ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2019 року Справа № 160/2161/19
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Рябчук О.С.
розглянувши в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін (в письмовому провадженні) адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними, скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
06 березня 2019 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» (далі – позивач) з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі – відповідач-1), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області(далі – відповідач-2) з вимогами про:
-визнати протиправними та скасувати рішення Комісії регіонального рівня Головного Управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних про відмову в такій реєстрації від 14.11.2018 року за № 988027/40895202 та від 22.11.2018 року № 997032/40895202;
-визнати протиправною бездіяльність органу Державної Фіскальної служби України щодо ненадання вмотивованого рішення за результатами розгляду скарги від 22.11.2018 № 48/18 року на рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.11.2018 року за № 988027/40895202 та скарги від 30.11.2018 № 56/18 року на рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.11.2018 року за № 997032/40895202, винесене Комісією ДФС регіонального рівня;
- зобов'язати орган Державної фіскальної служби України здійснити реєстрацію податкової накладної № 7 від 18.10.2018 року та № 6 від 16.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язати Головне управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом місячний строк, звіт про виконання судового рішення.
В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві зазначено наступне. Позивачем було подано на реєстрацію до податкового органу податкові накладні№ 7 від 18.10.2018 року та № 6 від 16.10.2018 року. Відповідачем зупинено реєстрацію накладних та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК. Позивачем були надані усі належні документи, вичерпний перелік яких наведений Наказом Міністерства фінансів України №567 від 13.06.2017 р., та пояснення. Проте, відповідачем прийняті рішення, якими відмовлено у реєстрації. Позивачем було подано скаргу на рішення, проте відповіді на скаргу так і не отримано. Позивач вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних є неправомірними, оскільки первинні документи фінансово-господарської діяльності підприємства та пояснення були подані до податкового органу в повному обсязі. Вказані документи повністю підтверджують реальність господарських операцій, за результатами яких складені податковінакладні №6 та №7. Тому вважає, що рішення відповідача про відмову у реєстрації податкових накладних, що оскаржуються, є необґрунтованими та підлягають скасуванню.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.03.2019 р. відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.
25 березня 2019 року відповідачем-1 надано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач зазначив, що повністю не погоджується з доводами позову, просить в його задоволенні відмовити. В обґрунтування своєї позиції відповідач-1 у відзиві зазначив наступне. Комісією регіонального рівня прийняті рішення від 14.11.2018 року за № 988027/40895202 та від 22.11.2018 року № 997032/40895202про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв'язку з тим, що платником не були надані копії документів та документи складені з порушенням законодавства. Відповідач-1 зазначив, що ДФС України не вчиняло дій/бездіяльності, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки позивача. Щодо іншої частини позовних вимог, відповідач-1 зазначив, що вимога про зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкові накладні не підлягає задоволенню, оскільки такі дії є дискреційним повноваженням контролюючого органу та виключною компетенцією уповноваженого органу.
25 березня 2019 р. відповідачем-2 надано відзив на адміністративний позов, в якому відповідач позовні вимоги не визнав, просив в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Комісією Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення від 14.11.2018 року за № 988027/40895202 та від 22.11.2018 року № 997032/40895202 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних №6 та №7. В ході аналізу господарської операції та наданих первинних документів встановлено, що ТОВ «Фарго-Терра» не повному обсязі надано документи, які розкривають зміст проведених господарських операцій, сертифікатів походження товарів, ТТН, також, що зазначений товар було придбано у підприємства, яке не є платником ПДВ (ТОВ «Лєоні груп» 42273965). Крім того, за даними декларації з ПДВ за жовтень 2018 р. у ТОВ «Фарго-Терра» відсутній показник щодо придбання товарів без ПДВ (рядок 10.3 декларації). Також, відповідно до абз.6 п.п.1 6 п. 1 Критерії ризиковості платника податку, затверджених ДФС України 21.03.2018 р. за №959/99-99-07-18,ТОВ «Фарго-Терра» перебувало в переліку ризикових платників. Тому, оскаржувані рішення є обґрунтованими, відповідають вимогам законодавства, підстави для задоволення позову відсутні.
Згідно з ч.ч. 5, 8 ст. 261 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра»складені наступні податкові накладні:
- податкова накладна №6 від 16.10.2018 р.,виписана на СТОВ «Агрофірма «Агросвіт», іпн.310044304199, на суму ПДВ 630 000,00грн. (а.с.18);
- податкова накладна №7 від 18.10.2018 року, виписана на СТОВ «Агрофірма «Агросвіт», іпн.310044304199, на суму ПДВ 320833,20грн. (а.с.17).
Вказані податкові накладніпідприємством подано до Державної фіскальної служби України для проведення реєстрації. Податкові накладні прийняті, проте реєстрацію зупинено.
В квитанціях (а.с.19-20) зазначено підстави для зупинення реєстрації податкових накладних №6 від 16.10.2018 р. та №7 від 18.10.2018 р.
«Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена.
ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п.1.6 п. 1 Критеріївризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Товариством з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» були подані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а.с.24-28).
Проте, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято наступні рішення:
1)№ 997032/40895202 від 22.11.2018 р., яким відмовлено у реєстрації ПН № 6 від 16.10.2018 р. (а.с.15);
2)№988027/40895202 від 14.11.2018р., яким відмовлено у реєстрації ПН № 7 від 18.10.2018р. (а.с.13) .
Відповідно до рішення№ 997032/40895202 від 22.11.2018 р. підставою для відмови в реєстрації податкової накладної № 6 від 16.10.2018 р. стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (а.с.15-16).
Відповідно до рішення №988027/40895202 від 14.11.2018р. підставою для відмови в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.10.2018 р. стало ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити) (а.с.13-14).
Не погодившись з рішеннями, позивач звернувся до Державної фіскальної служби України із скаргами (а.с.29-34).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюєПодатковий кодекс України, який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надісланіподаткові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбаченихпунктом 201.1цієї статті та/абопунктом 192.1статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно допункту 201.16цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010(Порядок №1246)податкова накладна- електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимогПодаткового кодексу України(далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246 після надходженняподаткової накладноїта/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідностіподаткової накладноїта/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку такихподаткової накладноїта/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстраціюподаткову накладнута/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установленихпунктом 192.1 статті 192тапунктом 201.10 статті 201Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно допункту 201.1статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно допунктів 200-1.3і200-1.9статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться уподатковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
- дотримання вимог Законів України“Про електронний цифровий підпис”,“Про електронні документи та електронний документообіг”та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів13-15 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладноїта/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізитиподаткової накладноїта/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо уподатковій накладнійта/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначенихпунктом 12цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Відповідно до пункту 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Відповідно до положень пункту201.16статті201 Податкового кодексу Україниреєстраціяподаткової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена впорядкута на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України (у редакції Закону№ 2245-VIII від 07.12.2017).
12 лютого 2018 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №117 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних», якою затверджений Порядок
зупинення реєстраціїподаткової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (набрання чинності 22.03.2018 року).
Згідно з п.12, п.13 Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р., у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно зУКТЗЕД/ послуги згідно зДержавним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
У відповідності до п. п. 15 - 21 Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р. письмові пояснення та копії документів, зазначених упункті 14цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно зУКТЗЕДабо кодами послуг згідно зДержавним класифікатором продукції та послуг).
ДФС розміщує та постійно оновлює на своєму офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку ДФС, якими можуть подаватися письмові пояснення та копії документів.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно допункту 15цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Зазначені комісії приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно допідпункту 4пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п. 27 Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р., рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч.ч. 1, 4 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, якімістять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розглядудокази, які не стосуються предмета доказування.
Згідно до ст. 76 Кодексу адміністративного судочинства України достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести тіобставини, на якихґрунтуютьсяїївимоги та заперечення, крімвипадків, встановленихстаттею 78цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно до п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Товариством з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» було подано на реєстрацію податкові накладні №6 від 16.10.2018 року, №7 від 18.10.2018 року.
Вказані накладні було прийнято податковим органом, реєстрацію зупинено.
Підставою для зупинення реєстрації зазначено: «Відповідно до п. 201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних».
Товариством з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра»» були подані до податкового органу пояснення та первинні документи фінансово-господарської діяльності (а.с.24-28), про що відсутній спір між сторонами.
За результатами розгляду документів комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №997032/40895202 від 22.11.2018 р. про відмову у реєстрації ПН № 6 від 16.10.2018 р. (а.с.15) та №988027/40895202 від 14.11.2018р. про відмову у реєстрації ПН № 7 від 18.10.2018 р. (а.с.13).
З матеріалів справи вбачається, що підставою для відмови в реєстрації податкової накладної №6 від 16.10.2018 р. стало надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Втім, в оскаржуваному рішенні № 997032/40895202 від 22.11.2018 р. податковим органом не конкретизовано, які саме документи, надані позивачем як платником, складені з порушенням законодавства, та не зазначено, власне, в чому полягає порушення.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.10.2018 р. стало ненадання платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузей специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити),
Втім, в оскаржуваному рішенні№988027/40895202 від 14.11.2018р. контролюючим органом не конкретизовано, які саме первинні документи не були надані платником та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податковоїнакладної №7 від 18.10.2018 р. Власне, і в переліку первинних документів, зазначеному в рішенні №988027/40895202 від 14.11.2018р., контролюючим органом не підкреслено, які саме документи відсутні.
Отже, в оскаржуваних рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних №6 від 16.10.2018 р. та №7 від 18.10.2018 р.
Таким чином, вказані вище рішення про відмову у реєстрації податкових накладних не відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесеніконтролюючим органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені законодавством, але не обґрунтовано, тобто без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкових накладних, суд зазначає наступне.
Відповідно до п. 28 Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р., податкова накладна/ розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі;набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Відповідні положення містить і Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246.
Так, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначенихпунктом 12цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
За таких обставин, враховуючи той факт, що рішення від 14.11.2018 року за № 988027/40895202 та від 22.11.2018 року № 997032/40895202 визнані судом протиправними та скасовані, з урахуванням положень пункту 28 Порядку зупинення реєстраціїподаткової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених постановою КМУ №117 від 21.02.2018 р.,пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженогопостановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд вважає обґрунтованим зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: № 6 від 16.10.2018 р. та №7 від 18.10.2018 р.– датою їх фактичного отримання Державною фіскальною службою України.
Щодо позовних вимог про визнання протиправною бездіяльність органу Державної Фіскальної служби України щодо ненадання вмотивованого рішення за результатами розгляду скарг.
Судом встановлено, що позивачем було подано до Державної фіскальної служби України скарги на рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, до яких знову були додані усі необхідні пояснення та копії документів, які підтверджують інформацію зазначену у податковій накладній №6 від 16.10.2018 р. та податкової накладної №7 від 18.10.2018 р.
Однак, рішення за результатами розгляду скарг та докази їх направлення позивачу відповідачем-1до суду не надані, доводів щодо позовних вимог про визнання протиправною бездіяльності щодо розгляду скарг у відзиві не наведено.
Згідно з п.21.1. статті21 Податкового кодексу України посадові та службові особи контролюючих органів зобов'язані: дотримуватисяКонституції Українита діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами; забезпечувати сумлінне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роботу та виконання завдань контролюючих органів відповідно до їх повноважень; не допускати порушень прав та охоронюваних законом інтересів громадян, підприємств, установ, організацій.
Однак, наведенні вище факти у своїй сукупності свідчать про грубе не дотримання контролюючими органами наведеної законодавчої норми.
Враховуючи викладене, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Щодо вимоги позивача встановити відповідачу строк для звіту про виконання судового рішення, суд зазначає, що в силу положень ч.1 ст.382Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов'язати суб'єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Зазначене є правом суду, а не обов'язком.
Водночас, позивачем не наведено обставин, які б викликали у суду сумнів у тому, що відповідач може ухилятись від виконання судового рішення, у зв'язку з чим у суду відсутні підстави для застосування приписів ст.382Кодексу адміністративного судочинства Українищодо встановлення судового контролю шляхом зобов'язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду.
Згідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому судові витрати в розмірі 3842,00 грн. підлягають стягненню на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» з ДФС України за рахунок її бюджетних асигнувань; судові витрати в розмірі 1921,00 грн. підлягають стягненню на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра»з ГУ ДФС у Дніпропетровській області за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись ст.ст. 244, 245, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними, скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії- задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.11.2018 року № 988027/40895202 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 18.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 22.11.2018 року № 997032/40895202 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 16.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 7 від 18.10.2018 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра», датою її фактичного подання.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 16.10.2018 року, подану Товариством з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра», датою її фактичного подання.
Визнати протиправною бездіяльність Державної фіскальної служби України щодо ненадання вмотивованого рішення за результатами розгляду скарги на рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 14.11.2018 року за № 988027/40895202 та скарги на рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 22.11.2018 року за № 997032/40895202.
Судові витрати в розмірі 3842,00 грн. стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» (код ЄДРПОУ 40895202, 52600, Дніпропетровська область, смт.Васильківка, вул. Будівельників, буд.129) з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8) за рахунок її бюджетних асигнувань.
Судові витрати в розмірі 1921,00грн. стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Фарго-Терра» (код ЄДРПОУ 40895202, 52600, Дніпропетровська область, смт.Васильківка, вул. Будівельників, буд.129)з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 39394856, 49000, м. Дніпро, вул. Симферопольська, 17а) за рахунок його бюджетних асигнувань,
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розглядусправи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення складений 04.04.2019 року.
Суддя О.С. Рябчук
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2019 |
Оприлюднено | 05.04.2019 |
Номер документу | 80923103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Лозицька Ірина Олександрівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рябчук Олена Сергіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні