Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
УХВАЛА
про відкриття спрощеного провадження у справі
01 квітня 2019 р. Справа № 520/3039/19
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Супрун Ю.О., розглянувши матеріали позовної заяви ОСОБА_2 (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1) до Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Московського району Харківської міської ради (просп. Тракторобудівників, буд. 144, м. Харків, 61121), Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (код ЄДРПОУ 41313928, 61200, м. Харків, м-н Конституції, б.1, Палац праці, 3 під-д, 4 пов.) в особі відокремленого підрозділу - Харківського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (код ЄДРПОУ ВП 41433726, 61001, місто Харків, пр. Гагаріна, б.1, 3 пов.) про визнання дії протиправними, скасування рішення та постанови, зобов'язання вчинити певні, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_3, який діє в інтересах позивач, ОСОБА_2 звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Московського району Харківської міської ради (ЄДРПОУ 25864181) щодо призупинення дії довідки ВПО НОМЕР_3 від 14 06.2018 року виданої ОСОБА_2;
- скасувати рішення Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, які здійснили реєстрацію місця проживання на території Московського району м. Харкова Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Московського району Харківської міської ради, оформлене протоколом № 109 від 28.12.2018 року про призупинення дії довідки внутрішньо переміщеної особи НОМЕР_3 від 14.06.2018 року виданої ОСОБА_2;
- скасувати постанову начальника Харківського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області про припинення страхових виплат ОСОБА_2 № 2052/23837/8291/25 від 30.05.2018 року;
- зобов'язати Харківське міське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального врахування України в Харківській області (код ЄДРПОУ ВП: 41433726) нарахувати та виплатити страхові виплати ОСОБА_2 (РНОКПП НОМЕР_1) за період з 01 06.2018 року;
- допустити негайне виконання рішення суду у межах суми стягнення за один місяць.
Згідно з ч. 8 ст. 171 КАС України зазначено, що питання про відкриття провадження в адміністративній справі суддя вирішує протягом п'яти днів з дня надходження до адміністративного суду позовної заяви, заяви про усунення недоліків позовної заяви у разі залишення позовної заяви без руху, або отримання судом у порядку, визначеному частинами третьою - шостою цієї статті, інформації про місце проживання (перебування) фізичної особи.
Разом з позовною заявою подано представником позивача заяву, в якому просить суд звільнити ОСОБА_2, як позивача, від сплати судового збору, з огляду на те, що предметом позову є захист соціальних прав позивача, який є внутрішньо переміщеною особою.
Суд з урахуванням наведеної заяви зазначає наступне:
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону ВР України, від 08.07.2011 року, № 3674-VI "Про судовий збір" встановлено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.
Згідно з ч. 2 ст. 8 Закону ВР України, від 08.07.2011 року, № 3674-VI "Про судовий збір" встановлено, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
Позивачем заявлено фактично дві позовні вимоги за ставкою 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб буде складати 2х768,40 грн. = 1536,80 грн..
У справі Delcourt v. Belgium Європейський Суд з прав людини зазначив, що "у демократичному суспільстві у світлі розуміння Конвенції, право на справедливий суд посідає настільки значне місце, що обмежувальне тлумачення статті 6 не відповідало б меті та призначенню цього положення".
У справі Bellet v. France Європейський Суд з прав людини відмітив, що "стаття 6 § 1 Конвенції містить гарантії справедливого судочинства, одним з аспектів яких є доступ до суду. Рівень доступу, наданий національним законодавством, має бути достатнім для забезпечення права особи на суд з огляду на принцип верховенства права в демократичному суспільстві. Для того, щоб доступ був ефективним, особа повинна мати чітку практичну можливість оскаржити дії, які становлять втручання у її права".
При цьому, Європейський Суд з прав людини у рішенні від 19.06.2001 року по справі "Креуз проти Польщі" (CASE OF KREUZ v. POLAND) - заява N 28249/95) вказав, що сплата судових витрат не повинна перешкоджати доступу до суду, ускладнювати цей доступ таким чином і такою мірою, щоб завдати шкоди самій суті цього права, та має переслідувати законну мету.
В свою чергу, Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 28.11.2013 року №12-рп/2013 зазначив, що "гарантією реалізації права на судовий захист в аспекті доступу до правосуддя є встановлення законом помірного судового збору для осіб, які звертаються до суду. Це відповідає Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам щодо заходів, що полегшують доступ до правосуддя, від 14 травня 1981 року № (81) 7: "У тій мірі, в якій судові витрати становлять явну перешкоду доступові до правосуддя, їх треба, якщо це можливо, скоротити або скасувати" (підпункт 12 пункту D).
Отже, сплата судового збору за подання заяв, скарг до суду, а також за видачу судами документів є складовою доступу до правосуддя, який є елементом права особи на судовий захист, гарантованого статтею 55 Конституції України, з урахуванням наведеного суд приходить до висновку про відсутність законодавчо обумовлених підстав для звільнення позивача від сплати судового збору.
Проте з урахуванням майнового стану позивача, положень Закону України Про судовий збір" та змісту обґрунтувань заявленої заяви суд приходить до висновку про наявність підстав для відстрочки позивачу сплати судового збору до винесення рішення за результатами розгляду адміністративного позову.
Спір належить до юрисдикції адміністративних судів, має розглядатись в порядку адміністративного судочинства та підсудний Харківському окружному адміністративному суду.
Перешкоди для відкриття провадження в адміністративній справі відсутні, підстав для повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження у справі немає.
Виходячи з положень статей 171 та 257 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки справа належить до справ незначної складності, позовну заяву належить розглядати за правилами спрощеного позовного провадження.
Керуючись статтями ст. 19, ст. 256, 263, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -
У Х В А Л И В:
1. В задоволенні заяви про звільнення від сплати судового збору ОСОБА_2 - відмовити.
2. Відстрочити ОСОБА_2 сплату судового збору до винесення рішення за результатами розгляду адміністративного позову у справі № 520/3039/19.
3. Відкрити спрощене провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1) до Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Московського району Харківської міської ради (просп. Тракторобудівників, буд. 144, м. Харків, 61121), Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (код ЄДРПОУ 41313928, 61200, м. Харків, м-н Конституції, б.1, Палац праці, 3 під-д, 4 пов.) в особі відокремленого підрозділу - Харківського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (код ЄДРПОУ ВП 41433726, 61001, місто Харків, пр. Гагаріна, б.1, 3 пов.) про визнання дії протиправними, скасування рішення та постанови, зобов'язання вчинити певні.
4. Витребувати від Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Московського району Харківської міської ради належним чином завірену копію рішення Комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, які здійснили реєстрацію місця проживання на території Московського району м. Харкова Управління праці та соціального захисту населення адміністрації Московського району Харківської міської ради, оформлене протоколом № 109 від 28.12.2018 року про призупинення дії довідки внутрішньо переміщеної особи № НОМЕР_2 від 14.06.2018 року виданої ОСОБА_2 (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1).
5. Витребувати у Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі відокремленого підрозділу - Харківського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області інформацію про перебування позивача на обліку, суму та дату останньої виплати страхових виплат позивачеві та заборгованості по страховим виплатам перед позивачем, розпорядження (чи інший документ) про припинення страхових виплат позивачу.
6. Запропонувати відповідачам у п'ятнадцятиденний строк з дня отримання зазначеної ухвали, надати до суду відзив на позов, а також всі письмові та електронні докази, роз'яснивши, при цьому, про необхідність дотримання вимог ст. 162 КАС України.
7. Запропонувати позивачу у п'ятиденний строк з дня отримання відзиву на позов, у разі його подання відповідачами - подати відповідь на відзив, дотримуючись, при цьому, приписів ст. 163 КАС України.
8. Запропонувати відповідачам у п'ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив, у разі його подання позивачем - подати заперечення на позов, дотримуючись, при цьому, приписів ст. 164 КАС України.
9. Повідомити сторонам, що справу буде розглянуто протягом строку не більше тридцяти днів з дня відкриття провадження, з огляду на положення ч. 2 ст. 263 КАС України.
10. Розгляд і вирішення справи здійснювати одноособовим складом суду в порядку спрощеного позовного провадження.
11. Копії даної ухвали направити учасникам справи.
12. Роз'яснити учасникам справи про наявність у них процесуальних прав і обов'язків, що передбачені ст.ст. 44,47 Кодексу адміністративного судочинства України.
13.Учасники справи можуть отримати інформацію щодо справи за веб - адресою: http://adm.hr.court.gov.ua/sud2070/ на Офіційному веб-порталі судової влади України.
14.Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею, проте, може бути оскаржена у зв'язку з порушенням правил підсудності протягом п'ятнадцяти днів з дня її складання - через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи, як передбачено п. 15 Перехідних положень КАС України; після початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи - безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ю.О. Супрун
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2019 |
Оприлюднено | 02.04.2019 |
Номер документу | 80833596 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Супрун Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні