Рішення
від 03.04.2019 по справі 420/660/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/660/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Самойлюк Г.П.

при секретарі: Казарян С.Б.

сторін:

позивач: ОСОБА_1 (представник за довіреністю)

відповідачі:

Державна фіскальна служба України,

Головне управління ДФС

в Одеській області: ОСОБА_2 (представник за довіреністю)

Комісія Головного управління ДФС

в Одеській області, яка приймає

рішення про реєстрацію податкової

накладної / розрахунку коригування

в Єдиному реєстрі податкових

накладних або відмову в такій реєстрації: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» до Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення № 977087/41513222 від 05.11.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №174, зобов'язання зареєструвати податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р., -

На підставі ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 01 квітня 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» до Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання зареєструвати податкові накладні.

Ухвалою від 04.02.2018 р. відкрито провадження по справі № 420/518/19, роз'єднано позовні вимоги у справі №420/518/19, виділивши з неї вимоги у п'ятдесят самостійних проваджень.

За результатами автоматизованого розподілу судової справи між суддями Одеського окружного адміністративного суду, справу передано для розгляду судді Самойлюк Г.П. та присвоєно порядковий номер 420/660/19.

Ухвалою суду від 08.02.2019 р. прийнято справу до провадження та визначено, що розгляд справи буде проводитися в порядку спрощеного позовного провадження (з викликом сторін); встановлено відповідачам п'ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву; встановлено позивачу п'ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив; встановлено відповідачам п'ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення; встановлено учасникам справи п'ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяв з процесуальних питань; призначено судове засідання по справі на 0 5.03.2019 р. о 09 год. 00 хв.

Ухвалою суду від 0 5.03.2019 р., яка занесена до протоколу засідання, залучено до участі у справі в якості співвідповідача Головне управління ДФС в Одеській області; призначено судове засідання на 01 .0 4.2019 р. 09 год. 30 хв.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що між ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» (постачальник) та ТОВ Автомагістраль-Південь (покупець) укладено договір поставки №0109-17/ТМЦ від 01.09.2017 р., за умовами якого продавець зобов'язався передати у власність покупця товарно-матеріальні цінності, а покупець зобов'язався прийняти та оплатити вартість товару на умовах цього договору. На виконання умов договору ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» на користь ТОВ Автомагістраль-Південь проведено поставку товару (асфальтобетон та асфальтобетонні суміші різних типів). За результатами вказаної господарської операції сформовано податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р. та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, однак отримано квитанцію № 1 із зазначенням про зупинення реєстрації податкової накладної. ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» направлено до ДПІ у Малиновському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області повідомлення №128 від 29.10.2018 р. та первинні документи, що підтверджують реальність господарської операції. Проте Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 977 0 87/41513222 від 05.11.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної. Позивач вважає, що господарська операція, за результатами якої складено податкову накладну має реальний характер, на момент здійснення операції ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» має достатні технічні, людські та матеріальні ресурси, учасники операції зареєстровані платниками ПДВ. Крім того, позивач акцентує увагу на невідповідності рішення критеріям вмотивованості та принципу правової визначеності, оскільки з рішення не зрозуміло ненадання яких саме документів послугувало причиною відмови у реєстрації податкових накладних. Відтак позивач вважає протиправним оскаржуване рішення та таким, що підлягає скасуванню.

Від відповідачів надійшов відзив на позовну заяву від 06.03.2019 р. (вх. № 8149/19), в якому в обґрунтування правової позиції, зокрема, зазначено, що реєстрацію податкової накладної було зупинено, та висловлено пропозицію щодо надання платником податку пояснень та/або копій документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Рішенням Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» було відмовлено у реєстрації податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних. В оскаржуваному рішенні чітко зазначено які саме документи не було надано ТОВ «Сучасні дорожні матеріали. Відтак, на думку відповідачів, оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з посиланням на ненадання платником податку копій документів, необхідних для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування є обґрунтованим.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити, посилаючись в тому числі на обставини, зазначені у позовній заяві та відповіді на відзив.

У відкритому судовому засіданні представник відповідачів позовні вимоги не визнав, заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» (65033, м. Одеса, вул. Гастелло, 55/1, офіс 101, код ЄДРПОУ 41513222) зареєстровано як юридичну особу 09.08.2017р. (номер запису: 1 556 102 0000 063367).

Видами діяльності є: Код КВЕД 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у. (основний); Код КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; Код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; Код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; Код КВЕД 52.10 Складське господарство; Код КВЕД 52.21 Допоміжне обслуговування наземного транспорту; Код КВЕД 52.24 Транспортне оброблення вантажів; Код КВЕД 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

01.09.2017р. між ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» (постачальник) та ТОВ Автомагістраль-Південь (покупець) укладено договір поставки №0109-17/ТМЦ від 01.09.2017 р. (а.с. 51- 53).

ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» сформовано податкову накладну №174 від 27.07.2018р. (а.с. 133) та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем отримано квитанцію з результатом оброки: документ прийнято, реєстрація зупинена.

Зазначено виявлені помилки: відповідно до п. 201.16 ст.201 ПК реєстрація ПН/РК №174 від 27.07.2018р. в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріям ризиковості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (а.с. 134).

29.10.2018р. ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» засобами електронного зв'язку направлено до ДФС України повідомлення № 128 щодо подачі документів про підтвердження операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено (а.с. 135).

Комісією Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення № 977087/41513222 від 05.11.2018р., яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №174 від 27.07.2018р. (а.с. 140).

Позивач, не погоджуючись із зазначеним рішенням контролюючого органу, звернувся з позовом до суду, в якому просить його визнати протиправним та скасувати.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Так, ч. 2 ст. 2 КАС України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до пп.16.1.2, 16.1.3 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до п. 201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Слід зазначити, що відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з положеннями п. 20.2 ст. 20 ПК України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2 Порядку № 1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно п.12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 -1 .3 і 200 -1 .9 статті 200 -1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п.13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Відповідно до п.12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018р. (далі - Порядок № 117), у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до п.п. 14-17 Порядку №1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї податкової накладної та/або розрахунку коригування, зареєстрованими вважаються податкова накладна та/або розрахунок коригування, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.

У разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

За змістом п. 18 Порядку №1246, на момент прийняття у встановленому порядку рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування щодо таких податкової накладної та/або розрахунку коригування проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням.

Квитанція про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування, щодо яких прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Відповідно до п. 23 постанови Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018р. Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку:

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу;

щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної / розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, більше 30 млн. гривень включно, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування, яке попередньо реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається до комісії центрального рівня.

Судом встановлено, що 01.09.2017р. між ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» (постачальник) та ТОВ Автомагістраль-Південь (покупець) укладено договір поставки №0109-17/ТМЦ від 01.09.2017 р., відповідно до п.1.1 якого постачальник на умовах цього договору зобов'язується передати у власність покупцеві товарно-матеріальні цінності, а покупець зобов'язується отримати і оплачувати вартість вказаного товару на умовах цього договору (а.с. 51-53).

Згідно п.1.2 договору одиниці виміру, ціна товару за одиницю залежно від домовленості сторін визначаються наступним чином: 1) у специфікації до цього договору; або 2) у видаткових накладних на такий товар.

На підтвердження факту виконання умов договору №0109-17/ТМЦ від 01.09.2017р. в частині поставки на адресу ТОВ Автомагістраль-Південь товару (асфальтобетон к/з пористий , марка 1 у кількості 197,3 т; асфальтобетон к/з щільний, тип Б, марка 1 з полімером у кількості 196,96 т) вартістю 856447,92 грн., в тому числі ПДВ 142741,32 грн., позивачем надано засвідчену копію видаткової накладної №181 від 27.07.2018 р. (а.с. 141).

Факт транспортування товару підтверджується засвідченими копіями товарно-транспортних накладних (а.с. 142 - 161).

З урахуванням наведеного, за правилом першої події - в даному випадку за датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання товару, платником податку відповідно до вимог п.187.1 ст. 187 ПК України сформовано податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р. та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У матеріалах справи наявні пояснення директора ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» , в яких останній зазначив, зокрема, що з урахуванням різного виду асфальтобетонних сумішей для їх виробництва використовуються така сировина: щебінь гранітний, бітум, асфальт, сланці бітумінозні та пісковики бітумінозні, асфальтові породи, адгезійна добавка, дизельне паливо, волокна целюлози, модифікатор бітуму, поверхнево-активні засоби, структуруюча енергозберігаюча добавка, інші матеріали (а.с. 137-139).

Серед основних постачальників сировини зазначено: ПП Інгус Ойл , ТОВ Сам Транс , ТОВ Технічний центр Снамі , ТОВ ТД Баркор , ТОВ Соул Стоун , ТОВ Уніпром , ТОВ Євростандарт .

На підтвердження факту господарських відносин з вищевказаними контрагентами (придбання сировини, її транспортування, зберігання) позивачем надано до суду засвідчені копії товарно-транспортної накладної № 171106004 від 06.11.2017р. із зазначенням відповідальної особи вантажоодержувача - ОСОБА_3, довіреності №12 від 06.11.2017р., видаткової накладної №47 від 30.03.2018р., товарно-транспортної накладної №ИГ000000047/1, довіреності №13 від 01.03.2018р., видаткової накладної №73 від 05.04.2018р., видаткової накладної №104 від 05.04.2018р., довіреності №25 від 01,04.2018р., видаткової накладної №РН-0000003 від 29.03.2018р., довіреності №20 від 26.03.2018р., договору оренди нерухомого майна №0109/2017-А від 01.09.2017р.

Судом встановлено, що основним видом діяльності ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» є виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у. (код КВЕД 23.99), зокрема асфальтобетону, реалізація якого у подальшому і здійснюється позивачем.

Відповідно до Методологічних основ та пояснень до позицій національного класифікатора ДК 009:2010 Класифікація видів економічної діяльності , затвердженого наказом Держкомстату № 396 від 23.12.2012р., клас 23.99 Виробництво неметалевих мінеральних виробів, н. в. і. у., включає, зокрема: виробництво фрикційних матеріалів і незмонтованих виробів на основі мінеральних речовин або целюлози; виробництво мінеральних ізоляційних матеріалів; виробництво виробів із асфальту або подібних матеріалів, наприклад, зв'язувальних речовин на основі асфальту, кам'яновугільного пеку тощо; виробництво бітумінозних сумішей на основі природного й штучного каменю та бітуму, асфальту природного чи подібних матеріалів.

Виробничі потужності ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» знаходяться за адресою: Київська область, Васильківський район, с. Кобці, вул. Лісова, 14.

На підтвердження зазначених обстави позивачем надано копію договору оренди нерухомого майна № 0109/2017-А від 01.09.2017 р., укладеного між ТОВ Промтехпостачінвест (орендодавець) та ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» (орендар), за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає у тимчасове платне користування майно, що складається з комплексу будівель загальною площею 292,10 кв.м, до складу якого входить адміністративно-побутова будівля (літера А) загальною площею 268 кв.м та вагова (літера Б) площею 21,30 кв.м; залізнична естакада (літера 3 Е); склад будівельних матеріалів площею 2000,3 кв.м. Майно, що є предметом оренди, передається орендарю для розміщення асфальтобетонного заводу, розміщення техніки та розташоване за адресою: Київська область, Васильківський район, с. Кобці, вул. Лісова, 14.

Крім того, на підтвердження факту наявності у позивача відповідних виробничих потужностей надано копію договору оренди бітумно-емульсійного господарства № 1/0112/17 від 01.12.2017р., укладеного між ТОВ Фотон Екстра (орендодавець) та ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» (орендар), за умовами якого орендодавцем передано орендарю з метою його використання за функціональним призначенням у строкове та платне користування на умовах оренди бітумно-емульсійне господарство: транспортно-вивантажувальну систему компанії MARINI MAKINA A . S . для бітумного розчину (машини та пристрої для підіймання, переміщення, навантажування або розвантажування; обладнання для розвантаження, навантаження, зберігання та передачі (а.с. 80-86).

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, позивачем в електронному вигляді направлено до контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію яких було зупинено разом з документами, що підтверджують реальність здійснення операції.

Як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 174 від 27.07.2018 р., підставами для його прийняття є ненадання платником податку копій документів: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Суд вважає зазначені твердження контролюючого органу безпідставними та такими, що спростовуються матеріалами справи, в тому числі наданими до суду відповідачем копіями скріншотів переліку документів, які подавались ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» до контролюючого органу разом з повідомленням про підтвердження реальності операцій по накладній, реєстрацію, якої було зупинено, а також копіями документів, наданими до суду позивачем.

Крім того, як вбачається зі змісту оскаржуваного рішення, останнє не містить зазначення конкретного переліку документів, копії яких не було надано позивачем до контролюючого органу, натомість міститься лише відмітка, що підставою для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних є ненадання позивачем сукупності документів, які, як встановлено під час судового розгляду, ним надавались.

Доводи контролюючого органу про правомірність прийняття оскаржуваного рішення з посиланням на ненадання ТОВ «Сучасні дорожні матеріали» розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, судом відхиляються, оскільки за приписами п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше. Тобто обов'язок продавця зі складання та надіслання податкової накладної для реєстрації в ЄРПН пов'язаний з правилом «першої події» та в даному випадку такою першою подією є підтверджений видатковою накладною №174 від 27 . 07.2018 р. факт поставки на адресу контрагента товару на суму 856447,92 грн., в тому числі ПДВ 142741,32 грн.

Разом з тим, на підтвердження факту оплати за наслідками господарських операцій позивача з його контрагентом ТОВ Автомагістраль-Південь надано засвідчені копії платіжних доручень (а.с. 54-69).

Надані позивачем до відповідача пояснення та додані документи, які також подані до суду, у повній мірі підтверджують реальність вищевказаної господарської операції, за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р. Судом не встановлено обставин, які б свідчили про юридичну дефектність поданих до контролюючого органу документів та зазначеного відповідачами не доводилось.

Таким чином, враховуючи, що: податкова накладна видана в межах операції, яка є об'єктом оподаткування; фактичне виконання даної операції підтверджується матеріалами справи та в порядку ч. 2 ст. 77 КАС України відповідачами наведене не спростовано та не доведено зворотного; постачальник та покупець є платниками ПДВ; податкова накладна подана для реєстрації у встановлений п. 201.10 ст. 201 ПК України строк, а також враховуючи те, що відповідачем не доведено наявності інших підстав для зупинення реєстрації і відмови у реєстрації податкової накладної та судом не встановлено обставин, які б перешкоджали видачі податкової накладної та прийняттю рішення про її реєстрацію, суд дійшов висновку про відсутність у відповідача підстав для відмови у реєстрації податкової накладної шляхом прийняття оскаржуваного рішення, яке прийнято без врахування всіх обставин, що мали суттєве значення для оцінки реальності господарської операції та для цілей прийняття оскаржуваного рішення, а також без врахування наведених вище норм податкового законодавства.

У той же час, головною рисою індивідуальних актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб'єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв'язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акту нормам чинного законодавства.

Натомість, оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає наведеним вище вимогам щодо чіткості та зрозумілості, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на не можливість реалізації свого права або обов'язку платником податків щодо виконання юридичного волевиявлення суб'єкта владних повноважень.

Відтак, оскільки в порядку виконання обов'язку, передбаченого ч. 2 ст. 77 КАС України, відповідачем не доведено законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення, суд, виходячи з положень п.2 ч. 2 ст. 245 та ч. 2 ст. 9 КАС України, дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби України в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації № 977087/41513222 від 05.11.2018р.

Щодо позовних вимог про зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р., слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 19, 20 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Відтак, оскільки рішення про відмову у реєстрації податкової накладної підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень ч. 2 ст. 9 та ч. 2 ст.162 КАС України ст.201, п.п. 19, 20 Порядку № 1246, суд дійшов висновку про задоволення позову в цій частині шляхом зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р. та вважати вказану податкову накладну прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку товариством з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» за датою її подання .

Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Згідно положень ст. 75 КАС України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. При цьому в силу положень ст. 76 КАС України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов'язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Відповідно до ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши кожен доказ, який є у справі щодо його належності, допустимості, достовірності та їх достатності і взаємного зв'язку у сукупності, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд вважає позов таким, що підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи, що при прийнятті рішення суд дійшов висновку про задоволення позову, суд вважає за необхідне, з урахуванням приписів ч. 1 ст. 139 КАС України, стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» судовий збір у розмірі 1921,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» (65033, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Гастелло, будинок 52/1, офіс 101; код ЄДРПОУ 41513222) до Комісії Головного управління ДФС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5), Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ 39398646), Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 39292197) про визнання протиправним та скасування рішення №977087/41513222 від 05.11.2018р. про відмову в реєстрації податкової накладної №174, зобов'язання зареєструвати податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р., - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №977087/41513222 від 05.11.2018р.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, будинок 8; код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкову накладну № 174 від 27.07.2018 р. та вважати вказану податкову накладну прийнятою та зареєстрованою протягом операційного дня, коли її було надіслано платником податку товариством з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» за датою її подання.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ 39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Сучасні дорожні матеріали» судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна гривня 00 коп.)

Рішення може бути оскаржено до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 03.04.2019 р.

Суддя Г.П. Самойлюк

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80891851
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/660/19

Рішення від 18.07.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 19.06.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 27.05.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 19.04.2019

Цивільне

Новопсковський районний суд Луганської області

Чалий А. В.

Рішення від 03.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 08.02.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні