Постанова
від 16.02.2010 по справі 2а-13013/09/8/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Київська, 150, м. Сімфер ополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

ПОСТАНОВА

Іменем України

16.02.10 Справа №2а-13013/09/8/0170

(10:45) м. Сімферополь

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки К рим у складі головуючого суд ді Кушнової А.О. , при секретар і МалярК.В., розглянув у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу

за позовом Ленінського ра йоного центру зайнятості

до ОСОБА_1

про стягнення

за участю представників:

від позивача - не з' явивс я,

від відповідача - не з' яв ився.

Обставини справи: Ленінськ ий районний центр зайнятості звернувся до Окружного адмі ністративного суду АР Крим і з адміністративним позовом д о ОСОБА_1 та просить стягн ути з відповідача 5105,91грн. безп ідставно виплаченого забезп ечення .

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що на момент постановк и на облік у якості безробітн ої ОСОБА_1 відносилася до зайнятого населення та не мо гла стояти на обліку у центрі зайнятості як безробітна, у р езультаті чого ОСОБА_1 нез аконно отримала від центру д опомогу по безробіттю у пері од з 14.09.2007р. по 06.09.2008р. у сумі 5105,91грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 16.11.2009р. відкрито провадження в адміністративній справі та справу призначено до розгляд у на 16.02.2010р.

Позивач у судове засідання 16.02.2010р. не забезпечив явку свог о представника, надіславши н а адресу суду клопотання про розгляд справи за його відсу тності.

Відповідач у судове засіда ння, що відбулося 16.02.2010р., не з' я вився, про день, час та місце с удового розгляду справи пові домлений належним чином та з авчасно - рекомендованою ко респонденцією з повідомленн ям про вручення. Надіслані на адресу відповідача адмініст ративний позов з доданими до нього документами та судова повістка повернулися до суд у з позначкою пошти: «За переб ігом строку зберігання», що р озцінюється судом як відмова від отримання та не є підстав ою для відкладення розгляду справи або оголошення перерв и.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

14.09.2007р. ОСОБА_1 звернул ася із заявою до Ленінського районного центру зайнятості про вирішення питання її пра цевлаштування та надання ста тусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відп овідно до Законів України «П ро зайнятість населення» № 803 -XII від 02.03.1991р. зі змінами та допов неннями (надалі Закон Україн и «Про зайнятість населення» ) та «Про загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000р., у якій вказала, щ о на момент подання заяви не з ареєстрована як суб' єкт під приємницької діяльності, тру довою діяльністю не займаєть ся, пенсію не отримує (а.с.12).

Заявою від 14.09.2007р. ОСОБА_1 п ідтвердила відсутність у неї заробітку та інших, передбач ених законодавством доходів та зобов' язалася у разі пра цевлаштування, укладення дог овору цивільно - правового характеру (трудова угода), під приємницької діяльності, інш ої діяльності, що дає дохід, по відомити Ленінський районни й центр зайнятості (а.с.11).

Наказом Ленінського район ного центру зайнятості № НТ070 914 від 14.09.2007р. ОСОБА_1 був нада ний статус безробітної та пр изначена виплата допомоги по безробіттю.

Судом встановлено, що Ленін ським районним центром зайня тості було проведено розслід ування з метою встановлення постановки на облік відповід ача у Ленінському районному центрі зайнятості як безробі тної та отримання допомоги п о безробіттю.

В результаті розслідуванн я було встановлено, що ОСОБ А_1 у період з 08.06.2007р. по 30.11.2007р. та з 02.06.2008р. по 30.09.2008р. працювала операт ором маніпулятора, що підтве рджується довідкою КП «Щелк ино - Азов» від 17.09.2009р. за вих. № 201 (а.с.9).

Наказом № 57 від 25.09.2009р. «Про пов ернення допомоги по безробіт тю ОСОБА_1» за результатам и перевірки страхових випадк ів, у результаті звірки з ДПІ Л енінський районний центр зай нятості здійснив повернення незаконно отриманої допомог и по безробіттю у сумі 5105,91грн. (а .с.8).

Позивач у позові зазначає, щ о відповідач приховав від по зивача інформацію про своє п рацевлаштування, у зв' язку з чим відповідачу незаконно було надано статус безробіт ного та незаконно призначен а допомога по безробіттю та н арахована допомога по безроб іттю за період з 14.09.2007р. по 06.09.2008р. у сумі 5105,91грн. з вини відповідач а, у зв' язку з чим Фонду завда но збитків на суму 5105,91грн. , які підлягають стягненню з відпо відача.

Проаналізувавши матеріали справи та пояснення предста вників сторін, оцінивши дока зи по справі у їх сукупності, с уд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрун тованими та підлягають повно му задоволенню, виходячи з на ступного.

Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.

Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.

Відповідно до п. 4 частини 1 ст атті 17 КАС України компетенці я адміністративних судів пош ирюється на спори за звернен ням суб' єкта владних повнов ажень у випадках, встановлен их законом.

Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до статті 8 Закон у України «Про загальнообов' язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття» № 1533-III від 02.03.2000р. Фонд загал ьнообов'язкового державного соціального страхування Укр аїни на випадок безробіття (д алі - Фонд) створюється для упр авління страхуванням на випа док безробіття, провадження збору та акумуляції страхови х внесків, контролю за викори станням коштів, виплати забе зпечення та надання соціальн их послуг, здійснення інших ф ункцій згідно із цим Законом і статутом Фонду (ч.1 ст.8).

Фонд є цільовим централізо ваним страховим фондом, неко мерційною самоврядною орган ізацією. Держава є гарантом з абезпечення застрахованих о сіб та надання їм відповідни х соціальних послуг Фондом (ч .2 ст. 8).

Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України «Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття» № 1533-III від 02.03.2000р . функції робочих органів вик онавчої дирекції Фонду покла даються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севасто польський міські, районні, мі ськрайонні, міські та районн і у містах центри зайнятості .

Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України «Про зайнятість нас елення» № 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підгот овки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної п ідтримки тимчасово не працюю чих громадян у порядку, що виз начається Кабінетом Міністр ів України, створюється держ авна служба зайнятості, діял ьність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політик и України, місцевих державни х адміністрацій та органів м ісцевого самоврядування.

Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Се вастопольського міських, рай онних, міськрайонних, міськи х і районних у містах центрів зайнятості, центрів організ ації професійного навчання н езайнятого населення і центр ів професійної орієнтації на селення, інспекцій по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення .

Отже, судом встановлено, що позивач є установою Державно ї служби зайнятості, та підпо рядковується Міністерству п раці та соціальної політики Автономної Республіки Крим, яке відповідно до пункту 1 Пол оження про Міністерство прац і та соціальної політики Авт ономної Республіки Крим, зат вердженого Постановою Рад и Міністрів Автономної Рес публіки Крим від 13.06.2005 року № 249 є республіканським органом ви конавчої влади.

Таким чином Ленінський рай онний центр зайнятості у від носинах з фізичними та юриди чними особами, під час реаліз ації своїх завдань та функці й, встановлених законодавств ом України, є органом виконав чої влади та суб' єктом влад них повноважень.

Правові, фінансові та орган ізаційні засади загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття визначає Закон У країни «Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття » № 1533-III від 02.03.2000 року (далі Закон № 1533).

Відповідно до ст. 1 Закону № 15 33 загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття (далі - стр ахування на випадок безробіт тя) - система прав, обов'язків і гарантій, яка передбачає мат еріальне забезпечення на вип адок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обст авин та надання соціальних п ослуг за рахунок коштів Фонд у загальнообов'язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття (п.1 ч.1 ст.1);

- страховик - Фонд загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття (п.5 ч.1 ст .1);

- страховий випадок - це поді я, через яку:

а) застраховані особи втрат или заробітну плату (грошове забезпечення) або інші перед бачені законодавством Украї ни доходи внаслідок втрати р оботи з незалежних від них об ставин та зареєстровані в ус тановленому порядку як безро бітні, готові та здатні прист упити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу;

б) застраховані особи опини лися в стані часткового безр обіття (п.8 ч.1 ст.1).

Судом встановлено, що центр и зайнятості населення відно сяться до робочих органів ви конавчої дирекції Фонду, у то й же час повноваження центрі в зайнятості також визначені абзацом 9 пункту 2 статті 19 За кону України «Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991р., відп овідно до якого Державна слу жба зайнятості має право в ус тановленому законодавством порядку подавати громадянам допомогу по безробіттю та ма теріальну допомогу по безроб іттю, припиняти і відкладати їх виплати.

Відповідно до п.6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття», з атвердженою Постановою Кабінету Міністрів України в ід 20 березня 2006 року № 357, якщо від омості про доходи є недостов ірними з вини особи, центри за йнятості припиняють відпові дні виплати, а суми здійснени х з дня призначення виплат ст ягуються з такої особи відпо відно до пункту 7 цього Порядк у.

Відповідно до п.7 цього Поря дку у разі відмови особи пове рнути кошти або відмови робо тодавця відшкодувати кошти, а також у разі неповернення (н евідшкодування) їх у встанов лений строк стягнення таких коштів здійснюється у судово му порядку відповідно до зак онодавства.

Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття» с аме у судовому порядку, визна чена також статтею 39 зазначен ого Закону.

Таким чином, судом встановл ено, що позивач, будучи суб' є ктом владних повноважень, ві дповідно до законодавства ма є право подавати до суду позо вні заяви до фізичних щодо ст ягнення з громадян безпідста вних виплат у вигляді допомо ги по безробіттю.

Суд зазначає, що відповідно до ст.6 Закону України № 1533 прав о на матеріальне забезпеченн я на випадок безробіття (далі - забезпечення) та соціальні п ослуги мають застраховані ос оби.

Судом встановлено, що ОСО БА_1 відноситься до застрах ованих осіб, які відповідно д о ст.6 Закону України № 1533 мають право на матеріальне забезп ечення на випадок безробіття та соціальні послуги.

Згідно зі ст.25 Закону Україн и «Про зайнятість населення» держава створює умови незай нятим громадянам у поновленн і їх трудової діяльності та з абезпечує їм виплату в устан овленому порядку допомоги по безробіттю. Розміри та умови надання матеріального забез печення на випадок безробітт я визначаються Законом Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття».

Згідно зі ст.7 Закону Україн и № 1533 одним з видів забезпече ння за цим Законом є допомога по безробіттю, у тому числі од норазова її виплата для орга нізації безробітним підприє мницької діяльності.

Відповідно до п.1 ст.22 Закону України «Про загальнообов'яз кове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя» застраховані особи, визн ані у встановленому порядку безробітними, які протягом 12 м ісяців, що передували початк у безробіття, працювали на ум овах повного або неповного р обочого дня (тижня) не менше 26 к алендарних тижнів та сплачув али страхові внески, мають пр аво на допомогу по безробітт ю залежно від страхового ста жу.

Згідно з п.3 ст. 22 Закону Украї ни «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхув ання на випадок безробіття» допомога по безробіттю випла чується з 8 дня після реєстрац ії застрахованої особи в уст ановленому порядку в державн ій службі зайнятості.

Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 36 Зак ону України «Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття» передбачено, що застр аховані особи, зареєстровані в установленому порядку як б езробітні, зобов'язані своєч асно подавати відомості про обставини, що впливають на ум ови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг . Сума виплаченого забезпече ння внаслідок умисного невик онання нею своїх обов'язків т а зловживання ними стягуєтьс я з цієї особи відповідно до з аконодавства України з момен ту виникнення обставин, що вп ливають на умови виплати їй з абезпечення та надання соціа льних послуг.

Суд зазначає, що заявою від 28.10.2009р. ОСОБА_1 звернулася до Ленінського районного центр у зайнятості із заявою про до звіл на погашення заборгован ості у розмірі 5105,91грн. частина ми, протягом 6 місяців, що свід чить про визнання відповідач ем факту незаконного отриман ня допомоги по безробіттю (а. с.7).

Однак погашення заборгова ності проведено не було.

Судом встановлено, що в пор ушення вимог, вказаних у ст. 36 З акону України «Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування на випадок без робіття» відповідач не повід омила позивача про те, що вон а виконувала роботу за цивіл ьно-правовим договором.

Відповідно до абз. 1 п. 3 ст. 36 За кону України «Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття» сума виплаченого заб езпечення відповідачу внасл ідок умисного невиконання ни м своїх обов'язків та зловжив ання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до за конодавства України з момент у виникнення обставин, що впл ивають на умови виплати їй за безпечення та надання соціал ьних послуг.

Згідно з п 6, та п.7 Порядку роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до закону Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття», за твердженою Постановою К абінету Міністрів України ві д 20 березня 2006 року № 357 у разі вст ановлення центром зайнятост і належності безробітної осо би до категорії зайнятих так а особа знімається з обліку я к безробітна в установленому законодавством порядку та п овертає суму незаконно отри маного матеріального забез печення і вартості наданих п ослуг з моменту виникнення о бставин, що впливають на умов и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особ и, центри зайнятості припиня ють відповідні виплати, а сум и здійснених з дня призначен ня виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 ц ього Порядку. Рішення про пов ернення коштів особою та від шкодування приймається дире ктором центру зайнятості і о формляється наказом. Поверне ння коштів особою здійснюєть ся протягом 10 робочих днів піс ля ознайомлення під особисти й підпис з прийнятим рішення м про повернення коштів. У раз і відмови особи повернути ко шти або у разі неповернення (н евідшкодування) їх у встанов лений строк стягнення таких коштів здійснюється у судово му порядку відповідно до зак онодавства.

Судом встановлено, що відпо відачу нарахована та виплаче на допомога по безробіттю за період з 14.09.2007р. по 06.09.2008р. у сумі 5105,9 1грн.

У судовому засіданні було в становлено, що до теперішньо го часу кошти в сумі 5105,91грн. до Ленінського районного центр у зайнятості не повернені.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає позовні вимоги об ґрунтованими та такими, що пі длягають задоволенню у повно му обсязі.

Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ухв алене на користь сторони - суб 'єкта владних повноважень, су д присуджує з іншої сторони в сі здійснені нею документаль но підтверджені судові витра ти, пов'язані із залученням св ідків та проведенням судових експертиз.

В судовому засіданні 16.02.2010р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови.

У повному обсязі постанову виготовлено 22.02.2010 року.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158-163, ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити повн істю.

2. Стягнути з ОСОБА_1 (АД РЕСА_1; ідентифікаційний но мер НОМЕР_1 банківські ра хунки не відомі) на користь Ле нінського районного центру з айнятості (98200, АРК, Ленінський район, смт. Леніне, вул. Дзержи нського, 5; ЄДРПОУ 20708637, р/р 37173001000420, У ГК в АРК, МФО 824026) 5105,91грн. допомогу по безробіттю за період з 14.09.2007 р. по 06.09.2008р. у сумі 5105,91грн.

3. Після набрання постановою законної сили за заявою пози вача видати виконавчий лист .

У разі неподання заяви про а пеляційне оскарження, постан ова набирає законної сили че рез 10 днів з дня її проголошен ня, а в разі складення постано ви у повному обсязі відповід но до статті 160 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни - з дня складення в повном у обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено у відсутності особи, як а бере участь у справі, то пост анова набирає законної сили через 10 днів з дня отримання о собою копії постанови, у разі неподання нею заяви про апел яційне оскарження.

Якщо після подачі заяви пр о апеляційне оскарження, апе ляційна скарга не подана, пос танова вступає в законну сил у через 20 днів після подання з аяви про апеляційне оскарже ння.

Постанова може бути оска ржена в порядку і строки пере дбачені ст. 186 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.

Суддя підпис Кушнова А.О.

22.02.10

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення16.02.2010
Оприлюднено29.06.2010
Номер документу8087404
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-13013/09/8/0170

Постанова від 16.02.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Кушнова А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні