Постанова
від 01.03.2019 по справі 760/33374/18
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/734/19

у справі №760/33374/18

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 березня 2019 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., за участю секретаря судового засідання Кривулько С.В., представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 41008708, 01004, м. Київ, вул. Крутий узвіз, буд. 6/2, літ. А), паспорт серії НОМЕР_2, виданий Київським РВ Сімферопольського МУ РУ МВС України в Криму 12.03.1998, ідентифікаційний код НОМЕР_1 по факту порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИВ:

До Солом'янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Відповідно до протоколу № 0768/10000/18 від 13.11.2018 вбачається, що 08.08.2017 на митну територію України з Ірану через п/п Іллічівський морський торговельний порт м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 41008708, 01004, м. Київ, вул. Крутий узвіз, буд. 6/2, літ. А) ввезено товари виноград сушений (родзинки) загальною вагою брутто - 21840 кг, кількість місць - 2100.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС від 03.08.2017 № UA100000/2017/851689, а також товаросупровідні документи: книжка МДП від 31.07.2017 № DX.80433534, СMR від 31.07.2017 № 183441, інвойс від 31.07.2017 № 96/850 з зазначенням вартості товарів - 16800 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом ФОП ОСОБА_3 на митному посту Західний за МД від 11.08.2017 № UA100010/2017/273661.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 23.06.2017 № RV/2306-2017, укладений між компанією ROV TRADE LIMITED (P.O. Box 37603, Ras Al Khaimah, Об'єднані Арабські Емірати) та ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС в особі директора ОСОБА_2, книжка МДП від 31.07.2017№ DX.80433534, СMR від 31.07.2017 № 183441, інвойс від 31.07.2017 № 96/850 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

У графі 2 МД № UA100010/2017/273661 задекларовано, що відправником товарів є MR. AMIR CHEGINI (Road 8 km of Arak, Hamedan-Malayer, Іран).

24.11.2017 було направлено запит до митних органів Ірану (вих. № 20004/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів виноград сушений (родзинки) , одержувачем яких виступало ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС .

09.10.2018 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Ірану (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 04.10.2018 № 30793/7/99-99-20-02-01-17) на запит стосовно перевірки законності ввезення на митну територію України товарів виноград сушений (родзинки) , одержувачем яких виступало ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС .

Відповідно до листа митних органів Ірану від 04.08.2018 № 18/4492763 вказані товари були відправлені з території Ірану. Mr. Amir Chegini має дозвіл на діяльність № 1192 від 29.09.2000, одержаний від Міністерства Промисловості. Назва продавця / відправника, покупця / одержувача є такими, які зазначені в документах, доданих до запиту. Відомості, які містяться в зазначених документах є автентичними і точними, за виключенням інвойсу від 31.07.2017 № 96/850. Задекларована вартість товарів виноград сушений (родзинки) під час експорту становить 27300 доларів США.

У графі 22 МД № UA100010/2017/273661 задекларовано загальну суму за інвойсом від 31.07.2017 № 96/850 - 16800 доларів США.

Таким чином, встановлено факт заниження вартості товарів виноград сушений (родзинки) під час ввезення на митну територію України.

Отже, товари виноград сушений (родзинки) загальною вагою брутто

21840 кг та загальною вартістю 27300 доларів США, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (08.08.2017) складає 703927,96 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації з бази даних Податковий блок на момент переміщення (08.08.2017) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_2 був керівником ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС .

Таким чином, дії директора ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 703927,96 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 протягом 2017-2018 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого

ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України

Відповідно до матеріалів справи, безпосередні предмети порушення митних правил не вилучались та були випущені у вільний обіг, вартість предметів становить 703 927,96 грн.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, про дату та час розгляду справи повідомлявся належним чином, про причини неявки суд до відома не поставив.

В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС вважав обставини викладені в протоколі № 0768/10000/18 від 13.11.2018 доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Заслухавши пояснення представника Київської міської митниці ДФС, дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

При цьому відповідно до пункту 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Судом встановлено, що 08.08.2017 на митну територію України з Ірану через п/п Іллічівський морський торговельний порт м/п Чорноморський Одеської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС (код ЄДРПОУ 41008708, 01004, м. Київ, вул. Крутий узвіз, буд. 6/2, літ. А) ввезено товари виноград сушений (родзинки) загальною вагою брутто - 21840 кг, кількість місць - 2100.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС від 03.08.2017 № UA100000/2017/851689, а також товаросупровідні документи: книжка МДП від 31.07.2017 № DX.80433534, СMR від 31.07.2017 № 183441, інвойс від 31.07.2017 № 96/850 з зазначенням вартості товарів - 16800 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом ФОП ОСОБА_3 на митному посту Західний за МД від 11.08.2017 № UA100010/2017/273661.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 23.06.2017 № RV/2306-2017, укладений між компанією ROV TRADE LIMITED (P.O. Box 37603, Ras Al Khaimah, Об'єднані Арабські Емірати) та ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС в особі директора ОСОБА_2, книжка МДП від 31.07.2017№ DX.80433534, СMR від 31.07.2017 № 183441, інвойс від 31.07.2017 № 96/850 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

У графі 2 МД № UA100010/2017/273661 задекларовано, що відправником товарів є MR. AMIR CHEGINI (Road 8 km of Arak, Hamedan-Malayer, Іран).

24.11.2017 було направлено запит до митних органів Ірану (вих. № 20004/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів виноград сушений (родзинки) , одержувачем яких виступало ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС .

09.10.2018 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Ірану (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 04.10.2018 № 30793/7/99-99-20-02-01-17) на запит стосовно перевірки законності ввезення на митну територію України товарів виноград сушений (родзинки) , одержувачем яких виступало ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС .

Відповідно до листа митних органів Ірану від 04.08.2018 № 18/4492763 вказані товари були відправлені з території Ірану. Mr. Amir Chegini має дозвіл на діяльність № 1192 від 29.09.2000, одержаний від Міністерства Промисловості. Назва продавця / відправника, покупця / одержувача є такими, які зазначені в документах, доданих до запиту. Відомості, які містяться в зазначених документах є автентичними і точними, за виключенням інвойсу від 31.07.2017 № 96/850. Задекларована вартість товарів виноград сушений (родзинки) під час експорту становить 27300 доларів США.

У графі 22 МД № UA100010/2017/273661 задекларовано загальну суму за інвойсом від 31.07.2017 № 96/850 - 16800 доларів США.

Таким чином, встановлено факт заниження вартості товарів виноград сушений (родзинки) під час ввезення на митну територію України.

Отже, товари виноград сушений (родзинки) загальною вагою брутто

21840 кг та загальною вартістю 27300 доларів США, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (08.08.2017) складає 703927,96 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Перебуваючи на посаді керівника підприємства, гр. ОСОБА_2 відповідав за фінансово-господарську діяльність підприємства і був зобов'язаний надавати до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.

Таким чином, дії гр. України ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 703927,96 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Оцінюючи в сукупності надані докази, суд знаходить їх належними та допустимими, у зв'язку з чим приходить до висновку, що факт вчинення порушення митних правил передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України повністю підтверджений в ході розгляду справи.

У відповідності до ст. 459 МК України, суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Згідно п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України, посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

В силу ст. 65 ГК України, управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу. Керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

З урахуванням викладеного суд вважає, що за фактичних обставин справи наведених вище, саме гр. ОСОБА_2 є суб'єктом правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у зв'язку з чим останній підлягає притягненню до адміністративної відповідальності.

Отже, в діях гр. ОСОБА_2, як керівника ТОВ РЕДЕЙЛ ПЛЮС наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 статті 483 Митного кодексу України.

Частиною 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Стаття 33 КУпАП визначає, що стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Згідно санкції ч. 1 ст. 483 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією даної норми, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Як встановлено вище, вартість безпосередніх предметів правопорушення 703927,96 грн.

З огляду на викладене, гр. ОСОБА_2 слід визнати винним у порушенні митних правил за ч. 1 ст. 483 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у виді штрафу в розмірі 703927,96 грн.

Також, санкція статті 483 МК України передбачає конфіскацію товарів, однак предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 703927,96 грн.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з гр. ОСОБА_2 підлягає стягненню судовий збір в розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Керуючись ст. 467, 483, 486, 489, 495, 519, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 40-1, 251, 252, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Громадянина ОСОБА_2 визнати винним у порушенні митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 703927,96 грн.

Стягнути з гр. ОСОБА_2 на користь держави вартість безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 703927,96 грн.

Стягнути з гр. ОСОБА_2 судовий збір в розмірі 384,20 грн.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через районний суд, шляхом подання скарги протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Постанова пред'являється до виконання протягом трьох місяців.

Суддя О.М. Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80846185
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/33374/18

Постанова від 17.12.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Сітайло Олена Миколаївна

Постанова від 25.09.2020

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 10.01.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Орел Анатолій Іванович

Постанова від 01.03.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні