер документу | 80756796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні