Постанова
від 15.03.2019 по справі 756/2160/19
ОБОЛОНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

15.03.2019 Справа № 756/2160/19

Справа № 756/2160/19

Провадження № 3/756/1500/19

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 березня 2019 року м. Київ

Суддя Оболонського районного суду м. Києва Шестаковська Л.П., розглянувши справу про адміністративне правопорушення за ст. 212-15 КУпАП, яка надійшла від Національного агентства з питань запобігання корупції відносно

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1,

в с т а н о в и в :

До Оболонського районного суду м Києва надішли адміністративні матеріали відносно ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, а саме 2 протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 212-15 КУпАП.

Постановою від 18.02.2019 справи про адміністративні правопорушення щодо ОСОБА_1 за № 3/756/1500/19 та № 3/756/1501/19 об'єднано в одне провадження та присвоєно об'єднаній справі про адміністративне правопорушення єдиний унікальний номер справи № 3/756/1500/19.

Із наданих протоколів про адміністративне правопорушення вбачається, що ОСОБА_1, усупереч вимог п. 8 ч. 1, ч. 7 ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні 13.07.2018, маючи несплачений податковий борг в сумі 2570,4 грн., сплатив спонсорський внесок в розмірі 150 (сто п'ятдесят) гривень на користь Севастопольської міської партійної організації політичної партії УДАР Віталія Кличка (код ЄДРПОУ 36932096).

Крім того, ОСОБА_1, усупереч вимог п. 8 ч. 1, ч. 7 ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні 13.07.2018, маючи несплачений податковий борг в сумі 2570,4 грн., сплатив спонсорський внесок в розмірі 150 (сто п'ятдесят) гривень на користь Кримської республіканської організації політичної партії УДАР Віталія Кличка (код ЄДРПОУ 36973415).

ОСОБА_1 до суду не з'явився, про час і місце судового розгляду двічі повідомлявся листами від 19.02.2019 та від 05.03.2019, які повернулися за закінченням терміну зберігання. Таким чином, суд вжив всіх заходів для повідомлення ОСОБА_1 та дотримання ст. 268 КУпАП.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

Відповідно до п. 8-1 ч. 1 ст. 11 Закону України Про запобігання корупції до повноважень Національного агентства належить здійснення у порядку та в межах, визначених законом, державного контролю за дотриманням встановлених законом обмежень щодо фінансування політичних партій, законним та цільовим використанням політичними партіями коштів, виділених з державного бюджету на фінансування їхньої статутної діяльності, своєчасністю подання звітів партій про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, звітів про надходження і використання коштів виборчих фондів на загальнодержавних та місцевих виборах, повнотою таких звітів, звіту зовнішнього незалежного фінансового аудиту діяльності партій, відповідністю їх оформлення встановленим вимогам, достовірністю включених до них відомостей.

Як вбачається з матеріалів справи, Національним агентством проведено аналіз Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, поданого політичною партією УДАР (Український демократичний альянс за реформи) Віталія Кличка (код ЄДРПОУ 33547558) за ІІІ квартал 2018 року та встановлено, що у звіті Кримської Республіканської організації партії (код ЄДРПОУ 36973415) зазначено, що 13.07.2018 здійснено спонсорський внесок (сплата за довідку з банку про рух коштів на рахунку) від ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) в розмірі 150 грн.

Також у звіті Севастопольської міської партійної організації партії (код ЄДРПОУ 36932096) зазначено, що на її користь 13.07.2018 надано спонсорський внесок (сплата за довідку з банку про рух коштів на рахунку) від ОСОБА_3 (РНОКПП НОМЕР_2) в розмірі 150 грн.

В той же час, згідно з листом Державної фіскальної служби України від 18.12.2018 № 23832/5/99-99-17-02-16 за даними інформаційної системи органів ДФС станом на 13.07.2018 у ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) обліковувався податковий борг у розмірі 2570,4 грн.

Відповідно до п. 8 частини першої статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій фізичними та юридичними особами, які мають непогашений податковий борг.

Відповідно до ст. 212-15 КУпАП адміністративним правопорушенням є порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації, агітації з всеукраїнського або місцевого референдуму.

Згідно з п. 14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений Цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу

Подані до суду матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять даних на підтвердження того, що мала місце процедура узгодження грошового зобов'язання та платнику було встановлено строк для погашення такого зобов'язання, відтак він знав і повинен був знати про його існування.

Крім того, в матеріалах справи взагалі відсутні відомості, з якого виду податку існує вказаний податковий борг.

Згідно зі ст. 280 КУпАП орган при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини пом'якшуючі або обтяжуючі відповідальність, чи заподіяна шкода, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об'єктивне з'ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно положень ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Відповідно до ч. 2 ст. 251 КУпАП обов'язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що органом, який склав протокол про адміністративне правопорушення (Національне агентство) не доведено наявність узгодженого податкового боргу на момент сплати добровільного внеску на фінансування політичної партії як обов'язкової ознаки об'єктивної сторони адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП.

Відповідно до вимог п. 1 ч.1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.

З огляду на викладене, керуючись ст. ст. 212-15, 221, 245, 247. 280, 283-285 КУпАП суддя,-

п о с т а н о в и в :

Провадження по адміністративній справі відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1, (РРНОКПП НОМЕР_1), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1, про притягнення його до адміністративної відповідальності за ст. 212-15 КУпАП - закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв'язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду, через Оболонський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Л.П.Шестаковська

Дата ухвалення рішення15.03.2019
Оприлюднено04.04.2019
Номер документу80912857
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —756/2160/19

Постанова від 15.03.2019

Адмінправопорушення

Оболонський районний суд міста Києва

Шестаковська Л. П.

Постанова від 18.02.2019

Адмінправопорушення

Оболонський районний суд міста Києва

Шестаковська Л. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні