ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 березня 2019 р. Справа№200/4611/19-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Тарасенка І.М., суддів: Бабаш Г.П., Кониченка О.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом офіційного спостерігача від Громадської організації КОМАНДА ЗЕ у територіальному виборчому окрузі № 60 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України на чергових виборах президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 про визнання протиправними дій Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 60,

В С Т А Н О В И В:

Офіційний спостерігач від Громадської організації КОМАНДА ЗЕ у територіальному виборчому окрузі № 60 ОСОБА_1 звернувся 29.03.2019 року о 22 год. 21 хв. до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України на чергових виборах президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 про визнання протиправними дій Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 60.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 25 березня 2019 року, ОСОБА_1 разом з ОСОБА_2, у визначеному законом порядку та строки, звернулись до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 з поданням про реєстрацію офіційних спостерігачів від 25.03.2019 року та долученими до неї додатками: копією постанови ЦВК про дозвіл мати офіційних спостерігачів на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року; заявами про згоду зазначених осіб бути офіційними спостерігачами від Громадської організації КОМАНДА ЗЕ та їх копіями паспортів, а також із наданням довіреності на ОСОБА_1 Проте в прийманні подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ГО КОМАНДА ЗЕ було відмовлено. Як підставу відмови в прийманні документів, зазначеною особою та членами Окружної виборчої комісії зазначено посилання на відсутність печатки на довіреності, виданої ОСОБА_1 ОСОБА_3 КОМАНДА ЗЕ .

Позивач вважає такі дії відповідача протиправними та такими, що грубо порушують Закон України Про вибори Президента України , просить визнати протиправними дії окружної виборчої комісії з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 (територіальний виборчий округ № 60) щодо відмови прийняти подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ від 25.03.2019 року від його уповноваженої особи - ОСОБА_1; зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 прийняти подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ у територіальному виборчому окрузі № 60 від 25.03.2019 року від уповноваженої особи ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ - ОСОБА_1, протягом одного дня з моменту набрання законної сили рішенням суду у цій справі, розглянути зазначене подання на засіданні та прийняти рішення про реєстрацію офіційних спостерігачів ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ згідно з наданим списком кандидатур; зобов'язати окружну виборчу комісію з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 подати суду звіт про виконання судового рішення протягом трьох днів з моменту законної сили рішенням суду у цій справі.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 30 березня 2019 року відкрито провадження у справі.

Представник позивача до судового засідання не з'явився, про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином, просив розглядати справу за його відсутністю.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився про місце, дату та час розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідач відзив на позовну заяву не подав, свого представника в судове засідання не направив.

Як визначено ст. 268 ч. 1-2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, визначених статтями 273-277, 280-283, 285-289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур'єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв'язку. Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду.

Про час та місце проведення судового засідання, у відповідності до вищенаведених вимог КАС України, відповідач повідомлений телефонограмою та ухвала про відкриття провадження у зазначеній справі опублікована на сайті Донецького окружного адміністративного суду в мережі Інтернет.

Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій (ст. 268 ч. 3 КАС України).

Стаття 273 ч. 11 КАС України визначає, що суд вирішує адміністративні справи, визначені цією статтею, у дводенний строк після надходження позовної заяви.

Враховуючи терміновість розгляду даної адміністративної справи, а також належне повідомлення відповідача про час та місце проведення судового засідання, колегія суддів не вбачає підстав для відкладення розгляду справи у зв'язку із неявкою представника відповідача та вирішує позов на підставі наявних у справі матеріалів.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, неявка у судове засідання будь - якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно ч. 9 ст. 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо не має перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, на підставі ст. 205 КАС України судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Верховна Рада України постановою від 26.11.2018 №2631-VIII Про призначення чергових виборів Президента України призначила чергові вибори Президента України на неділю, 31 березня 2019 року.

Центральна виборча комісія постановою від 27.12.2018 №253 Про початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року оголосила з 31 грудня 2018 року початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30 січня 2019 року № 153 ОСОБА_4 зареєстрований кандидатом на пост Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року.

Постановою Центральної виборчої комісії від 01 лютого 2019 року № 177 Про клопотання громадських організацій щодо надання дозволу мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року надано дозвіл мати офіційних спостерігачів під час чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року - ГРОМАДСЬКІЙ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ .

ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ КОМАНДА ЗЕ зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 28.01.2019 року за № 1 068 102 0000 054174, код ЄДРПОУ 42775977, юридична адреса: 03191, м. Київ, вул. Ю. Смолича, 6, Нежиле приміщення 1. Керівник - ОСОБА_5.

Постановою Центральної виборчої комісії від 19 лютого 2019 року № 335 ОСОБА_6 зареєстрований довіреною особою кандидата на пост Президента України ОСОБА_4 на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року в територіальному виборчому окрузі № 60.

07 березня 2019 року керівником ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ ОСОБА_5 було видано довіреність на ОСОБА_1, якою останнього було уповноважено представляти інтереси ГО КОМАНДА ЗЕ у відносинах з виборчими комісіями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, засобами масової інформації, об'єднаннями громадян, виборцями, в тому числі підписувати, подавати до окружних виборчих комісій на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від ГО КОМАНДЕ ЗЕ .

Згідно подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від 23 березня 2019 року від ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 60 запропоновано кандидатури спостерігачів від ГО КОМАНДА ЗЕ : ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12; ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_19, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_33, ОСОБА_34, ОСОБА_35, Аллахвердієва ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44 Іллівну.

Згідно подання про реєстрацію офіційних спостерігачів від 25 березня 2019 року від ГРОМАДСЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМАНДА ЗЕ до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 60 запропоновано кандидатури спостерігачів від ГО ЗЕ КОМАНДА : ОСОБА_45, ОСОБА_46, ОСОБА_47, ОСОБА_48, ОСОБА_49.

Відповідно до п. 12 Постанови окружної виборчої комісії з виборів Президента України в чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року Територіального виборчого округу № 60 № 33 від 25 березня 2019 року зареєстровані офіційні спостерігачі від ГО КОМАНДА ЗЕ та постановлено їм видати посвідчення за формою, встановленою ЦВК. Відповідно до додатку № 12 до вищевказаної постанови від ГО КОМАНДА ЗЕ у якості офіційних спостерігачів у територіальному виборчому окрузі № 60 зареєстровані наступні особи: ОСОБА_50, ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, ОСОБА_13, ОСОБА_14, ОСОБА_15, ОСОБА_16, ОСОБА_17, ОСОБА_18, ОСОБА_51, ОСОБА_20, ОСОБА_21, ОСОБА_22, ОСОБА_23, ОСОБА_24, ОСОБА_25, ОСОБА_26, ОСОБА_27, ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_28, ОСОБА_29, ОСОБА_30, ОСОБА_31, ОСОБА_32, ОСОБА_52, ОСОБА_35, Аллахвердієв ОСОБА_36, ОСОБА_37, ОСОБА_38, ОСОБА_39, ОСОБА_40, ОСОБА_41, ОСОБА_42, ОСОБА_43, ОСОБА_44.

В адміністративному позові позивач вказує на те, що 25 березня 2019 року приблизно о 20:30 год. ОСОБА_1 разом з ОСОБА_2 звернулись до окружної виборчої комісії з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 з поданням про реєстрацію офіційних спостерігачів від Громадської організації КОМАНДА ЗЕ від 25.03.2019 року, та долученими до неї додатками: копією постанови ЦВК про дозвіл мати офіційних спостерігачів на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року; заявами про згоду зазначених осіб бути офіційними спостерігачами від Громадської організації КОМАНДА ЗЕ та їх копіями паспортів, а також із наданням довіреності на ОСОБА_1

На підтвердження даного факту позивач посилається на відеозапис та складений акт від 25.03.2019 р.

Надаючи правову оцінку викладеним обставинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 11 Закону України Про вибори Президента України , Виборчий процес здійснюється на засадах:

1) законності та заборони незаконного втручання будь-кого у цей процес;

2) політичного плюралізму та багатопартійності;

3) публічності та відкритості виборчого процесу;

4) рівності всіх кандидатів на пост Президента України;

5) рівності прав партій - суб'єктів виборчого процесу;

6) свободи передвиборної агітації, рівних умов доступу кандидатів на пост Президента України до засобів масової інформації;

7) неупередженості органів виконавчої влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, підприємств, закладів, установ і організацій, їх керівників, інших посадових і службових осіб до кандидатів на пост Президента України, партій.

Відповідно до ч. 5 ст. 69 Закону України Про вибори Президента України , про реєстрацію офіційного спостерігача від партії, яка висунула кандидата на пост Президента України, кандидата на пост Президента України, громадської організації рішення приймається окружною виборчою комісією за поданням уповноваженого на підставі довіреності від партії представника партії, довіреної особи кандидата на пост Президента України у відповідному окрузі або керівника відповідної громадської організації.

Реєстрацію офіційних спостерігачів у закордонному виборчому окрузі здійснює Центральна виборча комісія у порядку, встановленому цією статтею.

Відповідно до ч. 6 ст. 69 Закону, у поданні про реєстрацію офіційних спостерігачів зазначаються їх прізвища, імена, по батькові, громадянство, дата народження, місце проживання та адреса житла, місце роботи, посада (заняття), номери контактних телефонів. До подання додаються заяви про згоду цих осіб бути офіційними спостерігачами від відповідної партії, кандидата на пост Президента України чи громадської організації та ксерокопії першої та другої сторінок паспорта громадянина України або ксерокопія тимчасового посвідчення громадянина України (для осіб недавно прийнятих до громадянства України). До подання від громадської організації подається також копія рішення Центральної виборчої комісії про дозвіл мати офіційних спостерігачів під час виборів Президента України.

Відповідно до ч. 7 ст. 69 Закону, подання про реєстрацію офіційного спостерігача за підписом уповноваженого представника партії, довіреної особи кандидата на пост Президента України у відповідному виборчому окрузі, керівника відповідної громадської організації вноситься до відповідної окружної виборчої комісії не пізніш як за п'ять днів до дня виборів.

Підставою для відмови у реєстрації офіційного спостерігача може бути лише порушення вимог частин першої, другої, п'ятої та шостої цієї статті.

Згідно з частиною 8 статті 69 Закону України Про вибори Президента України , окружна виборча комісія здійснює реєстрацію офіційних спостерігачів у відповідному територіальному виборчому окрузі та видає їм посвідчення за формою, встановленою Центральною виборчою комісією, не пізніше наступного дня після внесення подання.

Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із частиною 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування (частина 1 статті 73 КАС України).

За приписами статті 75 Кодексу адміністративного судочинства України достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.

У відповідності до частини 1 статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності (частини 1, 3 статті 90 КАС України).

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 99 КАС України електронними доказами є інформація в електронній (цифровій) формі, що містить дані про обставини, що мають значення для справи, зокрема, електронні документи (текстові документи, графічні зображення, плани, фотографії, відео - та звукозаписи тощо), веб-сайти (сторінки), текстові, мультимедійні та голосові повідомлення, метадані, бази даних та інші дані в електронній формі. Такі дані можуть зберігатися, зокрема на портативних пристроях (картах пам'яті, мобільних телефонах тощо), серверах, системах резервного копіювання, інших місцях збереження даних в електронній формі (в тому числі в мережі Інтернет).

Електронні докази подаються в оригіналі або в електронній копії, засвідченій електронним цифровим підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України Про електронний цифровий підпис . Законом може бути визначено інший порядок засвідчення електронної копії електронного доказу.

Таким чином, поданий позивачем відеодоказ не відповідає приписам ч. 2 ст. 99 КАС України, оскільки не є оригіналом, а його копія не засвідчена електронним підписом.

Враховуючи наведені приписи чинного процесуального законодавства, суд критично ставиться до наданого позивачем відеозапису, у якості доказу порушення відповідачем виборчого законодавства, оскільки останній взагалі не свідчить про дату, час та місце події, а також суб'єктний склад осіб, присутніх на даному відеозаписі. Більш того, на відеозапису відсутні обставини, які зафіксовані у акті від 25.03.2019 року щодо відмови у реєстрації подання офіційних спостерігачів від Громадської організації Команда Зе .

Також суд вважає необхідним звернути увагу на те, що позивачем не встановлено навіть осіб, які є на відеозапису, що фактично позбавляє можливості перевірити викладені у позові обставини.

Крім того, до матеріалів адміністративного позову додано акт від 25.03.2019 року складений о 23 год. 30 хв. в якому, зокрема, зазначено що фото та відеофіксація не проводилась, що свідчить про не проведення відеозапису відповідних подій.

З урахуванням викладеного, в сукупності наданих доказів та встановлених обставин суд дійшов висновку про те, що позивачем не надано належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів про порушення його прав з боку відповідача у спірних правовідносинах, а тому позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.

Згідно зі ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру фізичною особою передбачено сплату судового збору за ставкою, що становить 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (768,40 грн.).

Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, колегія суддів відповідно до приписів статті 139 КАС України дійшла висновку про необхідність стягнення судового збору в сумі 768,40 грн., з позивача.

Керуючись ст. ст. 9, 12, 19, 72, 73, 75, 77, 90, 139, 205, 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову офіційного спостерігача від Громадської організації КОМАНДА ЗЕ у територіальному виборчому окрузі № 60 ОСОБА_1 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України на чергових виборах президента України 31 березня 2019 року територіального виборчого округу № 60 про визнання протиправними дій Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 60 - відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 (місцезнаходження: 85700, Донецька область, Волноваський район, м. Волноваха, вул. Центральна, 159/22, РНОКПП НОМЕР_1) на користь спеціального фонду Державного бюджету України (стягувач - Державна судова адміністрація України) за наступними реквізитами: рахунок - 31211256026001, код ЄДРПОУ - 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП) код банку 899998, отримувач - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код класифікації доходів бюджету 22030106, судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок.

Повний текст складений 30 березня 2019 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом двох днів з дня його проголошення.

Головуючий суддя Тарасенко І.М.

Судді Бабаш Г.П.

ОСОБА_53

Дата ухвалення рішення 30.03.2019
Зареєстровано 31.03.2019
Оприлюднено 01.04.2019

Судовий реєстр по справі 200/4611/19-а

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 01.04.2019 Перший апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 30.03.2019 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 30.03.2019 Донецький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Відстежувати судові рішення та засідання

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону