Постанова
від 15.03.2019 по справі 760/6836/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/2883/19

у справі №760/6836/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2019 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Грабчака П.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи, що надійшли з Київської міської митниці ДФС, відносно громадянина України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС (код ЄДРПОУ 38390280, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 5, оф. 211), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, паспорт серії НОМЕР_2 виданий 26.05.2001 Дарницьким РУ ГУМВС України в м. Києві, ідентифікаційний код НОМЕР_1 по факту порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

В С Т А Н О В И В:

До Солом'янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС надійшов адміністративний матеріал з протоколом № 0115/10000/19 від 05.09.2019, складений відносно громадянина України ОСОБА_2 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Згідно протоколу вбачається, що 24.09.2017 на митну територію України з Польщі через п/п Рава-Руська-Хребенне м/п Рава-Руська Львівської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС (код ЄДРПОУ 38390280, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 5 оф. 211) ввезено товари взуття та ін. загальною вагою брутто - 8912,34 кг, кількість місць - 640.

Підставою для переміщення вказаних товарів через митний кордон України були: попередня митна декларація одержувача ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС від 22.09.2017 № UA100000/2017/864918, а також товаросупровідні документи: СMR від 22.09.2017 б/н, книжка МДП № YX.81540232, інвойс від 20.09.2017 № EE05 з зазначенням вартості товарів - 52133,33 доларів США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари для вільного обігу на митній території України були заявлені декларантом

ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС гр. ОСОБА_2 на митному посту Західний за МД від 25.09.2017 № UA100010/2017/282999.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані такі документи: контракт від 25.06.2015 № 1-25-06/15, укладений між компанією ANP HOLDINGS LTD (WTC 1M 10 FLOOR, 3 HARDMAN STREET, SPINNINGFIELDS, MANCHESTER, ENGLAND, M3 3HF, Великобританія) та ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС в особі ОСОБА_2, СMR від 22.09.2017 б/н, книжка МДП № YX.81540232, інвойс від 20.09.2017 № EE05 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вказаної митної декларації.

10.05.2018 було направлено запит до митних органів Республіки Польща

(вих. № 8137/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів взуття та ін. , одержувачем яких виступало ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

03.08.2018 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Республіки Польща (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 26.07.2018 № 22938/7/99-99-20-02-01-17) на запит стосовно перевірки законності ввезення на митну територію України товарів взуття та ін. , одержувачем яких виступало ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

Митні органи Республіки Польща надали копію витягу з митної системи транзиту NCTS № TIR YX81540232, в якому є посилання на експортну декларацію № 17ЕЕ1310ЕЕ72490557, на підставі якої (разом з іншими деклараціями) оформлено книжку МДП № YX.81540232.

11.10.2018 було направлено запит до митних органів Естонської Республіки

(вих. № 18549/5/99-99-20-02-01-16) з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів взуття та ін. , одержувачем яких виступало ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

03.12.2018 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь від митних органів Естонської Республіки (лист Департаменту організації протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії ДФС від 26.11.2018 № 36864/7/99-99-20-02-01-17) на запит стосовно перевірки законності ввезення на митну територію України товарів взуття та ін. , одержувачем яких виступало ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

Митні органи Естонської Республіки надали копії таких документів: експортна декларація від 11.09.2017 № 17ЕЕ1310ЕЕ72490557, інвойс від 08.09.2017 № 17-0355, витяг з бази даних стосовно компанії Aktsiaselts WALLISE .

Згідно з експортною декларацією від 11.09.2017 № 17ЕЕ1310ЕЕ72490557 та інвойсом від 08.09.2017 № 17-0355 відправлено товари взуття (230 пар, загальна вартість - 11920 євро) компанією Aktsiaselts WALLISE (Peterburi tee 65 11415, Tallinn, Eesti) на адресу одержувача - WESTERNLAND UKRAINA (Ul. VASILKOVSKAYA 14 03040 KIEV, Ukraina).

Під час співставлення відомостей, зазначених в документах, надісланих митними органами Естонської Республіки, з даними, які містяться у матеріалах митного оформлення за МД № UA100010/2017/282999, встановлено відповідність щодо опису, артикулів, кількості товарів (відправлених з Естонії) та відповідної частини товарів (№№ 3, 18, 36), оформлених за вказаною митною декларацією в режимі імпорту.

Таким чином, встановлено, що товари взуття , які експортовані згідно з декларацією № 17ЕЕ1310ЕЕ72490557, у подальшому переміщувались на підставі книжки МДП № YX.81540232 та оформлені за МД № UA100010/2017/282999. Відповідно до інвойсу від 20.09.2017 № EE05 та МД № UA100010/2017/282999 загальна вартість вказаної частини товарів становить 1449,20 доларів США.

Отже, відомості щодо вартості зазначених товарів в документах, отриманих від митних органів Естонської Республіки, не відповідають даним, вказаним у документах, поданих ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС при митному оформленні в Україні.

Таким чином, частину товарів із загальної кількості переміщених через митний кордон України на підставі книжки МДП № YX.81540232, інвойсу від 20.09.2017 № EE05, митне оформлення якої здійснено за митною декларацією № UA100010/2017/282999, а саме: товари №№ 3, 18, 36 загальною вартістю 11920 євро, що згідно з курсом НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (24.09.2017) складає - 372325,54 грн., було переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до листа Головного управління регіональної статистики від 11.01.2019 № 12.2-22/294 на момент переміщення (24.09.2017) вказаних товарів через митний кордон України ОСОБА_2 був керівником ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

Таким чином, дії директора ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС ОСОБА_2 призвели до переміщення товарів загальною вартістю 372325,54 грн. через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС ДФС, гр. ОСОБА_2 протягом 2018-2019 років не притягувався до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 483 або ст. 482 Митного кодексу України.

Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Також, факт переміщення товарів з приховуванням від митного контролю опосередковано підтверджується даними, щодо керівників та засновників компаній (юридичних осіб) які є учасниками та фігурантами ланцюга поставки вищезазначеної частини партії взуття у складі всієї поставки, а саме:

- Директором компанії ANP HOLDINGS LTD (WTC 1M 10 FLOOR, 3 HARDMAN STREET, SPINNINGFIELDS, MANCHESTER, ENGLAND, M3 3HF, Великобританія) яка є продавцем за контрактом з ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС значиться громадянин України ОСОБА_4. Відповідні відомості містяться у відкритому доступі на офіційному урядовому веб-сайті Сполученого Королівства (www.companyhouse.gov.uk).

- ОСОБА_5 також є зановником ТОВ НЕРО (ЄДРПОУ 32208287), юридична адреса на дату вчинення правопорушення: м. Київ, бул. Дружби Народів, 5, оф. 211, яка є ідентичной юридичній адресі ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

Також ТОВ НЕРО згадана у листі митних органів Республіці Польща як дійсний імпортер товару.

З урахуванням викладеного, а також обставин щодо прізвищ директорів, засновників та адрес реєстрації підприємств вказані обставини можуть додатково свідчити про заміну товаросупровідних документів з метою приховування дійсної вартості товарів, а також відомостей щодо їх фактичного відправника та отримувача, що, в свою чергу, додатково вказує на наявність складу правопорушення, передбаченого ч. 1 т. 483 МК України.

Таким чином, в діях гр. ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останнього складено протокол про порушення митних правил №0115/10000/19.

В судовому засіданні представник Київської міської митниці ДФС вважав обставини викладені в протоколі № 0115/10000/19 від 05.02.2019 доведеними та просив притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.

Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ОСОБА_2 в судове засідання не з'явився, проте його представником до суду подані заперечення проти протоколу про порушення митних правил. Не згоден з викладеними у протоколі обставинами та просить закрити провадження по справі за відсутності в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення.

Заслухавши пояснення представника митного органу, дослідивши та оцінивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

За диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані.

Таким чином, основним безпосереднім об'єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.

Об'єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.

Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.

Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.

Документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності: - недійсні документи, тобто документи, що втратили юридичну силу.

Суб'єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.

Відповідно до ст. 459 МК України, суб'єктом правопорушення можуть бути громадяни, які досягли 16-річного віку, а також посадові особи підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Так, з наданих матеріалів встановлено, що 25.06.2015 між компанією ANP HOLDINGS LTD та ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС в особі ОСОБА_2 було укладено контракт № 1-25-06/15.

24.09.2017 на митну територію України з Польщі через п/п Рава-Руська-Хребенне м/п Рава-Руська Львівської митниці ДФС у вантажному автомобілі НОМЕР_3/НОМЕР_4 на адресу ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС (код ЄДРПОУ 38390280, м. Київ, бульвар Дружби Народів, 5 оф. 211) ввезено товари взуття та ін. загальною вагою брутто - 8912,34 кг, кількість місць - 640.

На підставі інвойсу, контракту, міжнародної автомобільної накладної від 22.09.2017, книжки МДП № YX.81540232 була оформлена попередня митна декларація від 22.09.2017 № UA100000/2017/864918.

Товари були доставлені в зону діяльності митниці та заявлені декларантом

ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС гр. ОСОБА_2 за МД від 25.09.2017 № UA100010/2017/282999.

Так, з метою перевірки законності ввезення на митну територію України товарів взуття , одержувачем яких виступало ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС , митні органи Естонської Республіки надали копії таких документів: експортна декларація від 11.09.2017 № 17ЕЕ1310ЕЕ72490557, інвойс від 08.09.2017 № 17-0355, витяг з бази даних стосовно компанії Aktsiaselts WALLISE .

Разом з тим, надані ОСОБА_2 документи під час митного оформлення повністю підтверджують, що твар був придбаний у компанії ANP HOLDINGS LTD , що також підтверджується банківськими виписками та платіжними дорученнями про оплату придбаного товару.

Крім того, у протоколі про порушення митних правил №0115/10000/19 вказано, що згідно з експортною декларацією від 11.09.2017 № 17ЕЕ1310ЕЕ72490557 та інвойсом від 08.09.2017 № 17-0355 відправлено товари взуття (230 пар, загальна вартість - 11920 євро) компанією Aktsiaselts WALLISE на адресу одержувача - WESTERNLAND UKRAINA .

Відповідно до ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є:

1) безпосереднє виявлення посадовими особами органу доходів і зборів порушення митних правил;

2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що здійснюють види контролю, зазначені у частині першій статті 319 цього Кодексу;

3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Отже, як встановлено в судовому засіданні, документи, які стали підставою для складання протоколу про порушення митних правил відносно ОСОБА_2 не стосуються ні самого ОСОБА_2, ні ТОВ ТОРГОВИЙ ДІМ ІМПОРТСЕРВІС .

Доказів на спростування даних обставин, митним органом не надано.

Таким чином, обставини викладені у протоколі № 0115/10000/19 від 05.02.2019 щодо подання ОСОБА_2 як підстави для переміщення товарів документи, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів, на підставі яких складений зазначений протокол, не знайшли свого підтвердження в суді та спростовується наданими до суду доказами.

З огляду на викладене, в діях ОСОБА_2 відсутні ознаки порушення митних правил передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

Згідно ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушенням.

Відповідно до ст.9 КУпАП України, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, встановлюючи у відповідності до ст. 251 КУпАП, наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що докази вчинення ОСОБА_2 правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, у справі відсутні.

Таким чином, суд приходить до висновку, що провадження відносно ОСОБА_2 за ч.1 ст. 483 МК України підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 483, 486, 487, 495, 497, 522, 524, 526-528 Митного кодексу України, ст. 247, 279, 280, 283-285 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Закрити провадження відносно ОСОБА_2 у справі про порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, за відсутності в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя: О.М.Букіна

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення15.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80846416
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/6836/19

Постанова від 28.12.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Гладій Степан Васильович

Постанова від 28.12.2020

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Гладій Степан Васильович

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 13.12.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Коробенко С. В.

Постанова від 06.05.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Габрієль Віктор Олександрович

Постанова від 15.03.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Букіна О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні