Постанова
від 22.03.2019 по справі 760/3602/19
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3/760/2044/19

Справа №760/3602/19

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 березня 2019 року суддя Солом'янський районний суд м. Києва Усатова І.А., при секретарі Ковальській К.О., за участю представника Київської міської митниці ДФС України Панькіна Д.В., представника особи, яку притягнено до адміністративної відповідальності - ОСОБА_3, розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянку України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, в період з 12.01.2017 по 20.02.2018 керівника ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, буд. 53/80, оф.2, код ЄДРПОУ 41078691), паспорт серії НОМЕР_2, зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

В лютому 2019 року в провадження судді надійшов адміністративний матеріал про притягнення громадянку України ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

У матеріалах зазначено, що 28.06.2017 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску Ягодин-Дорогуск Волинської митниці ДФС, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3, з Польщі на митну територію України ввезено товари валізи, сумки, чохли для одягу , вагою брутто 3 462 кг, нетто - 2 634, 60 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 27.06.2017 № UA100000/2017/841873 на підставі товаросупровідних документів: книжки МДП № XF.77746531, CMR від 27.06.2017 № 003074, інвойсу від 27.06.2017 № PL17117.

Відповідно до зазначених вище документів відправником товарів виступала компанія Pol-Cel Sp Z O.O. (Польща), одержувачем - ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ (Україна).

Зазначено, що 29.06.2017, після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, були заявлені до митного оформлення декларантом ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ ОСОБА_4 (гр. 14, 54) на митному посту Столичний за електронною митною декларацією типу ІМ 40 ДЕ № UA100120/2017/180633.

Разом із вказаними митним деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт купівлі-продажу від 21.02.2017 № 21-2/2017, укладений між компанією-продавцем JUST BUSINESS SP. Z O.O. (Boznicza 15-6, 61-751, Poznan, Poland) та компанією-покупцем ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, буд. 53/80, оф. 2) в особі директора ОСОБА_4, а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 ЕМД.

Згідно з інвойсом від 27.06.2017 № PL17117, виставленим компанією JUST BUSINESS SP. Z O.O. (Польща) для ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ (Україна) вартість переміщених через митний кордон України товарів становить - 7 965, 26 доларів США.

В протоколі вказано, що 17.09.2018, листом за вих. № 16686/5/99-99-19-02-02-16, з метою перевірки автентичності документів, на підставі яких було здійснено митне оформлення товарів широкого вжитку, в тому числі за МД від 29.06.2017 № UA100120/2017/180633, що надійшли на адресу ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ , Державною фіскальною службою України направлено відповідний запит до митних органів Республіки Польща.

12.11.2018, листом Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Державної фіскальної служби України від 12.11.2018 № 35005/7/99-99-19-06-02-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на зазначений запит з доданою копією витягу із митної системи транзиту NCTS за TIR Сarnet № XF77746531.

Вказаний витяг стосується переміщення вантажу за експортною митною декларацією № 17FRD0535046906410, оформленою у Франції. При цьому, інформація, зазначена у вказаному витязі щодо загального найменування товарів, їх ваги та одержувача, відповідає інформації, що міститься в документах митного оформлення за МД № UA100120/2017/180633.

В протоколі також зазначено, що митні органи Польщі повідомлять, що за результатами проведених контрольних заходів в палаті фіскальної адміністрації в Познані, не виявлено фактів вивезення компанією JUST BUSINESS SP. Z O.O. з митної території Республіки Польща товарів на підставі інвойсів, доданих до запиту Державною фіскальною службою України. Компанія JUST BUSINESS SP. Z O. O. не займається зовнішньоекономічною діяльністю, а адреса: Boznicza 15-6, 61-751, Poznan, Poland, є віртуальною.

Митний орган посилався на те, що в результаті вивчення всіх вищевказаних документів встановлено, що товари валізи, сумки, чохли для одягу , вагою брутто 3 462 кг та загальною вартістю 7 965, 26 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (28.06.2017) (1 USD - 26,036606 грн.) складає 207 388, 34 грн . , були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки (інвойс від 27.06.2017 № PL17117).

На думку Київської міської митниці ДФС України, в діях громадянки України ОСОБА_4 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України у зв'язку з чим відносно останньої складено протокол про порушення митних правил № 0029/10000/19.

Безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.

Представник Київської міської митниці ДФС України в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС та просив притягнути громадянку України ОСОБА_4 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України.

В судовому засіданні представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності заявила клопотання про направити матеріали справи за протоколом про порушення митних правил №0029/10000/19 від 10.01.2019, складеного відносно ОСОБА_4 до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Клопотання обґрунтоване тим, що в матеріалах справи відсутні докази направлення листа від 14.01.2019 року на ім'я ОСОБА_4 та проколу ПМП № 0029/1000/19, також відсутні докази отримання ОСОБА_4 даного протоколу. Також, в матеріалах справи наявна вимога про надання документів у справі про порушення митних правил, однак, докази направлення такої вимоги та отримання її ОСОБА_4 відсутні. Зазначено, що в матеріалах справи відсутній оригінал листа митної адміністрації Республіки Польщі з додатками та належним чином завірений переклад вказаного листа з додатками.

Заслухавши учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку про те, що адміністративний матеріал № 0029/1000/19 від 10.01.2019 підлягає поверненню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки, виходячи з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 527 МК у справі про порушення митних правил орган доходів і зборів або суд (суддя), що розглядає справу, виносить одну з таких постанов:

1) про проведення додаткової перевірки;

2) про накладення адміністративного стягнення;

3) про закриття провадження у справі.

Згідно з частиною другою статті 527 МК у постанові про проведення додаткової перевірки зазначаються конкретні суб'єкти, завдання та строки перевірки. Ці дії не повинні порушувати права громадянина, шкодити господарській діяльності юридичної особи.

Відповідно до частини другої статті 494 МК протокол про порушення митних правил повинен містити такі дані:

1) дату і місце його складення;

2) посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка склала протокол;

3) необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено;

4) місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил;

5) посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення;

6) прізвища та адреси свідків, якщо вони є;

7) відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно із статтею 511 цього Кодексу;

8) інші необхідні для вирішення справи відомості.

З наведених норм закону вбачається, що суд може прийняти до провадження справу про порушення митних правил та розглянути її по суті, коли матеріали справи містять всі необхідні для вирішення справи відомості.

Статті 278 КУпАП передбачає, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання:

1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи;

2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення;

3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

За правилами статті 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини першої статті 495 МК доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дій визначених цією статтею. До процесуальних дій належать: 1) складення протоколу про порушення митних правил; 2) опитування осіб, які притягаються до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, свідків, інших осіб; 3) витребування документів, необхідних для провадження у справі про порушення митних правил, або належним чином завірених їх копій чи витягів з них; 4) тимчасове вилучення товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті З статті 461 цього Кодексу, та документів на них; 5) митне обстеження; 6) пред'явлення товарів, транспортних засобів і документів для впізнання; 7) експертиза; 8) взяття проб та зразків для проведення дослідження (аналізу, експертизи).

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил № 0029/10000/19 від 10.01.2019, підставою переміщення через митний кордон України товару стала митна декларація від 27.06.2017 № UA100000/2017/841873 та товаросупровідні документи: книжка МДП № XF.77746531, CMR від 27.06.2017 № 003074, інвойс від 27.06.2017 № PL17117. А також контракт купівлі-продажу від 21.02.2017 № 21-2/2017, укладений між компанією-продавцем JUST BUSINESS SP. Z O.O. (Boznicza 15-6, 61-751, Poznan, Poland) та компанією-покупцем ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, буд. 53/80, оф. 2) в особі директора ОСОБА_4.

Також вбачається, що листом Департаменту адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання Державної фіскальної служби України від 12.11.2018 № 35005/7/99-99-19-06-02-17 до Київської міської митниці ДФС надійшла відповідь митних органів Республіки Польща на запит № 16686/5/99-99-19-02-02-16 з доданою копією витягу із митної системи транзиту NCTS за TIR Сarnet № XF77746531, який стосується переміщення вантажу за експортною митною декларацією № 17FRD0535046906410, оформленою у Франції. При цьому, інформація, зазначена у вказаному витязі щодо загального найменування товарів, їх ваги та одержувача, відповідає інформації, що міститься в документах митного оформлення за МД № UA100120/2017/180633.

Митний орган посилається на те, що митні органи Польщі повідомили, що за результатами проведених контрольних заходів в палаті фіскальної адміністрації в Познані, не виявлено фактів вивезення компанією JUST BUSINESS SP. Z O.O. з митної території Республіки Польща товарів на підставі інвойсів, доданих до запиту Державною фіскальною службою України. Компанія JUST BUSINESS SP. Z O. O. не займається зовнішньоекономічною діяльністю, а адреса: Boznicza 15-6, 61-751, Poznan, Poland, є віртуальною.

Таким чином, митний орган вважаю, що товари валізи, сумки, чохли для одягу , вагою брутто 3 462 кг та загальною вартістю 7 965, 26 доларів США, що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (28.06.2017) (1 USD - 26,036606 грн.) складає 207 388, 34 грн., були переміщені через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання органу доходів і зборів, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що містять ознаки підробки (інвойс від 27.06.2017 № PL17117).

З протоколі також вбачається, що безпосередні предмети правопорушення не вилучались, оскільки до складання протоколу про порушення митних правил, були випущені у вільний обіг.

Відповідно до ч. 1 ст. 492 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Представником Київської міської митниці ДФС України було надано копії відповіді митного органу Республіки Польща на запити Державної фіскальної служби України № 16686/5/99-99-19-02-02-16, однак, представник митниці не надав до суду належним чином та уповноваженою на те особою оформлений переклад українською мовою вказаного документу.

Разом з цим, з матеріалів справи вбачається, що протокол №0029/10000/19 був складений митними органами за відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_4 так, як у відповідних розділах протоколу відсутні відповідні підписи про те, чи була вона ознайомлена із протоколом, чи були роз'яснені належні їй права, чи отримала вона копію протоколу, при цьому, також відсутня примітка із засвідченням свідків, які б свідчили про її відмову вчинити такий підпис.

Крім того, представником Київської міської митниці ДФС України не надано доказів, що підтверджують направлення протоколу №0029/10000/19 на поштову адресу ОСОБА_4

Також в матеріалах справи міститься вимога про надання документів на ім'я ОСОБА_4, проте відсутні докази направлення вказаної вимоги.

Суддя звертає увагу, що завданням провадження в справах про адміністративне правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи та вирішення її у точній відповідності з законом. При підготовці справи до розгляду суд має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, а при розгляді справи слід з'ясувати, чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

На підставі вищезазначеного, матеріали справи про порушення митних правил підлягають направленню до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки обставин вчиненого ОСОБА_4 адміністративного правопорушення, під час якої органу доходів і зборів необхідно належним чином оформити матеріали справи про притягнення її до адміністративної відповідальності, враховуючи вимоги, які зазначені в цій постанові.

Керуючись статтями 49, 54, 458, 459, 483, 486, 489, 494, 511, 522, 525-526, 527, 528 Митного кодексу України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Матеріали справи, які надійшли від Київської міської митниці ДФС України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянку України ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, в період з 12.01.2017 по 20.02.2018 керівника ТОВ ПОСТАЧ ХОЛДИНГ (01033, м. Київ, вул. Саксаганського, буд. 53/80, оф.2, код ЄДРПОУ 41078691), паспорт серії НОМЕР_2, зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1, ідентифікаційний код НОМЕР_1, за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, повернути до Київської міської митниці ДФС України для проведення додаткової перевірки.

Встановити строк для проведення додаткової перевірки два місяці.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи, прокурором або митним органом, який здійснював провадження у цій справі до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.03.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80879765
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/3602/19

Постанова від 30.09.2019

Адмінправопорушення

Київський апеляційний суд

Журавель Олександр Олександрович

Постанова від 21.06.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 22.03.2019

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні