РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2019 року справа № 2340/4329/18
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаращенка В.В.,
за участю:
секретаря судового засідання Дорошенко Л.В.,
представників позивача: ОСОБА_1 - за ордером, ОСОБА_2 - за довіреністю,
представника відповідачів: ОСОБА_3 - за довіреностями,
розглянувши за правилами загального позовного провадження в місті Черкаси адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ТДС- ЦЕНТР до Головного управління ДФС у Черкаській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ТДС - ЦЕНТР звернулось до суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Черкаській області, Державної фіскальної служби України, в якій, з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Черкаській області №795603/41206353 від 14.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 02.11.2017 на продаж для ТОВ Скраглівське хлібозаготівельне підприємство дизельного палива на суму з ПДВ 490 281,12, грн.;
- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Черкаській області №8470118/41206353 від 19.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 06.11.2017 на продаж для ТОВ Привільнянське хлібозаготівельне підприємство котельного палива (не побутового) на суму з ПДВ 138 567,26 грн.;
- визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Черкаській області №736708/41206353 від 29.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 18.10.2017 на продаж для ТОВ Скала-Подільський Спецкар'єр дизельного палива на суму з ПДВ 323 043,84 грн.;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТДС-ЦЕНТР : №5 від 02.11.2017 на продаж для ТОВ Скраглівське хлібозаготівельне підприємство дизельного палива на суму з ПДВ 490 281,12, грн. за датою (операційним днем) направлення її як електронного документу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 30.11 2017 року;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТДС-ЦЕНТР №7 від 06.11.2017 року на продаж для ТОВ Привільнянське хлібозаготівельне підприємство котельного палива (не побутового) на суму з ПДВ 138 567,26 грн. за датою (операційним днем) направлення її як електронного документу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 23.11 2017 року;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ ТДС-ЦЕНТР №11 від 18.10.2017 на продаж для ТОВ Скала-Подільський Спецкар'єр дизельного палива на суму з ПДВ 323 043,84 грн. за датою (операційним днем) направлення її як електронного документу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних 06.11 2017 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ДФС України зупинила реєстрацію податкових накладних: №5 від 02.11.2017 на продаж для ТОВ Скраглівське хлібозаготівельне підприємство дизельного палива на суму з ПДВ 490 281,12 грн.; №7 від 06.11.2017 на продаж для ТОВ Привільнянське хлібозаготівельне підприємство котельного палива (не побутового) на суму з ПДВ 138 567,26 грн.; №11 від 18.10.2017 на продаж для ТОВ Скала-Подільський Спецкар'єр дизельного палива на суму з ПДВ 323 043,84 грн.
При цьому, у квитанціях зазначено, що для реєстрації необхідно надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567. Підставою для зупинення реєстрації зазначено, що ПН/КР відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 та за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД 2710.
Позивач стверджує, що на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України надав в електронному вигляді копії необхідних документів та пояснення щодо здійсненних господарських операцій, однак оскарженими рішеннями відповідач відмовив у реєстрації податкових накладних.
Позивач звернув увагу, що у спірних рішеннях не вказано, які саме документи складені із порушеннями та яких не вистачає.
Позивач вказує, що ним виконано вимоги необхідні вимоги для реєстрації податкових накладних та надано всі необхідні документи, відтак, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або є недостатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкових накладних, є протиправними та підлягають скасуванню.
В ході судового розгляду спору представники позивача позовні вимоги підтримували та просили їх задовольнити.
Представник відповідачів у відзиві на адміністративний позов та в судовому засіданні просила в його задоволенні відмовити повністю, посилаючись на те, що зупинення реєстрації податкових накладних здійснюється в автоматичному режимі, без втручання працівників ГУ ДФС у Черкаській області, шляхом перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних не створює для позивача жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжує для позивача обов'язкових юридичних наслідків. Натомість права позивача можуть бути порушені відповідачем внаслідок прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних.
Щодо реєстрації податкових накладних представник відповідача зазначила, що наданих позивачем документів недостатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Зокрема, не надано первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів /робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових Форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.
Представник відповідача стверджувала, що до повідомлення крім вищезазначених документів, які розглядались комісією ГУ ДФС у Черкаській області надані документи в форматі (pdf), проте під час відкриття таких документів встановлено, що сам документ відсутній.
Також представник відповідача звернула увагу, що підстав для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних немає, оскільки вирішення зазначеного питання віднесено до дискреційних повноважень відповідача.
Враховуючи вищевикладене, представник відповідача вважає, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних позивача прийняті правомірно, тому позовні вимоги є необґрунтованими.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
30.11.2017 ТОВ ТДС-ЦЕНТР подало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну №5 від 02.11.2017 виписану на покупця ТОВ Скраглівське хлібозаготівельне підприємство (код 37042486) на суму 490 281,12 грн., в тому числі ПДВ 81713,52 грн.
Згідно Квитанції про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН від 30.11.2017 податкова накладна ТОВ ТДС-ЦЕНТР від 02.11.2017 №5 на суму 490 281,12 грн. прийнята за №9254427501 та за результатами обробки реєстрація зупинена.
В розділі виявлені помилки зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ реєстрація ПН зупинена. ПН відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 2710.
Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту в п.п 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
На розгляд комісії ГУ ДФС у Черкаській області надані пояснення та копії первинних бухгалтерських документів для реєстрації податкової накладної № 5 від 02.11.2017 в електронному вигляді наступні документи:
- договір поставки нафтопродуктів № А-389/17 від 28.07.2017 ( постачальник ПП Інтекс Ком);
- податкова накладна від 27.11.2017 № 618 від ПП Інтекс Ком ;
- договір про надання бухгалтерських послуг від 10.05.2017 (з ФОП ОСОБА_2А.);
- договір №01/0417 від 01.04.2017 (з ТОВ Тріал-Груп);
- акт прийому-передачі №1 до договору №01/0417 від 01.04.2017;
- договір №01/0617 від 01.06.2017 (з ТОВ Тріал-Груп );
- акт прийому-передачі №1 до договору №01/1017 від 01.06.2017;
- договір оренди автотранспортного засобу від 27.10.2018 ( з ФО ОСОБА_4В.);
- договір оренди транспортних засобів №05/01/042017 від 05.04.2017 (з ФОП ОСОБА_5Г.)
- акт приймання-передачі транспортних засобів до Договору №05/01/042017 від 05.04.2017;
- договір поставки №22/0917 від 22.09.2017 (з ТОВ Скраглівське хлібозаготівельне підприємство );
- рахунок на оплату № ПК00000075 від 01.11.2017;
- паспорт якості № 1221 на паливо дизельне;
- товарно-транспортні накладні, видаткові накладні, платіжні доручення про сплату грошових коштів.
Головним управлінням ДФС у Черкаській області прийнято рішення від 14.06.2018 №795603/41206353 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 5 від 02.11.2017, реєстраційний номер в ЄРПН НОМЕР_1 (покупець ТОВ Скраглівське хлібозаготівельне підприємство (ІПН 370424806037) товар: дизельне паливо ДТ-Л-К5 (код УКТ ЗЕД НОМЕР_2) в кількості 21966 л. на суму 490281,12 грн. в т.ч. ПДВ 81713,52 грн.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано ненадання копій документів:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
Крім того 23.11.2017 ТОВ ТДС-ЦЕНТР подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну №7 від 06.11.2017 виписану на покупця ТОВ Привільнянське хлібозаготівельне підприємство (код 36244507) на суму 138567,26 грн., в тому числі ПДВ 23094,54 грн.
З аналогічних підстав реєстрацію податкової накладної зупинено та в подальшому за результатами поданих позивачем документів ГУ ДФС у Черкаській області прийнято рішення №847011/41206353 від 19.07.2018 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної № 7 від 06.11.2017, реєстраційний номер в ЄРПН НОМЕР_3 (покупець ТОВ Привільнянське хлібозаготівельне підприємство (ІПН 362445004303, ЄДРПОУ 36244507) товар: котельне паливо (не побутове) (код УКТ ЗЕД 2710) в кількості 9559 л. на суму 138567,26 грн. в т.ч. ПДВ 23094,54 грн.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано ненадання копій документів:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
06.11.2017 ТОВ ТДС-ЦЕНТР подано на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 11 від 18.10.2017 виписану на покупця ТОВ Скала-Подільський спеціалізований кар'єр (код 03443850) на суму 323 043,84 грн., в тому числі ПДВ 53840,64 грн.
Реєстрацію податкової накладної зупинено та в подальшому за результатами поданих позивачем документів ГУ ДФС у Черкаській області прийнято рішення від 29.05.2018 №736708/41206353 про відмову в реєстрації в ЄРПН податкової накладної №11 від 18.10.2017 щодо продажу товару: дизельне паливо ДТ-Л-К5 (код УКТ ЗЕД НОМЕР_2) в кількості 14021 л. на суму 323043,84 грн. в т.ч. ПДВ - 53840,64 грн. (покупець ТОВ Скала-Подільський спеціалізований кар'єр (ІПН 034438519026).
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної вказано ненадання копій документів:
- первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
За результатами процедури адміністративного оскарження рішеннями комісії з питань розгляду скарг ДФС України від 06.08.2018 №23106/41206353/2; від 14.06.2018 №11473/41206353/2; від 02.07.2018 №16017/41206353/2, відмовлено в задоволенні скарг позивача.
Підставою прийняття зазначених рішень про відмову в задоволені скарг є надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про задоволення скарги.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з того, що згідно підпунктів а , б пункту 185.1 статті 185 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).
В розумінні пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246) податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пунктом 12 Порядку №1246 визначено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні норми містить пункт 201.16 статті 201 ПК України, згідно реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
З наведених законодавчих норм випливає, що у разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, можливо зупинення їх реєстрації.
Як вбачається із змісту наведеної квитанції підставою для зупинення реєстрації зазначено, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 та за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах.
Також зазначено, що для реєстрації необхідно надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567.
У цьому контексті, суд погоджується з доводами відповідача, що процедура зупинення реєстрації податкових накладних не створює для позивача жодних правових наслідків у вигляді виникнення, зміни або припинення його прав та не породжує для позивача обов'язкових юридичних наслідків.
Суд також враховує, що відповідно до п. 6 наказу Мінфіну України №567 від 13.06.2017 (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), яким затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії), містить у собі визначення трьох різних критеріїв.
Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної / розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У пункті 1 Вичерпного переліку документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затвердженого наказом Міністерства фінансів України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин (далі - Перелік), наведено вичерпний перелік документів, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії), а саме:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу вищенаведених норм законодавства вбачається, що податковий орган повинен вказати за якими саме критеріями оцінено ступінь ризиків поданих платником для реєстрації податкових накладних, визначити які документи необхідно надати платнику для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
На момент прийняття контролюючим органом оскаржених рішень про відмову в реєстрації податкових накладних набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
В розумінні п. 21 наведеної постанови Кабінету Міністрів України підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Суд звертає увагу, що позивачем подано контролюючому органу письмові пояснення і копії документів, відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України.
Окремо суд зазначає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкової накладної не містить конкретних мотивів щодо причин та підстав прийняття такого, а лише містить загальну фразу про те, що причиною неприйняття є: ненадання копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки/фактури/інвойси, акти приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Тобто, в рішенні не зазначено яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Не вказано яка саме з наведених причин стала підставою для прийняття оскаржених рішень.
Суд відхиляє доводи відповідача, що окремі документи надані позивачем у форматі (pdf), проте під час їх відкриття встановлено, шо сам документ відсутній, оскільки на підтвердження зазначених доводів не надано жодних доказів.
Щодо твердження відповідача про наявність зауважень до наданих позивачем первинних документів суд зазначає, що згідно ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України на суб'єкта владних повноважень покладено обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Отже, висловлені представником відповідача твердження щодо неналежності поданих позивачем документів для реєстрації податкових накладних, суд визнає необґрунтованими тому, що вони не покладені в основу оскаржених рішень.
Щодо вимог позивача про реєстрацію податкових накладних суд зазначає, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративний суд, виконуючи завдання адміністративного судочинства щодо перевірки відповідності їх прийняття (вчинення), передбаченим ч. 2 ст. 2 КАС України, критеріям, не втручається та не може втручатися у дискрецію (вільний розсуд) суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.
Зважаючи, що оскаржені рішення про відмову в реєстрації податкових накладних не містять конкретних вказівок на документи яких не вистачає для реєстрації податкових накладних, тому суд не може підміняти податковий орган та вирішувати замість нього питання про достатність документів для реєстрації податкових накладних.
З огляду на вказане, суд вважає за необхідне для відновлення порушених прав позивача зобов'язати Державну фіскальну службу України прийняти днем фактичного подання та розглянути питання щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ТДС- ЦЕНТР : №5 від 02.11.2017, №7 від 06.11.2017, №11 від 18.10.2017.
Підсумовуючи наведене, оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, виходячи з системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачені позивачем судові витрати слід стягнути пропорційно до задоволеної частини вимог за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.
В свою чергу, надміру сплачений позивачем судовий збір внаслідок зменшення кількості вимог немайнового характеру підлягає поверненню з Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 14, 72, 76, 90, 139, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Черкаській області №795603/41206353 від 14.06.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 02.11.2017.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Черкаській області №847011/41206353 від 19.07.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №7 від 06.11.2017.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Черкаській області №736708/41206353 від 29.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №11 від 18.10.2017.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, площа Львівська, 8 код ЄДРПОУ 39292197) прийняти днем фактичного подання та розглянути питання щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкові накладні товариства з обмеженою відповідальністю ТДС- ЦЕНТР (18028 м. Черкаси, вул. Сурікова, 11, код ЄДРПОУ 41206353): №5 від 02.11.2017, №7 від 06.11.2017, №11 від 18.10.2017.
В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код ЄДРПОУ 39497534) на користь товариства з обмеженою відповідальністю ТДС- ЦЕНТР (18028 м. Черкаси, вул. Сурікова, 11, код ЄДРПОУ 41206353) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5286 (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість) грн.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної службу України (04053, м. Київ, площа Львівська, 8 код ЄДРПОУ 39292197) на користь товариства з обмеженою відповідальністю ТДС- ЦЕНТР (18028 м. Черкаси, вул. Сурікова, 11, код ЄДРПОУ 41206353) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 5286 (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість) грн.
Стягнути з Державного бюджету України на користь товариства з обмеженою відповідальністю ТДС- ЦЕНТР (18028 м. Черкаси, вул. Сурікова, 11, код ЄДРПОУ 41206353) надміру сплачену суму судового збору в розмірі 5286 (п'ять тисяч двісті вісімдесят шість) грн.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана з врахуванням особливостей закріплених п. 15.5 Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення суду. Якщо в судовому засіданні проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складене 28 березня 2019 року.
Суддя В.В. Гаращенко
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2019 |
Оприлюднено | 01.04.2019 |
Номер документу | 80796392 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Горяйнов Андрій Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Беспалов Олександр Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
В.В. Гаращенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні