Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"26" березня 2019 р. № 520/1997/19
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Мадевська Е.Д.
представника позивача - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ КВАДРОК-К" (61202, Харківська обл., м. Харків, вул. Фесенківська, буд. 12/14) до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка ,буд. 33/19), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ КВАДРОК-К", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просить суд:
Скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) № 1046191/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284,00 грн.
2) № 1046192/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ - 226611,00 грн.
3) № 1046193/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 6 від18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ - 226233,00 грн.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні: - № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284.0 грн. датою її надсилання 27 квітня 2018 року. - № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ -226611.0 грн. датою її надсилання 27 квітня 2018 року. - № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ -226233.0 грн. датою їх надсилання 03 травня 2018 року.
В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані підприємством рішення податкового органу від 09.01.2019 року № № 1046191/34569766, № 1046192/34569766, № 1046193/34569766 є неправомірними, необґрунтованими та такими, що підлягають скасуванню через відсутність доказів порушення з боку підприємства податкового законодавства.
Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представники відповідачів в судове засідання не з'явилися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином, про причини неявки суду не повідомили.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав та мотивів.
Судом встановлено, що на виконання приписів п. 201,10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ КВАДРО-К за правилом першої події було виписано та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, а саме:
- № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 гри., в тому числі ПДВ -256284,00 гри.;
- № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 гри., в тому числі ПДВ -226611,00 грн.;
- № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ -226233,00 грн.
Також судом встановлено, що відповідно до Квитанцій № 1, реєстрацію зазначених податкових накладних було зупинено відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, та зазначено, що ПН відповідають вимогам ризиковості платника податку. Обсяг постачання товару/послуги 1512 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам пп.2.1 п.2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам гш.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку".
04 01.2019 року позивачем, в порядку пп. 201.16.1 п. 201.16 Податкового кодексу України, було подано до Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві письмові пояснення з відповідними додатками, а саме:
Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К .
Копія наказу про призначення директора ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К .
Копія договору поставки № 06/04-2 від 06 квітня 2018 року.
Копія специфікації № 1 від 06.04.2018 року.
Копії податкових накладних з відповідним квитанціями.
Копії видаткових накладних.
Копії договорів ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К з ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ та копії відповідних актів здачі-прийняття робіт (надання послуг).
Копії якісних посвідчень.
Копії залізничних накладних та відомостей вагонів.
Копії платіжних доручень щодо розрахунків ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К з ТОВ ОСОБА_2 ПРОПЕТІ та ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ .
Копія договору про виготовлення продукції з давальницької сировини № 01/12 від 01.12.2017 року.
09.01.2019 року Головним управлінням Державної фіскальної служби у місті Києві було прийнято рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
1) № 1046191/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284,00 грн.
2) № 1046192/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., втому числі ПДВ - 226611,00 грн.
3) № 1046193/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ - 226233,00 грн.
на підставі неподання платником податку копій документів, а саме: - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків.
Відповідно до вимог пункту 27 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Судом встановлено, що позивач скористався правом оскарження вказаних рішень Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві в адміністративному порядку, а саме 16.01.2018 року подав до Державної фіскальної служби України скарги на рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві: 1) № 1046191/34569766 від 09.01.2019 року, 2) № 1046192/34569766 від 09.01.2019 року, 3) № 1046193/34569766 від 09.01.2019 року, однак за результатами розгляду скарги комісія ДФС України з питань розгляду скарг прийняла рішення:
1) № 4701/34569766/2 від 24.01.2019 у. (щодо податкової накладної № 5 від 18.04.2018 p.);
2) № 4699/34569766/2 від 24.01.2019 р. (щодо податкової накладної № 6 від 18.04.2018 p.),
3) № 5177/34569766/2 від 28.01.2019 р. (щодо податкової накладної № 4 від 18.04.2018 p.), якими залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Також судовим розглядом було встановлено, що позивачем - ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К податкові накладні № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ -256284,00 грн.; № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ -226611,00 грн.; № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ -226233,00 грн. були виписані на виконання умов договору поставки № 06/04-2 від 06 квітня 2018 року, укладеного між ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К (постачальник) та ТОВ ОСОБА_2 ПРОПЕТІ (покупець).
Відповідно до п. 1.1. вказаного Договору постачальник зобов'язується поставити (передати) у власність покупця олію соняшникову нерафіновану 1-го гатунку, українського походження, згідно ДСТУ 4492:2005, а покупець зобов'язується прийняти цей Товар та своєчасно здійснити його оплату.
Пунктом 2.1. договору передбачено, що поставка товару здійснюється на умовах та у строк, визначений у Специфікації, на умовах, визначених Інкотермс-2010. Факт здійснення поставки засвідчується видатковою накладною.
Відповідно до Специфікації № 1 від 06 квітня 2018 року до вказаного договору поставки постачальник зобов'язується передати, а покупець зобов'язується прийняти та оплатити наступний товар: олію соняшникову нерафіновану 1-го ґатунку, кількість 190,00 т+-5%, ціна затону складає 22680,00 гри. в т.ч. ПДВ 20 %, загальна вартість товару - 4309200,00 грн. в т.ч. ПДВ 20 %.
Крім того, у вказаній Специфікації узгоджено, що постачальник зобов'язаний передати, а покупець прийняти товар не пізніше 30 квітня 2018 p., на умовах FSA України, Одеська обл., м. Южне, вул. Індустріальна, 6. В вартість товару входить доставка.
Судовим розглядом було встановлено, що факт реальності придбання, отримання та оплати товару за вказаним договором підтверджується належними первинними документами, а саме: податковими накладними: № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284,00 грн.; № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ -226611,00 грн.; № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ - 226233,00 грн., видатковими накладними: від 18.04..2018 року № 123 на суму 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284,00 грн., від 18.04.2018 року № 124 на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ - 226611,00 грн., від 18.04.2018 року № 125 на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ - 226233,00 грн.; платіжними дорученнями № 4 від 19.04.2018 року, № 5 від 19.04.2018 року, № 6 від 20.04.2018 року.
Перевезення та навантаження товару здійснювалось ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ , відповідно до умов:
договору транспортного експедирування № 0103/18-1 від 01.03.2018 року, за яким експедитор (ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ ) від свого імені, але за рахунок клієнта (ТОВ "КОМПАНІЯ КВАДРО-К") зобов'язується надавати послуги з організації перевезень вантажів клієнта залізничним транспортом;
договору надання послуг по навантаженню вагонів № 0103/18-2 від 01.03.2018 року, за яким замовник (ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К ) доручає, а виконавець (ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ ) зобов'язується надати послуги по прийманню та навантаженню залізничних вагонів сировиною.
Також судом встановлено, що розрахунки з ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ проведені в повному "обсязі шляхом безготівкових розрахунків.
Факт виконання вказаних договорів засвідчено сторонами шляхом підписання актів здачі-прийняття робіт (надання послуг):
- акт № Ма0000040 від 01 травня 2018 року (транспортно-експедиційні послуги);
- акт № Ма0000050 від 16 травня 2018 року (послуги по навантаженню);
- акт № Ма0000052 від 17 травня 2018 року (послуги по навантаженню).
Факт перевезення товару залізничним транспортом підтверджується відповідними залізничними накладними та відомостями вагонів.
Щодо якості поставленої продукції за договором № 06/04-2 від 06 квітня 2018 року суд зазначає наступне.
Між ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К (замовник) та ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ (виконавець) було укладено договір № 01-04ЛД від 01 квітня 2018 року, відповідно до умов якого замовник доручає, а виконавець приймає на себе виконання послуг по проведенню лабораторного аналізу зразків олії соняшника.
Факт виконання вказаного договору засвідчено сторонами шляхом підписання акту здачі-прийняття робіт (надання послуг) № Ма0000049 від 16 травня 2018 року, та за результатом надання ТОВ АГРОСИНЕРГІЯ послуг з проведення лабораторних випробувань ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К були надані відповідні якісні посвідчення на олію соняшникову нерафіновану невиморожену 1 гатунку наливом.
Задля виконання господарських операцій на поставку олії соняшникової, зокрема, виконання умов договору поставки № 06/04-2 від 06 квітня 2018 року, укладеного між ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К (постачальник) та ТОВ ОСОБА_3 ПРОПЕТІ (покупець) - Платник укладає договори про виготовлення продукції з давальницької сировини.
Так, між ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К (замовник) та ТОВ Первомайський харчовий комбінат Ідеал (виконавець), який знаходиться за адресою: Харківська обл., м. Первомайський, вулиця Залізнична, будинок 76, укладено договір про виготовлення продукції з давальницької сировини № 01/20-01 від 20 січня 2017 року, відповідно до умов якого виконавець виконує роботи та надає послуги, метою яких є переробка сировини в продукцію, а замовник сплачує роботи та послуги виконавця. Відповідно до розділу 1 даного договору Тлумачення термінів договору - сировина - насіння соняшнику... , продукція - олія соняшникова пресова...., макуха соняшникова.... , переробка сировини - виконання виконавцем комплексу робіт з приймання сировини, переробки її в готову продукцію, зберігання сировини та/або продукції під час технологічних процесів переробки, а також відпуск (відвантаження, постачання) продукції на умовах цього договору .
Факт виконання послуг з переробки на підставі умов вказаного договору засвідчено сторонами шляхом підписання актів надання послуг: № 67 від 31 грудня 2017 року, №5 від 31.01.2108 року, № 6 від 28.02.2018 року, № 18 від 15.03.2018 року.
Отже, оскільки згідно умов вказаного договору ТОВ ПХК Ідеал здійснює приймання та переробку сировини (насіння соняшника), що поставляється нами в готову продукцію з подальшим відвантаженням готової продукції, а олія соняшникова зберігається в містах її виготовлення, тому додаткові складські приміщення нами не використовуються.
Насіння соняшника для подальшої переробки ТОВ КВАДРО-К було придбано на підставі:
- договору поставки № 26/04/2017-01 від 26.04.2017 року, укладеного між ТОВ КВАДРО-К (покупець) та ТОВ -КВАДРО- (постачальник), відповідно до п. 1.1 якого постачальник зобов'язується поставити, а покупець прийняти та оплатити насіння соняшника відповідно до умов даного договору. Загальна кількість товару, що поставляється - 2600,00 т. Відповідно до п. 3.2. поставка Товару здійснюється на умовах EXW (відповідно до правил Інкотермс - 2010 p.). Пункт (місце) поставки - склад Постачальника, м. Первомайський, вулиця Залізнична, будинок 76 Факт виконання вказаного договору підтверджується зокрема відповідними видатковими накладними: № 989, 990, 991, 992, 993, 994 від 02.04.2018 року.
- договору поставки № 17/05/2017 від 17.05.2017 року, укладеного між ТОВ КВАДРО-К (покупець) та ТОВ МАКОВІЙ (постачальник), відповідно до п. 1.1 якого постачальник зобов'язується поставити, а покупець прийняти та оплатити насіння соняшника відповідно до умов даного договору. Загальна кількість товару, що поставляється - 2000,00 т. Відповідно до п. 3.2. поставка Товару здійснюється на умовах EXW (відповідно до правил Інкотермс - 2010 p.). Пункт (місце) поставки - склад Постачальника, м. Первомайський, вулиця Залізнична, будинок 76. Факт виконання вказаного договору підтверджується зокрема відповідними видатковими накладними: № 412, 413, 414, 415,416, 417 від 02.04.2018 року
З урахуванням вищевикладеного суд зазначає, що на підтвердження реальності вчинення правочинів з вищевказаними контрагентами у позивача - ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К наявні всі належні первинні документи, які за формою та змістом не містять жодних недоліків, що підтверджують факт отримання товарів, їх використання у власній господарській діяльності.
При укладенні всіх вищевказаних договорів сторонами було досягнуто усіх істотних умов, вони спрямовані на реальне настання правових наслідків, відповідають економічному змісту та чинному законодавству, здійснюються у межах господарської діяльності ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К .
Також під час розгляду справи судом було встановлено, що у позивача - ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К відсутні підстави та відомості, які б свідчили про відповідність критеріїв визначених у п. 1.1 -1.6 Критеріїв ризиковості платника з огляду на наступне.
ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К є юридичною особою, який займається профільними видами діяльності відповідно до видів діяльності зареєстрованих Платником в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (надалі-ЄДР).
Види діяльності за КВЕД:
46.11 Діяльність посередників у торгівлі сільськогосподарською сировиною, живими тваринами, текстильною сировиною та напівфабрикатами;
46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту;
46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами (основний);
46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування.
Платник зареєстрований в ЄДР - 05.09.2006 р.
Засновником ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К є: - ОСОБА_4, яка з 04.12.2012 року займає посаду Директора.
Станом на теперішній час позивач - ТОВ КОМПАНІЯ КВАДРО-К , не має податкового боргу.
Також судом встановлено, що відносно позивача наявні відомості, які свідчать про здійснення ним фінансово- господарської діяльності без ознак ризиковості, а саме:
платник зареєстрований (вносились зміни до ЄДР) на дійсні (не втрачені/не загублені) та не на підроблені документи;
платника зареєстровано (вносились зміни до ЄДР) без подальшої передачі (оформлення) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам;
платника зареєстровано (вносились зміни до ЄДР) з наміром проводити фінансово-господарську діяльність та реалізовувати повноваження;
платника зареєстровано (вносились зміни до ЄДР) та здійснюється фінансово-господарська діяльність з відома та згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників;
стосовно посадової особи (посадових осіб) платника відсутні обвинувальні вироки суду за ст.205 Кримінального кодексу України;
платника не зареєстровано (не перереєстровано) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО. АР Крим);
дата реєстрації платником податку на додану вартість перевищує 3 місяців з дати такої реєстрації - Платник зареєстрований платником податку на додану вартість з 12.07.2010 p.;
платник має відкриті рахунки у банківських установах, а саме: № 26001001010036, відкритий в Харківському відділенні AT КІБ МФО 322540, № НОМЕР_1, відкритий в ПАТ ПУМБ МФО 334851;
платник, посадова особа та/або засновник не були посадовими особами та/або засновниками суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
платник не здійснює операції, які містять ознаки ризиковості.
Також судовим розглядом було встановлено, що в межах профільних видів діяльності позивач здійснює реалізацію олії соняшникової, шроту соняшникового, які отримуються від підприємств-переробників на умовах переробки давальницької сировини.
Для здійснення господарської діяльності позивач використовує сировину, яку придбаває у постачальників, зокрема у ТОВ "-Квадро-" (34210990), ТОВ Маковій (33816897), ТОВ "АГРОСИНЕРГІЯ" (40921090) та інших.
Основними покупцями позивача є ТОВ "Паритет-агро" (31642413), ПП "ЯВІР-2000" (31175036), ПП "Віктор і К" (20651018).
Господарські операції, за результатом яких позивач складає ПН/РК носять реальний характер, що підтверджується складеними відповідно до вимог чинного законодавства первинними документами та іншими документами бухгалтерського та податкового обліку.
Надаючи правову оцінку зазначеним правовідносинам суд зазначає наступне.
Вимоги щодо оформлення податкових накладних, їх видачі та внесення до ЄРПН встановлені ст. 201 Податкового Кодексу України.
Відповідно до п. 201.1. ст. 201 ПКУ на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Так, згідно п. 201.10 ст. 201 ПКУ при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Згідно з п.201.16. ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (далі за текстом - Порядок № 117), у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 14 Порядку № 117, визначено, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з п.п. 15-16 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг). Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 18 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Пунктом 22 Порядку № 117, визначено, що рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно з п. 23 Порядку № 117, комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;
щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.
Згідно з п. 27 Порядку № 117, рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з п. 21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з пунктом 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
З огляду на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкової накладної.
За таких обставин, суд приходить до висновку, що рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 1046191/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284,00 грн.; № 1046192/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ - 226611,00 грн.; № 1046193/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 6 від18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ - 226233,00 грн. є протиправними, а тому підлягають скасуванню, а податкові накладні податкові накладні: № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284.0 грн. датою її надсилання 27 квітня 2018 року; № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ -226611.0 грн. датою її надсилання 27 квітня 2018 року; № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ -226233.0 грн. датою їх надсилання 03 травня 2018 року підлягають реєстрації.
Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Розподіл судових витрат здійснити у відповідності до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ КВАДРОК-К" (61202, Харківська обл., м. Харків, вул. Фесенківська, буд. 12/14) до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка ,буд. 33/19), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) про скасування рішень та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити в повному обсязі.
Скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних:
1) № 1046191/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284,00 грн.;
2) № 1046192/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ - 226611,00 грн.;
3) № 1046193/34569766 від 09.01.2019 року щодо податкової накладної № 6 від18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ - 226233,00 грн.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні: - № 4 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1537704,00 грн., в тому числі ПДВ - 256284.0 грн. датою її надсилання 27 квітня 2018 року. - № 5 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1359666,00 грн., в тому числі ПДВ -226611.0 грн. датою її надсилання 27 квітня 2018 року. - № 6 від 18.04.2018 року на загальну суму - 1357398,00 грн., в тому числі ПДВ -226233.0 грн. датою їх надсилання 03 травня 2018 року.
Стягнути солідарно за рахунок бюджетних асигнувань з Державної фіскальної служби України (код 39292197, Львівська площа, буд. 8, м. Київ, 04053) та Головного управління Державної фіскальної служби у місті Києві (код ЄДРПОУ 39439980, 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ КВАДРО-К (код ЄДРПОУ: 34569766, 61202, Харківська обл., місто Харків, вул. Фесенківська, будинок 12/14) сплачений судовий збір у сумі 11526 (одинадцять тисяч п'ятсот двадцять шість) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 01 квітня 2019 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2019 |
Оприлюднено | 02.04.2019 |
Номер документу | 80862034 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні