Рішення
від 01.04.2019 по справі 426/24396/18
СВАТІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 426/24396/18

РІШЕННЯ

іменем України

01 квітня 2019 року , м.Сватове

Сватівський районний суд Луганської області у складі

головуючого - судді Реки А.С.,

за участі секретаря судового засідання Гапич К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Сватове цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації Луганської області до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплаченої суми щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, -

Встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з відповідача для зарахування на користь держави в особі Управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації Луганської області в дохід держбюджету надміру виплачену щомісячну адресну грошову допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, в розмірі 27640,21 грн.

В обґрунтування позову зазначено, що відповідно до Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою КМУ від 01.10.2014 № 509, 04 червня 2014 року позивачем було взято на облік ОСОБА_1, яка зареєстрована в АДРЕСА_2. Разом з нею з тимчасово окупованої території в смт. Марківка перемістилася і її неповнолітня донька - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2.

Відповідач звернулася до Управління із заявами про призначення щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України, районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (заяви від 11.11.2014 р., 30.12.2014р., 12.05.2015.р, 02.06.2016 р.) В даних заявах та заяві про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої України або району проведення антитерористичної операції Відповідач зазначила, що у неї або у будь-кого із членів сім'ї не має у володінні (у власності) житлового приміщення, розташованого в регіонах, інших, ніж тимчасово окупована територія України, районах проведення антитерористичної операції та населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення.

На підставі вищезазначених заяв відповідачу, відповідно до Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого Постановою КМУ від 01.10.2014 р. № 505, була призначена щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, а саме: рішенням УСЗН Марківської РДА від 21.11.2014 відповідачу було призначено щомісячну адресну допомогу на проживання як переміщеній особі за періоди з 11.11.2014 р. по 10.01.2015 р. в розмірі 442,00 грн. за місяць та з 11.01.2015 р. по 10.03.2015 р. у розмірі 221,00 грн. за місяць. Рішенням УСЗН Марківської РДА від 21.01.2015 р. в зв'язку із зміною складу сім'ї відповідачу було здійснено перерахунок щомісячної адресної допомоги на проживання як переміщеній особі за період з 01.01.2015 р. по 10.05.2015 р. у розмірі 1326,00 грн. за місяць. Рішенням УСЗН Марківської РДА від 22.06.2015р. відповідачу було подовжено виплату допомоги на проживання як переміщеній особі за період з 11.05.2015р. по 10.11.2015 р. у розмірі 1326,00 грн. за місяць. Рішенням УСЗН Марківської РДА від 17.11.2015 р. відповідачу було подовжено виплату допомоги на проживання як переміщеній особі за період з 11.11.2015р. по 10.05.2016 р. у розмірі 1326,00 грн. за місяць. Рішенням УСЗН Марківської РДА від 08.06.2016р. Відповідачу було подовжено виплату допомоги на проживання як переміщеній особі за період з 02.06.2016р. по 01.12.2016р. у розмірі 1326,00 грн. за місяць. Таким чином, ОСОБА_1 за дані періоди було всього виплачено щорічну адресну допомогу на проживання у розмірі 27640,21 грн., про що свідчить довідка управління від 20.09.2016 року. Рішенням УСЗН Марківської РДА від 21.09.2016 р. відповідачу було припинено виплату допомоги на проживання як переміщеній особі в зв'язку із виявленням факту подання недостовірної інформації з 01.10.2016 р., а саме з 16 вересня 2004 року ОСОБА_1 має у власності житлове приміщення, розташоване за адресою: АДРЕСА_3. Просять стягнути з відповідача ОСОБА_1 надміру виплачену суму щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, в розмірі 27640,21 грн.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, на адресу суду надіслав клопотання, в якому просить розглянути справу за його відсутністю, вказав, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач ОСОБА_1 належним чином повідомлена про дату, час і місце розгляду справи відповідно до ст. 1-1 Закону України Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв'язку з проведенням антитерористичної операції , якою передбачено повідомлення учасників справи про дату судового засідання через оголошення на офіційному веб-сайті судової влади, в судове засідання не з'явився, про причини неявки суду не повідомив, відзиву на позов від нього не надходило.

Суд, дослідивши докази у справі, вважає позов таким, що не підлягає задоволенню.

В судовому засіданні встановлено, що 11 листопада 2014 року відповідач ОСОБА_1 разом із донькою ОСОБА_2, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 подала заяву до УПСЗН Марківської РДА для призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (а.с.11).

Надалі відповідачем до УПСЗН Марківської РДА надавалися заяви про призначення щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг від 12.05.2015 р. (з.б.а.с.11), від 11.11.2015 р. (а.с.12,) та від 02.06.2016 (а.с.12).

На підставі заяви від 11.11.2014 ОСОБА_1 була взята на облік УПСЗН Марківської РДА як внутрішньо переміщена особа, про що свідчить довідка № 925000471 від 15.01.2015 (а.с.10).

Згідно рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 21.11.2014 р. відповідач отримала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 11.11.2014 по 10.01.2015 в розмірі 442,00 грн., з 11.01.2015 по 10.03.2015 - 221,00 грн., згідно рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 21.01.2015 р. відповідачка отримала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 01.01.2015 по 10.05.2015 в розмірі 1326.00 грн., згідно рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 22.06.2015 р. відповідачка отримала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 11.05.2015 по 10.11.2015 в розмірі 1326,00 грн., згідно рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 17.11.2015 р. відповідачка отримала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 11.11.2015 по 10.05.2016 р. в розмірі 1326,00 грн., згідно рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 08.06.2016 р. відповідачка отримала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 02.06.2016р. по 01.12.2016 р. в розмірі 1326,00 грн., згідно рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання від 21.09.2016 р. відповідач отримала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання за період з 30.09.2016 по 30.09.2016р. в розмірі 1326,00 грн. Рішенням УСЗН Марківської РДА від 21.09.2016 року ОСОБА_1 з 01.10.2016 року припинена виплата допомоги переміщеним особам на проживання з посиланням на причини виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації, яка впливає на призначення грошової допомоги. Згідно довідки УСЗН Марківської РДА від 20 вересня 2016 року всього виплачено ОСОБА_1 з листопада 2014 року по вересень 2016 року 27640,21 грн. (а.с.13-17).

Рішенням Управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації Луганської областівід 21.09.2016 року виплата адресної допомоги ОСОБА_1 була припинена з посиланням на наявність у відповідача житла, розташованого за адресою: АДРЕСА_3, тобто в районі, іншому ніж район проведення АТО (а.с.16).

Відмовляючи у задоволенні позову, суд виходить з наступного.

Відповідно до первинної редакції абз.2 п. 6 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі, на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою КМУ від 01.10.2014 № 505 (далі Порядок), грошова допомога не призначалася у разі, коли будь-хто з членів сім'ї мав у володінні житлове приміщення, розташоване в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України та райони проведення антитерористичної операції.

Постановою КМУ №212 від 31.03.2015 р. слово володінні було замінено на слово власності , а Постановою №257 від 08.04.2015 р. слова та районів проведення антитерористичної операції були замінені словами районів проведення антитерористичної операції та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення .

Постановою КМУ № 370 від 31.05.2017 р. абз.2 п.6 був викладений у новій редакції - будь-хто із членів сім'ї має у власності житлове приміщення/частину житлового приміщення, що розташоване в інших регіонах, ніж тимчасово окупована територія України, населені пункти, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення, крім житлових приміщень, які непридатні для проживання, що підтверджується відповідним актом технічного стану .

Таким чином, у будь-якому випадку до внесення змін до Порядку постановою КМУ №370 від 31.05.2017 р. наявність житла у районах проведення антитерористичної операції не позбавляла внутрішньо переміщену особу права на отримання щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання.

Статтею першою Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі Закон), визначено, що період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Станом на 30 вересня 2016 року включно Указ Президента України про завершення антитерористичної операції прийнятий не був.

Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Пунктом 5 ст.11 Закону на КМУ покладено обов'язок у 10-тиденний строк з дня опублікування цього Закону затвердити перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, у період з 14 квітня 2014 р. до її закінчення, та у 10-тиденний строк з дня закінчення антитерористичної операції прийняти остаточний перелік.

На виконання вимог Закону розпорядженням КМУ від 30 жовтня 2014 р. № 1053-р був затверджений Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, у п.7 розділу Луганська область якого зазначено смт. Марківка.

Дію цього розпорядження було зупинено розпорядженням КМУ від 5 листопада 2014 р. № 1079-р, в якому не було зазначено підстави його прийняття, тому на час звернення позивача із заявою про призначення щомісячної адресної допомоги, як особі яка переміщується з тимчасово окупованої території України, передбаченого Законом Переліку не існувало.

Розпорядження КМУ №1079-р втратило чинність на підставі розпорядження КМУ від 02 грудня 2015 р. № 1275-р, що затвердило новий Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, і в якому у п.7 розділу Луганська область знову було зазначене смт. Марківка. Розпорядження №1275-р є чинним і на час розгляду справи судом.

З розпоряджень КМУ №1053-р і №1275-р вбачається, що смт. Марківка до і після переміщення відповідача та членів її сім'ї входило в Перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. При цьому відсутність з 5 листопада 2014 р. на рівні підзаконного нормативного акту механізму реалізації прав та свобод громадян, закріплених у законі, не може бути підставою для відмови у захисті таких прав. Аналогічну правову позицію висловив Вищий адміністративний суд України у постанові від 13 серпня 2015 року за № К/800/8113/15.

Виходячи з цього, суд робить висновок, що смт. Марківка мало статус населеного пункту, на території якого здійснювалася антитерористична операція, не тільки під час дії розпорядження №1053-р, але й під час зупинення його дії і до прийняття розпорядження №1275-р.

Суд вважає, що відсутність смт. Марківка у затвердженому розпорядженням КМУ від 07 листопада 2014 року № 1085-р (станом на час переміщення відповідача та членів її сім'ї та звернення до позивача із заявою), Переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження, не є доказом того, що житлове приміщення відповідача було розташоване в регіонах, інших ніж райони проведення антитерористичної операції, оскільки взяття на облік і надання грошової допомоги відповідній категорії осіб пов'язано з їх переміщенням з району проведення антитерористичної операції, що не є тотожним території, на якій органи державної влади тимчасово не здійснюють або здійснюють не в повному обсязі свої повноваження за умови відсутності у будь-кого з членів сім'ї у власності житлового приміщення, розташованого в регіонах, інших ніж тимчасово окупована територія України, райони проведення антитерористичної операції та населені пункти, що розташовані на лінії зіткнення (на час звернення відповідача ОСОБА_1 за допомогою і по 30 вересня 2016 року включно).

Також, суд вважає, що застосовані у наведених нормативно-правових актах словосполучення райони проведення антитерористичної операції , територія проведення антитерористичної операції та на території яких здійснювалася антитерористична операція є тотожними за своїм змістом, а тому не впливають на висновки суду, оскільки вони містять однакові критерії - просторовий ( райони і територія ) та дійовий ( проведення і здійснення ).

З інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно… вбачається, що за ОСОБА_1 з 16.09.2004 року зареєстроване право власності на квартиру за адресою: АДРЕСА_3, (а.с. 22), і саме ця обставина зазначена у якості підстави позову для стягнення надміру виплачених сум допомоги.

Однак, з аналізу наведених нормативно-правових актів вбачається, що смт. Марківка у період отримання відповідачем щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам, а саме з 11.11.2014 року по 30.09.2016 року включно входило до переліку населених пунктів, що знаходяться на території (входять до району) проведення (здійснення) антитерористичної операції, тому відповідач мала право на отримання щомісячної адресної допомоги особі, яка перемістилась з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрати на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, у зв'язку із чим правових підстав для задоволення позову немає.

На підставі викладеного, суд вважає, що заявлені позовні вимоги слід залишити без задоволення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7, 10, 12, 76-81, 259, 263-265 ЦПК України, -

Ухвалив:

У задоволенні позову Управління соціального захисту населення Марківської районної державної адміністрації Луганської області, ЄДРПОУ 03196966, місце знаходження: Луганська область, смт. Марківка, пров. Південний, 2 до ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_4, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 про стягнення надміру виплаченої суми щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам - відмовити.

Копію рішення надіслати сторонам.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційну скаргу на рішення може бути подано до Луганського апеляційного суду безпосередньо або через Сватівський районний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.

Повний текс рішення складено 02 квітня 2019 року.

Суддя А.С. Река

СудСватівський районний суд Луганської області
Дата ухвалення рішення01.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80871559
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —426/24396/18

Рішення від 01.04.2019

Цивільне

Сватівський районний суд Луганської області

Река А. С.

Рішення від 01.04.2019

Цивільне

Сватівський районний суд Луганської області

Река А. С.

Ухвала від 22.01.2019

Цивільне

Сватівський районний суд Луганської області

Река А. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні