ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
02 квітня 2019 року № 826/13033/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кармазіна О.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Аверс Інвест простягнення штрафу,- ВСТАНОВИВ:
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корпус, 30, код ЄДР: 37956207) звернулася до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Аверс Інвест (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45, офіс 239, код ЄДР: 39623529), в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Аверс Інвест штраф у розмірі 6000,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Позиція позивача.
В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує, що станом на 01.09.2017 у відповідача виникло суттєве відхилення розміру регулятивного капіталу, нормативу адекватності регулятивного капіталу та нормативу адекватності капіталу першого рівня від встановлених нормативних значень.
При цьому, позивач зазначив, що протягом періоду з 01.09.2017 до 31.10.2017 значення вказаних нормативів не досягла встановлених нормативних значень, у зв'язку з чим, торговець цінними паперами ТОВ ФК Аверс Інвест порушив вимоги п.1 розділу ІІ Положення № 2021 в частині неподання відповідної інформації до Комісії у строк, встановлений нормативно-правовим актом Комісії.
Представник позивача вказав, що відповідач листом від 07.09.2017 № 07-1/09-17 повідомив позивача про виникнення відхилення значення пруденційного показника від встановленого нормативного значення, а листом від 26.09.2017 № 26/09-17 ТОВ Фінансова компанія Аверс Інвест надало до Національної комісії план заходів, який зокрема, містить інформацію щодо розрахунку розміру регулятивного капіталу із зазначенням вихідних даних, на основі яких здійснюється розрахунок.
В той же час, представник позивача наголосив, шо у поданому відповідачем Плані заходів відсутні розрахунки нормативу адекватності регулятивного капіталу та нормативу адекватності капіталу першого рівня із зазначенням вихідних даних, на основі яких здійснюється розрахунок, з огляду на що ТОВ Фінансова компанія Аверс Інвест порушило вимоги п. 1 розділу ІІ та пункту 1 розділу IV Положення № 2021 в частині подання до Комісії відповідної інформації не в повному обсязі.
Зважаючи на викладене позивачем було складено акт про порушення на ринку цінних паперів від 05.04.2018 № 183-ЦА-УП-Т, на підставі якого прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.05.2018 № 201-ЦА-УП-Т, відповідно до якої до ТОВ ФК Аверс Інвест застосовано штрафну санкцію у розмірі 6 000,00 грн.
Представник позивача наголошує, що на момент звернення до суду штрафна санкція відповідачем не сплачена, з огляду на що просить суд задовольнити позов.
Позиція відповідача.
Відповідач відзиву на позовну заяву до суду не подав.
Процесуальні дії, вчинені у справі.
Ухвалою суду від 20.08.2018 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у даній адміністративній справі. Вирішено розглядати справу відповідно до положень ст. 263 КАС України у спрощеному (письмовому) провадженні та відповідачу надано п'ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву.
Вказана ухвала була вручена відповідачу 23.08.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення за штриховим ідентифікатором № 0105102337162 (том 1 а.с. 49).
Зважаючи на те, що відповідач повідомлений належним чином про розгляд даної справи, однак останнім не було надано відзиву на позовну заяву, суд, у відповідності до ч. 2 ст. 175 КАС України вирішує даний спір за наявними матеріалами справи.
Встановлені судом обставини.
Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
05.04.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт про порушення на ринку цінних паперів № 183-ЦА-УП-Т (том 1 а.с. 33-34) яким встановлено суттєве відхилення ТОВ Фінансова компанія Аверс Інвест розміру регуляторного капіталу, нормативу адекватності регулятивного капіталу та нормативу адекватності капіталу першого рівня від встановлених нормативних значень.
Так, листом від 07.09.2017 № 07-1/09-17 відповідач повідомив позивача про виникнення відхилення значення пруденційного показника від встановленого нормативного значення.
Листом від 26.09.2017 № 26/09-17 ТОВ Фінансова компанія Аверс Інвест додатково надало до Національної комісії план заходів, який зокрема, містить інформацію щодо розрахунку розміру регулятивного капіталу із зазначенням вихідних даних, на основі яких здійснюється розрахунок.
В той же час, як вказав представник позивача у позовній заяві, у поданому відповідачем Плані заходів відсутні розрахунки нормативу адекватності регулятивного капіталу та нормативу адекватності капіталу першого рівня із зазначенням вихідних даних, на основі яких здійснюється розрахунок, з огляду на що ТОВ Фінансова компанія Аверс Інвест порушило вимоги п. 1 розділу ІІ та пункту 1 розділу IV Положення № 2021 в частині подання до Комісії відповідної інформації не в повному обсязі.
На підставі акту про порушення на ринку цінних паперів позивачем прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.05.2018 № 201-ЦА-УП-Т, відповідно до якої до ТОВ ФК Аверс Інвест застосовано штрафну санкцію у розмірі 6 000,00 грн.
Вказана постанова, відповідно до супровідного листа від 23.05.2018 № 14/01/16168 (том 1 а.с. 14) була надіслана ТОВ ФК Аверс Інвест , що підтверджується списком поштових відправлень від 24.05.2018 (том 1 а.с. 18-19.
Разом з тим, у зв'язку з невиконанням відповідачем вказаної постанови, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи спір, суд виходить з наступного.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні встановлює Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 ст. 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно з ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
При цьому, відповідно до ст. 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, має право здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам, а також має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктами 6 та 7 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012р. за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Несплата відповідачем застосованих відповідно до закону фінансових санкцій до Державного бюджету України є порушенням економічних інтересів держави.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Між тим, всупереч вимогам ч. 1 ст. 77 КАС України, станом на день вирішення спору відповідачем до суду не надано суду жодних, у розумінні ст. 73 КАС України, доказів, які б надали суду можливість пересвідчитись у сплаті відповідачем штрафу чи оскарження постанови в судовому порядку.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно зі статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати до стягнення не підлягають.
Керуючись статтями 6, 72-77, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корпус, 30, код ЄДР: 37956207) задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Аверс Інвест (03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45, офіс 239, код ЄДР: 39623529) штраф у розмірі 6000,00 грн. (шість тисяч гривень 00 копійок) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в Управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII) до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя О.А. Кармазін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2019 |
Оприлюднено | 03.04.2019 |
Номер документу | 80863873 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кармазін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні