РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
25 березня 2019 р. Справа № 120/279/19-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Комара П.А.,
за участю:
секретаря судового засідання: Дмитрука В.В.
позивача: ОСОБА_1
представника відповідача: ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: ОСОБА_1
до: Головного управління ДФС у Вінницькій області
про: визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Вінницькій області про визнання протиправною та скасування вимоги про сплату боргу.
Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач зазначив, що отримав вимогу Головного управління ДФС у Вінницькій області № Ф-9145-17 від 17.12.2018 про сплату боргу (недоїмки) з єдиного соціального внеску в сумі 15115,54 грн.
Разом із тим, дану вимогу позивач вважає протиправною, оскільки, із зміною виду діяльності з самозайнятої особи на адвокатське бюро, 31.01.2017 ним за місцем обліку подано до Вінницького відділення Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області заяву про зняття з обліку як самозайнятої особи.
Позивач зазначає, що оскільки він не був та не є зареєстрований як фізична особа-підприємець, у нього відсутнє зобов'язання сплачувати ЄСВ як фізична особа-підприємець, відтак нарахована заборгованість є безпідставною та незаконною.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 04.02.2019 відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
27.02.2019 Головним управлінням ДФС у Вінницькій області подано відзив на адміністративний позов, згідно якого не визнають позовні вимоги та просять відмовити у задоволенні позову в повному обсязі з огляду на наступне.
Встановлення ознаки незалежної професійної діяльності ОСОБА_1 з 24.10.2012 по 02.03.2017.
На підставі інформації, отриманої від Головного територіального управління юстиції у Вінницькій області стосовно фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність на території Вінницької області, та включені до відповідних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, зокрема в Єдиному реєстрі адвокатів України виявлено, що ОСОБА_1 був адвокатом, який здійснював незалежну професійну діяльність.
Згідно з абзацом сьомим частини першої ст. 5 Закону № 2464 зняття з обліку осіб, які провадять незалежну професійну діяльність здійснюється за їх заявою після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.
Внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов'язань, що виникли під час провадження незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов'язань та застосування санкцій за їх невиконання (пп. 4 п. 11.18 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588).
Згідно з даними обліку, платником прийнято рішення про припинення діяльності 03.02.2017, а довідку форми №7-ЄСВ подано до податкового органу 06.06.2017. Останній звітний період сплати сумм ЄCB по червень 2017 року, згідно поданої заяви форми №7-ЄСВ. Відповідно до ІКП самозайнятої особи ОСОБА_1 працівниками ГУ ДФС у Вінницькій області було виявлено зайві нарахування за період липень 2017 року - вересень 2018 року на суму 11595,54 грн. Відповідно до ІС Податковий блок в ІКП (код платежу 71040000, що передбачає розмір єдиного внеску 22% від бази нарахування) відображені квартальні нарахування станом на 19.10.2018 - на суму 2457,18 грн. за 4 квартал 2018 року, станом на 19.07.2018 - на суму 2457,18 грн. за 3 квартал 2018 року, станом на 19.04.2018 - на суму 2457,18 грн. за 1 квартал 2018 року, станом на 02.05.2018 - на суму 8448,00 грн. за 2017 рік.
Тому, для уникнення помилкових нарахувань було проведено зменшення нарахування єдиного соціального внеску в сумі 11595,54 грн. за період липень 2017 року - вересень 2018 року.
Згідно даних ІКП 71040000 по ОСОБА_1 нараховано єдиного внеску: 4224,00 грн. за період січень-червень 2017 року, 26.02.2018 платником було сплачено єдиного внеску 704,00 грн. Таким чином, станом на 22.02.2019 борг по ІКП 71040000 становить 3520,00 грн.
27.02.2019 представником відповідача подано клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.
Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 05.03.2019 клопотання представника відповідача задоволено, постановлено розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні із повідомленням (викликом) сторін.
06.03.2019 до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначає, що він ніколи не був зареєстрований як фізична особа-підприємець, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №1004537154 від 17.10.2018. Зазначає, що невідомо з яких підстав відповідач встановив ознаки незалежної професійної діяльності з 24.10.2012 по 02.03.2017, оскільки 27.03.2015 ним було зареєстровано Адвокатське бюро "ОСОБА_1 та Партнери", що підтверджується випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У відповідності до Єдиного реєстру Адвокатів України, він як адвокат здійснює свою діяльність в організаційній формі - Адвокатське бюро, що підтверджується витягом з єдиного реєстру адвокатів України від 29.03.2017.
Фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність (адвокат) може бути знята з обліку на підставі поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП за умови внесення до Єдиного реєстру адвокатів України записів про: зміну організаційної форми адвокатської діяльності.
Як зазначає позивач, така заява була подана ще 31.01.2017, оскільки він до заяви додав заяву по формі №8-ОПП та повернув оригінал довідки по формі 4-ОПП. Вимоги закону про зняття з обліку як самозайнятої особи було виконано, однак станом на 28.02.2019 будь-яких дій на зняття з обліку проведено не було.
Відповідно до отриманої податкової консультації ДФС України від 24.05.2017 №34Р/ш/99-99-13-02-01-14/ІПК, ДФС України зазначило, що останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня подання заяви до контролюючого органу про припинення такої діяльності (знаходиться в матеріалах справи). Більш того даною податковою консультацією визначено, що зняття його з обліку як платника податків повинно було проводитись лише шляхом подання заяви за формою №8-ОПП та повернення довідки за формою 4-ОПП про взяття мене на облік, що і було здійснено 31.01.2017.
З урахуванням податкової консультації та враховуючи те, що обов'язок сплати єдиного внеску в обов'язковому порядку виник починаючи з 01.01.2017, відповідно останнім періодом за який позивач мав би сплати єдиний внесок є лише січень 2017 року.
В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив суд їх задовольнити, з підстав викладених у позовній заяві. Крім того, згідно ч. 8 ст. 80 КАС України, просив застосувати заходи процесуального примусу до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, у зв'язку з ненаданням рішення прийнятим за результатами розгляду заяви від 31.01.2017 про зняття з обліку, як самозайнятої особи ОСОБА_1, яке витребовувалось судом ухвалою суду від 04.02.2019.
Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечила в повному обсязі, просила суд в їх задоволенні відмовити з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву.
Суд, заслухавши пояснення сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив наступне.
ОСОБА_1 24.10.2012 на підставі рішення Вінницької обласної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури від 12.10.2012 за №9 отримав свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю.
27.03.2015 позивачем було зареєстровано Адвокатське бюро "ОСОБА_1 та Партнери" (код за ЄДРПОУ - 39715402), що підтверджується випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до витягу з Єдиного реєстру адвокатів України від 29.03.2017 ОСОБА_1 як адвокат здійснює свою діяльність в організаційній формі - Адвокатське бюро.
31.01.2017 позивачем до Вінницького відділення Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області була подана заява про зняття ОСОБА_1 з обліку як платника податків - особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність. Крім того, до заяви були надані документи: оригінал довідки форми 4-ОПП від 01.11.2012 №115092, копія виписки з ЄДР на Адвокатське бюро "ОСОБА_1 та Партнери", роздруківка з ЄРАУ на адвоката ОСОБА_1, заява форми 8-ОПП, податкова декларація ліквідаційна від 31.01.2017, звітність про суми нарахованого доходу та ЄВ ліквідаційна від 31.01.2017.
ОСОБА_3 фіскальна служба України від 24.05.2017 №340/Ш/99-99-13-02-01-14/ІПК надала позивачу податкову консультацію щодо зняття з обліку та порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування особами, які провадять незалежну професійну діяльність та повідомила ОСОБА_1, що останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня подання заяви до контролюючого органу про припинення такої діяльності.
Управлінням Пенсійного фонду України в місті Вінниці направлено позивачу лист №4763/11-32-1/07/418 від 10.10.2018, з якого вбачається, що за інформацією Головного управління ДФС у Вінницькій області, борг ОСОБА_1 зі сплати єдиного соціального внеску за 2017 рік становить 7744,00 грн. При цьому зазначили, що фізичні особи-підприємці, які знаходяться на загальній системі оподаткування зобов'язані сплачувати ЄСВ незалежно від доходу.
17.10.2018 позивач надіслав УПФУ в місті Вінниці лист-відповідь, в якому повідомив, що він ніколи не був зареєстрований як фізична особа-підприємець, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань №1004537154 від 17.10.2018. Зазначив, що він зареєстрований як самозайнята особа, однак ще 31.01.2017 ним було подано заяву про зняття ОСОБА_1 з обліку як платника податків - особи, яка здійснює незалежну діяльність. У відповідності до податкової консультації ДФС України за №340/Ш/99-99-13-02-07-14/ІПК від 24.05.2017 роз'яснено, що він має зобов'язання щодо сплати ЄСВ лише з дня закінчення попереднього періоду до дня подання заяви про припинення такої діяльності. Оскільки обов'язкова сплата ЄСВ почала існувати лише з 01.01.2017, а подав заяву до контролюючого органу про зняття його з обліку як самозайняту особу, яка здійснює незалежну діяльність 31.01.2017, зобов'язання щодо сплати ЄСВ у нього виникли лише за січень 2017 року. Згідно квитанції №30182472 від 26.02.2018 було сплачено ЄСВ за січень 2017 року.
Поряд із цим, встановлено, що 17.12.2018 відповідачем сформовано вимогу № Ф-9145-17, із якої слідує, що станом на 30.11.2018 за позивачем рахується недоїмка зі сплати єдиного внеску в сумі 15115,54 грн., яку позивач отримав 21.01.2019.
Вважаючи дії відповідача протиправними, а вимогу про сплату боргу № Ф-9145-17 від 17.12.2018 такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регламентовано Податковим кодексом України (далі - ПК України).
За визначенням пп.14.1.226 п.14.1 ст.14 ПК України самозайнята особа - платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької чи незалежної професійної діяльності.
Незалежна професійна діяльність - участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.
Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України Про адвокатуру та адвокатську діяльність адвокат може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об'єднання (організаційні форми адвокатської діяльності).
Відповідно до ч. 1 ст. 14 Законом України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" адвокатське бюро є юридичною особою, створеною одним адвокатом, і діє на підставі статуту.
З метою здійснення адвокатської діяльності у відповідності до ст. 14 ЗУ "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" 27.03.2015 позивачем було зареєстровано Адвокатське бюро "ОСОБА_1 та Партнери" (код за ЄДРПОУ - 39715402), що підтверджується випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Порядок обчислення і сплати єдиного внеску встановлено положеннями Закону України від 08.07.2010 № 2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (далі - Закон № 2464-VІ).
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464-VІ платниками єдиного внеску є особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а саме наукову, літературну, артистичну, художню, освітню або викладацьку, а також медичну, юридичну практику, в тому числі адвокатську, нотаріальну діяльність, або особи, які провадять релігійну (місіонерську) діяльність, іншу подібну діяльність та отримують дохід від цієї діяльності.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464-VІ, єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування), 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, - на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску на місяць.
У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному кварталі або окремому місяці звітного кварталу, такий платник зобов'язаний визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої цим Законом. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску.
Згідно із ч. 8 ст. 9 Закону № 2464-VІ платники єдиного внеску, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Періодом, за який платники єдиного внеску подають звітність до органу доходів і зборів (звітним періодом), є календарний місяць, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, для яких звітним періодом є календарний рік. У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця її останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності такої фізичної особи.
Відповідно до п.п. 2 п. 11.22 розділу ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588, зняття з обліку самозайнятих фізичних осіб як платників податків у контролюючих органах здійснюється у такому порядку: фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, знімаються з обліку після припинення такої незалежної діяльності, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо), та/або поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку:
- заяви за формою № 8-ОПП, дата якої фіксується в журналі за формою № 6-ОПП;
- довідки за формою № 4-ОПП та інших документів, що видаються контролюючими органами платнику податків і підлягають поверненню до контролюючого органу.
Фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність (адвокат), може бути знята з обліку на підставі поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП за умови внесення до Єдиного реєстру адвокатів України записів, зокрема, про зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю.
Внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов'язань, що виникли під час провадження незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов'язань та застосування санкцій за їх невиконання.
Особою, відповідальною за погашення грошових зобов'язань чи податкового боргу фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, є така фізична особа.
Зняття з обліку платників єдиного внеску, зокрема, осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону №2464, розділу V Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Положення про реєстр страхувальників, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 №1162 (далі - Порядок №1162), згідно з якими фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, знімаються із обліку, як платники єдиного внеску за заявою після проведення передбачених законодавством перевірок платників, звірення розрахунків та проведення остаточного розрахунку.
Пунктом 9 Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 №435 (далі - Порядок №435), визначено, що у разі прийняття відповідними органами (особами) рішення про ліквідацію, припинення діяльності страхувальників, на яких не поширюється дія Закону України від 15 травня 2003 року №755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня прийняття відповідними органами (особами) рішення про ліквідацію або припинення діяльності таких страхувальників.
При цьому страхувальники, зазначені у п.4 цього розділу, а саме, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми ліквідаційна .
Термін сплати зобов'язань, визначених особою, яка провадить незалежну прецесійну діяльність, у Звіті з позначкою "ліквідаційна", настає в день подання такого Звіту, відповідно єдиний внесок слід сплатити додати подання Звіту включно.
Необхідними умовами для сплати особою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є провадження фізичною особою, зокрема, незалежної професійної адвокатської діяльності та отримання доходу від такої діяльності. При цьому, свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю лише посвідчує право адвоката на здійснення професійної діяльності, однак не є підставою та доказом здійснення адвокатської діяльності.
Рада адвокатів України забезпечує ведення Єдиного реєстру адвокатів України з метою збирання, зберігання, обліку та надання достовірної інформації про чисельність і персональний склад адвокатів України, адвокатів іноземних держав, які відповідно до цього Закону набули права на заняття адвокатською діяльністю в Україні, про обрані адвокатами організаційні форми адвокатської діяльності. Внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України здійснюється радами адвокатів регіонів та Радою адвокатів України (ч. 1 ст. 17 Закону № 5076-VI).
Суд звертає увагу, що позивачем у зв'язку із зміною виду діяльності з самозайнятої особи на адвокатське бюро 31.01.2017 до Вінницького відділення Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області була подана заява про зняття ОСОБА_1 з обліку як платника податків - особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність. Крім того, до заяви були надані документи: оригінал довідки форми 4-ОПП від 01.11.2012 №115092, копія виписки з ЄДР на Адвокатське бюро "ОСОБА_1 та Партнери", роздруківка з ЄРАУ на адвоката ОСОБА_1, заява форми 8-ОПП, податкова декларація ліквідаційна від 31.01.2017, звітність про суми нарахованого доходу та ЄВ ліквідаційна від 31.01.2017.
Разом з тим, суд акцентує увагу, що згідно даних Єдиного реєстру адвокатів України організаційна форма адвокатської діяльності позивача - Адвокатське бюро ОСОБА_1 та Партнери .
Відповідно до ст. 52 ПК України, за зверненням платників податків контролюючі органи надають їм безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом (п.52.1); податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п.52.2); за вибором платника податків консультація надається в усній, письмовій або електронній формі; консультація, надана в письмовій або електронній формі, обов'язково повинна містити опис питань, що порушуються платником податків, з урахуванням фактичних обставин, вказаних у зверненні платника податків, обґрунтування застосування норм законодавства та висновок з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства (п. 52.3).
Підпунктом 14.1.172 п.14.1 ст.14 ПК України визначено, що податкова консультація - індивідуальна податкова консультація та узагальнююча податкова консультація, що надаються в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Відповідно до пп. 14.1.172-1 п.14.1 ст.14 ПК України, індивідуальна податкова консультація - роз'яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.
Суд звертає увагу, листом ОСОБА_3 фіскальна служба України від 24.05.2017 №340/Ш/99-99-13-02-01-14/ІПК надала позивачу податкову консультацію щодо зняття з обліку та порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування особами, які провадять незалежну професійну діяльність та повідомила ОСОБА_1, що останнім періодом, за який необхідно сплатити єдиний внесок, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня подання заяви до контролюючого органу про припинення такої діяльності.
В судовому засіданні представником відповідача надано лист начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області адресований заступнику начальника управління - начальнику відділу погашення боргу Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області, з якого слідує, що згідно реєстраційних даних ОСОБА_4 являється особою, яка здійснювала незалежну професійну діяльність, дата державної реєстрації 24.10.2012, дата взяття на облік в податковому органі 01.11.2012 (з 01.11.2012 встановлена ознака незалежної професійної діяльності, а саме адвокат). Також, згідно з даними обліку, платником прийнято рішення про припинення діяльності 03.02.2017, а довідку форми №7-ЄСВ подано до податкового органу 06.06.2017. Останній звітний період сплати сум ЄCB по червень 2017 року, згідно поданої заяви форми №7-ЄСВ. Відповідно до ІКП самозайнятої особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) виявлено зайві нарахування за період липень 2017 року - вересень 2018 року на суму 11595,54 грн. Платником прийнято рішення про припинення діяльності 03.02.2017, довідку форми №7-ЄСВ подано до податкового органу 06.06.2017, відповідно до ІС Податковий блок в ІКП (код платежу 71040000, що передбачає розмір єдиного внеску 22% від бази нарахування) відображені квартальні нарахування станом на 19.10.2018 - на суму 2457,18 грн. за 4 квартал 2018 року, станом на 19.07.2018 - на суму 2457,18 грн. за 3 квартал 2018 року, станом на 19.04.2018 - на суму 2457,18 грн. за 1 квартал 2018 року, станом на 02.05.2018 - на суму 8448,00 грн. за 2017 рік. Тому, для уникнення помилкових нарахувань було проведено зменшення нарахування єдиного соціального внеску в сумі 11595,54 грн. за період липень 2017 року - вересень 2018 року. Згідно даних ІКП 71040000 по ОСОБА_1 нараховано єдиного внеску: 4224,00 грн. за період січень-червень 2017 року, 26.02.2018 платником було сплачено єдиного внеску 704,00 грн. Таким чином станом на 22.02.2019 борг по ІКП 71040000 становить 3520,00 грн.
З огляду на викладене, 17.12.2018 відповідачем безпідставно сформовано та направлено на адресу позивача вимогу № Ф-9145-17 про сплату єдиного внеску в сумі 15115,54 грн.
Разом з тим, щодо посилань позивача на ч. 8 ст. 80 КАС України, застосувати заходи процесуального примусу до Вінницької ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області, у зв'язку з ненаданням рішення прийнятим за результатами розгляду заяви від 31.01.2017 про зняття з обліку, як самозайнятої особи ОСОБА_1, яке витребовувалось судом ухвалою суду від 04.02.2019, суд зазначає, що заходи процесуального примусу завжди спрямовані на забезпечення всебічного, повного і об'єктивного з'ясування всіх фактичних обставин по справі, а також на дотримання і реалізацію процесуальних прав самих учасників адміністративного судочинства.
Відтак, суд не вбачає необхідності у застосуванні заходів процесуального примусу, оскільки, представником відповідача вживались заходи для встановлення всіх обставин справи та надано лист начальника відділу адміністрування податків і зборів з фізичних осіб Вінницького управління ГУ ДФС у Вінницькій області, що станом на 22.02.2019 борг по ІКП 71040000 ОСОБА_1 становить 3520,00 грн.
За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.
Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено правомірність пред'явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати вимогу Головного управління ДФС у Вінницькій області про сплату боргу (недоїмки) № Ф -9145-17 від 17.12.2018.
Стягнути на користь ОСОБА_1 сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) гривень 40 копійок за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Вінницькій області.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: ОСОБА_1 (вул. Ватутіна, 52/89, м. Вінниця, 21011, ідентифікаційний номер НОМЕР_1)
Відповідач: Головне управління ДФС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 39402165)
Суддя Комар Павло Анатолійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.03.2019 |
Оприлюднено | 02.04.2019 |
Номер документу | 80860103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні