ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
26 березня 2019 року м. ТернопільСправа № 921/556/18
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Сидорук А.М.
при секретарі судового засідання: Шмир А.І.
розглянув матеріали справи
за позовом: Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11", вул. Гетьмана Дорошенка,11, м.Тернопіль, Тернопільська область, 46011, ідентифікаційний код 37016299
до відповідача: Відкритого акціонерного товариства "Тернопільрембуд", ідентифікаційний код 03332501, юридична адреса: 46011, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Гетьмана Дорошенка, буд,11; фактична адреса: 46004, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Лозовецька,17
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на стороні позивача: ОСОБА_1 обласна рада, ідентифікаційний код 24630220, 46021, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул. Грушевського, буд 8
про зобов'язання ВАТ "Тернопільрембуд" передати на баланс Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" - 56 квартирний житловий будинок по вул. Гетьмана Дорошенка,11 в м.Тернопіль.
За участі представників:
Позивача: ОСОБА_2, ОСОБА_3 - представники Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11";
Відповідача: не з'явився;
Третя особа: ОСОБА_4 - представник ОСОБА_1 обласної ради.
Суть справи: Орган самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11", вул. Гетьмана Дорошенка,11, м.Тернопіль, Тернопільська область, 46011, ідентифікаційний код 37016299 звернувся до Господарського суду Тернопільської області з позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства "Тернопільрембуд" ідентифікаційний код 03332501 (юридична адреса: 46011, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Гетьмана Дорошенка, буд,11, фактична адреса: 46004, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Лозовецька,17) про зобов"язання ВАТ "Тернопільрембуд" передати на баланс Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" - 56 квартирний житловий будинок по вул. Гетьмана Дорошенка,11 в м.Тернопіль.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 29 грудня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 921/556/18 за правилами загального позовного провадження. Призначено у справі підготовче засідання на 01.02.2019. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача ОСОБА_1 обласну раду, ідентифікаційний код 24630220, 46021, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул. Грушевського, буд 8.
01.02.2019 року на адресу Господарського суду Тернопільської області від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_1 обласної ради надійшли пояснення щодо позову Oргану самоорганізації населення - будинкового комітету "Дорошенка 11", в яких третя особа, просить позовні вимоги органу самоорганізації населення - будинкового комітету "Дорошенка 11" задоволити в повному обсязі.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 01.02.2019 року розгляд справи в підготовчому засіданні відкладено на 19.02.2019 року.
Розгляд справи у вказану дату та час не відбувся у зв'язку з перебуванням судді Сидорук А.М на лікарняному з 19.02.2019 по 22.02.2019 року .
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 25.02.2019 було продовжено строк підготовчого провадження у справі № 921/556/18 на тридцять днів. Повідомлено учасників процесу про те, що судове засідання по справі №921/556/18 відбудеться 12 березня 2019 року.
Ухвалою Господарського суду Тернопільської області від 12 березня 2019 року закрито підготовче провадження та призначити справу № 921/556/18 до судового розгляду по суті на 26 березня 2019.
В судовому засіданні 26.03.2019 року представники позивача, позовні вимоги підтримали, просять позов задоволити повністю - зобов'язати Відкрите акціонерне товариство Тернопільрембуд , ідентифікаційний код 03332501, юридична адреса: 46011, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Гетьмана Дорошенка, буд,11; фактична адреса: 46004, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Лозовецька,17 передати зі свого балансу на баланс Органу самоорганізації населення - будинковий комітет Дорошенка 11 , вул.Гетьмана Дорошенка, буд.11, м.Тернопіль, Тернопільська область, ідентифікаційний код 37016299 - 56-квартирний житловий будинок по вул. Гетьмана Дорошенка, буд,11, м.Тернопіль, Тернопільська область.
Представник третьої особи в судовому засіданні позовні вимоги Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" підтримала повністю, просить позов задоволити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не надав, хоча про час та місце слухання справи був повідомлений належним чином.
З огляду на відсутність підстав для відкладення розгляду справи, передбачених статтями 202, 216 Господарського процесуального кодексу України, суд вважає за можливе розглянути справу по суті без участі представника Відповідача за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні дані, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:
Згідно Свідоцтва про право власності від 30.08.2001року, будинок загальною площею 4838,4 кв.м., що знаходиться за адресою м.Тернопіль, вул.Гетьмана ОСОБА_5,11 зареєстровано за територіальною громадою області в особі ОСОБА_1 обласної ради.
28 серпня 2000 року ОСОБА_1 обласна рада, як власник нерухомого майна по вул. Дорошенка, буд. 11 в м. Тернополі надала, згоду ВАТ Тернопільрембуд на проведення капітального ремонту гуртожитку за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, 11 з реконструкцією під житловий будинок.
ВАТ Тернопільрембуд отримавши дозвіл на виконання будівельних робіт протягом 2002 - 2003 років здійснив залучення інвесторів-фізичних осіб в кількості 56 осіб для проведення реконструкції гуртожитку за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, 11 під 56-квартирний житловий будинок.
Протягом 2003 - 2005 років ВАТ Тернопільрембуд здійснював комплекс робіт щодо реконструкції гуртожитку за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, 11 під 56- квартирний житловий будинок.
Мешканцями даного будинку створено Орган самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11", який зареєстровано Виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради 09 квітня 2010 року.
Як зазначено позивачем в позовній заяві з моменту державної реєстрації Будинковий комітет здійснює обслуговування, утримання та використання нерухомого майна 56-квартирного житлового будинку за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, буд. 11.
08 червня 2016 року на загальних зборах мешканців багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою м.Тернопіль, вул.Гетьмана Дорошенка,буд.11 прийнято рішення про управління даним багатоквартирним будинком, яке оформлено Протоколом № 1 .
У зв'язку з цим ОСНБК Дорошенка 11 звернувся до ОСОБА_1 обласної ради, як власника даного будинку про вирішення питання про передачу його на баланс ОСНБК Дорошенка 11 .
22 вересня 2016 року ОСОБА_1 обласна рада своїм рішення № 300 , як власник нерухомого майна будинку загальною площею 4838,4 бкв. м., за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, 11 вирішила:
Передати із спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області на баланс Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" (м. Тернопіль) 56 - квартирний житловий будинок за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, 11.
Відкритому акціонерному товариству Тернопільрембуд передати 56 - квартирний житловий будинок, який знаходиться за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, 11, з балансу Товариства на баланс Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" (м. Тернопіль).
Передачу - приймання здійснити відповідно до норм чинного законодавства.
Отримавши рішення ОСОБА_1 обласної ради № 300 від 22 вересня 2016 року Орган самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" звернувся із листом № 03 від 02 грудня 2016 року до Відкритого акціонерного товариства "Тернопільрембуд" стосовно передачі на баланс Органу самоорганізації населення - будинковому комітету "Дорошенка 11" 56-квартирного житлового будинок за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, буд. 11 та підписання акту приймання-передачі житлового будинку (комплексу) за адресою вул. Дорошенка, 11.
Проте, ВАТ "Тернопільрембуд", відповіді на лист Органу самоорганізації населення - будинковому комітету "Дорошенка 11" № 03 від 02.12.2019 не надало, рішення ОСОБА_1 обласної ради № 300 від 22 вересня 2016 року не виконало.
Із наявних у справі матеріалів не вбачається вчинення будь-яких інших подальших дій щодо реалізації рішення ОСОБА_1 обласної ради від 22 вересня 2016 № 300 та доказів передачі будинку по вул. Дорошенка,11. м.Тернопіль на баланс Позивача.
Частиною першою статті 16 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) передбачено право особи звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Відповідно до частини першої статті 385 ЦК України, власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання .
Відповідно до ст. 87 Цивільного кодексу України юридична особа вважається створеною з дня її державної реєстрації.
Згідно з частиною 4 статті 91 Цивільного кодексу України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення.
Як встановлено судом, мешканцями даного будинку створено Орган самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11", який зареєстровано Виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради 09 квітня 2010 року.
Згідно з п. 1.1. Положення, Орган самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" є неприбутковим представницьким органом частини членів територіальної громади міста Тернополя, що створено на невизначений час та діє на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Податкового кодексу України, Закону України "Про орган самоорганізації населення", інших нормативно-правових актів України.
Членами Органу самоорганізації населення - будинкового комітету "Дорошенка 11" можуть бути фізичні та юридичні особи - власники та користувачі квартир будинку (п.1.6. Положення).
Згідно статуту Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" п. 3.1. метою створення Будинкового комітету є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов'язків, належне утримання та використання спільного майна будинку та прибудинкової території, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та цим Положенням. Забезпечення інтересів жильців квартир (кімнат) приміщень будинку з метою реалізації їх прав на володіння, користування та розпорядження об'єктами будинку та прибудинкової території, що перебувають в управлінні чи користуванні Будинкового комітету.
Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку визначено Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав його членів та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання неподільного і загального майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об'єднання створюється як організація для здійснення функцій, визначених законом. Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних діяльністю об'єднання.
Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно преамбули Закону України Про місцеве самоврядування в Україні цей Закон відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
За приписами пп.1 ч.1 ст. 29 Закону України Про місцеве самоврядування в України , до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
У відповідності до ст.59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.
Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов'язаних з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовані Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".
Відповідно до ч. ч. 1,7,8 ст. 1 вказаного Закону багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.
Згідно з ч. ч. 5,6 ст. 5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" замовник будівництва або попередній власник будинку зобов'язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об'єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.
Статтею 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" визначено форми управління багатоквартирним будинком, зокрема, управління багатоквартирним будинком співвласниками; управління багатоквартирним будинком управителем; управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку (асоціацією співвласників багатоквартирних будинків).
При цьому, за загальним правилом, встановленим статтею 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.
За приписами ч. ч. 1-3 ст. 11 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем. Умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 вказаного Закону співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.
У даному випадку спеціальним законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку, є Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку"
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Відповідно до ч. ч. 1, 14 ст. 6 ЗУ "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку. Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.
Відповідно до ст. 12 вказаного Закону управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.
Таким чином, з моменту створення та реєстрації відповідного об'єднання співвласників багатоквартирного будинку управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно об'єднанням через свої органи управління, як це передбачено імперативною нормою Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".
У даному випадку, з моменту створення та реєстрації у встановленому законом порядку Органу самоорганізації населення - будинковий комітет "Дорошенка 11" управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно позивачем.
Згідно з ч. ч. 18,19 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.
Отже, спеціальним законом передбачено, що з моменту реєстрації об'єднання колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.
Матеріалами справи підтверджуються неодноразові звернення позивача до відповідача із вимогами передачі 56-квартирного житлового будинку за адресою м. Тернопіль, вул. Дорошенка, буд. 11 та підписання акту приймання-передачі житлового будинку (комплексу) за адресою вул. Дорошенка, 11.
Однак, доказів виконання відповідачем обов'язку з передання будинку матеріали справи не містять.
Частиною 2 ст. 382 ЦК України передбачено, що власникам квартир у дво- або багатоквартирному житловому будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування, опорні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання за межами або всередині квартири, яке обслуговує більше однієї квартири, а також споруди, будівлі, які призначені для забезпечення потреб усіх власників квартир, а також власників нежитлових приміщень, які розташовані у житловому будинку.
Згідно з ст. 355 ЦК України майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), -належить їм на праві спільної власності (спільне майно). Спільна власність вважається частковою, якщо договором або законом не встановлена спільна сумісна власність на майно. Багатоквартирний будинок (житловий комплекс) як цілісність є спільною частковою власністю власників всіх приміщень у цьому будинку.
За змістом ст. 358 ЦК України право спільної часткової власності здійснюється співвласниками за їхньою згодою.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також рішення ОСОБА_1 обласної ради від 22.09.2016р. №300 Про передачу житлового будинку зі спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області на баланс органу самоорганізації населення - будинкового комітету "Дорошенка 11" (м.Тернопіль) , суд робить висновок, що Орган самоорганізації населення - будинкового комітету "Дорошенка 11" вправі вимагати передачі йому будинку на баланс у відповідності до встановленої ОСОБА_1 обласною радою процедури.
З підстав наведеного, суд доходить висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення у повному обсязі.
Згідно з ст. 76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Частиною 1 статті 77 ГПК України передбачено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
У відповідності до ст. 78 ГПК України, достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування (ст. 79 ГПК України).
Зазначені вище норми процесуального закону спрямовані на реалізацію статті 13 Господарського процесуального кодексу України. Згідно з положеннями цієї статті судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до частини 5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами статті 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Суд також бере до уваги позицію ЄСПЛ, зазначену у п.58. рішення ЄСПЛ у справі Серявін та інші проти України зазначено, що суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень. Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя.
За таких обставин суд дійшов висновку про те, що Відповідачем по справі не спростовано доводів позивача, викладених в позовній заяві, хоч йому було створено усі можливості для надання заперечень, судом не виявлено на підставі наявних документів у справі інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору. З цих підстав, позовні вимоги Органу самоорганізації населення - будинковий комітет Дорошенка 11 , вул.Гетьмана Дорошенка, буд.11, м.Тернопіль, Тернопільська область, ідентифікаційний код 37016299 до Відкритого акціонерного товариства Тернопільрембуд , ідентифікаційний код 03332501 є мотивованими та обґрунтованими, підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору.
За правилами частини ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір у даній справі у разі задоволення позову покладається на відповідача .
На підставі наведеного, керуючись ст.ст.42, 46, 73, 74, 76-79, 91, 123,129, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2 . Зобов'язати Відкрите акціонерне товариство Тернопільрембуд , ідентифікаційний код 03332501, юридична адреса: 46011, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Гетьмана Дорошенка, буд,11; фактична адреса: 46004, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Лозовецька,17 передати зі свого балансу на баланс Органу самоорганізації населення - будинковий комітет Дорошенка 11 , вул.Гетьмана Дорошенка, буд.11, м.Тернопіль, Тернопільська область, ідентифікаційний код 37016299 - 56-квартирний житловий будинок по вул. Гетьмана Дорошенка, буд,11, м.Тернопіль, Тернопільська область.
Видати наказ.
3. Стягнути з Відкритого акціонерного товариства Тернопільрембуд , ідентифікаційний код 03332501, юридична адреса: 46011, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Гетьмана Дорошенка, буд,11; фактична адреса: 46004, Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Лозовецька,17 на користь Органу самоорганізації населення - будинковий комітет Дорошенка 11 , вул.Гетьмана Дорошенка, буд.11, м.Тернопіль, Тернопільська область, ідентифікаційний код 37016299 - 1762 грн. 00 коп. в повернення сплаченого судового збору.
Видати наказ.
4. Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Апеляційна скарга може бути подана протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту рішення відповідно до ст. ст. 240-241 Господарського процесуального кодексу України.
Повний текст рішення підписано 04.04.2019.
Суддя А.М. Сидорук
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2019 |
Оприлюднено | 04.04.2019 |
Номер документу | 80922698 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Сидорук А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні