Рішення
від 27.03.2019 по справі 924/50/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" березня 2019 р. Справа № 924/50/19

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Виноградової В.В.,

за участю секретаря судового засідання Пасічник Б.О., розглянувши матеріали справи

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство Інсайт» , м. Харків

до товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 Трейд» , с. Богданівці Хмельницького району Хмельницької області

про стягнення 434782,29 грн.

за участю представників:

позивача: ОСОБА_2 - згідно з ордером від 19.02.2019 р. серії ХМ №023703

відповідача: не з'явився

Відповідно до ст. 240 ГПК України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

встановив: товариство з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство Інсайт» , м. Харків звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 Трейд» , с. Богданівці Хмельницького району Хмельницької області про стягнення 434782,29 грн., у тому числі: 2000,00 грн. основної суми заборгованості за договором на виконання проектних робіт №11/04-01 від 11.04.2016 р., 2075,67 грн. 3% річних компенсування за користування коштами, що були отримані відповідачем у розпорядження, внаслідок порушення ним грошового зобов'язання за договором №11/04-01, 9911,92 грн. інфляційних збитків внаслідок порушення відповідачем грошового зобов'язання за договором №11/04-01; 250699,16 грн. основної суми заборгованості за договором підряду №15-08/1/16 від 15.08.2016 р., 32398,09 грн. 3% річних компенсування за користування коштами, що були отримані відповідачем у розпорядження, внаслідок порушення ним грошового зобов'язання за договором №15-08/1/16, 137697,45 грн. інфляційних збитків внаслідок порушення відповідачем грошового зобов'язання за договором №15-08/1/16.

Ухвалою суду від 01.02.2019 р. позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено підготовче засідання на 19.02.2019 р.

Ухвалою суду від 19.02.2019 р. підготовче засідання у справі відкладено на 05.03.2019 р., ухвалою суду від 05.03.2019 р. підготовче засідання у справі відкладено на 14.03.2019 р.

Ухвалою суду від 14.03.2019 р. підготовче провадження у справі закрито; справу призначено до судового розгляду по суті у судовому засіданні на 27.03.2019 р.

В обґрунтування позову позивач зазначає, що відповідач прострочив оплату виконаних позивачем робіт згідно з договором на проектні роботи від 11.04.2016 р. №11/04-01 та договором підряду від 15.08.2016 р. №15-08/1/16. Правовою підставою позову зазначає положення ст. ст. 526, 530, 610, 612, 625, 875, 879, 887, 889 ЦК України, ст. ст. 179, 193 ГК України.

У додаткових поясненнях (від 14.03.2019 р.) зазначив про порядок нарахування заявленої до стягнення заборгованості.

Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, письмового відзиву на позов не надав, про причини неявки та неподання відзиву не повідомив, своїм процесуальним правом не скористався, хоча був належним чином повідомлений про судовий розгляд справи.

Відповідно до ч. 4 ст. 13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов'язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ч. 9 ст. 165, ч. 2 ст. 178 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Оскільки відповідач не скористався своїм правом на подання відзиву, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до приписів ч. 9 ст. 165 та ч. 2 ст. 178 ГПК України.

Розглядом матеріалів справи встановлено:

11.04.2016 р. між товариством з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Інсайт (підрядник) та товариством з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Трейд (замовник) укладено договір на проектні роботи №115/04-01 (далі - договір на проектні роботи), відповідно до п. 1.1 якого замовник доручає, а підрядник бере на себе зобов'язання виконати проектні роботи по об'єкту «Будівництво під'їзних шляхів ТОВ ОСОБА_1 Трейд по вул. Щорса, буд. 1/2 А, с. Богданівці Хмельницького району Хмельницької області , а замовник зобов'язується в термін і на умовах даного договору - прийняти і оплатити вищевказані роботи.

У п. 2.1 зазначеного договору сторони погодили, що вартість робіт за цим договором визначається протоколом узгодження договірної ціни, який є невід'ємною частиною цього договору (додаток №2). замовник для виконання робіт за цим договором перераховує підряднику аванс, на підставі виставлених рахунків, в наступному порядку: частина авансу: після підписання договору, до початку виконання робіт в розмірі 50000 грн. з урахуванням ПДВ 20%; частина авансу: протягом 15 днів з моменту підписання договору та отримання першої частини авансу в розмірі 50000,00 грн. з урахуванням ПДВ 20%.

Підрядник приступає до виконання робіт за договором в день отримання авансу та за умови надання повного комплексу вихідних даних (п. 2.2 договору на проектні роботи).

Згідно з п. 2.3 договору на проектні роботи остаточну оплату за виконану підрядником роботу за договором замовник здійснює на підставі рахунку підрядника протягом 10 днів з моменту підписання замовником акту прийому-передачі виконаних робіт, а так само акту прийому-передачі проектної документації.

Обсяг і зміст робіт, а також терміни виконання робіт можуть бути переглянуті сторонами в разі істотних змін обставин, що впливають на виконання сторонами своїх зобов'язань за цим договором (п. 2.6 договору на проектні роботи).

Відповідно до п. 3.1.1 договору на проектні роботи підрядник зобов'язується своєчасно і належним чином виконати прийняті на себе зобов'язання відповідно до умов договору, а відповідно до п. п. 3.2.2 - 3.2.4 договору - замовник зобов'язується прийняти виконану підрядником роботу; своєчасно проводити оплату згідно з п. 2.1-п. 2.3 цього договору; відшкодувати підряднику додаткові витрати, викликані зміною вихідних даних для виконання робіт внаслідок обставин, що не залежать від підрядника згідно п. 2.5 договору.

Виконання робіт за договором підтверджується підписанням сторонами акту прийому-передачі виконаних робіт (п. 4.3 договору на проектні роботи).

Право власності у замовника на документацію настає з моменту підписання сторонами актів прийому-передачі виконаних робіт (п. 4.5 договору на проектні роботи).

Згідно з п. 5.1 договору на проектні роботи сторони несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання своїх зобов'язань за цим договором відповідно до чинного законодавства України.

При затримці замовником платежів, передбачених в пунктах 2.2-2.3 цього договору підрядник має право вимагати від замовника сплати пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожен день прострочення (п. 5.3 договору на проектні роботи).

У п. 5.5 договору на проектні роботи зазначено, що застосування будь-якого заходу відповідальності, передбаченої договором, так само як і чинним законодавством України, що поширюється на відносини, що регулюються договором, має супроводжуватися направленням претензії (повідомлення) із зазначенням в ній характеру порушення і розрахунку суми збитку (неустойки, інших санкцій).

Цей договір вступає в силу з моменту його підписання обома сторонами і діє до 31.12.2016 р., але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором (п. 9.12 договору на проектні роботи).

До договору на проектні роботи сторонами складено протокол погодження договірної вартості (додатко №2), в якому підтвердили, що сторонами досягнута згода по розміру договірної ціни на виконання проектних робіт по об'єкту «Будівництво під'їзних шляхів. ТОВ ОСОБА_1 Трейд по вул. Щорса, буд. 1/2 А, с. Богданівці Хмельницького району Хмельницької області в сумі 192000,00 грн.

26.04.2016 р. до договору на проектні роботи №11/04-01 від 11.04.2016 р. сторонами укладено додаткову угоду №1, в якій погодили, що договірна сума на виконання додаткових робіт по інженерно-геодезичним вишукуванням в об'ємі 13,6792 га складає 52900,00 грн. (п. 1 угоди).

Згідно з п. 2 зазначеної угоди аванс на виконання робіт складає 50% від вартості робіт і становить 26450,00 грн. Остаточний розрахунок здійснюється протягом 15 днів з моменту підписання акту виконаних робіт замовником.

Зобов'язання замовника по оплаті вважаються виконаними з дати списання грошових коштів з поточного рахунку замовника. Замовник не відповідає за можливу затримку із зарахуванням обслуговуючим банком підрядника грошових коштів, переказаних замовником в якості опати, на поточний рахунок підрядника (п. 3 угоди).

Відповідно до п. п. 4, 5 додаткової угоди вона вступає в дію з моменту підписання її сторонами; у частині, що не суперечить даній додатковій угоді, сторони керуються договором №1/04-01 від 11.04.2016 р.

Сторонами підписано акт надання послуг від 22.12.2016 р. №345, відповідно до якого на підставі договору №11/04-01 від 11.04.2016 р. виконавцем бути виконані проектні роботи по об'єкту «Реконструкція під'їзних шляхів ТОВ ОСОБА_1 Трейд , примикаючих до ст. Богданівці Південно-Західної залізниці на загальну суму 192000,00 грн. В акті зазначено, що замовник претензій до об'єму, якості та строків виконання робіт (надання послуг) не має.

Також сторонами підписано акт від 22.12.2016 р. прийому-передачі робочого проекту по об'єкту: Реконструкція під'їзних шляхів ТОВ ОСОБА_1 Трейд , примикаючих до ст. Богданівці Південно-Західної залізниці згідно з договором №11/04-01 від 11.04.2016 р., та акт прийому-передачі додаткових екземплярів робочого проекту.

Відповідно до виписки по рахунку від 18.04.2016 р. відповідачем сплачено позивачу 50000,00 грн. авансового платежу за проектні роботи згідно з договором №11/04-01 від 11.04.2016 р., від 21.06.2016 р. - 140000,00 грн. - за проектні роботи згідно з договором.

Також згідно з випискою по рахунку від 25.05.2016 р. відповідачем сплачено позивачу 26450,00 грн. авансу за роботи по інженерно-геодезичним вишукуванням, від 15.08.2016 р. - 26450,00 грн. 2 частину оплати за геодезичні вишукування.

Крім того, 15.08.2016 р. між товариством з обмеженою відповідальністю ОСОБА_1 Трейд (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю Виробниче підприємство Інсайт (підрядник) укладено договір підряду №15-08/1/16 (далі - договір підряду), згідно з п. 1.1 якого у порядку та на умовах, визначених цим договором, підрядник зобов'язується за замовленням замовника на свій ризик виконати та здати йому в установлений цим договором строк будівельно-монтажні роботи по об'єкту Реконструкція під'їзних залізничних шляхів. ТОВ ОСОБА_1 Трейд , примикаючих до станції Богданівці Південно-Західної залізниці" згідно з кошторисною документацією (додаток №1), а замовник зобов'язується надати підряднику будівельний майданчик (фронт робіт), прийняти від підрядника закінчені роботи та оплатити їх, згідно з умовами даного договору.

Власником результату виконаних робіт (об'єкта будівництва) є замовник (п. 2 договору підряду).

Відповідно до п. 2.1 договору підряду підрядник розпочне виконання робіт протягом 3 календарних днів з дня виконання замовником зобов'язань щодо надання будівельного майданчика (фронту робіт), підписання договору, перерахування авансу і здійснюватиме виконання робіт, передбачених п. 1.1 та у Додатку №1 до даного договору протягом 45 календарних днів.

У п. 3.1 договору підряду сторони погодили, що договірна ціна (додаток №1) складає 3754111,20 грн. з ПДВ 20%.

Згідно з п. 3.2 договору підряду договірна ціна та локальні кошториси, вказуються в додатку №1, який є невід'ємною частиною даного договору. Договірна ціна може бути відкорегована під час виконання проектних робіт. При збільшенні за ініціативи замовника обсягів або видів робіт, зафіксованих у Додатку №1, укладається відповідна додаткова угода.

Розрахунки за даним договором замовник здійснює на підставі графіку фінансування робіт (додаток №2), який є невід'ємною частиною даного договору (п. 4.1 договору підряду).

За умовами п. 4.2 договору зобов'язання покупця по оплаті вважаються виконаними з дати списання грошових коштів з поточного рахунку покупця. Покупець не відповідає за можливу затримку із зарахуванням обслуговуючим банком постачальника грошових коштів, переказаних покупцем в якості оплати, на поточний рахунок постачальника.

Пунктом 5.1 договору підряду передбачено, що замовник має право, зокрема прийняти в установленому порядку роботи, виконані підрядником відповідно до умов цього договору, оглянути їх та в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно (не пізніше п'яти робочих днів) заявити про них підряднику.

Згідно з п. 5.4 договору підряду підрядник зобов'язаний, зокрема виконати з використанням власних ресурсів та ресурсів замовника, у встановлені строки роботи відповідно до цього договору, проектної та кошторисної документації до нього, Державних будівельних норм України.

Передача закінчених робіт (об'єкта будівництва) підрядником і приймання їх замовником оформлюється актом (п. 7.3 договору).

У п. 9.2 договору підряду сторони погодили, що у випадку безпідставної затримки платежів з боку замовника більше ніж 10 робочих днів останній сплачує підряднику штраф у розмірі розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожний день прострочення від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання.

Цей договір вважається укладеним і набирає чинності з моменту його підписання сторонами та скріплення печатками та діє до 31.03.2017 р. (п. 11.1 договору підряду).

Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, які мали місце під час дії цього договору та від виконання взятих на себе зобов'язань (п. 11.2 договору підряду).

Відповідно до договірної ціни №1 (реконструкції під'їзний залізничних шляхів, що здійснюється в 2016 році) сторони погодили, що договірна ціна становить 3754111,20 грн. (2964911,00 грн. - вартість будівельних робіт, 789200,20 грн. - вартість інших витрат).

Також сторонами до договору підряду складено додаток №2 - графік фінансування робіт Будівництво під'їзних шляхів. ТОВ ОСОБА_1 Трейд , по вул. Щорса, буд. 1/2 А, с. Богданівці, Хмельницький район Хмельницької області на загальну суму 375411,20 грн., а саме: до 26.08.2016 р. - 10% в сумі 375411,12 грн., до 16.09.2016 р. - 30% в сумі 1126233,36 грн., до 30.09.2016 р. - 40% в сумі 1501644,48 грн., протягом 1- днів з моменту підписання актів виконаних робіт та вводу в експлуатацію залізничної колії.

31.03.2017 р. до договору підряду №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. сторонами укладено додаткову угоду №1, відповідно до якої сторони домовились пролонгувати дію договору №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. строком до 31.10.2017 р. Також сторони узгодили, що додаткова угода вступає в дію з моменту підписання її сторонами.

Сторонами на виконання договору №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. підписано акти приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2: №1 від 23.12.2016 р. за грудень 2016 р. на суму 2294631,60 грн., №2 від 28.04.2017 р. за квітень 2017 р. на суму 292519,20 грн., №3 від 31.10.2017 р. за жовтень 2017 р. на суму 1108180,80 грн. та відповідні довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 за грудень 2016 р., квітень, жовтень 2017 р.

У матеріали справи надано копію акта від 07.12.2017 р. комісії по прийняттю на відповідність вимогам ПТЕ під'їзної колії ТОВ ОСОБА_1 Трейд після реконструкції.

Позивачем у матеріали справи надано копії виписок по рахунку, відповідно до яких відповідач сплатив позивачу 25.08.2016 р. 375411,12 грн. авансового платежу за ремонтні роботи під'їзної колії згідно з договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р., а також здійснив наступні оплати по договору №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. за будівництво під'їзних колій: 13.10.2016 р. - 200000,00 грн., 18.10.2016 р. - 200000,00 грн., 23.11.2016 р. - 150000,00 грн., 28.11.2016 р. - 300000,00 грн., 02.12.2016 р. - 100000,00 грн., 08.12.2016 р. - 100000,00 грн., 19.12.2016 р. - 200000,00 грн., 10.03.2017 р. - 669220,48 грн., 07.04.2017 р. - 100000,00 грн., 10.04.2017 р. - 100000,00 грн., 11.04.2017 р. - 100000,00 грн., 23.08.2017 р. 600000,00 грн., 02.10.2017 р. - 150000,00 грн., 05.04.2018 р. - 100000,00 грн.

Позивач звернувся до відповідача з листом (від 06.03.2018 р.), в якому просив погасити заборгованість, а саме: 2000,00 грн. за договором на проектні роботи №11/04-01 від 11.04.2016 р. та 350700,00 грн. за договором підряду №15-08/1/16 від 15.08.2016 р.

Також позивач надіслав відповідачу претензію (від 04.12.2018 р.), в якій зазначив про наявність заборгованості в розмірі 2000,00 грн. за договором на проектні роботи №11/04-01 від 11.04.2016 р. та в розмірі 250700,00 грн. за договором підряду №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. та просив її погасити.

Відповіді на вищенаведені лист та претензію позивач не отримав.

З огляду на те, що відповідач належним чином не виконав зобов'язань з оплати робіт згідно з договором на проектні роботи від 11.04.2016 р. №11/04-01 та договором підряду від 15.08.2016 р. №15-08/1/16, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача 434782,29 грн., у тому числі: 2000,00 грн. заборгованості, 2075,67 грн. 3% річних, 9911,92 грн. інфляційних збитків внаслідок порушення грошового зобов'язання за договором №11/04-01 від 11.04.2016 р.; 250699,16 грн. заборгованості, 32398,09 грн. 3% річних, 137697,45 грн. інфляційних збитків внаслідок порушення грошового зобов'язання за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р.

Аналізуючи подані докази, оцінюючи їх у сукупності, суд до уваги бере таке.

За приписами п. 5 ч. 2 ст. 16 Цивільного кодексу України одним із способів захисту порушеного права є примусове виконання обов'язку в натурі.

Дана норма кореспондується з положеннями статті 20 Господарського кодексу України, якою визначено способи захисту прав і законних інтересів суб'єктів господарювання та споживачів.

Відповідно до ч. 2 п. 1 ст. 175 Господарського кодексу України майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

Статтями 11 Цивільного кодексу України та 174 Господарського кодексу України унормовано, що господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Стаття 627 ЦК України закріплює свободу договору, тобто відповідно до ст. 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

З положень ст. 509 ЦК України та ст. 173 ГК України вбачається, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Статтею 837 ЦК України передбачено, що за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.

До окремих видів договорів підряду, встановлених параграфами 2-4 цієї глави, положення цього параграфа застосовуються, якщо інше не встановлено положеннями цього Кодексу про ці види договорів.

Відповідно до ст. 843 ЦК України у договорі підряду визначається ціна роботи або способи її визначення. Ціна роботи у договорі підряду включає відшкодування витрат підрядника та плату за виконану ним роботу.

Якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково. Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором (ст. 854 ЦК України).

З матеріалів справи слідує, що між сторонами 11.04.2016 р. укладено договір на проектні роботи №115/04-01, відповідно до якого відповідач доручає, а позивач бере на себе зобов'язання виконати проектні роботи по об'єкту «Будівництво під'їзних шляхів ТОВ «Лампка грейн трейд» по вул. Щорса, буд. 1/2 А, с. Богданівці Хмельницького району Хмельницької області» і відповідач зобов'язується в термін і на умовах даного договору - прийняти і оплатити вищевказані роботи.

Статтею 887 ЦК України передбачено, що за договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт підрядник зобов'язується розробити за завданням замовника проектну або іншу технічну документацію та (або) виконати пошукові роботи, а замовник зобов'язується прийняти та оплатити їх. До договору підряду на проведення проектних і пошукових робіт застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

Замовник зобов'язаний, якщо інше не встановлено договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт: сплатити підрядникові встановлену ціну після завершення усіх робіт чи сплатити її частинами після завершення окремих етапів робіт або в іншому порядку, встановленому договором або законом; відшкодувати підрядникові додаткові витрати, пов'язані із зміною вихідних даних для проведення проектних та пошукових робіт внаслідок обставин, що не залежать від підрядника (п. п. 1, 5 ч. 1 ст. 889 ЦК України).

Як убачається з матеріалів справи, сторонами у протоколі погодження договірної вартості (додаток №2 до договору на проектні роботи) погоджено розмір договірної ціни на виконання проектних робіт в сумі 192000,00 грн.

Позивачем на виконання договору на проектні роботи виконано проектні роботи по об'єкту «Реконструкція під'їзних залізничних шляхів. ТОВ Лампка грейн трейд примикаючих до ст. Богданівці Південно-Західної залізниці на суму 192000,00 грн. та передано відповідачу робочий проект Реконструкція під'їзних залізничних колій ТОВ Лампка грейн трейд , що підтверджується відповідно актом надання послуг №345 та актом прийому-передачі робочого проекту по об'єкту від 22.12.2016 р.

Відповідачем лише частково здійснено оплату в сумі 190000,00 грн., що відображено у виписках по рахунку позивача за 18.04.2016 р. (50000,00 грн.), за 21.06.2017 р. (140000,00 грн.).

Решту коштів за виконані проектні роботи на суму 2000,00 грн. в порушення своїх зобов'язань відповідач у визначений строк не сплатив.

Приписами ст. 629 ЦК України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України та ст. ст. 525, 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов'язань або їх зміна не допускається.

Доказів, які б підтверджували оплату виконаних проектних робіт в сумі 2000,00 грн. суду не подано.

З огляду на вищезазначене, позовні вимоги про стягнення 2000,00 грн. заборгованості за договором на проектні роботи від 11.04.2016 р. №11/04-01 заявлені обґрунтовано та підлягають задоволенню.

Позивач також просить стягнути з відповідача 2075,67 грн. 3% річних і 9911,92 грн. інфляційних втрат за невиконання грошових зобов'язань за договором на проектні роботи від 11.04.2016 р. №11/04-01 згідно з поданими розрахунками.

Відповідно до ст. 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Перевіривши здійснені позивачем розрахунки 3% річних та інфляційних втрат, нараховані у зв'язку з неналежним виконанням відповідачем грошових зобов'язань за договором на проектні роботи від 11.04.2016 р. №11/04-01, суд доходить висновку, що останні здійснені в можливих межах, а тому заявлені правомірно і підлягають стягненню з відповідача.

Крім того, між сторонами було укладено договір підряду від 15.08.2016 р. №15-08/1/16, згідно з яким позивач зобов'язується за замовленням відповідача на свій ризик виконати та здати йому в установлений цим договором строк будівельно-монтажні роботи по об'єкту «Реконструкція під'їзних залізничних шляхів. ТОВ «Лампка грейн трейд» , примикаючих до станції Богданівці Південно-Західної залізниці" згідно з кошторисною документацією (додаток №1), а відповідач зобов'язується надати позивачу будівельний майданчик (фронт робіт), прийняти від позивача закінчені роботи та оплатити їх, згідно з умовами даного договору.

Як визначено ст. 875 ЦК України, за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.

Оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об'єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін (ч. 1 ст. 879 ЦК України).

У п. 4.1 договору підряду сторони погодили, що розрахунки за даним договором замовник здійснює на підставі графіку фінансування робіт (додаток №2), який є невід'ємною частиною даного договору та який наявний у матеріалах справи (підписаний сторонами та скріплений відтисками їхніх печаток).

Згідно з ч. 4 ст. 882 ЦК України передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. Аналогічні умови містяться і в п. 7.3 договору.

Сторонами на виконання договору №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. підписано акти приймання виконаних підрядних робіт форми КБ-2 на загальну суму 3695331,60 грн., а саме: №1 від 23.12.2016 р. за грудень 2016 р. на суму 2294631,60 грн., №2 від 28.04.2017 р. за квітень 2017 р. на суму 292519,20 грн., №3 від 31.10.2017 р. за жовтень 2017 р. на суму 1108180,80 грн. та відповідні довідки про вартість виконаних будівельних робіт та витрати форми КБ-3 за грудень 2016 р., квітень, жовтень 2017 р.

При цьому оплату за виконані згідно з вищенаведеними актами та довідками підрядні роботи за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. відповідач здійснив не в повному обсязі - на суму 3444631,60 грн., утворивши заборгованість в розмірі 250700,00 грн.

Доказів, які би підтверджували оплату виконаних підрядних робіт в сумі 250700,00 грн., суду не подано.

З огляду на зазначене, враховуючи, зокрема положення ст. 525, 526, 629 ЦК України, ст. 193 ГК України, позовні вимоги про стягнення 250699,16 грн. заборгованості за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. підлягають задоволенню як такі, що заявлені в можливих межах.

Крім того, позивач просить стягнути з відповідача 32398,09 грн. 3% річних і 137697,45 грн. інфляційних втрат за невиконання грошових зобов'язань за договором підряду №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. згідно з поданими розрахунками.

Здійснивши перевірку розрахунку нарахованих до стягнення 3% річних в сумі 32398,09 грн., суд зазначає, що останні проведені в можливих межах та підлягають задоволенню.

З приводу нарахування позивачем інфляційних втрат суд зазначає, що відповідні нарахування здійснені в тому числі за період, що становить менше одного місяця. У п. 3.2 постанови Пленуму Вищого господарського суду України №14 від 17.12.2013 р. "Про деякі питання практики застосування законодавства про відповідальність за порушення грошових зобов'язань" зазначено, що розмір боргу з урахуванням індексу інфляції визначається, виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений, помноженої на індекс інфляції, визначений Державною службою статистики України, за період прострочення починаючи з місяця, наступного за місяцем, у якому (яких) мала місце інфляція. При цьому в розрахунок мають включатися й періоди часу, в які індекс інфляції становив менше одиниці (тобто мала місце дефляція).

Судом враховується, що індекс інфляції - це показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купуються населенням для невиробничого споживання, і його найменший період визначення складає місяць.

З огляду на вищезазначене, беручи до уваги положення ст. 625 ЦК України, часткові періодичні оплати коштів відповідачем та заявлені позивачем періоди нарахування, суд вважає, що правомірним є нарахування відповідачу інфляційних втрат в розмірі 133799,90 грн. (на заборгованість в сумі 1777877,84 грн. станом на кінець листопада 2016 року - 32001,80 грн. за листопад 2016 р.; на заборгованість в сумі 1377877,84 грн. станом на кінець грудня 2016 року - 41749,68 грн. за грудень 2016 р., січень та лютий 2017 р.; на заборгованість в сумі 708656,52 грн. станом на кінець березня 2017 року - 12755,82 грн. за березень 2017 р.; на заборгованість в сумі 408656,52 грн. станом на кінець квітня 2017 р. - 16144,90 грн. за квітень-серпень 2017 р.; на заборгованість в сумі 350699,16 грн. станом на кінець грудня 2017 р. - 16046,06 грн. за грудень 2017 р. - березень 2018 р.; на заборгованість в сумі 250699,16 грн. станом на кінець квітня 2018 р. - 15101,64 грн. за квітень-грудень 2018 р.), а тому в частині стягнення 3897,55 грн. інфляційних нарахувань належить відмовити.

Відповідно до статті 73 Господарського процесуального кодексу України: доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно зі ст. 74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Відповідно до частини 1 статті 86 Господарського процесуального кодексу України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищезазначені обставини справи у їх сукупності, положення законодавства, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме: в частині стягнення 2000,00 грн. заборгованості, 2075,67 грн. 3% річних та 9911,92 грн. інфляційних втрат за договором №11/04-01 від 11.04.2016 р., а також 250699,16 грн. заборгованості, 32398,09 грн. 3% річних та 133799,90 грн. інфляційних втрат за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. В частині стягнення 3897,55 грн. інфляційних нарахувань за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р. належить відмовити.

Позивач у позові просив стягнути з відповідача судові витрати, надавши попередній (орієнтовний) розрахунок суми судових витрат із зазначенням у ньому 6521,73 грн. судового збору та 146,00 грн. адміністративного збору за два витяги з ЄДР щодо учасників справи.

Суд зазначає, що витрати зі сплати судового збору покладаються на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог відповідно до ст. 129 ГПК України у зв'язку із частковим задоволенням позову. Клопотання щодо стягнення інших судових витрат (146,00 грн. адміністративного збору за два витяги з ЄДР щодо учасників справи) суд залишає без задоволення з огляду на необґрунтованість необхідності в їх обов'язковому понесенні та відсутність доказів фактичного здійснення таких витрат.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 74, 86, 129, 233, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство Інсайт» , м. Харків до товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 Трейд» , с. Богданівці Хмельницького район Хмельницької області про стягнення 434782,29 грн., з яких 2000,00 грн. заборгованості, 2075,67 грн. 3% річних та 9911,92 грн. інфляційних втрат за договором №11/04-01 від 11.04.2016 р.; 250699,16 грн. заборгованості, 32398,09 грн. 3% річних та 137697,45 грн. інфляційних втрат за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р., задовольнити частково.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «ОСОБА_1 Трейд» , Хмельницька область, Хмельницький район, с. Богданівці, вул. Заводська, буд. 1/2 (код 39400932) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Виробниче підприємство Інсайт» , м. Харків, вул. Рилєєва, 60 (код 38494270) 2000,00 грн. (дві тисячі гривень 00 коп.) заборгованості, 2075,67 грн. (дві тисячі сімдесят п'ять гривень 67 коп.) 3% річних та 9911,92 грн. (дев'ять тисяч дев'ятсот одинадцять гривень 92 коп.) інфляційних втрат за договором №11/04-01 від 11.04.2016 р.; 250699,16 грн. (двісті п'ятдесят тисяч шістсот дев'яносто дев'ять гривень 16 коп.) заборгованості, 32398,09 грн. (тридцять дві тисячі триста дев'яносто вісім гривень 09 коп.) 3% річних та 133799,90 грн. (сто тридцять три тисячі сімсот дев'яносто дев'ять гривень 90 коп.) інфляційних втрат за договором №15-08/1/16 від 15.08.2016 р., 6463,27 грн. (шість тисяч чотириста шістдесят три гривні 27 коп.) витрат зі сплати судового збору.

Видати наказ.

У решті позову відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК, з урахуванням п. 17.5 Розділу ХІ "Перехідні положення" ГПК України.

Повне рішення складено 29.03.2019 р.

Суддя В.В. Виноградова

Віддрук. 3 прим.: 1 - до справи, 2 - позивачу (61093, м. Харків, вул. Рилєєва, 60), 3 - відповідачу (31346, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Богданівці, вул. Заводська, 1/2). Всім рек. з пов. про вруч.

Дата ухвалення рішення27.03.2019
Оприлюднено29.03.2019
Номер документу80786590
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/50/19

Рішення від 27.03.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 14.03.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 05.03.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 19.02.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 01.02.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

Ухвала від 18.01.2019

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Виноградова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні