Рішення
від 03.04.2019 по справі 520/846/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 квітня 2019 р. № 520/846/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Сагайдака В.В.,

розглянувши за правилами спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Флора України" (вул. Фесенківська, буд. 12/14, м. Харків,61068, код ЄДРПОУ 34389464) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 39599198) про скасування податкового повідомлення-рішення,-

В С Т А Н О В И В :

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія "Флора України", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:

скасувати прийняте ГУ ДФС у Харківській області податкове повідомлення-рішення № 0001335805 від 08.01.2019 року.

В обґрунтування адміністративного позову зазначено, що податкове повідомлення-рішення № 0001335805 від 08.01.2019 року є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 04.02.2019 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі №520/846/19.

Запропоновано відповідачу подати до суду протягом п'ятнадцяти днів з дня вручення йому ухвали відзив на позов та докази на обґрунтування відзиву, а також докази направлення відзиву позивачу.

Відповідач, Головне управління ДФС у Харківській області, надав до суду відзив на позов, згідно змісту якого просив відмовити у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Флора України" повністю.

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З огляду на вказане вище, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Судом встановлено, що фахівцями ГУ ДФС у Харківській області проведено камеральну перевірку ТОВ КОМПАНІЯ ФЛОРА УКРАЇНИ з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатами перевірки складено акт № 14302/20-40-12-15-09 від 28.09.2018 року (а.с.13-14).

Згідно висновків акту перевірки ТОВ "Компанія "Флора України" порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим порушено п. 201.10 ст.201 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 р. зі змінами та доповненнями. Відповідальність платника передбачена абзацами другим, третім п. 120 1 .1 ст. 120 1 розділу II Податкового кодексу України із змінами та доповненнями.

На підставі висновків акту перевірки контролюючим органом прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001335805 від 08.01.2019 р., яким до позивача застосовано штраф у розмірі 10 % - 22920,0 грн(а.с.19).

Не погоджуючись з прийнятим рішенням ТОВ "Компанія "Флора України" звернулось до суду з даним позовом.

Відповідно до ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Приписами ч. 2 ст. 76 ПК України встановлено, що порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Згідно з п. 86.8 ст. 86 ПК України податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом десяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки у порядку, передбаченому ст. 58 цього Кодексу, для надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень, а за наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та/або додаткових документів, поданих у порядку, визначеному пунктом 44.7 статті 44 цього Кодексу, приймається з урахуванням висновку про результати розгляду заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів - протягом трьох робочих днів, наступних за днем розгляду заперечень та/або додаткових документів і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків.

Судом встановлено, що позивачем акт камеральної перевірки отримано 10.10.2018 р. та заперечення на вказаний акт не подавались.

На запит ТОВ "Компанія "Флора України" від 10.12.2018 р. (а.с.16) листом від 09.01.2019 р. (а.с.18) на адресу позивача направлено спірне податкове повідомлення-рішення №0001335805, що датоване 08.01.2019 р. тобто з порушенням строку його прийняття, який визначений ст. 86 ПК України.

Щодо встановленого контролюючим органом порушення ТОВ "Компанія "Флора України" п. 201.10 ст.201 Податкового Кодексу України судом встановлено наступне.

Згідно змісту акту камеральної перевірки позивачем порушено граничний термін реєстрації податкової накладної №4 - дата виписки 30.12.2015 року, дата реєстрації - 15.01.2016 року, сума ПДВ - 229200,0 грн., граничний термін реєстрації - 14.01.2016 року, отже, зазначено про 1 день порушення терміну реєстрації(а.с.14).

Згідно з пунктом 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

За приписами пункту 201.7 статті 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до норм пункту 201.10 статті 201 ПК України (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов'язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів.

Згідно з приписами підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є, серед іншого, операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг згідно приписів норми пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.

Таким чином, аналіз змісту вищенаведених норм дає підстави для висновку, що штрафні (фінансові) санкції, згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України, можуть бути застосовані лише у разі, якщо платник податків - продавець товарів/послуг був зобов'язаний, відповідно до вимог ПК України, скласти та зареєструвати податкову накладну у зв'язку з настанням однієї з подій: постачання товарів/послуг або надходження коштів від покупця як авансу.

З матеріалів справи встановлено, що на виконання умов договору поставки від 23.12.2015 року № 01/23- 12, укладеного між ТОВ КОМПАНІЯ ФЛОРА УКРАЇНИ (в якості покупця) та ТОВ МАКОВІЙ (в якості постачальника), відповідно до умов якого постачальник зобов'язується передати у власність покупцеві, а покупець зобов'язується прийняти і оплатити товар - насіння соняшника(а.с.21-22).

Позивачем отримано податкову накладну №35/2 від 30.12.2015 року, яка була виписана помилково, що підтверджено рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 26.06.2018 року, яке залишене без змін постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 25.09.2018 року у справі №820/3753/18(а.с.31-43).

На виконання умов вказаного Договору та на підставі платіжного доручення № 157 від 30.12.2015 р.(а.с.29), відповідно до якого ТОВ КОМПАНІЯ ФЛОРА УКРАЇНИ здійснено оплату згідно договору № 01/23-12 від 23.12.2015 року на загальну суму 1211600,0 грн., ТОВ МАКОВІЙ виписано правильну податкову накладну №32/2 від 30.12.2015 року, яку 14.01.2016 р. зареєстровано сторонами договору в ЄРПН, тобто в межах строку, визначеного ПК України, що підтверджується квитанцією про реєстрацію.

Отже, податкова накладна № 35/2 від 30.12.2015 р. виписана помилково, оскільки не існувало підстав в розумінні п. 187.1 ст. 187 ПК України для її складання, а саме: не існувало ані відвантаження, ані оплати товару.

У зв'язку з цим ТОВ МАКОВІЙ відкореговано вказану податкову накладну, як помилкову, за допомогою складання та реєстрації відповідного розрахунку коригування кількісних та вартісних показників № 4 від 30.12.2015 р. до податкової накладної № 35/2 від 30.12.2015 р. на суму ПДВ 229200,0 грн.

Оскільки вказаний розрахунок коригування кількісних та вартісних показників № 4 від 30.12.2015 р. виписаний до помилково виписаної накладної зареєстровано ТОВ МАКОВІЙ - 15.01.2016 року, то і ТОВ КОМПАНІЯ ФЛОРА УКРАЇНИ відповідно зареєструвало даний розрахунок до помилкової податкової накладної 15.01.2016 року.

Відповідно до п. 109.1 ст.109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Судом встановлено відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, що обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій за спірним податковим повідомленням-рішенням.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Приписами ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розподіл судових витрат здійснити в порядку ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Флора України" (вул. Фесенківська, буд. 12/14, м. Харків,61068, код ЄДРПОУ 34389464) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 39599198) про скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення №0001335805 від 08.01.2019 р., що прийняте ГУ ДФС у Харківській області.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія "Флора України" (вул. Фесенківська, буд. 12/14, м. Харків,61068, код ЄДРПОУ 34389464) суму сплаченого судового збору у розмірі 1921.0 грн. (одна тисяча дев'ятсот двадцять одна гривня).

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку, передбаченому п.п. 15.5. п. 15 ч. 1 Розділу VII Перехідних положень КАС України до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

В разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 03 квітня 2019 р.

Суддя Сагайдак В.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80892171
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/846/19

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 03.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Сагайдак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні