Рішення
від 28.03.2019 по справі 1.380.2019.001154
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.001154

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 березня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Брильовського Р.М.

секретар судового засідання Сільник Н.Є.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м.Львові справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Науково-виробничого підприємства "Карат" - Дочірнього підприємства ПрАТ "Концерн-Електрон" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Держпраці у Львівській області (далі - позивач, ГУ Держпраці у Львівській області) до Науково-виробничого підприємства "Карат" - Дочірнього підприємства ПрАТ "Концерн-Електрон" (далі - відповідач) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони відповідачу експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-1001, № Л-411), вантажного ліфта (реєстр. № Л-376) до усунення зазначених в позовній заяві порушень.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення відповідачем вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу для життя та здоров'я працівників Науково-виробничого підприємства "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон". У зв'язку із цим позивач просить суд, застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом заборони відповідачу експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-1001, № Л-411), вантажного ліфта (реєстр. № Л-376) до усунення встановлених порушень.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи.

У встановлений судом строк відповідач відзив на позовну заяву суду не надав та жодних клопотань від відповідача на адресу суду не надходило.

Згідно з пунктом 3 частини 3 статті 246 КАС України , суд зазначає, що ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 15.03.2019 було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд виходив з наступного.

Суд встановив, що уповноваженими посадовими особами Головного управління Держпраці у Львівській області начальником відділу нагляду в машинобудуванні та енергетиці ОСОБА_2, головними державними інспекторами Кокотко О.В., Чепіль Т.В., Майдрою М.М., Фургалом Г.В., Гелетій С.І., відповідно до наказу Головного управління Держпраці у Львівській області від 01.02.2019 № 0216-П та направлення на перевірку від 01.02.2019 №0216 у присутності уповноважених осіб відповідача провідного інженера з охорони праці ОСОБА_3 та головного енергетика ОСОБА_4 у період часу з 09.00 години 04 лютого 2019 року по 16.00 годину 14 лютого 2019 року проведено планову перевірку на Науково-виробничому підприємстві "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон", щодо дотримання вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

За наслідками вказаної перевірки складено акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 14.02.2019 №13/01/067/0128.

У розділі V акту перевірки встановлено порушення вимог чинних нормативно-правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу для життя та здоров'я працівників Науково-виробничого підприємства "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон".

Так, у відповідності до п. 9.6.1 Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів затверджено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 №190 (далі - Правил №190) експертне обстеження проводиться у разі закінчення граничного строку експлуатації; реконструкції (перебудови) або модернізації, якщо це обумовлено нормативно-правовими актами з охорони праці; аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру, з метою визначення можливості відновлення; виявлення під час проведення технічного огляду зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів, що перевищують допустимі значення. В інших випадках експертне обстеження устатковання проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця.

Проте, відповідачем всупереч зазначених вимог не проведено експертне обстеження пасажирських ліфтів (реєстр. №Л - 411, №Л - 1001), вантажного ліфта (реєстр. №Л - 376) після закінчення граничного строку експлуатації.

Згідно з п. 9.5.1 Правил №190 позачерговий технічний огляд ліфта проводять у разі введення його в експлуатацію після ремонту, реконструкції або модернізації; перерви в експлуатації більше як на 12 місяців; демонтажу та встановлення на новому місці; - закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не використовувались під час експертного обстеження); експлуатаційної чи деградаційної відмови, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів; аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру. В інших випадках позачерговий технічний огляд проводиться відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця. У разі проведення позачергового технічного огляду в паспорті ліфта зазначається причина його проведення.

Однак, відповідач всупереч зазначеному не провів позачерговий технічний огляд пасажирських ліфтів (реєстр. №Л - 411, №Л - 1001), вантажного ліфта (реєстр. №Л - 376) після закінчення граничного строку експлуатації.

Відповідно до п. 6.1.1 Правил №190 ліфти, їх складові частини, прилади та пристрої безпеки повинні відповідати вимогам цих Правил і чинних нормативних документів.

Втім, відповідач у порушення п. 6.1.1 Правил №1903 в машинному приміщенні пасажирського ліфта (реєстр. Л - 411) на вантажній лебідці не встановив електродвигун.

За результатами перевірки посадовими особами позивача було складено два примірники акта перевірки підписані посадовими особами органу державного нагляду, що здійснювали захід державного нагляду та директором Науково-виробничого підприємства "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон" ОСОБА_5.

14 лютого 2019 року один примірник акта вручено директору Науково-виробничого підприємства "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон" ОСОБА_5, який підписано без зауважень та заперечень.

Зокрема, в акті перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) зазначено, що у зв'язку з виявленими порушеннями у рядку №№ 19, 26-29 таблиці необхідно негайного зупинити роботи (виробництво), зокрема: заборонити експлуатацію КТП-1 6/0,4 кВ (силовий трансформатор 1000 кВА), КТП-3 6/0,4 кВ (силовий трансформатор 1000 кВА), КТП-4 6/0,4 кВ (силовий трансформатор 630 кВА), РП-6 кВ № 45 пасажирських ліфтів (реємт. №Л-1001, № Л-411, вантажного ліфта (реєст. № Л-376).

Позивач з метою недопущення можливого спричинення шкоди працівникам Науково-виробничого підприємства "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон" звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті, суд враховує наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Законом України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694-ХІІ визначено основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці; підвищення рівня промислової безпеки шляхом забезпечення суцільного технічного контролю за станом виробництв, технологій та продукції, а також сприяння підприємствам у створенні безпечних та нешкідливих умов праці.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначено Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V(далі - Закон України №877-V).

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" встановлено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 96, встановлено, що Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб. (підпункт 1 пункту 3 Положення).

Відповідно до абзацу 1 пункту 7 вказаного Положення передбачено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно частини 5 статті 4 Закону України № 877-V встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 7 статті 7 Закону України № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Позовні вимоги про застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду відповідають наведеним приписам законодавства та заявлені уповноваженим суб'єктом владних повноважень.

Матеріалами справи підтверджено порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу для життя і здоров'я його працівників. При цьому, суд враховує, що з вимогами акта перевірки від 14.02.2019 №13/01/067/0128 відповідач був ознайомлений, однак доказів усунення виявлених в акті порушень не представив та будь-яких інших документів не надав.

Таким чином, обставини, які стали підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування не перестали існувати та не усунуті.

Отже, в ході судового розгляду справи судом встановлено, що недотримання відповідачем вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки й високий ступінь небезпечності, зазначених в акті перевірки порушень, свідчать, що наявність зазначених порушень є реальним ризиком виникнення надзвичайних ситуацій та створює загрозу для життя та здоров'я працівників Науково-виробничого підприємства "Електрон-Карат" - Дочірнє підприємство ПрАТ "Концерн-Електрон".

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, вимоги позивача щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.139 КАС України судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.

Керуючись ст.ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295, підп.15.5 п.15 Перехідних положень КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Науково-виробничого підприємства "Карат" - Дочірнього підприємства ПрАТ "Концерн-Електрон" шляхом заборони Науково-виробничому підприємству "Карат" - Дочірнього підприємства ПрАТ "Концерн-Електрон" (79031, м. Львів, вул. Стрийська, 202, код ЄДРПОУ 23273999) експлуатації пасажирських ліфтів (реєстр. № Л-1001, № Л-411), вантажного ліфта (реєстр. № Л-376) до усунення встановлених порушень.

Позивач - Головне управління Держпраці у Львівській області (79005, м. Львів, пл. Міцкевича, 8, код ЄДРПОУ 39778297).

Відповідач - Науково-виробниче підприємство "Карат" - Дочірнього підприємства ПрАТ "Концерн-Електрон" (79031, м. Львів, вул. Стрийська, 202, код ЄДРПОУ 23273999).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 02.04.2019.

Суддя Р.М. Брильовський

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.03.2019
Оприлюднено02.04.2019
Номер документу80861604
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001154

Рішення від 28.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

Ухвала від 15.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Брильовський Роман Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні